Philips SHAVER Series 5000 S5572 - Reviews

Nat en droog
trimmerfunctie/tondeuse
Scheren met snoer

Beoordeling op basis van 63 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Ramuijt 05-06-2017

Zacht voor gevoelige huid

Met nu ruim twee weken het scheerapparaat in bezit ben ik een tevreden mens. Waar ik vaker last heb van gevoelige huid na het scheren, is na twee dagen mijn huid gewend geraakt aan dit scheerapparaat. Het is heerlijk om geen geïrriteerde huid meer te hebben na het scheren.

Het scheerapparaat ligt prettig in de hand en is licht van gewicht. Met een oplading gaat het scheerapparaat ruim een week mee. Het scheerresultaat is super glad en ik ben sneller klaar met een scheerbeurt.

Het scheerapparaat is stil en de scheerbladen glijden prettig langs de huid. Ook bij lastige plooien in de huid of wat lastiger te scheren delen is het resultaat boven verwachting.

• Uitstekend scheerresultaat
  • Vrijwel geen irritatie van de huid

Minpunten

• Design niet het meest mooi

Ramuijt 05-06-2017

Een genot om te scheren

Het scheerapparaat van Philips heb ik nu ruim twee weken in bezit. Een kwalitatief goed product met een prettig en handzaam design.

De kwaliteit is al merkbaar tijdens het uitpakken van het scheerapparaat uit de verpakking. De onderdelen zijn goed verpakt en voelen degelijk en stevig aan.

Na een eerste keer opladen, wat relatief weinig tijd kost, is de eerste scheerbeurt een feit. De bediening is intuïtief en het apparaat ligt prettig in de hand. Bij het aanzetten van het apparaat valt op dat deze stil is tijdens het gebruik. Het scheerblad beweegt soepel langs de huid en geeft al snel een glad resultaat. De eerste twee scheerbeurten moest de huid nog wennen aan het apparaat en was er een lichte irritatie merkbaar aan de huid, maar veel minder dan ik gewoon ben bij een nieuw apparaat. Vanaf de derde keer is het resultaat met scheren steeds beter doordat ik het apparaat nog beter gewend ben en is de irritatie geheel verdwenen.

Waar mijn oude scheerapparaat weleens een haartje liet staan, scheert dit apparaat alle haartjes weg. Een verbluffend resultaat wat mij betreft.

Het reinigen gaat eenvoudig.

Een scheerapparaat dat mij tijd bespaart en sneller een goed resultaat geeft.

Amstel82 05-06-2017

Nat en droog zonder irritaties

Mooi apparaat erg handig nat en droog scheren.
Schoonmaakstation erg handig
Geen irritatie meer voelt alleen een beetje goedkoop

Pluspunten

• Nat scheren
  • Droog scheren
  • Schoonmaak station
  • Geen irritatie

Minpunten

• Voelt een beetje goedkoop aan

Mart 04-06-2017

Fijn scheerapparaat

Fijn scheerapparaat, bij zware baardgroei soms wel iets meer moeite om snel een goed resultaat te hebben, echter met iets geduld wel erg prettig scheren! Mooi design, nat/droog scheren prettig optie en goede accu.

MmBb 04-06-2017

Pijn scheerapparaat

Fijn scheerapparaat prijs/kwaliteit, wel wat moeite bij zware baardgroei. Verder prettig in gebruik.

Karin 03-06-2017

Philips shaver nat/droog + trimmer en Cleaning apparaat

Philips wet & dry shaver ( series 5000 ) voldoet uitermate aan mijn verwachtingen . Er zijn drie scheerkoppen die je zowel nat als droog kan gebruiken . Wat dus handig is als het 's morgens snel moet gaan . Onder de douche kan je je tegelijk vlug scheren . Naar keuze kan je dat gewoon onder de waterstraal doen of je kan eveneens een scheergel aanbrengen als je dat verkiest (om de huid nog meer te beschermen) .Het toestel beschikt over een Li-ion batterij die je een 50-tal minuten draadloos scheren garandeert.Er is ook een turbo functie voor de iets stuggere haren .Reinigen gaat simpel onder de waterstraal ; dus geen gepruts meer met borsteltjes.Volledig opladen duurt één uur .Als de batterij bijna leeg knippert , kan je mits een 5-tal minuten opladen toch nog één scheerbeurt doen . Er zit een smartclean bij met reinigingsvloeistof ( 10 tal minuten onderhoudsbeurt) die je slechts om de drie maanden moet verwisselen.De flex-scheerhoofden ( 5 draairichtingen) moet je eens om de twee jaar vervangen.Een precisietrimmer is handig om de bakkebaarden snel bij te werken.Oogt mooi , ligt goed in de hand en bespaart met vooral veel tijd ( snel scheren van stugge baard ,nog in het geheel geen irritatie ondervonden en vlug reinigen door even onder de kraan af te spoelen ). Na een kleine maand gebruikt te hebben , ben ik nog steeds tevreden van dit produkt.

Pluspunten

• ook nat te gebruiken (ev scheergel ) onder douche
  • draadloos
  • snel op te laden ( 1u)
  • alle LED symbooltjes die gaan branden
  • batterijstatus ( 3 blokjes)

Minpunten

• tot nog toe geen enkel

BC1979 03-06-2017

Snelle scheerbeurt, ook met nat.

De eerste indruk van het scheerapparaat vind ik overwegend positief. Het is een mooi design. Ook de SmartClean heeft een moderne en strakke look.
Niettegenstaande het oog ook wat wilt zijn natuurlijk de prestaties het belangrijkste criterium voor mij.
Ik heb hem de eerste dagen enkel gebruikt om droog te scheren.
Ik heb de gewoonte om mij eerst droog te scheren en daarna met een scheermesje.
Dit heb ik nu bewust niet gedaan. Het scheren gaat vlot en ik heb de indruk dat ik met mijn droge scheerbeurt een beter resultaat heb dan met mijn vorige toestel.
Zaterdag heb ik dan voor het eerst het toestel gebruikt om me nat te scheren. Het was toch een aparte ervaring. Het voelde wat onwennig om het elektrische scheerapparaat tegen het scheerschuim te plaatsen maar het ging verbazend vlot.
In no time was ik geschoren en het resultaat beviel mij.
Ik heb geen last gehad van irritatie.
Met de trimmer heb ik mijn bakkebaarden getrimd.
Dit lukt me nog niet perfect maar het resultaat mocht er best wezen. Ook het plaatsen van de trimmer ging probleemloos.
Ik vind dit een leuk concept. Op die manier kan je de accessoires aankopen die je zelf nodig hebt zonder telkens een ander toestel nodig te hebben. Plug & play als het ware.
Wat ik wel mis is een reiszakje voor het toestel. Dit is toch net iets hygiënischer.

Nu gebruik ik het apparaat al wat langer. Ik ben er nog meer tevreden over dan toen ik het net had. Nu gaat het scheren en trimmen vlotter dan in het begin. Ik ben heel tevreden over het resultaat.
Ook de SmartClean doet wat hij moet doen en is hierbij relatief stil in vergelijking met een ouder model.
Kortom het is voor mij een aanrader.

• Lange accuduur

Minpunten

• geen reisetui

peter196354 03-06-2017

Phillips scheerapparaar

Nu ik in het ziekenhuis heb gelegen en dit scheerapparaat heb gebruikt ook daar vond en vind ik hem lekker glad scheren. Hij ligt lekker in de hand is heel gebruiksvriendelijk en heel makkelijk schoon te maken. Ik heb best wel een stevige baard groei en hij haalt dit met gemak weer weg dus een heel goed apparaart. Ik zou hem zeker aan vrienden kennissen en familie aanraden iets wat ik ook al gedaan heb wat een goede scheerapparaat.

pappie47 02-06-2017

mooi en goed scheerapparaat

Dit mooi van design scheerapparaat scheert nat en droog ( ook onder de douche ) snel en superglad . Het is makkelijk in gebruik en onderhoud . Zelfs iets langere baard haren met de turbo knop geen probleem en superglad resultaat .

Pluspunten

• lange batterij duur
  • simpel in gebruik en onderhoud
  • mooi design

pappie47 02-06-2017

philips shavers5000

Geweldig scheerapparaat .Ligt fijn in de hand en heeft een prachtig design .
Nat en droog scheren gaat super snel ook met scheergel en of onder de douche .Met de turbo is ook een dag later scheren geen enkel probleem .Super glad en simpel in gebruik.
Batterij is +++ in gebruik en snel opgeladen
Beste scheerapparaat wat ik heb gebruikt tot nu toe

Caspee 02-06-2017

Snel glad zonder irritaties

De shaver s5572/10 is een mooi pakket met reinigingsstation. Hiervan miss ik eigenlijk wel een Beetje een omschrijving van. Hoe vaak doe je dat en is de cardridge voor 1x. Hier ga ik nog even achteraan. Na ontvangst even een foto gemaakt en mijn vrienden even laten zien wat ik mocht testen :) natuurlijk zijn ze jaloers Na ca 30 jaar al geschoren te hebben met meerdere Philips shavers is bij deze Shaver totaal geen huidirritatie ontstaan. Dat is toch wel een erg groot plus punt. Net zoals de tijd die Ik nu bezig ben met scheren. Scheren is geen hobby van me dus deze kortere scheertijd met een goed glad resultaat zijn super. De ontwikkelingen van Philips zijn blijkbaar niet voor niets geweest. De bijgeleverde trimmer ydoet ook gewoon wat je zou verwachten. Het opzetten van deze is net zo makkelijk. Klik los en klik ander erop. Schoonmaken.. Even onder de kraan en klaar. Door de wat kleinere scheerkop kan deze sneller volzitten maar iedere keer legen na een scheerbeurt is nou ook weer niet nodig. Al met al tevreden en ik ga nog even door met testen want tot nu toe alleen droogscheren getest. Extra Pluspuntjes: maakt weinig geluid Lekker licht

michel1909 31-05-2017

Geweldig

Na ontvangst is direct duidelijk hoe alles werkt. Goede robuuste verpakking. Verbluft over scheerresultaat en hoe lang de accu meegaat. Scheren gaat sneller en huid is gladder. Aanrader!

jurgenm7776 30-05-2017

Fijn scheerapparaat

Erg fijn scheerapparaat, makkelijk in gebruik. Fijn dat er verschillende opties op zitten.
Makkelijk schoon te maken. Echte aanrader.

Pluspunten

• handig in gebruik
  • makkelijk schoon te maken
  • gladde scheerbeurt

jurgenm7776 30-05-2017

Fijn scheerapparaat

Makkelijk schoon te maken. Echte aanrader.

Roadrunner 30-05-2017

Perfecte aankoop

Ik heb de Philips S5572//10 als enorm prettig ervaren.

Toen ik het apparaat ontving, was het verpakt in een mooie stevige doos, hierdoor kwam het apparaat in perfecte conditie aan, en was het een cadeautje om uit te pakken.

De gebruiksaanwijzigingen zijn simpel, maar wel helder. Dit was dan ook snel doorgenomen.

De reinigingsmodule:
Het is allemaal gemakkelijk in elkaar te zetten, daarna de stekker in het stopcontact en met 1 druk op de knop, wordt het apparaat gereinigd en gesmeerd. Dit werkt echt ideaal. Dit had ik eerder moeten hebben.

Het scheerapparaat:
Het viel mij gelijk op, hoe licht dit scheerapparaat is. (Mijn oude apparaat was echt een stuk zwaarder). Hij ziet er mooi uit, voelt stevig aan en ligt lekker in de hand.
Het Design is ook perfect. Mooie gladde lijnen, geen vervelende naadjes die in de hand gaan irriteren.
Het hele apparaat is waterdicht dus makkelijk af te spoelen en onder de douche te gebruiken. Top!

Het gebruik:
Het apparaat is licht en ligt lekker in de hand, hierdoor is fijn om met dit apparaat te scheren. De ronde koppen volgen gemakkelijk de rondingen van het gezicht en zoals je van een nieuw apparaat mag verwachten, scheer hij alles mooi glad. Met de turbo knop gaat hij net een standje harder, waardoor de dicht begroeide stukken ook goed weg scheren.
Onder de douche werkt hij ook fijn (dit is niet mijn favoriete plek om te scheren, dus hier wordt hij niet veel gebruikt), maar bij nat en droog gebruik werkt hij prima. Hij doet waar hij voor gemaakt is.

Er zijn wel 2 punten van verbetering. De aan en uit knop zit niet helemaal op de juiste plek, waardoor hij tijdens het scheren per ongeluk aangeraakt kan worden. Hierdoor gaat hij wel eens tijdens het scheren uit.
Het zou ook fijn zijn als de turbo knop standaard aangezet zou kunnen worden. Dit mis ik nog.

Accessoires:
De reinigingsmodule, werkt perfect en de vullingen zijn niet duur. Hierdoor is het een plezier om met dit ding te werken.
De losse trimmer, klik je makkelijk in het apparaat en werkt zoals je van een trimmer verwacht (secuur).

Er zijn ook een aantal accessoires die ik mis. Er is geen kwastje om het apparaat schoon te maken, er zit geen smeermiddel bij en er is geen reistasje of een afdekkapje.
Ik vind dit wel belangrijk, omdat mijn apparaat ook mee op reis gaat. Dan is het wel zo handig om hem veilig mee te nemen en gemakkelijk schoon te houden.

Overall een mooi en handig apparaat die ik iedereen aan zou raden! Hij werkt snel en secuur.

Pluspunten

• snel opgeladen
  • scheert snel

Minpunten

• weinig accessoires (tasje/smeermiddel/borsteltje)
  • de aan / uit knop is niet goed geplaatst

Arjan85 29-05-2017

Prima scheerapparaat met mooi design

Gelijk toen ik de melding kreeg dat het pakketje was af te halen heb ik het apparaat opgehaald. Thuis heb ik hem uitgepakt en werd ik aangenaam verrast door een cleaning unit die erbij zat. Dit lijkt in eerste instantie wel chique, nu we drie weken verder zijn moet ik zeggen dat hij nog niet uit de lade in de badkamer is gekomen. De cleanunit is best een groot ding die ik niet standaard op mijn wastafel wil hebben staan.
Het scheerapparaat zelf was redelijk snel opgeladen en de lampjes met batterij indicatie zien er strak uit. Het hele apparaat ziet er wat mij betreft mooi uit, goed ontworpen, maar dat is Philips sowieso wel toevertrouwd.
Ik vind het apparaat wel wat licht aanvoelen, waardoor het wat goedkoop aandoet als je hem vasthoudt. Hij scheert wel prima en daar gaat het uiteindelijk natuurlijk om. Al heeft hij het moeilijker met de haartjes in de hals dan ik had gehoopt. Mijn oude Nivea Philips apparaat kon hier beter mee overweg, de hals blijft toch wel de lastigste zone om glad te krijgen.
Ik heb na drie weken nog geen behoefte gehad om de clean unit te gebruiken, aangezien het apparaat er nog altijd als nieuw uitziet, hij is namelijk makkelijk uit te spoelen na het scheren.
Het tondeuse gedeelte wat je er apart op moet klikken werkt op zich wel goed, maar ik vind het wat lastig om de kop op het apparaat te wisselen, dit moet makkelijk te klikken zijn, maar dit gaat nog best wel lastig. Ik heb standaard een oud (=/- 15 jaar) Philips scheerapparaat in de auto liggen, waarbij je gewoon het tondeuse gedeelte kon uitklappen, dit systeem was wat mij betreft beter dan het huidige met losse opzet stukken.

Al met al een mooi scheerapparaat wat doet wat het moet doen, maar niet uitblinkt in snelheid van het scheren en gebruiksgemak met extra accessoires.

scuzzyboy 29-05-2017

Mooi licht design met topresultaat

glad resultaat. Mooi systeem. Wassysteem vind ik wat overbodig en niet nodig. Afspoelen onder de kraan is ruim voldoende. De trimmer maakt behoorlijk geluid en heeft lage toeren. Krijgt van mij een voldoende. Accu duur is perfect. Lang scheren en weinig opladen.

Toxaris 29-05-2017

Goed, met enkele kanttekeningen

De Philishave 5000 is stevig en goed gevormd. Hij ligt lekker in de hand. Hierbij moet ik wel aangegeven dat ik wat grotere, stevige handen heb. De knoppen zijn verwerkt in de body en kun je niet voelen. Er zijn slechts twee knoppen, de aan/uit knop en een Turbo knop.
De scheerkop bestaat uit drie koppen die onafhankelijk kunnen bewegen. Deze scheerkop glijdt niet zo soepel over de huid als andere modellen. De hele kop kan er eenvoudig af gehaald worden om bijvoorbeeld een andere accesoire te bevestigen. Er zijn er verschillende, zoals een trimmer. Bij dit model zit een eenvoudige haartrimmer bijgeleverd.
Het apparaat is makkelijk schoon te maken. Je kan hem gewoon onder de kraan afspoelen en met een simpele druk op een knop vooraan de scheerknop klapt het apparaat open en kun je ook de binnenkant reinigen. Voor de wat grondige reiniging en als je bijvoorbeeld de mesjes wilt vervangen, kun je eenvoudig het klepje met de messen verwijderen.
Bij dit model is ook een reinigsstation meegeleverd. Het station is glanzend zwart en is in verhouding vrij groot. Dezelfde stekker die je gebruikt voor het opladen van het scheerapparaat kun je ook gebruiken voor het station en in het station wordt hij ook opgeladen. Het station reinigt en smeert de mesjes in de scheerkoppen door middel van een casette met vloeistof. Philips geeft aan dat je de casette elke twee maanden moet vervangen bij dagelijks gebruik, maar gevoelsmatig zal dit eerder rond de 6-7 weken zijn. Hoewel je het apparaat handmatig kunt reinigen en het station aardig wat ruimte inneemt, krijg je het apparaat zelf nooit zo schoon als met het station en is naar mijn mening de extra kosten wel waard.
Als natscheerder met zeep/mes ben ik zeker niet ontevreden! Het apparaat kan zowel nat als droog gebruikt worden.
Ik kan mezelf glad scheren, mits ik de Turbo aanzet. Met de Turbo halveer ik mijn scheertijd. Met een volle batterij kun je tussen de 40-50 minuten scheren.
Zelf gebruik ik het apparaat nu een week of 6 en ben ik tevreden. Ik merk dat ik me in het weekend nat scheer met het apparaat en doordeweeks droog bijhoudt. Dat werkt prima voor mij. Ik denk wel dat het apparaat meer geschikt is voor mensen met stevigere baardharen.
Wat ik wel jammer vind, is dat er geen afdekkapje (los te bestellen) of een reisetui (los te bestellen) bij dit model geleverd wordt.

Roadrunner 29-05-2017

De perfecte aankoop

Ik heb de Philips S5572//10 als enorm prettig ervaren.

De reinigingsmodule:

Het scheerapparaat:

Het gebruik:

Accessoires:

Amar 29-05-2017

Scheren met preciesie maar wel met wat geduld

Philips staat bekend om het leveren van betrouwbare en kwalitatief goede producten en dat wordt weer bevestigd met dit model scheerapparaat. Er is veel zorg besteed aan niet alleen het ontwerp maar ook de verpakking, ook met oog voor het milieu. Daar kunnen andere fabrikanten nog wat van leren.

Op naar de eerste weken scheren! Al een tijdje gebruik ik de scheerapparaten van Philips. De meeste ervaring heb ik heb ik met mijn vorig model, de RQ1155. Wat meteen bij dit nieuw model opvalt is dat er een aantal accessoires missen: een hoes om deze veilig op te bergen voor op reis en een afdekkapje voor de scheerkoppen. Gelukkig kan ik deze accessoires van mijn oud model gebruiken maar als je dit niet hebt mis je toch wel iets, zeker als je op reis bent.
Wat ik bij mijn oud model miste was een goede manier om deze te reinigen en daar heeft Philips gelukkig een oplossing voor bedacht met het reinigingsstation. Ook dit is degelijk gemaakt en zorgt ervoor dat je scheerapparaat goed in conditie en vooral schoon blijft, want wat kunnen ze op een gegeven moment vies worden!

Wat het scheren betreft doet dit product waarvoor het gemaakt is: een goed scheerresultaat en trimresultaat zonder enig verwonding op te lopen. Bij het vorig model liep ik met name bij de trimmer nog weleens een klein wondje op, dit is gelukkig helemaal verleden tijd.

Zijn er ook minpunten? Ja, met name als je verwacht een snelle scheerbeurt te doen. Zelfs in de power stand duurt een scheerbeurt langer dan bij mijn vorig model. Wat mij daarbij ook opviel was dat de accu aanzienlijk minder lang meegaat. Waar ik pas na 7 dagen de lader erbij moest pakken gebeurt dit nu al om de 3 tot 4 dagen. Op zich is dit geen probleem voor thuisgebruik maar voor kortere reizen moet de lader dus verplicht mee.
Het reinigingsstation neem je ook niet op reis mee maar ik merk dat het scheerapparaat redelijk goed schoon te maken en houden is. Wat reiniging betreft mag er ook best een mobiele versie worden gemaakt.

Conclusie
Een degelijk apparaat waar goed over is nagedacht. Het product is erg compleet met het reinigingsstation maar mist net de puntjes op de i door het ontbreken van een reistas en afdekkapje om de scheerkoppen te beschermen. Het apparaat scheert prima al moet je er soms wel wat geduld voor hebben. Kortom een aanrader!