Bekijk 2 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fitbit Charge 5 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

a************@h********** 25-03-2023

Geen aanrader vanwege slechte gps tracking

Geschreven voor: Fitbit Charge 5

Algemeen gebruiksgemak goed, menu op fitbit intuïtief, app op iPhone vond ik minder overzichtelijk. Bandje was even wennen maar werkt uiteindelijk wel goed.
Trainings type makkelijk in te stellen. Bij de gegevens die je ziet tijdens training mistte ik de hartslag, ik heb niet kunnen ontdekken of je dit aan kunt passen.
GPS is helaas heel onnauwkeurig, afwijking is ook niet altijd hetzelfde. Na verloop van tijd word GPS ook nog onnauwkeuriger en valt vaak helemaal weg. De enige oplossing (die ik gevonden heb) is het resetten van de fitbit, waarna de GPS weer werkt. Ik had de fitbit gekoppeld met Strava zodat een training meteen gesynchroniseerd wordt. Dat doet hij echter alleen met werkende GPS, dus regelmatig worden mijn trainingen niet gekopieerd naar Strava.

Vanwege de slechte gps vind ik de prijs-kwaliteitsverhouding niet goed.

Pluspunten

• Draaggemak
  • Goede hartslag meting

Minpunten

• GPS

acpanther_mst 14-09-2022

Een goede activity tracker

Geschreven voor: Fitbit Charge 5

Ik heb deze Fitbit nu bijna 4 maanden in gebruik en ben er nog steeds gelukkig mee. Een premium abonnement is aan te raden, maar niet per se nodig.
De batterijduur is best lang, ongeveer 5 dagen (soms langer, soms korter), daar deze afhankelijk is van het gebruik en of je continu verbonden bent met de Fitbit-app.
In deze 4 maanden heb ik 2x een harde reset moeten uitvoeren, omdat de Fitbit-app de horloge niet herkende. Nadeel is dat de gegevens van de horloge na de laatste synchronisatie verloren zijn.
Al met al is deze Fitbit een goede keuze.

PeterV 27-05-2022

Goede koop, ook dankzij de Fitbit-app

Geschreven voor: Fitbit Charge 5

Hele mooie Activity tracker voor het meten van je stappen, slaap, zuurstofgehalte, hartslag e.d.. met de Fitbit-app kun je makkelijk alles terug vinden, ook de batterij-indicatie van de tracker. Die zie je niet op de tracker zelf

Deze tracker is echt een 10 waard.

Er valt mij 1 ding op: Ik woon in het zuiden van Zuid-Limburg. Daar gebruik ik zowel WiFi als mobiel internet voor het downloaden van gegevens. Heb de tracker 24/7 om (behalve bij het laden). In het zuiden kan ik makkelijk 5+ dagen met de accu doen. Echter ben ik ook wel eens in het noorden van Noord-Limburg, en daar loopt de tracker binnen 1 dag leeg. Hoe kan dit?

Pluspunten

• Gewicht
  • Fitbit-app
  • Meet hartslag,slaap,stappen
  • Zet aan tot het halen van doelen
  • Batterij gaat lang mee

Minpunten

• Batterij indicatie alleen zichtbaar in app
  • Batterij loopt snel leeg in delen van Nederland

p*******@g******** 27-10-2021

Nog veel te verbeteren

Geschreven voor: Fitbit Charge 5

Als de firmware het die is het een prachtige tracker. Synchroniseren lukt echter in 30 % van de pogingen niet. Als ik bij het hardlopen de telefoon niet meeneemt worden de gegevens midden in de route niet meer geregistreerd. Er valt nog veel te verbeteren voor dit product een 8 waard is.

Pluspunten

• Veel functies
  • Mooi scherm

Minpunten

• Problemen met synchroniseren
  • Tracker vakt midden in routes uit