Garmin Vivoactive Hr - Reviews

p.baars 22-11-2016 Product paar weken in bezit

mooi sporthorloge met veel functies

De Garmin vívoactive HR is een mooi horloge voor de echte veelzijdige sporter die erg actief is. zo haal je het meeste uit dit horloge. ik heb deze gebruikt voor tijdens het hardlopen, zwemmen en fietsen. daar werkte het horloge prima bij, alleen jammer dat ik geen aanpassingen kan maken voor verschillende trainingsfuncties. dat maakt het dus niet geschikt voor hardlopen. vooral niet als je met interval en tempo trainingen werkt. ik heb nu ook een Tomtom runner en die is voor hardlopen beter geschikt.
naast alle sporten houd deze ook perfect mijn slaappatroon bij. het geeft je een mooi inzicht in hoe je slaapt. zodra je begint te bewegen, registreert het horloge alles.
je kan het horloge verbinden met je mobiel. hij pakt het niet meteen, maar als die eenmaal is verbonden kan je heel makkelijk en duidelijk berichtjes aflezen van je horloge. een groot pluspunt.
nog een pluspunt is de polshartslagmeter. dat maakt een hartslagband overbodig en is veel accurater, wat dus ook geldt voor het GPS. typisch Garmin. dus een goede kwaliteit.
het scherm is groot genoeg om alle functies goed te zien, alleen nadelig is het vele swipen voordat je bij de functie bent die je wilt zien.
dit horloge raad ik aan als je een echte actieve sporter bent die alles uit het horloge kan halen.

Pluspunten

• bluetooth verbinding met mobiel
  • polshartslagmeter
  • vele functies
  • toevoegen van apps en widgets
  • accurate hartslag en GPS

Minpunten

• dure prijs
  • bluethooth verbinding werkt niet altijd
  • toepassen van trainingen niet mogelijk
KaTo78 13-11-2016 Product paar weken in bezit

Mooi en praktisch sporthorloge!

Ben inmiddels een paar weken in het bezit van mijn eerste sporthorloge en ik ben heel tevreden! Hij zit lekker om de pols, misschien voor een vrouw als ik net ietsje te groot, maar ben er al snel aan gewend. Voor mij was het vooral belangrijk dat ik een sporthorloge had met GPS om mijn hardlooptrainingen te volgen. Dit doet de Vivo Active heel nauwkeurig. Je kunt de afstand meten, tempo, hartslag, stappen en nog veel meer leuke feitjes. Het menu werkt als een touchscreen en je swiped daardoor overal heel gemakkelijk doorheen. Je vorige prestaties slaat het horloge op en zo kun je heel gemakkelijk je progressie volgen over een bepaalde periode. Ook fijn dat dit horloge waterdicht is. Mijn laatste vakantie heb ik ermee gesupt op zee en dan is het toch wel tof dat je ook hiervan je activiteiten kunt meten.
Het horloge is ook te koppelen met je smartphone, zodat je oproepen en berichten via je telefoon ziet binnenkomen. Voor mij niet echt van belang tijdens het rennen, maar toch een mooie functionaliteit. Kortom, wat mij betreft een aanrader!

Pluspunten

• GPS tracking
  • Waterdicht

Minpunten

• De maat 'normaal' is voor mij net te groot
AnneLochem 31-10-2016 Product paar dagen in bezit

Super sporthorloge

Ik heb de Garmin nu een kleine week in mijn bezit. Eerder had ik de Polar M400 en deze VivoActive wekte mijn interesse vanwege zijn design, grootte en geïntegreerde hartslagmeter. Het horloge is subtiel maar bevat een mooi design en kleurenscherm. Door de keuze aan wijzerplaten, die je in de overzichtelijk app van Garmin kan wijzigen, kun je hem altijd dragen zonder het meteen als sporthorloge te showen. Ik heb hem nu tijdens het hardlopen en mijn voetbaltrainingen gedragen, zowel de stappenteller als de hartslagmeter lijken nauwkeurig te meten. Het horloge pakt snel de GPS op waardoor je snel kan starten met je workout. Naast dat alles werkt is het horloge makkelijk te bedienen, kun je hem koppelen aan je smartphone (waar je in de app je workouts tot in detail kan aflezen) en kun je zelf bepalen wat je wel en niet wil aflezen op je horloge. De batterij valt me ook reuze mee, na 5 dagen intensief gebruik is hij nog op 22%. Ik ben echt heel erg blij met dit Garmin horloge en raad hem zeker aan als je op zoek bent naar een duidelijk, mooi en waterdicht horloge!

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Accu gaat lang mee
Marco Essenberg 31-10-2016 Product paar weken in bezit

Beginnend sporter

Ik heb dit Horloge nu enkele weken in huis en moet zeggen dat ik er tevreden mee ben. De Garmin Connect app laat het wel eens afweten maar dat gaat niet te koste van je activiteit registratie dus biks aan de hand. Ik was sceptisch over de optische HM maar de Optische HM van de vivoactive geeft dezelfde waarden als mijn oude trouwe Suunto. Voor de beginnende sporter biedt dit horloge voldoende hoeveelheid informatie, voor tijdens en na het sporten, voor de gevorderde sporter biedt het tijdens en na te weinig info, maar een schat aan info voor het sporten. Mijn conclusie, beginnend of gevorderd dit horloge is een aanwinst.

Pluspunten

• Duidelijk display
  • Makkelijk te bedienen
  • Garmin connect
  • Connect iq store

Minpunten

• Nauwelijks rekening met herstel van activiteiten.
  • Connect wat vaak ( of ik had pech ) geen connectie