Philips SHAVER Series 5000 S5530 - Reviews

Nat en droog
trimmerfunctie/tondeuse
Scheren met snoer

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 27 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 5000 S5530 op Kieskeurig.nl.

Pieter Hoolsema 25-05-2017

Bevalt goed

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5530

Inmiddels gebruik ik de Philips S5000 shaver al een paar dagen en ik ben er zeer tevreden over, de beste tot nu toe.
Mijn oude shaver gebruik ik niet meer, ik was gelijk aan dit nieuwe apparaat gewend, ik ben veel sneller geschoren en het resultaat (droog) is evengoed als mijn vorige, maar vele malen sneller ben ik klaar met scheren en dat vind ik een groot voordeel.
Nat scheren geeft een beter resultaat, mijn huid is gladder en daarom minder vaak hoeven scheren maar het schuim zit wel hinderlijk in de weg, regelmatig schoonspoelen en omdat het meer tijd kost, heeft nat scheren niet mijn voorkeur.
De Turbo+ mag voor mij standaard ingeschakeld zijn, het scheren gaat sneller en beter, het kost wat meer accu maar dat heb ik er wel voor over, mijn stevige baard wordt dan juist goed geschoren.
Opvallend is, dat er geen schoonmaakborsteltje aanwezig is, blijkbaar is nat schoonspoelen de bedoeling, maar soms wil je het wel graag even snel droog uitborstelen.
Een nadeel vind ik de aan/uit knop, tijdens scheren houd ik de duim voor het beste houvast op de aan/uit knop en regelmatig zet ik dan onbewust de machine uit. Graag had ik de knop op een andere niet zo voor de hand liggende plaats gezien. Zie de bijgevoegde foto voor de juiste grip met helaas de duim op de aan/uit knop.
Ander nadeel is dat wanneer je de machine 'op de rug' weg legt, dit geen stabiele ligging is door de rondingen en dan kantelt het een kwart slag. Ligt het op een planchet of op de rand van de tafel of kastje, dat is het gevaar groot dat hij eraf valt met alle gevolgen van dien.
De tondeuse werkt goed, alleen is het moeilijk voor de spiegel inschatten of je het goed en recht doet.
Kortom een hele welkome vernieuwing van het scheren en heel veel pluspunten en een paar kleine minpunten. Ik ben er blij mee en ik beveel de machine graag aan.

Pluspunten

• Gewone en turbo stand.
  • Volgt de rondingen goed.
  • Sneller dan andere apparaten.
  • Nat en droog scheren.
  • Nat en droog schoonmaken.

Minpunten

• Aan/Uit zit onhandig, gaat vaak spontaan uit.
  • Bij neerleggen kantelt de shaver, kan dan vallen.

jm63 30-08-2018

Dit is mijn slechtste Philips scheerapparaat ooit

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5530

Dit apparaat ziet er mooi uit. Daarmee zijn alle positieve aspecten wel genoemd.
De scheerkoppen staan veel te ver uit elkaar. Gelukkig is er een turbostand want anders ben je na ruim 20 minuten nog niet klaar. Alle adviezen ten spijt op internet (apparaat niet op de huid duwen, ronddraaiende bewegingen maken van ongeveer 5 cm, etc. etc.) heb je na het scheren nooit een glad gezicht. Ook niet als je een preshave voor electrisch scheren gebruikt. Het lijkt wel of de mesjes gewoon bot zijn. Met de turbostand heb je een iets beter resultaat, maar nog steeds niet goed (zeker niet in vergelijking met mijn oude Philips scheerapparaat). Ik gebruik de machine nu bijna 3 weken dagelijks en het wordt echt niet beter

Murpy 28-08-2018

bedieningsknoppen zitten verkeerd

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5530

Apparaat is een gemiddeld scheerapparaat met redelijk scheerresultaat.
Ergernis is dat de scheerkop op den duur te gemakkelijk loslaat waardoor deze onder het scheren van het apparaat afkomt.
Tevens zitten de bedieningsknoppen verkeerd waardoor je regelmatig tijdens het scheren het apparaat uitzet

BenAlpine 27-08-2018

Vorige Philips was beter. Losse baardtrimmer is erg lastig.

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5530

- Mijn vorige scheerapparaat (Philips ARCitec RQ1095) was veel beter.
- De aan/uit-schakelaar zit op een ongelukkige plek. Doe 'm per abuis vaak uit tijdens het scheren. Irritant.
- De losse baardtrimmer is een slechte uitvinding. Even je bakkebaard trimmen is nu veel meer werk (bij mijn vorige schoof je de trimmer eenvoudig even uit). En ik vrees ook dat het steeds wisselen van de scheerkop en de trimmer op den duur te vroege slijtage gaat opleveren.

Al met al zou ik aanraden iets meer geld uit te geven en voor een duurder model Philips gaan.

jolu31 12-07-2018

matige scheerkwaliteit

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5530

voor een stevige baard is het te plat wanneer je vroeger een Philips Shaver kocht met die koppen nooit problemen Nu met al die zogenaamde snufjes van de 5000 series krijg je amper je baard af na zeer lang te scheren.

EB73 30-06-2018

Perfect scheeraparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5530

Ik scheer al enige weken met de Philips series 5000 Wet & Dry shaver.
Het Model is S5530/06
Een echte aanrader.

Piepie1962 20-02-2018

Goed en makkelijk scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5530

Eerder een scheerapparaat gehad met flexibele kop waar ik niet tevreden over was, maar deze is heel erg goed.
Scheert behoorlijk glad en gaat na een oplaadbeurt behoorlijk lang mee. Ook een fijne lichtgevende indicator.

Jan121416 30-12-2017

Scheerapparaat maakt de specificatie waar

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5530

Ik heb eerst gedacht zal het product kopen. Je hoort veel lovende woorden. Toch gekocht en geef een 9 voor dit product

Losch 07-07-2017

prima prijs-kwaliteitsverhouding

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5530

Ruim 10 jaar heb ik mij geschoren met een apparaat uit de toenmalige 8100-serie (type HQ 8160), aangeschaft in februari 2007. Zonder meer een kwaliteitsapparaat, waarin ik twee maal de scheerhoofden heb vervangen. Het scheerresultaat -geen zware baard- was goed. Nu heb ik op 30 juni 2017 dit apparaat gekocht.
Na een week gebruik kan ik zeggen dat ook dit apparaat mij goed bevalt. Het scheerresultaat taxeer ik als gelijkwaardig aan het vorige, maar het comfort, door het geheel flexibele scheerhoofd, is een aanzienlijke verbetering en het werkt daardoor allemaal wat sneller. Ik kan me voorstellen dat als je wat groothandig bent de aan-uitknop teveel onder je duim komt; ik heb daar geen last van. Het schoonspoelen onder de kraan is een fluitje van een cent door het ontwerp met een gladder oppervlak en minder lastige hoekjes. Ik raad Philips aan er voortaan toch maar standaard een borsteltje in de doos bij te sluiten.

Sjakio 07-06-2017

Perfect scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5530

Heel fijn apparaat. Scheert lekker glad. Ligt fijn in de hand. Makkelijk schoon te maken. Geen last van huidirritaties (bij andere apparaten wel last van).

SDijkgraaf 07-06-2017

Perfect scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5530

Heel fijn scheerapparaat. Ligt fijn in de hand. Geen irritaties op de huid. Supersnel. Makkelijk schoon te maken.

Liw333 04-06-2017

Prima scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5530

Ben erg blij met de Philips S5000. Het scheert echt gladder dan al mijn vorige scheerapparaten. Ik voel me frisser en ik bespaar veel tijd door me onder de douche al te scheren. Ook de accu gaat heel lang mee. Bijkomend voordeel is dat mijn vrouw het prettiger vindt om zonder stoppelbaard te knuffelen.....

Pluspunten

• Prijs versus prestatie
  • Gebruiksgemak

Phlip 03-06-2017

Zeer stil en mooi apparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5530

Ik gebruik hem nu dagelijks, en bevalt bijzonder goed. Hij is erg stil vergeleken met mijn vorige apparaten. Ook mijn redelijk lichte baard groei kan hij goed aan. Veel apparaten snijden de zachte haartjes niet goed af, maar deze wel. Volgt de huid erg goed.

Pepijn 02-06-2017

Ouderwets goed

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5530

Nu een aantal weken de S5530 mogen gebruiken.
Eerste indruk: ouderwets goed!

Na een uurtje in de oplader kan je gelijk aan de slag.
Het scheer oppervlakte is groter dan bij mijn vorige scheerapparaat, waardoor je het gevoel krijgt alles beter te raken. Toch moet je voor een glad resultaat alles 2 keer raken.

Design is ouderwets modern.
De oude vorm van een scheerapparaat in een modern jasje.

De turbo knop is geinig maar is geen " must have"

Het opzet stukje is niet voor mij bestemd. Ik scheer me helemaal, of niet. Voor mensen die wel graag willen trimmen lijkt me het ideaal door het eenvoudig wissel systeem.

Samenvattend krijg je veel "scheerapparaat" voor je geld. groot scheeroppervlak, snel laden en genoeg power om "snel" te kunnen scheren als je haast hebt.

Pluspunten

• Snel opgeladen
  • Groot scheeroppervlakte
  • Fijne grip
  • Snel wisselsysteem voor het trimmen

Minpunten

• Voor glad resultaat, 2 keer alles raken

detulp050 02-06-2017

Mooi, maar niet efficient

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5530

De Philips S5530 Shaver is een mooi ontworpen scheerapparaat dat prettig in de hand ligt qua grip. Helaas is de machine heel erg licht, waardoor hij goedkoop aanvoelt en minder prettig over het gezicht te sturen is. De scheerkop is niet erg efficient, het duur erg lang voordat ik alle haartjes heb weggeschoren. De S5530 beschikt over een Turbostand, maar eerlijk gezegd: de gewone stand is erg sloom en de Turbostand lijkt meer op de snelheid van een gewoon scheerapparaat. Ik zou niet weten waarom je niet de Turbostand zou gebruiken. De batterijduur is uitstekend te noemen en hij laadt ook vrij snel op. De S5530 is een budget-scheerapparaat dat vooral geschikt is voor mensen die zich soms droog scheren. Voor de mannen die elke dag scheren is een high-end machine meer aan te raden.

Pluspunten

• Accu

Minpunten

• Niet efficient

dendonder 02-06-2017

zeer degelijk apparaat voor weinig geld.

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5530

De scheerapparaten van Philips zijn van een zeer goede kwaliteit. Dankzij de lange adem van de accu en de degelijke messen scheert het mooi glad. De scheerkoppen bewegen prettig mee en het resultaat is goed. Het apparaat ligt lekker in de hand en is makkelijk onder de kraan schoon te maken. Op het eerste gezicht ziet dit apparaat er anders uit dan dat ik gewend ben. De 1ste keer scheren voelde vreemd aan, echter na enkele keren scheren gaat het prima. Het onder de douche scheren is niet helemaal wat ik er van verwacht had. De turbo knop is voor momenten met veel baart een zeer grote ‘pre’, super handig! Conclusie een zeer degelijk apparaat voor weinig geld.

Insider2017 31-05-2017

Aangenaam verrast

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5530

Was redelijk sceptisch omdat ik eigenlijk nog nooit een scheerapparaat gehad heb wat goed werkte. Zowel droog als nat geprobeerd en moet zeggen dat het nat scheren tot een redelijk glad resultaat kwam. Alhoewel ik het wel liever naderhand met een mesje gladscheer omdat ik gewend ben dat het echt helemaal glad is, is dit een handige toevoeging.

Ook een pluspunt is dat hij erg gemakkelijk schoon te maken is door het simpelweg openklikken van de scheerkop en het even af te spoelen. Daarnaast geen enkele last gehad van irritatie.

Enige nadeel is dat het nogal lang duurt om alle plekken goed te bereiken, maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik niet echt gewend ben om met een scheerapparaat te scheren.

Pluspunten

• Fijn schoon te maken
  • Snel opgeladen

Minpunten

• Duurt langer dan met mesje met mijn baard

Tello 31-05-2017

Philips Series 5000 geslaagd

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5530

Direct na het ophalen in de lader gegooid om de volgende ochtend te kunnen gebruiken. Het was wel heel even wennen de eerste keer, zeker aangezien ik mijn oude Philips scheerapparaat al jaren gebruik. Momenteel heb ik het al enkele keren gebruikt en ik ben er zeker tevreden over. Het apparaat ligt goed in de hand en is stil. De scheerresultaten zijn ook zeker prima. Alles is snel glad geschoren. De turbo optie geeft weer net dat extra om het nog scheren nog sneller en makkelijker te maken. Het schoonmaken gaat ontzettend makkelijk onder de kraan. Ik zou er zo eentje aanbevelen aan anderen. Zeker voor deze prijs.

Pluspunten

• Goede prijs / Kwaliteit
  • Goede accu

Minpunten

• Onhandige plek aan/uit knop

StefanB 31-05-2017

Ontzettend fijn scheren!

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5530

Ik heb de Philips Shaver 5000 nu ongeveer 3 weken mogen gebruiken. De eerste twee dagen moest mijn huid behoorlijk wennen, inmiddels gaat dit beter Hij scheert precies, de koppen zijn af te spoelen met water en het grote voordeel vind ik dat het apparaat ontzettend fijn in de hand ligt! Een absolute aanrader.

Pluspunten

• Ligt erg fijn in de hand
  • Geen irritatie

Minpunten

• Helaas geen neushaartrimmer bijgesloten

Roy 30-05-2017

Nat en droog scheren

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5530

Ligt goed in de hand, is snel opgeladen en handig dat je zowel droog als nat kan scheren.
Door de grote scheerkop is het wel lastig om bij de bakkebaarden/onder de neus goed te scheren.

Pluspunten

• Makkelijk Schoon te maken
  • Ook te gebruiken onder de douche

Minpunten

• Kan niet op stroom gebruikt worden.
  • Knoppen druk je te makkelijk in tijden gebruik.