Philips SW 9700 - Reviews

Laagste prijzen -23% prijsdaling
Nat en droog
trimmerfunctie/tondeuse
Scheren met snoer

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 24 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

David 08-12-2017

Goede accuduur en een super glad resultaat.

Uitstekend scheerapparaat. Scheerresultaat gelijk aan mesje. Licht lekker in de hand door de formaat en het lichte gewicht. Strak en hip model. Meerdere baardhaar lengtes uitgeprobeerd en in alle gevallen scheerde hij er doorheen. Kan hem 2 tot 3 weken gebruiken zonder op te laden. Gebruik hem tevens voor mijn hoofdhaard ofwel geen hoofd haar hier is de SW9700 ook uitermate geschikt voor. Tijdens het scheren voel je dat het scheerapparaat zich op het gehele scheeroperavlakte tegen de huid drukt hierdoor krijg geeft het een zeer glad resultaat. Wilt je stoppen handmatig te scheren zou ik deze zeker aanraden.

Pluspunten

• Accu capaciteit
  • Oplaad tijd accu

Minpunten

• Batterij indicatie bepert

Jimmy 30-12-2017

Oude SensoTouch 3D veel beter

Mijn oude SensoTouch 3D gaf een beter scheerresultaat. Zeker als je ziet welk bedrag je voor deze speciale versie op tafel moet leggen. Ik geef toe: het is mooi gemaakt en een must voor de Star Wars fan maar vooral bij mijn hals is lang niet alles glad.

• Must voor Star Wars fan

Minpunten

• Scheerresultaat valt tegen

MerlijnB 17-12-2017

Buitengewoon snel en precies

De doos van het apparaat geeft je het gevoel voor een kwalitatief goed apparaat te hebben gekozen.
De doos is robuust en kwalitatief hoogwaardig. In de doos vind je het apparaat zelf, de lader, de precisietrimmer, de gebruiksaanwijzing en een hardcover reis etui, een prettige toevoeging aangezien het er in het vliegtuig ruig aan toe kan gaan met bagage.
Het apparaat wijst zich grotendeels vanzelf. Hij heeft een aan/uit knop en links en rechts daarvan een knop om te kunnen switchen tussen de drie standen.
Naast de indicator voor de stand van het apparaat bevind zich nog een batterij indicator en een tweetal symbolen op het apparaat die, afhankelijk van of ze vergezeld gaan met een melodietje, meerdere betekenissen hebben.
Het scheerresultaat van het apparaat is ronduit subliem te noemen, zelf met een baard van een week scheert hij nog 99% weg. met een baard van 1 tot 3 dagen ben je slechts in enkele minuten klaar.
De kop volgt naadloos de lijnen van je gezicht en je hoeft niet 2x over hetzelfde stuk te gaan.
Het geluid wat hij produceert is zeer laag doch van een hogere toon dan ik had verwacht. Maar gelukkig niet storend.
Reinigen doe je simpel door hem af te spoelen onder de warme kraan. Om hem grondig schoon te maken dien je de mesjes los te halen, dit vergt wat handigheid omdat je al snel de hele kop los trekt. De stugheid zal waarschijnlijk door de nieuwigheid komen.
De gebruiksaanwijzing had ik graag wat uitgebreider willen zien, liever een combinatie van afbeeldingen met wat begeleidende woorden. Zo wist ik niet dat het symbool voor de scheermesjes simpelweg oplicht omdat het apparaat aangeraakt werd. En daardoor dacht ik dat hij gereinigd diende te worden.
Al met al zijn er op het apparaat zelf zijn geen minpunten te geven. Vandaar ook de maximale score. Ik zou dit apparaat zeker aanbevelen en nogmaals kopen.

Pluspunten

• Snel
  • Precies

Minpunten

• Beknopte handleiding

Dutchcrusader 14-12-2017

Erg fijn scheerapparaat

Alleen het uitpakken van het scheerapparaat is al een feestje op zich. De shaver is verpakt in een luxe aandoende doos, met daarom heen een mooie wrapper.
De shaver wordt geleverd met een losse trimmer, een oplader en een travelbag. In de travelbag is helaas geen ruimte voor de trimmer.
Na het uitpakken heb ik meteen de shaver opgeladen. Binnen een uur was de accu geladen.
Tijdens het laden had ik tijd om de gebruiksaanwijzing door te nemen. De gebruiksaanwijzing bevat alleen pictogrammen en geen geschreven woord. Helaas is de gebruiksaanwijzing erg klein en zijn de pictogrammen niet altijd duidelijk. Bijvoorbeeld het instellen van de snelheid en de scheerdiepte zijn niet duidelijk. Het heeft even geduurd voordat in de praktijk duidelijk werd hoe dat ingesteld moest worden.
Maar het gebruik van de shaver maakt alles goed. Meteen bij het aanzetten valt al op dat de shaver erg weinig geluid maakt. Prettig.
Het scheerresultaat is erg goed. Door de jaren heen heb ik scheerapparaten gebruikt van verschillende merken, maar geen enkele heeft zo glad geschoren als deze Philishave. Tijdens het scheren heb ik geen enkele keer gevoeld dat de shaver aan de haartjes trekt en het resultaat was erg glad in een korte tijd. Niet zo glad als met een mesje, maar het komt erg dicht in de buurt en is veel sneller. Ook met een baard van 3-4 dagen. Laat je je baard langer staan dan is gebruik van de meegeleverde trimmer noodzakelijk, maar ook deze werkt erg goed en is gemakkelijk om te wisselen met de scheerkop.
Daarna was het tijd om eens nat te scheren. Dat beviel me eigenlijk nog beter, het eindresultaat is super glad. Echt een fijne ervaring. Ook onder de douche, zonder scheerschuim met een beetje doucheschuim werkt de shaver heel goed.
Het schoonmaken is lekker makkelijk. Scheerkop openen en goed afspoelen onder de kraan is voldoende om het apparaat lekker schoon te maken.
Het design is mooi en het apparaat ligt ook lekker in de hand. Alleen tijdens het scheren zit je duim op de aan/uit-knop en dat zorgt er voor dat je soms het apparaat uitschakelt tijdens het scheren. Geen groot probleem, alleen een beetje ongemakkelijk.
De accu gaat erg lang mee. Met de eerste keer opladen heb ik me 26 keer kunnen scheren.
Al met al een goede ervaring met een fijn scheerapparaat. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

dencor 13-12-2017

Een prima scheerapparaat

Dit scheerapparaat ziet er op het oog goed uit en ligt lekker in de hand. Ook het eind resultaat is helemaal top en doet wat hij moet doen. Ook de harde haren onder de kin haalt hij helemaal weg nu 4 weken in gebruik en gebruik hem om de 3 dagen en de batterij gaat lang mee. Ook is het scheerkopje makkelijk te reinigen. Met een woord een geweldig apparaat.

Pluspunten

• Haalt alles weg
  • Batterij gaat lang mee

dencor 13-12-2017

Een prima scheerapparaat

Dit scheerapparaat ziet er op het oog goed uit en ligt lekker in de hand.Het eind resultaat is helemaal top scheert goed glad en doet wat hij moet doen.Ook de harde haren onder de kin haalt hij allemaal weg.Nu 4 weken in gebruik en gebruik hem om de 3 dagen en de batterij gaat lang mee.ook is de scheerkop makkelijk te reinigen.Met een woord een geweldig apparaat [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

MerlijnB 11-12-2017

Buitengewoon snel en precies

Johnno1965 11-12-2017

Dit scheerapparaat overtreft mijn verwachtingen

Dit apparaat brengt wat je van een Philips scheerapparaat mag verwachten , de prijs is weliswaar wat hoger maar in verhouding met de scheerkwaliteit zeker niet te hoog .
Naast het mooi design is het simpel in gebruik en laat zich makkelijk schoonmaken , men beloofd een strak resultaat met een 3 daagse stoppelbaard maar zelfs na een week ging de baardgroei er heel gemakkelijk vanaf.

Pluspunten

• Glad reslutaat
  • Gebruiksgemak
  • Snel opgeladen

Minpunten

• Niet kunnen vinden

Stefertje 11-12-2017

Zeer fijn scheerapparaat!!

Ik heb nu een aantal weken dit philips star wars scheerapparaat gebruikt en ik moet zeggen: De machine doet zijn werk uitmuntend!
Bij het ontvangen van de doos zie je al gelijk dat er veel aandacht besteed is aan de vormgeving van het apparaat en de verpakking. Hij is makkelijk in gebruik, heeft verschillende snelheden en wat ik persoonlijk een groot pluspunt vind: Je kan met de machine nat en droog scheren.
Het eindresultaat is perfect: hij scheert net zo goed als met het mes.
De bijgeleverde tondeuse dit zijn werk ook zoals het hoort.
Al met al: zeker een aanrader om deze machine aan te schaffen

Pluspunten

• Verschillende snelheden
  • Makkelijker schoon te maken
  • Goede vormgeving, ligt goed in de hand
  • Prijs/kwaliteit is prima

Johnno1965 11-12-2017

Dit scheerapparaat overtreft mijn verwachtingen

Al sinds mijn eerste baardgroei maak ik gebruik van een Philips scheerapparaat en ik moet eerlijk zeggen dat het in de loop der jaren kwalitatief sterk vooruit is gegaan.
Dit apparaat beloofd een scheergemak zelfs na 3 dagen niet scheren , bij mij is het gemak zelfs na een week niet scheren.. met het grootste gemak weer heerlijk glad!

Een prima investering ! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

S1988 11-12-2017

Zeer goed scheerapparaat

Na een tijdje dit scheerapparaat gebruikt te hebben kan ik maar 1 conclusie geven: Dit scheerapparaat werkt perfect!
Bij lichte baardgroei en bij een baard van een paar dagen doet dit scheerapparaat perfect zijn werk!
Het scheerapparaat ligt goed in de hand, scheert zeer gemakkelijk en is ook nog eens nat te gebruiken.
Tevens is de bijgeleverde tondeuse van goede kwaliteit.
Zeker een aanrader! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Bengels 11-12-2017

Prima scheerresultaat en eenvoudig te reinigen

De Philips Star Wars shaver (SW9700/67) is ter beschikking gesteld door Philips met de vraag om hem uitgebreid en eerlijk uit te proberen (één maand) en vervolgens een review te schrijven.

-Korte samenvatting
Heel fijn en stil scheerapparaat dat er goed uitziet met prima scheerresultaten. Eenvoudig schoon te maken onder de kraan en levert een heel goed scheerresultaat!

+Verpakking: 10/10
+Uiterlijk apparaat: 10/10
+Kwaliteit apparaat: 10/10
+Geluidsproductie: 10/10
+Scheerresultaat droog: 10/10
+Scheerresultaat nat: 10/10
+Schoonmaken: 10/10

Aandachtspunten: Scheerkop voelt een beetje fragiel en het lijkt net of hij af en toe een beetje los komt van de body.

Zou ik hem zelf kopen: Ja

-Verpakking
De verpakking ziet er erg netjes uit! Het zou wellicht ook afkunnen met een iets bescheidener formaat, maar eerlijk is eerlijk; het oog wil ook wat.

-In de doos vinden we:
Scheerapparaat
Scheerapparaat
Baardtrimmer
Reisetui
Oplaadsnoer (lengte kabel ~134 cm)
Papierwerk: korte handleiding, veiligheidswaarschuwing en garantie certificaat

Ook wil Philips goed duidelijk maken dat dit apparaat in Nederland ontworpen en gemaakt is. Het staat op de doos, de doos in de doos en op het scheerapparaat vermeld.

De handleiding is m.i. duidelijk. Ben al jaren Philips scheerapparaat gebruiker en ben inmiddels wel bekend met de instructies. Kan me voorstellen dat niet alle plaatjes altijd even duidelijk zijn, maar het belangrijkste haal je er wel uit.

-Het scheerapparaat
Op het apparaat valt meteen een stikker op die aangeeft dat je het scheerapparaat niet mag gebruiken als deze aan de oplader hangt. Hij wordt met een lege batterij geleverd en na 5 minuten kun je al aan de slag voor een eerste scheerbeurt. Ik heb dat niet geprobeerd en ben meteen voor een volledige oplaadbeurt gegaan. Uiteraard wel even geprobeerd of hij niet aankan tijdens het opladen: je krijgt dan een piepje te horen en hij blijft uit. Het volledig opladen duurde zo’n 53 minuten. Minder dan een uur dus!

Je kunt de rotatiesnelheid van de scheerkoppen instellen in drie standen:
- Sensitive - voor een zachte maar grondige scheerbeurt.
- Normal - voor een grondige, dagelijkse scheerbeurt.
- Fast - voor snel scheren zodat u tijd bespaart.

In alle drie de standen in de geluidsproductie goed. Zonder scheerhoofd erin is hij echt heel stil, het enige dat geluid maakt is het roteren van de scheermesjes. Het is zeker niet storend en een van de stillere scheerapparaten waar ik ervaring mee heb.

Dit scheerapparaat is een special edition. Het zit hem in het uiterlijk en als je hem vergelijkt met andere -meer standaard- types ziet hij er iets mooier uit; maar dat is smaak natuurlijk.

Het scheerapparaat ligt prettig in de hand, is niet zwaar en de scheerkop kan voldoende bewegen om het hele gezicht te kunnen volgen.

-Scheerresultaat
+Droog scheren
Het resultaat na droog scheren is prima en het voelt lekker glad. Ik ben ongeveer 5 tot 6 minuten bezig met een scheerbeurt. Er zitten drie scheerstanden op, voor de verschillende snelheden. Persoonlijk vind ik dat niks toevoegen en heb bij alle drie de standen geen last van irritatie. Ik heb het idee dat op de lagere standen het gewoon wat langer duurt voordat ik klaar ben en daarom gebruik ik alleen de hoogste snelheid.

+Nat scheren
Voor het natscheren heb ik scheerschuim van Rituals gebruikt. Deze is niet zo heel erg ‘schuimerig’ zoals vele anderen en leek me een betere match voor een elektrisch scheerapparaat. Dit werkt ook prima en is op zich geen probleem voor het scheerapparaat. Qua scheertijd ben ik er net zo lang mee bezig en het resultaat is vergelijkbaar met droog scheren. Maar daarna heb je wat meer werk om hem schoon te maken. Gewoon onder de kraan afspoelen is niet voldoende en er blijven wat resten achter, je moet de scheerkop uit elkaar halen om de resten scheerschuim weg te kunnen spoelen. Dit is echter vrij eenvoudig.

+Onder de douche
Het scheren onder de douche zie ik niet zo zitten. Ik vind dat niks toevoegen en verspilling van water en energie. Daarom heb ik het ook niet geprobeerd, maar het kan natuurlijk wel.

Het verschil tussen droog en nat scheren is meer een persoonlijke voorkeur. Ik heb in beide gevallen geen last van irritatie maar heb zelf een voorkeur voor droog scheren.

-Reiniging
Het reinigen is vrij eenvoudig. Je spoelt hem gewoon af onder kraan met warm water. Een keer in de week haal ik de scheermesjes los en spoel ik hem goed door binnenin. Dit is op zich echt een fluitje van een cent is je bent er dan ook zo mee klaar.
Het los halen van de scheermesjes van de scheerkop vind ik wel vrij onhandig en daarmee trek je ook snel de scheerkop uit het apparaat. Hoe dit na een langere periode gebruik is zal moeten blijken.

-Conclusie
Ik vind het een heel prettig scheerapparaat. De prijs is wat aan de hoge kant en ik heb geen vergelijking met de goedkopere modellen uit deze serie, maar het scheerresultaat is erg goed zeker ook voor de moeite die het je kost. Je bent met ongeveer 5 minuten klaar en het schoonmaken is ook zo gebeurd.

Welcome to the Dark Side!

Pluspunten

• Prima scheerresultaat
  • Makkelijk schoon te maken
  • Degelijke body
  • Reisetui meegeleverd

Minpunten

• Scheerkop voelt een beetje fragiel
  • Hoge prijs

Wilco44 11-12-2017

Mooi design en goed resultaat

Als Star wars fan is het apparaat zowiezo een lust voor het oog. De details van de film die erin zijn verwerkt maakt het apparaat tot een must have voor de behaarde star wars fan! Scheren doet het apparaat meer dan uitstekend. Zoweo bij de dagelijkse scheerbeurt als een meerdaagse beharing, voldoet het apparaat meer dan goed. Het kiezen tuzsen drie snelheden vind ik persoonlijk niet nodig, daar ikzelf altijd de je doe te zijn optie koos, die het beste en snelste resultaat geeft. Accuduur is ook prima. Ik heb het apparaat pas na vier weken, bij dagelijkse scheerbeurt, hoeven op te laden.

Pluspunten

• Resultaat
  • Accuduur

Wilco44 10-12-2017

Dit produkt voldoet meer dan goed aan de verwachtingen

Zowiezo is het design van het produkt al een lust voor het oog. Als Star Wars fan is dit helemaal een must have voor de behaarde man. De verschillende details uit de film die in het apparaat zijn verwerkt, zijn erg leuk.
Dan waar het produkt voor is bedoeld, scheren. Daaraan voldoet het ruimschoots. Bij zowel iedere dag scheren als het scheren van een meerdaagse beharing, voldoet het produkt prima. Mijns inziens is de optie, het kiezen uit drie snelheden, overbodig. Zelf heb ik enkel de snelste optie gekozen omdat die ook het snelste werkt.
Over de accuduur ben ik ook zeer tevreden. De afgelopen periode (+/- vier weken) heb ik bij een dagelijkse scheerbeurt, het produkt pas een keer (gisteren) hoeven op te laden.
Kortom, design is zeer mooi, prestaties meer dan prima. Ik zou het produkt zeker aanbevelen! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

David9824 08-12-2017

Krachtig maar klein scheerapparaat

Geweldig scheer apparaat, een klein maar krachtig apparaatje. Of er nou één of drie dagen niet geschoren is hij komt er doorheen en laat een gladde huid achter. Beweegt goed over de kaaklijnen heen en is geschikt voor zowel gewone als gevoelige huidtype. Hij kan tevens onder de douch gebruikt worden. Sinds de aanschaf niet meer met scheermesje geschoren de sw9700 is net zo goed en belangrijker net zo glad. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Santman1000 08-12-2017

Zeer prettig in gebruik

• Lange accuduur
  • Flexibele scheerkop
  • Nat en droog scheren
  • Scheert goed glad

Minpunten

• Behoorlijke prijs

Santman1000 08-12-2017

Zeer prettig in gebruik

Sinds kort ben ik in bezit van de SW9700/67 en ben zeer tevreden. Het apparaat ligt prettig in de hand. Het is eenvoudig in gebruik, de verschillende scheerstanden zijn prettig. De kop is flexibel en volgt gemakkelijk de contouren van het gezicht. Zowel nat als droog een apparaat wat ideaal in gebruik is. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

StephanS 08-12-2017

Top apparaat ook voor stugge en meerdaagse baarden

Het is voor mij altijd een probleem om mijn gezicht goed te scheren, na andere apparaten maar ook traditionele scheermessen te hebben geprobeerd kon Philips me overtuigen om de Philips SW9700/67 los te laten op mijn baard.
Voor ik iets over het scheerresultaat ga vertellen wil ik het eerst nog over de verpakking en de vormgeving van het apparaat hebben.
De verpakking maakte indruk, een Star Wars stijlvolle doos die degelijkheid uitstraalt.
Het apparaat zelf ziet er ook gelikt uit, en de ledjes in de vorm van een Star Wars light sabre zien er cool uit. Enige puntje van kritiek is de opberghoes, je kan hierin alleen het scheerapparaat kwijt en er is geen ruimte voor de stroomkabel en/of tweede scheerkop.
Dan de eerste scheerbeurt, geen grote uitdaging want het was een baard die niet ouder dan een dag was. In een korte tijd en zonder problemen voelde alles weer glad.
Om het apparaat goed op de proef te stellen heb ik mijn baard enkele keren meerdere dagen laten staan, in het verleden moest ik een dergelijke baard eerst met een tondeuse bewerken voor ik hem kon gaan scheren.
Ik was aangenaam verrast dat dit apparaat deze baard probleemloos kon scheren, zonder haren uit te trekken of de huid te irriteren. Ook in deze gevallen was de huid prima glad na het scheren en had ik geen rode of geïrriteerde huid.
Het schoonmaken van het scheerapparaat is zeer eenvoudig, de kop loshalen en met stromend water afspoelen.

Pluspunten

• Geen huidirritaties
  • Trekt geen haren uit
  • Makkelijk schoon te maken
  • Batterij blijft lang geladen

Minpunten

• Opberghoes alleen voor apparaat

Anoniem 08-12-2017

Zeer goed

Heel blij met dit scheerapparaat. Doet wat er beloofd wordt en is makkelijk in gebruik. Scheren is zo wel erg makkelijk. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

StephanS 08-12-2017

Top apparaat ook voor stugge en meerdaagse baarden

Mijn conclusie is dan ook dat dit het beste scheerapparaat is wat ik ooit heb gebruikt, en ik kan het iedereen aanbevelen. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]