Philips SW9700 - Reviews

nat en droog scheren
tile-scheersysteem
vibrerende kop(pen)
(Extra) functies
trimmer/tondeuse, precisietrimmer, volgt de contouren

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 11 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SW9700 op Kieskeurig.nl.

David 08-12-2017

Goede accuduur en een super glad resultaat.

Geschreven voor: Philips SW9700

Uitstekend scheerapparaat. Scheerresultaat gelijk aan mesje. Licht lekker in de hand door de formaat en het lichte gewicht. Strak en hip model. Meerdere baardhaar lengtes uitgeprobeerd en in alle gevallen scheerde hij er doorheen. Kan hem 2 tot 3 weken gebruiken zonder op te laden. Gebruik hem tevens voor mijn hoofdhaard ofwel geen hoofd haar hier is de SW9700 ook uitermate geschikt voor. Tijdens het scheren voel je dat het scheerapparaat zich op het gehele scheeroperavlakte tegen de huid drukt hierdoor krijg geeft het een zeer glad resultaat. Wilt je stoppen handmatig te scheren zou ik deze zeker aanraden.

Pluspunten

• Accu capaciteit
  • Oplaad tijd accu

MerlijnB 17-12-2017

Buitengewoon snel en precies

Geschreven voor: Philips SW9700

De doos van het apparaat geeft je het gevoel voor een kwalitatief goed apparaat te hebben gekozen.
De doos is robuust en kwalitatief hoogwaardig. In de doos vind je het apparaat zelf, de lader, de precisietrimmer, de gebruiksaanwijzing en een hardcover reis etui, een prettige toevoeging aangezien het er in het vliegtuig ruig aan toe kan gaan met bagage.
Het apparaat wijst zich grotendeels vanzelf. Hij heeft een aan/uit knop en links en rechts daarvan een knop om te kunnen switchen tussen de drie standen.
Naast de indicator voor de stand van het apparaat bevind zich nog een batterij indicator en een tweetal symbolen op het apparaat die, afhankelijk van of ze vergezeld gaan met een melodietje, meerdere betekenissen hebben.
Het scheerresultaat van het apparaat is ronduit subliem te noemen, zelf met een baard van een week scheert hij nog 99% weg. met een baard van 1 tot 3 dagen ben je slechts in enkele minuten klaar.
De kop volgt naadloos de lijnen van je gezicht en je hoeft niet 2x over hetzelfde stuk te gaan.
Het geluid wat hij produceert is zeer laag doch van een hogere toon dan ik had verwacht. Maar gelukkig niet storend.
Reinigen doe je simpel door hem af te spoelen onder de warme kraan. Om hem grondig schoon te maken dien je de mesjes los te halen, dit vergt wat handigheid omdat je al snel de hele kop los trekt. De stugheid zal waarschijnlijk door de nieuwigheid komen.
De gebruiksaanwijzing had ik graag wat uitgebreider willen zien, liever een combinatie van afbeeldingen met wat begeleidende woorden. Zo wist ik niet dat het symbool voor de scheermesjes simpelweg oplicht omdat het apparaat aangeraakt werd. En daardoor dacht ik dat hij gereinigd diende te worden.
Al met al zijn er op het apparaat zelf zijn geen minpunten te geven. Vandaar ook de maximale score. Ik zou dit apparaat zeker aanbevelen en nogmaals kopen.

Pluspunten

• Snel
  • Precies

Johnno1965 11-12-2017

Dit scheerapparaat overtreft mijn verwachtingen

Geschreven voor: Philips SW9700

Dit apparaat brengt wat je van een Philips scheerapparaat mag verwachten , de prijs is weliswaar wat hoger maar in verhouding met de scheerkwaliteit zeker niet te hoog .
Naast het mooi design is het simpel in gebruik en laat zich makkelijk schoonmaken , men beloofd een strak resultaat met een 3 daagse stoppelbaard maar zelfs na een week ging de baardgroei er heel gemakkelijk vanaf.

Pluspunten

• Glad reslutaat
  • Makkelijk schoon te maken
  • Gebruiksgemak
  • Snel opgeladen

Bengels 11-12-2017

Prima scheerresultaat en eenvoudig te reinigen

Geschreven voor: Philips SW9700

De Philips Star Wars shaver (SW9700/67) is ter beschikking gesteld door Philips met de vraag om hem uitgebreid en eerlijk uit te proberen (één maand) en vervolgens een review te schrijven.

-Korte samenvatting
Heel fijn en stil scheerapparaat dat er goed uitziet met prima scheerresultaten. Eenvoudig schoon te maken onder de kraan en levert een heel goed scheerresultaat!

+Verpakking: 10/10
+Uiterlijk apparaat: 10/10
+Kwaliteit apparaat: 10/10
+Geluidsproductie: 10/10
+Scheerresultaat droog: 10/10
+Scheerresultaat nat: 10/10
+Schoonmaken: 10/10

Aandachtspunten: Scheerkop voelt een beetje fragiel en het lijkt net of hij af en toe een beetje los komt van de body.

Zou ik hem zelf kopen: Ja

-Verpakking
De verpakking ziet er erg netjes uit! Het zou wellicht ook afkunnen met een iets bescheidener formaat, maar eerlijk is eerlijk; het oog wil ook wat.

-In de doos vinden we:
Scheerapparaat
Scheerapparaat
Baardtrimmer
Reisetui
Oplaadsnoer (lengte kabel ~134 cm)
Papierwerk: korte handleiding, veiligheidswaarschuwing en garantie certificaat

Ook wil Philips goed duidelijk maken dat dit apparaat in Nederland ontworpen en gemaakt is. Het staat op de doos, de doos in de doos en op het scheerapparaat vermeld.

De handleiding is m.i. duidelijk. Ben al jaren Philips scheerapparaat gebruiker en ben inmiddels wel bekend met de instructies. Kan me voorstellen dat niet alle plaatjes altijd even duidelijk zijn, maar het belangrijkste haal je er wel uit.

-Het scheerapparaat
Op het apparaat valt meteen een stikker op die aangeeft dat je het scheerapparaat niet mag gebruiken als deze aan de oplader hangt. Hij wordt met een lege batterij geleverd en na 5 minuten kun je al aan de slag voor een eerste scheerbeurt. Ik heb dat niet geprobeerd en ben meteen voor een volledige oplaadbeurt gegaan. Uiteraard wel even geprobeerd of hij niet aankan tijdens het opladen: je krijgt dan een piepje te horen en hij blijft uit. Het volledig opladen duurde zo’n 53 minuten. Minder dan een uur dus!

Je kunt de rotatiesnelheid van de scheerkoppen instellen in drie standen:
- Sensitive - voor een zachte maar grondige scheerbeurt.
- Normal - voor een grondige, dagelijkse scheerbeurt.
- Fast - voor snel scheren zodat u tijd bespaart.

In alle drie de standen in de geluidsproductie goed. Zonder scheerhoofd erin is hij echt heel stil, het enige dat geluid maakt is het roteren van de scheermesjes. Het is zeker niet storend en een van de stillere scheerapparaten waar ik ervaring mee heb.

Dit scheerapparaat is een special edition. Het zit hem in het uiterlijk en als je hem vergelijkt met andere -meer standaard- types ziet hij er iets mooier uit; maar dat is smaak natuurlijk.

Het scheerapparaat ligt prettig in de hand, is niet zwaar en de scheerkop kan voldoende bewegen om het hele gezicht te kunnen volgen.

-Scheerresultaat
+Droog scheren
Het resultaat na droog scheren is prima en het voelt lekker glad. Ik ben ongeveer 5 tot 6 minuten bezig met een scheerbeurt. Er zitten drie scheerstanden op, voor de verschillende snelheden. Persoonlijk vind ik dat niks toevoegen en heb bij alle drie de standen geen last van irritatie. Ik heb het idee dat op de lagere standen het gewoon wat langer duurt voordat ik klaar ben en daarom gebruik ik alleen de hoogste snelheid.

+Nat scheren
Voor het natscheren heb ik scheerschuim van Rituals gebruikt. Deze is niet zo heel erg ‘schuimerig’ zoals vele anderen en leek me een betere match voor een elektrisch scheerapparaat. Dit werkt ook prima en is op zich geen probleem voor het scheerapparaat. Qua scheertijd ben ik er net zo lang mee bezig en het resultaat is vergelijkbaar met droog scheren. Maar daarna heb je wat meer werk om hem schoon te maken. Gewoon onder de kraan afspoelen is niet voldoende en er blijven wat resten achter, je moet de scheerkop uit elkaar halen om de resten scheerschuim weg te kunnen spoelen. Dit is echter vrij eenvoudig.

+Onder de douche
Het scheren onder de douche zie ik niet zo zitten. Ik vind dat niks toevoegen en verspilling van water en energie. Daarom heb ik het ook niet geprobeerd, maar het kan natuurlijk wel.

Het verschil tussen droog en nat scheren is meer een persoonlijke voorkeur. Ik heb in beide gevallen geen last van irritatie maar heb zelf een voorkeur voor droog scheren.

-Reiniging
Het reinigen is vrij eenvoudig. Je spoelt hem gewoon af onder kraan met warm water. Een keer in de week haal ik de scheermesjes los en spoel ik hem goed door binnenin. Dit is op zich echt een fluitje van een cent is je bent er dan ook zo mee klaar.
Het los halen van de scheermesjes van de scheerkop vind ik wel vrij onhandig en daarmee trek je ook snel de scheerkop uit het apparaat. Hoe dit na een langere periode gebruik is zal moeten blijken.

-Conclusie
Ik vind het een heel prettig scheerapparaat. De prijs is wat aan de hoge kant en ik heb geen vergelijking met de goedkopere modellen uit deze serie, maar het scheerresultaat is erg goed zeker ook voor de moeite die het je kost. Je bent met ongeveer 5 minuten klaar en het schoonmaken is ook zo gebeurd.

Welcome to the Dark Side!

Pluspunten

• Prima scheerresultaat
  • Makkelijk schoon te maken
  • Degelijke body
  • Reisetui meegeleverd

Minpunten

• Scheerkop voelt een beetje fragiel
  • Hoge prijs

Mr. CheeToz 22-02-2021

Overtreft de verwachtingen ruimschoots

Geschreven voor: Philips SW9700

Als kritische consument met 4 verschillende scheersystemen in gebruik zowel nat als droog en ook met het mes is dit apparaat toch bijna gelijk aan nat scheren met het mes als hij nat gebruikt wordt met Gel en onder de douche hoe dan ook nét dat beetje extra heeft waar je normaal alsnog "toch even het mes nog zou pakken". Letterlijk in gebruik voor hoofd(huid) en haar (ben al kaal vanaf m'n 18e, nu word ik sinds 5 jaar kalende, zit in de familie dus dan alles er maar af zonder champignon deksel looks of steeds verder groeiende haargrens. Niets wat tot nu toe dichter bij nat scheren komt met het mes waar je zou neigen om "nog even na te krabben" als je de deur uit moet en het cleaning station doet z'n werk prima, de "hoge aanschafprijs" relatief vergeleken met een fatsoenlijke "krabber" vallen eigenlijk tegen elkaar weg. Ook een 3 dagen baardje (heb stugge haargroei) is geen probleem en de 3 snelheden leek me onzinnig want snel klaar wil iedereen wel en liever turbo stand dan langzaam. Toch is het apparaat als je de tijd neemt en niet kriskras als een wilde probeert om een grasveld in 10 seconden te maaien en onder de douche met Gel gebruikt op standje "gevoelige huid" wel degelijk een verschil en voor de snelle shave als je de deur uit moet, stand 3 en je bent zó klaar, een duidelijke verbetering met de vorige serie die zo'n 20% langzamer z'n werk deed. Voor de échte reiniging gebruik ik zelf een Ultrasonic cleaner zo eens in de 2 weken waar de scheerkop + mesjes toch echt wel enig residu alsnog achterlaten waar het smartclean systeem gewoon onmogelijk bij kan komen en wat zeker een aanrader is om je mesjes in topconditie te houden is het gebruik van een goed merk onder houds olie voor tondeuses en/of scheersystemen van welk gerenommeerd merk dan ook. Iets wat wél grotendeels in de cleaning cartridges is verwerkt maar nooit het zelfde resultaat geeft als een beetje extra "love and care" maar om dat nou om de 3 dagen te gaan doen is dankzij het cleaning systeem niet meer nodig en neemt wel 80% van de handmatige onderhoudsbeurten voor z'n rekening. Batterijduur is prima, het apparaat geeft zelf aan wanneer ie onder de kraan afgespoeld moet worden, hoe ver je nog kunt met de batterij en dat is vrij accuraat met de opgegeven waarden, je kunt er met een gemiddelde baard wel een week of langer mee vooruit schat ik zo, als je je hoofd er ook bij optelt, een dag of 5 maar dat is evengoed nog bovengemiddeld. Hij ligt comfortabel in de hand, de scheerbewegingen met zowel 3 scheerhoofden alsook een flexibele hals die de contouren van je gezicht (en/of hoofd) toch nèt iets makkelijker op de moeilijkere plekjes komt (snorharen net onder je neus, achter de kin en oorlijn, haartjes van de mondhoek en net onder je onderlip) waar je normaal toch in de spiegel wilt kijken of je alles wel meegepakt hebt, hoef je je met dit apparaat niet meer te doen want je voelt vanzelf wel dat dat goed zit. Oplader en baardtrimmer zit er bij, de baartrimmer heb ik alleen voor iemand anders zijn baard gebruikt en voldoet ook ruimschoots aan de verwachtingen en is universeel nog uit te breiden met evt. andere hulpstukken. Al met al een apparaat wat terecht in de reviews als 1 van de betere het predikaat "Topproduct" wel waard maakt en als de aanschafprijs je afschrikt, dan scheer je waarschijnlijk ook nat met goedkope wegwerpmesjes i.p.v. gewoon kwaliteitsmesjes die in verhouding dan om het even zijn qua kosten en het gemak van even "snel snel, moet nu de deur al uit zijn" ga je bij een ander systeem niet snel snel tegenkomen.

P&LG 14-02-2021

Top scheerresultaat

Geschreven voor: Philips SW9700

Evenaart nat scheren . De scheerkoppen blijven scherp. Het schoonmaak apparaat werkt goed. Kortom ik blijf nat elektrisch scheren.

Jansenenco 06-02-2021

net zo glad als scheren met het mes!!!

Geschreven voor: Philips SW9700

De scheerresultaten zijn werkelijk geweldig. Het scheren gaat snel en net zo glad als scheren met het mes. de reinigingsunit geeft je telkens het idee dat je een nieuw apparaat hebt en het ruikt ook nog lekker fris.

Geurtjes 05-02-2021

Super scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SW9700

Ik heb sinds kort dit scheerapparaat een ik heb nog nooit zo’n goeie gehad. Je scheert jezelf in geen tijd super glad. Echt geweldig.

Grijs baardje 23-01-2021

Scheert niet zo glad met mes

Geschreven voor: Philips SW9700

Goed glad scheren gaat wat moeilijker dan mijn verwachtingen. Met mes scheren blijft bij direct blader resultaat en blijft dus ook langer glad.

Guy Duvel 14-01-2021

Goede haar vreter

Geschreven voor: Philips SW9700

Het toestel scheert werkelijk goed en het ligt goed in de hand. Mijn vorig scheertoestel was ook een Philips maar qua prestaties ondervind ik dat de scheertechniek vooruitgang heeft geboekt, voornamelijk onder de neus en in de halsstreek komt dit tot uiting daar dit toch moeilijk bereikbare plaatsen zijn voor de schjeerkoppen.

Jean-François 14-01-2021

Super appareil !

Geschreven voor: Philips SW9700

Un excellent produit, facile d´utilisation, super ergonomie, lavable, réserve de batterie pour 20 à 21 jours !
Je n´ai jamais utilisé une autre marque que Philips depuis 52 ans et c´est mon neuvième modèle employé ! Merci Philips !

Jansen1111 14-01-2021

Goed product wel meer verwacht van scheerprecisiee

Geschreven voor: Philips SW9700

Eerste ervaring met elektrisch scheren en ik ben positief over het feit dat ik nooit meer iritatie/wondjes heb na het scheren. Wel worden met name in de hals veel haartjes overgeslagen waardoor ik toch minstens een kwartier aan het scheren ben.

Gladwang 12-01-2021

Mooi apparaat

Geschreven voor: Philips SW9700

Licht lekker in de hand. Scheert goed en snel. Mooie indicatie batterij niveau. Geluid klinkt wat goedkoop, droog, rasperig. Drie snelheden overbodige optie

Bioloog 09-01-2021

Fijn draadloos en glas scheren!

Geschreven voor: Philips SW9700

Met dit scheerapparaat is het heel fijn glad scheren zowel nat als droog! Géén huidirritaties of brandige plekken op mijn huid!

Hansie71 09-01-2021

Beste scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SW9700

Dit is het beste scheerapparaat die ik ooit gekocht heb, doet wat het moet doen.
Glad scheren, en ook ideaal met scheerschuim of gel werkt deze perfect.
Geen irritaties, makkelijk schoon te maken, prima vormgeving.

rkalkman 08-01-2021

Top apparaat

Geschreven voor: Philips SW9700

Wat een fijn apparaat is dit, scheert comfortabel en superglad, zelfs bij mijn staalharen baard. Gemakkelijk schoon te houden dus snel klaar voor de volgende scheerbeurt. Het apparaat voelt licht aan en dat kan wat verwarring geven, maar het ligt prettig in de hand en het scheerresultaat is echt top!

Vermeulen19 06-01-2021

S9711

Geschreven voor: Philips SW9700

Het is opzich een goed scheerapparaat maar vandaag viel bij het afkloppen spontaan de scheerkop het toilet in, dus ik zou liever zien dat dat nog iets verbeterd zou worden om dit tegen te gaan.

Veendam127 05-01-2021

Beste scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SW9700

Scheert goed heerlijk glad en ligt lekker in de hand gemakkelijk schoonmaken en als hij bijna leeg is dan zet ik hem in het easy clean systeem

Bardy 27-12-2020

Komt tekort

Geschreven voor: Philips SW9700

Ik heb een zware baard en heb redelijk veel moeite om mij glad te scheren met dit apparaat.Het toestel ligt mte ook niet goed in da hand en gaat erg steeg over de huid.Mijn vorig toestel de HQ8260 is zoveel ouder en scheert toch beter.Ik ben ontgoocheld.

G. L. Ad Geschoren 02-12-2020

Aangenaam stil

Geschreven voor: Philips SW9700

Fijn glad scherend, geen iritatie gehad en heerlijk stil. Geweldig reinigingssysteem. Helaas geen borsteltje meegeleverd.