Samsung Gear Fit2b Grijs L

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 102 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Martine 15-11-2016

Het uurwerk dat doet bewegen !

Sinds 13 oktober ben ik de gelukkige bezitter van de Samsung Gear Fit 2.

Daarvoor had ik al de Samsung Gear Fit 1.
Het verschil tussen beide is een iets breder scherm, maar dat doet niets af aan de elegantie.
Het uurwerk is een lichtgewicht net als versie 1. Het bandje is veel beter.
Veel zachter en beweeglijker, en er is een zekerheid op. Geen schrik meer om met mijn hand in de voor de dames zo overvolle handtas te steken en te vrezen dat het uurwerk afvalt.

Nu over het uurwerk zelf.

Installatie ging als vanzelf. Enkel aan de Samsung S7 gekoppeld en de rest hoefde ik niet eens in te voeren. Na het detecteren was het al ok.

Ik noem het een “motiverend” fitnessuurwerk.

Elke 50 minuten spoort het me aan om te bewegen. Op zich vind ik dat heel tof, want ik zit inderdaad een hele dag achter een bureau en besef zelf soms niet hoe lang ik er zit.
Daarnaast kan het uurwerk zelf detecteren als je aan het wandelen slaat. Ik kende de functie niet, maar op weg naar het dorp met vaste tred, kreeg ik plots een motivatie van mijn uurwerk dat ik goed bezig was !
Je kan de GPS functie opzetten als je bvb gaat lopen. Best enkel opzetten als je hem nodig hebt, want het uurwerk heeft als minpunt dat de batterij wel op een dag leeg is, als je veel beweegt. Ook waarschijnlijk omdat ik van alle “apps” gebruik wil maken, waardoor het logisch is dat de batterij hierdoor meer verbruikt.
Top is ook dat je zelf kan aangeven welke verwittigingen je wil krijgen. Zelf heb ik bvb Het Laatste Nieuws app ingesteld, zodat er bij belangrijk nieuws een seintje komt.
Ook de smsjes ontvang ik op mijn Samsung Gear Fit 2. Antwoorden kan ook, zij het in korte standaardzinnetjes. Ik heb al afgesproken met mijn naasten dat als ze een smsje krijgen zonder kusjes, het een standaardzinnetje van het uurwerk is. Super functie alvast. Vooral als je in een vergadering zit en dringend op een bericht wacht.
Je kan de muziek van je GSM ook via het uurwerk bedienen. Handig als je aan het lopen bent en niet steeds die GSM uit de zak wil halen.
Vervolgens is er de zelf in te stellen fitness app. Ga je wandelen? Ga je lopen? Fitnessen ? enz… Stel het in en zet de GPS functie aan. Nadien kan je alles via je Health App bekijken.
Ben je benieuwd naar je hartslag? Die kan je via een toets bekijken. Je kan ook instellen dat je hartslag tijdens de dag regelmatig gemeten wordt. (Batterij gaat sneller leeg maar is best interessant). Ook kan je na meting aangeven of het na een inspanning of in rust was. De S Health app van je GSM bewaart alles goed.
Ben je nog meer geïnteresseerd in gezond leven dan kan je zelfs ingeven hoeveel water of koffie je drinkt. Ook de stopwatch is handig bij het trainen.

Bij het koken geen timer? Geen probleem, hij staat op je Samsung Gear Fit 2.
Telefoon aan het zoeken? Nog zo’n handigheidje. De Bluetooth van je telefoon moet wel aanstaan, maar ik ben zo’n blondje die regelmatig op zoek moet naar de GSM en met een druk op het uurwerk vind ik hem zo terug. Ook vergat ik vroeger nogal eens mijn GSM op het werk of thuis. Nu begint mijn arm te trillen (dank zij een bibberfunctie in het uurwerk) zodra ik buiten een bepaalde afstand van mijn telefoon ben. Wat een uitvinding !

Naast elegant is het uurwerk ook heel personaliseerbaar. Zoveel verschillende displaymogelijkheden dat ieder wel zijn gading vindt.

En dan zijn er de uitdagingen die je kan aangaan met een vriend. Op voorwaarde dat die ook een Gear Fit 2 heeft. Via de Together functie kan je met elkaar in wedstrijd aangaan…wie gaat de volgende dagen het fitst aan de slag. Deze functie heb ik nog niet kunnen uittesten, wegens geen partner met hetzelfde uurwerk in de buurt maar het lijkt me wel echt fun ! Je kan je niet verstoppen achter “ik ben gaan lopen” als je het niet gedaan hebt want het toestel meet alles.
Voila, tot zover mijn uiteenzetting bij het testen van het toestel.
Super motiverend uurwerk dus. Enkele minpunten wegens te veel te willen….de batterijduur. Ten opzichte van de Samsung GearFit 1 is die beduidend lager, maar uiteraard heb je er zoveel meer mogelijkheden voor in de plaats, dus ondanks dit minpunt wil ik niet meer ruilen.
Ook de trappen worden iets minder accuraat geteld. En een goede raad. Draag het uurwerk goed aansluitend aan je pols anders worden ook de stappen niet goed geteld. Maar aangezien je het amper voelt…
Samsung Gear Fit 2 …a happy user 

Tinneke

Pluspunten

• elegantie
  • veelzijdigheid
  • lichtgewicht
  • functioneel
  • vernieuwend fitnessuurwerk

Minpunten

• batterijduur maar afh v gebruikte apps
  • acuraatheid bij trappen

Billy 15-11-2016

De Sportwatch van 2016

De GearFit2 is heel makkelijk in gebruik en voelt heel degelijk aan. Ook is hij heel comfortabel en zit hij lekker om je pols. Het is even wennen maar na een paar dagen voel je niet meer dat er iets om je pols zit. Het scherm is heel scherp en vel. Hij meet al mijn loop en ren activiteiten heel accuraat, zelfs mijn slaap houdt hij goed bij. Zo kan ik zien of ik die dag ook echt goed geslapen heb. Echter is de batterij duur best laag. Met een volle lading haal je ongeveer 2 dagen. Naast het feit dat ik hem vaak moet opladen, ben ik er tevreden over.

Pluspunten

• Prachtig scherm
  • Kwaliteit
  • Goede Pasvorm
  • Licht gewicht

• Accu duur

Philippe 15-11-2016

Beterte vinden op de markt

Mooie design
Strakke skins beschikbaar
Gemakkelijke installatie
Zeer goeie batterij

Gps laat te wensen over (verschillen van meer dan 15% op de afstand)
Functioneert niet met runkeeper
Niet waterdicht
Veel toeters en bellen waar ikniets aan heb
Hartslagmeter is maar een benadering

Pluspunten

• Batterij
  • Strakke design

Minpunten

• Nauwkeurigheid gps
  • Hartslagmeter

Ingrid 15-11-2016

Mooi design mar niet accuraat genoeg

Ik heb het horloge nu een paar weken in bezit en ik vind het design super maar toch helaas wat minpunten. Traplopen gaat totaal niet goed, ik denk dat het horloge maar 60% meet. Daarnaast qua calorieen meet ie ook niet goed omdat ie niet de hele tijd je hartslag meet. Het bandje is een paar keer los geschoten, gelukkig altijd op tijd opgemerkt. Wel echt super mooi design, helder beeldscherm, app werkt goed en genoeg opties beschikbaar.

Pluspunten

• design
  • beeldscherm

Minpunten

• batterijduur
  • bandje
  • trappenteller

Rinske 14-11-2016

echt voor outsoorsporten

Zoals de titel al zegt, echt voor outdoorsporten. Sport je vrijwel alleen in de sportschool, dan zou ik m niet kopen. Sport je alleen buiten, dan zou ik m wel aanschaffen.

De bediening is eenvoudig en echt heel makkelijk. Je kan ook whats app en andere berichten ontvangen, maar dat vind ik echt overbodig.
Het bandje zit goed en de pasvorm is ook goed.
Na 3 dagen dragen, moet je wel weer opladen. Er zit een oplader bijgeleverd. Wel even checken, bij mij laadde die de 2de keer niet op.

Een paar keer zijn ook mijn stappen niet geregistreerd omdat ik mijn arm te stil heb gehouden. Ik liep met de fiets aan mijn hand. Mijn telefoon had bijvoorbeeld wel deze stappen geregistreerd.

Eigenlijk ben ik echt maar matig tevreden. Ik had er hogere verwachtingen van. Je kan het horloge ook een interval training laten doen, maar als je een beetje serieus traint, maak je je interval training zelf.

Pluspunten

• design
  • bandje

Minpunten

• trappenregistratie

Prit 14-11-2016

Voor dagelijks gebruik een top product.

Ik heb de Samsung Gear nu een maand in gebruik. In het begin was ik heel enthousiast over de watch maar na 2 dagen gebruik kwam ik er eigenlijk achter dat het meer een gadget is dan een fitness tracker.
5 dagen heb ik zowel de Gear als de Fitbit om gehad de stappen waren van de Fitbit iets nauwkeuriger. Tijdens het hardlopen was weer de Fitbit iets beter. Een grote pluspunt van de Gear is dat je je telefoon thuis kan laten door de ingebouwde GPS en muziek opslag.
De Wifi functie is zeer handig daarmee vergroot je het bereik waardoor je de telefoon op één plek kunt laten ipv het constant bij je te moeten houden. Nadeel is wel dat de batterij maar 1 dag mee gaat. Als ik alleen Bluetooth functie aan heb staan doe ik er +/- 4 dagen mee.
In het dagelijks gebruik is deze gadget wel heel handig door dat de berichten zichtbaar worden op je pols kijk je toch iets minder op je telefoon.

Conclusie sport tracker een dikke NEEE maar voor het dagelijks gebruik een top product.

Pluspunten

• mooi desgin
  • GPS
  • Eenvoudig in gebruik
  • 2G aan muziek opslag

Minpunten

• Accu duur
  • Tril component op de voor kan van de watch
  • minder accuraat dan gewenst

Marleen 13-11-2016

Goede tracker, maar de gsm-software is een gemiste kans

Ik moet mijn perceptie van dit toestel eigenlijk in twee delen opsplitsen: het toestel op zich, en de rapportering die ermee mogelijk is. Het eerste scoort 5 sterren: mooi toestel, gebruiksvriendelijk en bijzonder veelzijdig. De Gear Fit 2 registreert mijn activiteit zeer accuraat en wat hij niet zelf registreert, kan je nog zelf ingeven (zoals waterconsumptie).
Maar wat ben je met een mooi en slim toestel dat alles superslim registreert als je die info nadien niet in een handig overzicht kan raadplegen? Dit ligt natuurlijk meer aan Samsung dan aan de Gear Fit 2 zelf - of aan mij, maar vele zoektochten op het internet naar een goed alternatief hebben mij geleerd dat je de resultaten enkel op je smartphone kan aflezen met S Health, en dat programma biedt mij bijlange niet wat ik had hopen te vinden. Mijn goedkope Chinese trackertje van € 20 heeft een bijhorende app waarmee ik de cijfers van de afgelopen dag in een verstaanbaar beeld gegoten krijg, zodat ik weet op welke momenten ik goed en slecht presteer op het vlak van aantal stappen, hartslagzones en zelfs ook slaap. Als de app van Samsung dat ook zou bieden, zou de Gear Fit 2 zijn meerprijs helemaal waard zijn!

ToniB 13-11-2016

Heel handig en gemakkelijk in gebruik.

Heel gemakkelijk in gebruik en werkt goed. Kan zelfstandig werken zonder GSM. Is niet echt waterproof. Heel goed format zelfs voor vrouwen.

Pluspunten

• scherm heel goed
  • gemakkelijk
  • goed stappen telling
  • hartslagmeter heel goed

Minpunten

• batterij
  • niet zo veel apps
  • trappen tellen niet zo goed

Tienie87 12-11-2016

Mooi en veelzijdig sporthorloge

De Samsung gear fit 2 is een geweldig sporthorloge. Ik probeer wat gezonder te leven en dus ook meer met beweging bezig te zijn. Dit horloge houd je stappenaantal bij, geeft je calorieverbruik weer, het meet je hartslag en laat zelfs zien hoe efficiënt je slaapt. Maar het heeft nog zoveel meer functies. Het koppelen met Samsung gear op mijn telefoon ging makkelijk. Via je telefoon kun je ook dingen customizen, zoals de wijzerplaat van het horloge. Als je de Bluetooth aanzet, linkt het horloge ook vanzelf met je telefoon. Een super leuke verrassing was de motiverende berichtjes als je met beweging bezig bent. Het horloge herkent over het algemeen welke activiteit je doet (bv wandelen, fietsen, crosstrainer) en houdt het aantal minuten bij die je dan beweegt. Tevens geeft het inactieve tijd weer, goede reminders om weer even een stukje te bewegen. Ook kun je zien hoeveel trappen je gelopen hebt, al is deze niet altijd 100% betrouwbaar helaas. Ander minpuntje is dat ik niet handmatig kan aangeven dat ik bv klaar ben met slapen, want even in bed blijven liggen word dan deels als slapen gezien. Ook was het fijn geweest als het oplaadsysteem compleet geleverd werd, nu mist de connector die in het stopcontact gaat. De duur van de batterij valt mij wel reuze mee. In normale stand gaat de batterij ongeveer 1,5 dag mee, in de spaarmode nog veel langer (3 tot 4 dagen). Het opladen zelf is ongeveer in een uurtje gedaan. Het horloge mag een beetje nat worden, wat handig is met handen wassen. Onder de douche raden ze niet aan, dat is wel een beetje jammer. Het design zelf is strak en sportief, prima alleen niet voor elke gelegenheid geschikt. Wel heel handig dat je via je horloge de muziekspeler kan besturen. Ook zijn er opties zoals stopwatch, timer, zoek mijn telefoon en water/cafeïne gebruik, echter heb ik deze nog niet gebruikt en kan daar geen oordeel over geven.

Kortom: ik ben zeer tevreden over de Samsung gear fit 2. Het geeft gezonder leven een extra dimensie. Er zijn een paar kleine minpuntjes, maar de pluspunten streven die ver voorbij. Zeker een aanrader voor Samsung gebruikers!

Pluspunten

• Gebruikersgemak
  • Batterijduur in spaarmode
  • Leuke aanmoedigingen

Minpunten

• Oplader niet compleet
  • Trappenteller niet accuraat

DW 12-11-2016

Geweldige gadget

Ik mocht de Samsung gear fit 2 testen voor hettestpanel.nl. En ik ben er zeer tevreden over! Ik sta er van verstelt wat het allemaal bij kan houden. Hartslag en kcal, en het aantal km wat je rent of fietst wordt goed bijgehouden. Je meldingen krijg je ook binnen bijvoorbeeld whatsapp of sms. Je kan standaard dingen terug sturen maar je kan niks schrijven. De batterij gaat ook lang mee, je kan er ongeveer 4 dagen mee doen en dan moet je hem weet opladen.

Ineke 12-11-2016

Personal activator

Een compleet horloge, voor iemand die zijn gezondheid hoog in het vaandel heeft. Daarnaast ook nog eens door te koppelen aan je telefoon alle berichten via je telefoon binnenkrijgen, of een melding als er een afspraak in je agenda staat.

Pluspunten

• duur batterij
  • vormgeving
  • compleet
  • geeft een seintje als je te lang stil zit

Minpunten

• mp3 speler uitsluitend met koptelefoon luisteren

Katrien 11-11-2016

Heel gebruiksvriendelijke sporthorloge

Vanaf de eerste installatie ben je verknocht aan de sporthorloge! Heel gemakkelijk in het gebruik voor tijdens het sporten en ook tijdens het gewone leven. Hij houdt ook je 'gewone' bewegingen bij, aantal stappen en hoelang je echt stil zit. Daarnaast geeft hij aan wanneer je terug moet bewegen. Ook de muziekspeler is een grote topper. Kan je voortaan gewoon via je pols bedienen i.p.v. aan de arm. Heel leuk ook van Samsung dat ze geen nieuwe oplader cadeau doen. Het oplaadsysteem van de Gear Fit 2 past gewoon in je USB-oplader! Als er echt een minpuntje aan te vinden is, is het soms de batterijduur als je de smartphone aan de Gear Fit 2 aansluit. Dan durft hij wat sneller af gaan. Maar dat is dan momenteel het enige wat tegen kan zitten.

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • bewegingssensor

Minpunten

• batterijduur

Esther 11-11-2016

Gave smartwatch!

Hiervoor had ik geen smartwatch. Ik gebruik Samsung Gear 2 nu een aantal dagen. Ik vind het een geweldig horloge! Hij heeft een mooi design. Het scherm is via allerlei apps volledig naar wens en kleur in te richten. Ik vind het een makkelijk bedienbaar display. Het werkt zeer motiverend tot bewegen. Leuk is ook dat je via de S Health app competitie aan kunt gaan met vrienden die ook een Gear 2 hebben om doelen als eerste te behalen. 's Nachts doe ik hem wel af. Ik vind hem dan hinderlijk om mijn pols, omdat het bandje dan plakt en ik graag met mijn arm/hand onder mijn hoofd slaap. De batterij gaat naar mijn idee snel leeg. 2 Dagen. Dus 's nachts laad ik hem op. Ik zou hem iedereen aanbevelen die met gezonde voeding en bewegen bezig is. Je kunt ook voedings apps intergreren . Verder ook nog allerlei andere dingen zoals het weer, vocht inname, ja agenda, je mail, je Whatsapp, foto's, Spotify etc. Spotify moet echter wel met bluetooth oortjes worden geluisterd.

Pluspunten

• motiverend
  • intergratie met diverse apps
  • scherm naar eigen idee te veranderen

Minpunten

• 's nachts niet fijn
  • spotify werkt nog niet

Joyce 11-11-2016

Mooi design

Zeer mooie sportwatch. Hij werkt precies zoals het hoort. Gemakkelijk in gebruik en zit lekker rond m'n pols. Maar hij schiet soms wel los. Veel leuke opties zoals muziekspeler, hartslagmeter, stappenteller, timer, alarm enzovoort. En je kan ook nog andere apps downloaden in de playstore via je Samsung. Ik gebruik hem dagelijks vooral om m'n stappen te tellen en hartslag te meten. Ook het aantal glazen water of cafeïne dat je per dag drinkt kan je er mee op volgen. En niet te vergeten; je kunt er smsjes op ontvangen en terugsturen (Enkel kant en klare antwoorden).

Pluspunten

• Stappenteller
  • Muziekspeler
  • Ingebouwde GPS

Minpunten

• Bandje schiet soms los
  • Activiteit klopt niet altijd

Bjorn 11-11-2016

Degelijk sporthorloge

Op zich een heel mooi product met veel mogelijkheden. Handig is bijvoorbeeld dat hij het percentage slaap meet. Ook tijdens het wandelen en fietsen is het handig om de afstand en het calorieverbruik te kennen. De hartslagmeter lijkt me tijdens activiteit niet echt correct (te hoog).

Pluspunten

• veel mogelijkheden
  • gebruiksgemaak

Minpunten

• niet altijd even correct
  • batterijduur

Coob1989 11-11-2016

Lichtgewicht smartwatch/activity tracker

De gear fit 2 zit heerlijk om de pols, of je het scherm nu aan de binnenkant of buitenkant van de pols draagt. Sluiting is zeer eenvoudig en het apparaatje is zeer licht ivm andere smart watches.
Navigatie gaat zeer eenvoudig dmv het touchscreen.

Het krijgen van meldingen op de GF2 is zeer prettig, zo kan je eenvoudig een oproep bekijken en zal je deze niet missen als je de tril van je telefoon niet gevoeld hebt!

Functionaliteiten
De GPS is zeer accuraat en geeft goed weer waar je geweest bent. Hij is vooral geschikt voor hardlopen/wandelen. Andere sporten signaleert hij ook, maar daar zijn de functies wat meer beperkt.

Batterij duur
Ik draag hem de hele dag, moet hem om de 3 dagen opladen even opladen. Als je dit doet terwijl je onder de douche staat is ook de GF2 klaar om te gaan. Opladen gaan via bijgeleverde houder, welke de GF2 mooi vasthoud. Niks moeilijk klikken, gewoon erop leggen en hij laadt via USB.

Traplopen registreerde hij bij mij niet goed, of ik moet zonder dat ik het weet wel erg veel trappen lopen!

De hartslag monitor is bij mij accuraat.

Het bandje kan je ook wat hoger op de onderarm dragen (ongeveer halverwege) en blijft door het gebruikte materiaal tijdens het sporten goed zitten.

Beeldscherm
Het beeldscherm is mooi van formaat, goed afleesbaar bij berichten. En zelfs foto's kunnen weergegeven worden (mits ze niet te groot zijn)
De helderheid van het scherm is aan te passen en ook buiten in de zon tijdens het sporten goed afleesbaar.
Ik draag hem ook gedurende de nacht en dan kan het beeldscherm wel wat fel zijn als hij aanslaat (ookal staat de helderheid op zijn laagst)

Muziek
Je kan ook muziek op de GF2 zetten, deze functie gebruik ik echter niet tijdens het hardlopen, maar binnenshuis wel om muziek via m'n telefoon af te spelen. Skippen naar het volgende nummer is heerlijk eenvoudig en de telefoon kan gewoon blijven waar hij is, broekzak, andere kant van de ruimte.

Synchronisarie met de Samsung S health gaat automatisch.

Met de GF2 ben ik opweg van couch naar 5k! En daarbij is het een heerlijke motivator. Daarna gaan we door naar de 10k! Waarin hij verder een duidelijke motivator is merk je doordat hij bij 50 minuten inactiviteit hier een melding voor geeft. dan is het de tijd om even de benen te strekken.

Het allergrootste voordeel van deze activity tracker is dat hij een mooie samensmelting is tussen een tracker en een smart watch. Als stand alone kan je nogsteeds zeer genieten van de tracker en icm een smartphone is het genieten.

Natuurlijk heeft elk ding ook z'n nadeel. Maar voor deze moet ik erg hard zoeken. Dit zou denk ik de beperkte mogelijkheid zijn in het antwoorden van berichten en de "felle" helderheid in de nacht. Ik ben overtuigt en wil niet meer zonder.

Pluspunten

• Aantrekkelijk lichtgewicht design
  • Blijft op z'n plaats
  • Stand alone
  • Helder en groot beeldscherm
  • Customisable

Minpunten

• Fel in de nacht
  • Trappen telt hij niet accuraat

Nadine 11-11-2016

Zeer compleet fijne sportwatch

Erg tevreden over deze sportwatch. In eerste instantie had ik verwacht dat de band nog wel eens los zal laten, maar dat is nog nooit gebeurd. Doet wat een sport horloge hoort te doen en meer! Erg mooi vormgegeven! En leuke nieuwe wijzerplaten zijn gemakkelijk te downloaden. Ik ben heel tevreden!

Pluspunten

• Rennen zonder mobieltje
  • Krachtige batterij
  • Zeer compleet

Minpunten

• Spraak-functie zou geweldige aanwinst zijn
  • (nog) geen ski-stand

lindatje1977 11-11-2016

sportuurwerk en veel meer

Ik kreeg de kans om dit toestel een aantal weken te testen. Ik gebruikte voordien een goedkoper model van een ander merk dus ik was heel benieuwd wat de mogelijkheden waren van dit toestel.
Design: het uurwerk zit mooi aan de pols. Het aandoen van het uurwerk vraagt in het begin een beetje behendigheid. De sluiting komt gemakkelijk los, waardoor er een risico is om het te verliezen. Ik vind het heel tof dat je veel verschillende keuzes hebt in wijzerplaten waardoor je het idee hebt dat je steeds een ander uurwerk draagt. De Gear Fit 2 oogt mooi en heeft een heel helder beeldscherm. functies: Het instellen van het uurwerk gaat heel vlot, alles wijst zichzelf uit. -De Gear fit 2 kan autonoom werken, zo is het dus niet meer noodzakelijk om de gsm bij de hand te hebben tijdens het sporten om vb. muziek te beluisteren. De GPS-functie geeft soms een minder nauwkeurige meting. -Hartslagmeting: bij het testen ondervond ik soms een verschil in vergelijking met de fitnesstoestellen. -Slaapmeting: fijn om te weten hoe je geslapen hebt. De meldingen kunnen uitgezet worden zodanig dat je rustig kan slapen. -Handig touchscreen. -Apps: werken goed en zetten aan om bewust om te gaan met sporten en gezonde voeding -Meldingen van de gsm op de Gear Fit 2 zijn handig en aanpasbaar naar uw eigen wensen. Nadelen: -De Gear fit2 meet niet automatisch als je sport, de functie moet aangeklikt worden. -Ik moet de Gear fit 2 dagelijks opladen, maar dit gaat heel snel. -De Gear fit2 kan niet opgeladen worden via een micro-usb kabel waardoor we nog een ladertje bij hebben. -de trappenteller werkt niet correct, niet alle trappen worden geregistreerd. Samengevat vind ik de Gear fit2 een goede combinatie tussen een aangenaam uurwerk en een sportwatch, stappenteller en een aantal leuke extra's die me helpen om te sporten en een gezonde levensstijl aan te houden. Bovendien is het basisgebruik van gsm via de Gear Fit 2 handig zonder dat het echt ingewikkeld is. Als ik de Gear fit2 vergeet aan te doen mis ik hem echt! Deze recreatieve sporter wil dit uurwerk niet meer afstaan!

Pluspunten

• mooi design, zit goed aan de pols
  • leuke apps
  • gebruiksvriendelijk
  • correcte metingen en meldingen
  • werkt ook zonder gsm

Minpunten

• posbandje komt soms gemakkelijk los
  • gps en trappenteller zijn iets minder nauwkeurig
  • niet op te laden via micro-usb
  • sportmetingen starten niet automatisch
  • batterij gaat slecht iets langer dan 1 dag mee

meuken 11-11-2016

Trappen lopen

Weinig of geen problemen.In het begin een kleine reset moeten doen omdat er een paar functie's waren uitgevallen.Bij het trappen lopen heb ik wel mijn twijfels.Als ik een lift neem telt hij ook een aantal trappen.Voor de rest een prima ding die ik dagelijks gebruik om mijn prestaties bij te houden.

Pluspunten

• Duidelijk

Minpunten

• lift telt als trap

Kipling79 11-11-2016

Leuke gadget met veel mogelijkheden

Het scherm is ERG mooi; zowel de resolutie als de helderheid is prachtig.
Het meest maak ik gebruik van de hartslagmeter. Niet alleen bij het sporten/hardlopen, maar ook tijdens rust. Je kunt instellen dat je automatische metingen wil; zo kun je er ook achter komen wat bijvoorbeeld je hartslag is, als je slaapt (bij mij rond de 55)!
Het oplaadstation is klein en handig. De GearFit ‘klikt’ er als een magneetje aan vast. Hij springt vervolgens op een ‘horizontale’ klokstand, waardoor je hem als klok (bijv. bij je bed) kunt gebruiken (hoef je ’s nachts niet telkens op je telefoon te kijken – als je geen ouderwetse wekker bij je bed hebt staan ;-) )
Erg handig vind ik dat het scherm van de Gear Fit automatisch ‘aan’ gaat als je het gebaar maakt dat je op je horloge wil kijken! Verder kun je verschillende layouts/achtergronden downloaden en op je Gear Fit zetten. Zo kun je hem mooi persoonlijk maken (ik koos voor een mooie roze analoge ‘klok’).
Met twee kleine trillingen laat het horloge weten als het iets te melden heeft. In heb begin moet ik hier even aan wennen, maar na een tijdje ‘herken’ je dit signaal. Overigens kan dit ook uitgezet worden.
De Gear Fit herkent wanneer je inactief, licht actief of actief bent en ook wanneer je slaapt.
GPS functie doet het perfect. Zowel bij hardlopen als fietsen werden kilometers zeer nauwkeurig bijgehouden.
Niet onbelangrijk: de Gear Fit draagt heerlijk! Het materiaal voelt natuurlijk aan en zit lekker. Je hebt eigenlijk al meteen niet meer door dat je hem om hebt; goede pasvorm dus!
Een nadeel vind ik dat de batterij snel leeg is. Een dag intensief gebruik houdt hij net vol. En dan heb ik hem dus nieuw. Geen idee hoe de kwaliteit achteruit gaat na een aantal weken/maanden. En het jammere: tijdens het opladen worden natuurlijk niet je activiteiten (bijvoorbeeld je stappen) bijgehouden! Groot nadeel: ik krijg het niet voor elkaar mijn Gear Fit niet koppelen aan Spotify.

Pluspunten

• mooi design
  • nauwkeurige hartslagmeter
  • perfecte pasvorm
  • nauwkeurige GPS

Minpunten

• stappenteller niet nauwkeurig
  • accuduur