Philips SHAVER Series 5000 S5572 - Reviews

Nat en droog
trimmerfunctie/tondeuse
Scheren met snoer

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 47 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Ramuijt 05-06-2017

Zacht voor gevoelige huid

Met nu ruim twee weken het scheerapparaat in bezit ben ik een tevreden mens. Waar ik vaker last heb van gevoelige huid na het scheren, is na twee dagen mijn huid gewend geraakt aan dit scheerapparaat. Het is heerlijk om geen geïrriteerde huid meer te hebben na het scheren.

Het scheerapparaat ligt prettig in de hand en is licht van gewicht. Met een oplading gaat het scheerapparaat ruim een week mee. Het scheerresultaat is super glad en ik ben sneller klaar met een scheerbeurt.

Het scheerapparaat is stil en de scheerbladen glijden prettig langs de huid. Ook bij lastige plooien in de huid of wat lastiger te scheren delen is het resultaat boven verwachting.

• Uitstekend scheerresultaat
  • Vrijwel geen irritatie van de huid

Minpunten

• Design niet het meest mooi

Jan7591 23-05-2018

scheert mij geweldig glad

Geweldig , ik heb al meerdere Philips Scheerapparaten gehad maar dit scheerapparaat scheer ik mij heerlijk glad. Zelfs mijn vrouw vind hem geweldig. ook het reinigingsapparaat vind ik geweldig. Het scheerapparaat ruikt dan heerlijk fris en is weer lekker schoon. Ik spoel het apparaat een paar keer schoon onder de kraan en dan in het reinigingsapparaat. Ik ben uitermate tevreden met dit scheerapparaat.

Robbert5562 24-02-2018

Uitstekend apparaat, vooral bij nat scheren

Ik heb een gevoelige huid en om deze reden gekozen voor dit apparaat. Je huid moet vooral bij droog scheren een tijdje wennen, vandaar nu pas mijn recensie. Ik merk dat het nat scheren mijn voorkeur heeft en dan vooral omdat de huid het prettigst reageert. Heerlijk glad zonder irritatie. Ik gebruik een scheergel van Nivea en spoel tussendoor regelmatig het apparaat in de wastafel (wél even overtollig water weg laten lopen). Het schoonmaken is een kwestie van goed afspoelen en de behuizing even met een handdoek nadrogen en één keer in de week gaat hij in het schoonmaakstation. Het reinigingsmiddel heeft een prettige mannengeur. Al met al ben ik zeer tevreden met dit uitermate luxe aandoende apparaat

Gideon2 23-12-2017

Scheren duurt ontzettend lang

Op basis van de betere beoordelingen (en ook een beetje het design, vind deze kleur blauw mooier) voor deze gekozen over een 7000 serie. Het apparaat ziet er mooi uit.

In de verpakking veel papieren, maar helaas geen goede complete duidelijke handleiding. Alleen wat waarschuwingen, en een instructieboekje zonder tekst, zodat het wat gissen is naar wat er bedoeld wordt.

Wat betreft het ontwerp, deze ziet er mooi uit, maar is ergonomisch niet ideaal. De turbo knop zit op een natuurlijker plek en is natuurlijker vormgegeven dan de aan-uit knop, dus automatisch druk je al gauw op de verkeerde knop. De aan-uit knop is bol, en ligt hoger dan de turbo knop die hol is en lager ligt, waar je duim als natuurlijk ligt bij het vasthouden.
Verder ben ik niet onverdeeld enthousiast over het beweegbare hoofd, soms wil je een hoekje gebruiken om het randje naast de bakkebaarden te scheren, maar dan beweegt het hele hoofd mee, alvorens je enige druk kunt zetten.

Wat betreft het gebruik, hij is traag, ontzettend traag. Toegegeven, hij zorgt voor weinig irritatie, maar reken wel op zeker 10 minuten om te scheren. Ook heeft hij veel moeite om de laatste losse haartjes te tackelen. Daar gaat het apparaat overheen zonder deze te scheren. Ook scheert het apparaat niet bijzonder glad. Nat scheren is niet beter, levert eerder een minder glad resultaat.

Ik heb dit scheerapparaat gekocht ter vervanging van de Philips Coolskin HQ 6740. Ik heb deze al meer dan 10 jaar, en deze werkt ook nog steeds, maar vond dat hij wel eens aan vervanging toe was. Echter de oude Coolskin scheert een stuk sneller dan de nieuwe 5000-serie. Toegegeven, de nieuwe 5000 zorgt wel voor wat minder irritatie, maar dat kan ook komen omdat de koppen van mijn oude apparaat aan vervanging toe zijn.

Al met al bijzonder teleurstellend. Ik ga nog proberen of ik een los scheerhoofd van de 7000 serie kan kopen, om te proberen of deze beter is dan de 5000 serie. Ik ga er vanuit dat deze uitwisselbaar zijn, maar dat moet ik nog uitvinden.

Ik heb een normale (geen zware) baardgroei.

Amstel82 05-06-2017

Nat en droog zonder irritaties

Mooi apparaat erg handig nat en droog scheren.
Schoonmaakstation erg handig
Geen irritatie meer voelt alleen een beetje goedkoop

Pluspunten

• Nat scheren
  • Droog scheren
  • Schoonmaak station
  • Geen irritatie

Minpunten

• Voelt een beetje goedkoop aan

Mart 04-06-2017

Fijn scheerapparaat

Fijn scheerapparaat, bij zware baardgroei soms wel iets meer moeite om snel een goed resultaat te hebben, echter met iets geduld wel erg prettig scheren! Mooi design, nat/droog scheren prettig optie en goede accu.

MmBb 04-06-2017

Pijn scheerapparaat

Fijn scheerapparaat prijs/kwaliteit, wel wat moeite bij zware baardgroei. Verder prettig in gebruik.

Karin 03-06-2017

Philips shaver nat/droog + trimmer en Cleaning apparaat

Philips wet & dry shaver ( series 5000 ) voldoet uitermate aan mijn verwachtingen . Er zijn drie scheerkoppen die je zowel nat als droog kan gebruiken . Wat dus handig is als het 's morgens snel moet gaan . Onder de douche kan je je tegelijk vlug scheren . Naar keuze kan je dat gewoon onder de waterstraal doen of je kan eveneens een scheergel aanbrengen als je dat verkiest (om de huid nog meer te beschermen) .Het toestel beschikt over een Li-ion batterij die je een 50-tal minuten draadloos scheren garandeert.Er is ook een turbo functie voor de iets stuggere haren .Reinigen gaat simpel onder de waterstraal ; dus geen gepruts meer met borsteltjes.Volledig opladen duurt één uur .Als de batterij bijna leeg knippert , kan je mits een 5-tal minuten opladen toch nog één scheerbeurt doen . Er zit een smartclean bij met reinigingsvloeistof ( 10 tal minuten onderhoudsbeurt) die je slechts om de drie maanden moet verwisselen.De flex-scheerhoofden ( 5 draairichtingen) moet je eens om de twee jaar vervangen.Een precisietrimmer is handig om de bakkebaarden snel bij te werken.Oogt mooi , ligt goed in de hand en bespaart met vooral veel tijd ( snel scheren van stugge baard ,nog in het geheel geen irritatie ondervonden en vlug reinigen door even onder de kraan af te spoelen ). Na een kleine maand gebruikt te hebben , ben ik nog steeds tevreden van dit produkt.

Pluspunten

• ook nat te gebruiken (ev scheergel ) onder douche
  • draadloos
  • snel op te laden ( 1u)
  • alle LED symbooltjes die gaan branden
  • batterijstatus ( 3 blokjes)

Minpunten

• tot nog toe geen enkel

BC1979 03-06-2017

Snelle scheerbeurt, ook met nat.

De eerste indruk van het scheerapparaat vind ik overwegend positief. Het is een mooi design. Ook de SmartClean heeft een moderne en strakke look.
Niettegenstaande het oog ook wat wilt zijn natuurlijk de prestaties het belangrijkste criterium voor mij.
Ik heb hem de eerste dagen enkel gebruikt om droog te scheren.
Ik heb de gewoonte om mij eerst droog te scheren en daarna met een scheermesje.
Dit heb ik nu bewust niet gedaan. Het scheren gaat vlot en ik heb de indruk dat ik met mijn droge scheerbeurt een beter resultaat heb dan met mijn vorige toestel.
Zaterdag heb ik dan voor het eerst het toestel gebruikt om me nat te scheren. Het was toch een aparte ervaring. Het voelde wat onwennig om het elektrische scheerapparaat tegen het scheerschuim te plaatsen maar het ging verbazend vlot.
In no time was ik geschoren en het resultaat beviel mij.
Ik heb geen last gehad van irritatie.
Met de trimmer heb ik mijn bakkebaarden getrimd.
Dit lukt me nog niet perfect maar het resultaat mocht er best wezen. Ook het plaatsen van de trimmer ging probleemloos.
Ik vind dit een leuk concept. Op die manier kan je de accessoires aankopen die je zelf nodig hebt zonder telkens een ander toestel nodig te hebben. Plug & play als het ware.
Wat ik wel mis is een reiszakje voor het toestel. Dit is toch net iets hygiënischer.

Nu gebruik ik het apparaat al wat langer. Ik ben er nog meer tevreden over dan toen ik het net had. Nu gaat het scheren en trimmen vlotter dan in het begin. Ik ben heel tevreden over het resultaat.
Ook de SmartClean doet wat hij moet doen en is hierbij relatief stil in vergelijking met een ouder model.
Kortom het is voor mij een aanrader.

• Lange accuduur

Minpunten

• geen reisetui

peter196354 03-06-2017

Phillips scheerapparaar

Nu ik in het ziekenhuis heb gelegen en dit scheerapparaat heb gebruikt ook daar vond en vind ik hem lekker glad scheren. Hij ligt lekker in de hand is heel gebruiksvriendelijk en heel makkelijk schoon te maken. Ik heb best wel een stevige baard groei en hij haalt dit met gemak weer weg dus een heel goed apparaart. Ik zou hem zeker aan vrienden kennissen en familie aanraden iets wat ik ook al gedaan heb wat een goede scheerapparaat.

pappie47 02-06-2017

mooi en goed scheerapparaat

Dit mooi van design scheerapparaat scheert nat en droog ( ook onder de douche ) snel en superglad . Het is makkelijk in gebruik en onderhoud . Zelfs iets langere baard haren met de turbo knop geen probleem en superglad resultaat .

Pluspunten

• lange batterij duur
  • simpel in gebruik en onderhoud
  • mooi design

Caspee 02-06-2017

Snel glad zonder irritaties

De shaver s5572/10 is een mooi pakket met reinigingsstation. Hiervan miss ik eigenlijk wel een Beetje een omschrijving van. Hoe vaak doe je dat en is de cardridge voor 1x. Hier ga ik nog even achteraan. Na ontvangst even een foto gemaakt en mijn vrienden even laten zien wat ik mocht testen :) natuurlijk zijn ze jaloers Na ca 30 jaar al geschoren te hebben met meerdere Philips shavers is bij deze Shaver totaal geen huidirritatie ontstaan. Dat is toch wel een erg groot plus punt. Net zoals de tijd die Ik nu bezig ben met scheren. Scheren is geen hobby van me dus deze kortere scheertijd met een goed glad resultaat zijn super. De ontwikkelingen van Philips zijn blijkbaar niet voor niets geweest. De bijgeleverde trimmer ydoet ook gewoon wat je zou verwachten. Het opzetten van deze is net zo makkelijk. Klik los en klik ander erop. Schoonmaken.. Even onder de kraan en klaar. Door de wat kleinere scheerkop kan deze sneller volzitten maar iedere keer legen na een scheerbeurt is nou ook weer niet nodig. Al met al tevreden en ik ga nog even door met testen want tot nu toe alleen droogscheren getest. Extra Pluspuntjes: maakt weinig geluid Lekker licht

michel1909 31-05-2017

Geweldig

Na ontvangst is direct duidelijk hoe alles werkt. Goede robuuste verpakking. Verbluft over scheerresultaat en hoe lang de accu meegaat. Scheren gaat sneller en huid is gladder. Aanrader!

jurgenm7776 30-05-2017

Fijn scheerapparaat

Erg fijn scheerapparaat, makkelijk in gebruik. Fijn dat er verschillende opties op zitten.
Makkelijk schoon te maken. Echte aanrader.

Pluspunten

• handig in gebruik
  • makkelijk schoon te maken
  • gladde scheerbeurt

Roadrunner 30-05-2017

Perfecte aankoop

Ik heb de Philips S5572//10 als enorm prettig ervaren.

Toen ik het apparaat ontving, was het verpakt in een mooie stevige doos, hierdoor kwam het apparaat in perfecte conditie aan, en was het een cadeautje om uit te pakken.

De gebruiksaanwijzigingen zijn simpel, maar wel helder. Dit was dan ook snel doorgenomen.

De reinigingsmodule:
Het is allemaal gemakkelijk in elkaar te zetten, daarna de stekker in het stopcontact en met 1 druk op de knop, wordt het apparaat gereinigd en gesmeerd. Dit werkt echt ideaal. Dit had ik eerder moeten hebben.

Het scheerapparaat:
Het viel mij gelijk op, hoe licht dit scheerapparaat is. (Mijn oude apparaat was echt een stuk zwaarder). Hij ziet er mooi uit, voelt stevig aan en ligt lekker in de hand.
Het Design is ook perfect. Mooie gladde lijnen, geen vervelende naadjes die in de hand gaan irriteren.
Het hele apparaat is waterdicht dus makkelijk af te spoelen en onder de douche te gebruiken. Top!

Het gebruik:
Het apparaat is licht en ligt lekker in de hand, hierdoor is fijn om met dit apparaat te scheren. De ronde koppen volgen gemakkelijk de rondingen van het gezicht en zoals je van een nieuw apparaat mag verwachten, scheer hij alles mooi glad. Met de turbo knop gaat hij net een standje harder, waardoor de dicht begroeide stukken ook goed weg scheren.
Onder de douche werkt hij ook fijn (dit is niet mijn favoriete plek om te scheren, dus hier wordt hij niet veel gebruikt), maar bij nat en droog gebruik werkt hij prima. Hij doet waar hij voor gemaakt is.

Er zijn wel 2 punten van verbetering. De aan en uit knop zit niet helemaal op de juiste plek, waardoor hij tijdens het scheren per ongeluk aangeraakt kan worden. Hierdoor gaat hij wel eens tijdens het scheren uit.
Het zou ook fijn zijn als de turbo knop standaard aangezet zou kunnen worden. Dit mis ik nog.

Accessoires:
De reinigingsmodule, werkt perfect en de vullingen zijn niet duur. Hierdoor is het een plezier om met dit ding te werken.
De losse trimmer, klik je makkelijk in het apparaat en werkt zoals je van een trimmer verwacht (secuur).

Er zijn ook een aantal accessoires die ik mis. Er is geen kwastje om het apparaat schoon te maken, er zit geen smeermiddel bij en er is geen reistasje of een afdekkapje.
Ik vind dit wel belangrijk, omdat mijn apparaat ook mee op reis gaat. Dan is het wel zo handig om hem veilig mee te nemen en gemakkelijk schoon te houden.

Overall een mooi en handig apparaat die ik iedereen aan zou raden! Hij werkt snel en secuur.

Pluspunten

• snel opgeladen
  • scheert snel

Minpunten

• weinig accessoires (tasje/smeermiddel/borsteltje)
  • de aan / uit knop is niet goed geplaatst

scuzzyboy 29-05-2017

Mooi licht design met topresultaat

glad resultaat. Mooi systeem. Wassysteem vind ik wat overbodig en niet nodig. Afspoelen onder de kraan is ruim voldoende. De trimmer maakt behoorlijk geluid en heeft lage toeren. Krijgt van mij een voldoende. Accu duur is perfect. Lang scheren en weinig opladen.

Toxaris 29-05-2017

Goed, met enkele kanttekeningen

De Philishave 5000 is stevig en goed gevormd. Hij ligt lekker in de hand. Hierbij moet ik wel aangegeven dat ik wat grotere, stevige handen heb. De knoppen zijn verwerkt in de body en kun je niet voelen. Er zijn slechts twee knoppen, de aan/uit knop en een Turbo knop.
De scheerkop bestaat uit drie koppen die onafhankelijk kunnen bewegen. Deze scheerkop glijdt niet zo soepel over de huid als andere modellen. De hele kop kan er eenvoudig af gehaald worden om bijvoorbeeld een andere accesoire te bevestigen. Er zijn er verschillende, zoals een trimmer. Bij dit model zit een eenvoudige haartrimmer bijgeleverd.
Het apparaat is makkelijk schoon te maken. Je kan hem gewoon onder de kraan afspoelen en met een simpele druk op een knop vooraan de scheerknop klapt het apparaat open en kun je ook de binnenkant reinigen. Voor de wat grondige reiniging en als je bijvoorbeeld de mesjes wilt vervangen, kun je eenvoudig het klepje met de messen verwijderen.
Bij dit model is ook een reinigsstation meegeleverd. Het station is glanzend zwart en is in verhouding vrij groot. Dezelfde stekker die je gebruikt voor het opladen van het scheerapparaat kun je ook gebruiken voor het station en in het station wordt hij ook opgeladen. Het station reinigt en smeert de mesjes in de scheerkoppen door middel van een casette met vloeistof. Philips geeft aan dat je de casette elke twee maanden moet vervangen bij dagelijks gebruik, maar gevoelsmatig zal dit eerder rond de 6-7 weken zijn. Hoewel je het apparaat handmatig kunt reinigen en het station aardig wat ruimte inneemt, krijg je het apparaat zelf nooit zo schoon als met het station en is naar mijn mening de extra kosten wel waard.
Als natscheerder met zeep/mes ben ik zeker niet ontevreden! Het apparaat kan zowel nat als droog gebruikt worden.
Ik kan mezelf glad scheren, mits ik de Turbo aanzet. Met de Turbo halveer ik mijn scheertijd. Met een volle batterij kun je tussen de 40-50 minuten scheren.
Zelf gebruik ik het apparaat nu een week of 6 en ben ik tevreden. Ik merk dat ik me in het weekend nat scheer met het apparaat en doordeweeks droog bijhoudt. Dat werkt prima voor mij. Ik denk wel dat het apparaat meer geschikt is voor mensen met stevigere baardharen.
Wat ik wel jammer vind, is dat er geen afdekkapje (los te bestellen) of een reisetui (los te bestellen) bij dit model geleverd wordt.

b.kokkelmans 29-05-2017

Goed scheerapparaat met foutjes

Na een aantal dagen het scheerapparaat gebruikt te hebben kan ik alleen maar tevreden zijn over het scheerresultaat. Snel, glad, zonder problemen.

Een aantal minpuntjes heb ik wel te melden:
- de aan/uit knop zit voor mij net op de plek waar ik het apparaat altijd vast pak. Hierdoor komt het wel eens voor dat ik hem per ongeluk uitdruk.

- Het cleaning station werkt prima maar is wel aan de logge kant. Het is geen elegant apparaat welke je ergens neerzet. Bij mij staat het dan ook in de kast totdat ik het nodig heb.

Gert 28-05-2017

Mijn Philips S5572/10 shaver.

Heb het apparaat nu een week of 3 in mijn bezit.
Heeeeel erg tevreden. Scheert erg goed en glad, zowel nat als droog. Makkelijk schoon te maken door middel van ff onder de kraan houden. De accuduur is ook boven verwachting lang en binnen een uur is het scheerapparaat opgeladen.
Kortom: TOP.

Pluspunten

• Zowel droog als nat scheren.
  • Lange accuduur.

Jurre68 27-05-2017

Mooi glad scheer resultaat

Dit is weer eens een goed product, voor mij is de grootste innovatie de scheerkop uit 1 stuk, dit voorkomt dat er makkelijk onderdeeltjes kwijtraken of in de gootsteen verdwijnen. De accu gaat bij 2 maal daags scheren ongeveer 1,5 weken mee. De turbo knop bewijst zijn nut bij mij met de stugge haartjes tussen nek en hals. De shaver ligt lekker in de hand en scheert heerlijk glad.

Pluspunten

• turbo knop, deze werkt echt goed
  • scheerkop uit 1 stuk
  • zeer goede accu
  • scheert lekker glad
  • went zeer snel , bij mij 4 dagen

Minpunten

• geen etuitje