Philips SHAVER Series 5000 S5530 - Reviews

Nat en droog
trimmerfunctie/tondeuse
Scheren met snoer

Beoordeling op basis van 27 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Pieter Hoolsema 25-05-2017 Product paar weken in bezit

Bevalt goed

Inmiddels gebruik ik de Philips S5000 shaver al een paar dagen en ik ben er zeer tevreden over, de beste tot nu toe.
Mijn oude shaver gebruik ik niet meer, ik was gelijk aan dit nieuwe apparaat gewend, ik ben veel sneller geschoren en het resultaat (droog) is evengoed als mijn vorige, maar vele malen sneller ben ik klaar met scheren en dat vind ik een groot voordeel.
Nat scheren geeft een beter resultaat, mijn huid is gladder en daarom minder vaak hoeven scheren maar het schuim zit wel hinderlijk in de weg, regelmatig schoonspoelen en omdat het meer tijd kost, heeft nat scheren niet mijn voorkeur.
De Turbo+ mag voor mij standaard ingeschakeld zijn, het scheren gaat sneller en beter, het kost wat meer accu maar dat heb ik er wel voor over, mijn stevige baard wordt dan juist goed geschoren.
Opvallend is, dat er geen schoonmaakborsteltje aanwezig is, blijkbaar is nat schoonspoelen de bedoeling, maar soms wil je het wel graag even snel droog uitborstelen.
Een nadeel vind ik de aan/uit knop, tijdens scheren houd ik de duim voor het beste houvast op de aan/uit knop en regelmatig zet ik dan onbewust de machine uit. Graag had ik de knop op een andere niet zo voor de hand liggende plaats gezien. Zie de bijgevoegde foto voor de juiste grip met helaas de duim op de aan/uit knop.
Ander nadeel is dat wanneer je de machine 'op de rug' weg legt, dit geen stabiele ligging is door de rondingen en dan kantelt het een kwart slag. Ligt het op een planchet of op de rand van de tafel of kastje, dat is het gevaar groot dat hij eraf valt met alle gevolgen van dien.
De tondeuse werkt goed, alleen is het moeilijk voor de spiegel inschatten of je het goed en recht doet.
Kortom een hele welkome vernieuwing van het scheren en heel veel pluspunten en een paar kleine minpunten. Ik ben er blij mee en ik beveel de machine graag aan.

Pluspunten

• Gewone en turbo stand.
  • Volgt de rondingen goed.
  • Sneller dan andere apparaten.
  • Nat en droog scheren.
  • Nat en droog schoonmaken.

Minpunten

• Aan/Uit zit onhandig, gaat vaak spontaan uit.
  • Bij neerleggen kantelt de shaver, kan dan vallen.

Sjakio 07-06-2017 Product paar maanden in bezit

Perfect scheerapparaat

Heel fijn apparaat. Scheert lekker glad. Ligt fijn in de hand. Makkelijk schoon te maken. Geen last van huidirritaties (bij andere apparaten wel last van).

Liw333 04-06-2017 Product paar weken in bezit

Prima scheerapparaat

Ben erg blij met de Philips S5000. Het scheert echt gladder dan al mijn vorige scheerapparaten. Ik voel me frisser en ik bespaar veel tijd door me onder de douche al te scheren. Ook de accu gaat heel lang mee. Bijkomend voordeel is dat mijn vrouw het prettiger vindt om zonder stoppelbaard te knuffelen.....

Pluspunten

• Prijs versus prestatie
  • Gebruiksgemak

Pepijn 02-06-2017 Product paar weken in bezit

Ouderwets goed

Nu een aantal weken de S5530 mogen gebruiken.
Eerste indruk: ouderwets goed!

Na een uurtje in de oplader kan je gelijk aan de slag.
Het scheer oppervlakte is groter dan bij mijn vorige scheerapparaat, waardoor je het gevoel krijgt alles beter te raken. Toch moet je voor een glad resultaat alles 2 keer raken.

Design is ouderwets modern.
De oude vorm van een scheerapparaat in een modern jasje.

De turbo knop is geinig maar is geen " must have"

Het opzet stukje is niet voor mij bestemd. Ik scheer me helemaal, of niet. Voor mensen die wel graag willen trimmen lijkt me het ideaal door het eenvoudig wissel systeem.

Samenvattend krijg je veel "scheerapparaat" voor je geld. groot scheeroppervlak, snel laden en genoeg power om "snel" te kunnen scheren als je haast hebt.

Pluspunten

• Snel opgeladen
  • Groot scheeroppervlakte
  • Fijne grip
  • Snel wisselsysteem voor het trimmen

Minpunten

• Voor glad resultaat, 2 keer alles raken

detulp050 02-06-2017 Product paar weken in bezit

Mooi, maar niet efficient

De Philips S5530 Shaver is een mooi ontworpen scheerapparaat dat prettig in de hand ligt qua grip. Helaas is de machine heel erg licht, waardoor hij goedkoop aanvoelt en minder prettig over het gezicht te sturen is. De scheerkop is niet erg efficient, het duur erg lang voordat ik alle haartjes heb weggeschoren. De S5530 beschikt over een Turbostand, maar eerlijk gezegd: de gewone stand is erg sloom en de Turbostand lijkt meer op de snelheid van een gewoon scheerapparaat. Ik zou niet weten waarom je niet de Turbostand zou gebruiken. De batterijduur is uitstekend te noemen en hij laadt ook vrij snel op. De S5530 is een budget-scheerapparaat dat vooral geschikt is voor mensen die zich soms droog scheren. Voor de mannen die elke dag scheren is een high-end machine meer aan te raden.

Pluspunten

• Accu

Minpunten

• Niet efficient

dendonder 02-06-2017 Product paar maanden in bezit

zeer degelijk apparaat voor weinig geld.

De scheerapparaten van Philips zijn van een zeer goede kwaliteit. Dankzij de lange adem van de accu en de degelijke messen scheert het mooi glad. De scheerkoppen bewegen prettig mee en het resultaat is goed. Het apparaat ligt lekker in de hand en is makkelijk onder de kraan schoon te maken. Op het eerste gezicht ziet dit apparaat er anders uit dan dat ik gewend ben. De 1ste keer scheren voelde vreemd aan, echter na enkele keren scheren gaat het prima. Het onder de douche scheren is niet helemaal wat ik er van verwacht had. De turbo knop is voor momenten met veel baart een zeer grote ‘pre’, super handig! Conclusie een zeer degelijk apparaat voor weinig geld.

Insider2017 31-05-2017 Product paar weken in bezit

Aangenaam verrast

Was redelijk sceptisch omdat ik eigenlijk nog nooit een scheerapparaat gehad heb wat goed werkte. Zowel droog als nat geprobeerd en moet zeggen dat het nat scheren tot een redelijk glad resultaat kwam. Alhoewel ik het wel liever naderhand met een mesje gladscheer omdat ik gewend ben dat het echt helemaal glad is, is dit een handige toevoeging.

Ook een pluspunt is dat hij erg gemakkelijk schoon te maken is door het simpelweg openklikken van de scheerkop en het even af te spoelen. Daarnaast geen enkele last gehad van irritatie.

Enige nadeel is dat het nogal lang duurt om alle plekken goed te bereiken, maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik niet echt gewend ben om met een scheerapparaat te scheren.

Pluspunten

• Fijn schoon te maken
  • Snel opgeladen

Minpunten

• Duurt langer dan met mesje met mijn baard

Tello 31-05-2017 Product paar weken in bezit

Philips Series 5000 geslaagd

Direct na het ophalen in de lader gegooid om de volgende ochtend te kunnen gebruiken. Het was wel heel even wennen de eerste keer, zeker aangezien ik mijn oude Philips scheerapparaat al jaren gebruik. Momenteel heb ik het al enkele keren gebruikt en ik ben er zeker tevreden over. Het apparaat ligt goed in de hand en is stil. De scheerresultaten zijn ook zeker prima. Alles is snel glad geschoren. De turbo optie geeft weer net dat extra om het nog scheren nog sneller en makkelijker te maken. Het schoonmaken gaat ontzettend makkelijk onder de kraan. Ik zou er zo eentje aanbevelen aan anderen. Zeker voor deze prijs.

Pluspunten

• Goede prijs / Kwaliteit
  • Goede accu

Minpunten

• Onhandige plek aan/uit knop

StefanB 31-05-2017 Product paar weken in bezit

Ontzettend fijn scheren!

Ik heb de Philips Shaver 5000 nu ongeveer 3 weken mogen gebruiken. De eerste twee dagen moest mijn huid behoorlijk wennen, inmiddels gaat dit beter Hij scheert precies, de koppen zijn af te spoelen met water en het grote voordeel vind ik dat het apparaat ontzettend fijn in de hand ligt! Een absolute aanrader.

Pluspunten

• Ligt erg fijn in de hand
  • Geen irritatie

Minpunten

• Helaas geen neushaartrimmer bijgesloten

Roy 30-05-2017 Product paar weken in bezit

Nat en droog scheren

Ligt goed in de hand, is snel opgeladen en handig dat je zowel droog als nat kan scheren.
Door de grote scheerkop is het wel lastig om bij de bakkebaarden/onder de neus goed te scheren.

Pluspunten

• Makkelijk Schoon te maken
  • Ook te gebruiken onder de douche

Minpunten

• Kan niet op stroom gebruikt worden.
  • Knoppen druk je te makkelijk in tijden gebruik.

chriseichelsheim 29-05-2017 Product paar weken in bezit

Prima apparaat, echte aanrader!

Ter vervanging van mijn vorige shaver nu een uit de 5000 series in gebruik. Wat een top apparaat! Het gaat scheren gaat snel en met een prima resultaat. Het apparaat werkt makkelijk en gaat lang mee op 1 keer opladen.

Pluspunten

• Lange accuduur
  • Goed scheerresultaat

R. Luthart 29-05-2017 Product paar weken in bezit

ideaal voor nat en droog scheren

ligt erg lekker in de hand. De turbo functie is ideaal voor als je haast hebt en toch glad wil scheren.
Handig voor mensen die graag wisselen tussen nat en droog scheren want dit scheerapparaat kan het beide.

Pluspunten

• turboknop
  • nat EN droogscheren

Eltjok9 28-05-2017 Product paar weken in bezit

Goede apparaat doet zijn werk

Goeie apparaat doet wat hij moet doen zowel nat als droog
Korte laad tijd accu en als hij vol is gaat hij een mooi tijd mee
Ik zou hem zeker aanbevelen

jamall123 27-05-2017 Product paar weken in bezit

philips shaver series 5000

Ben nu enkele weken in bezit van de philips shaver en het resultaat mag er zijn,scheren is nog nooit zo makkelijk geweest, kost me weinig tijd om te scheren in de ochtend ben zeer teverden met de shaver.

Pluspunten

• snel klaar
  • goed glad resultaat

jf050 23-05-2017 Product paar weken in bezit

De Philips S 5000 scheersensatie.

Sinds kort ben ik in het bezit van de Philips S 5530 scheerapparaat.
Na de eerste scheerbeurt ben ik verkocht aan dit apparaat.
Dit scheerapparaat legt lekker in de hand, geen hinderlijke trillingen en heeft een goede grip ook als hij nat is.
Het resultaat is super glad zowel droogscheren als nat scheren.
De in één uur opgeladen accu is goed voor bijna 1 uur scheren, meer dan 15 scheerbeurten.

Pluspunten

• Zeer glad zowel droog als nat.
  • Geen hinderlijke trillingen.
  • Accu snel opgeladen.

Peter0602 23-05-2017 Product paar weken in bezit

heel goed scheerapparaat

heel handig te gebruiken voor droog en nat scheren. De kop kan je gewoon onder de kraan schoonspoelen

wtrbrg 22-05-2017 Product paar weken in bezit

Fijn robuust scheerapparaat

Glad scheerresultaat. De koppen bewegen mee, alsook het hoofd/hetgeen ze inzitten. Zowel droog als onder de douche te gebruiken, makkelijk schoon te maken.

Ik miste alleen een beschermhoesje, voor op reis/qua bescherming. Je kunt het scheerapparaat wel ''op slot'' zetten.

Pluspunten

• Glad scheerresultaat
  • Accu duur
  • Droog en ook nat scheren

Minpunten

• Geen hoesje

Michael79 22-05-2017 Product paar weken in bezit

Prima scheerapparaat

Nu 3 weken in gebruik. Scheert droog goed maar mijn voorkeur gaat uit naar nat scheren. Niet dat dit veel gladder wordt, maar het voelt tijdens het scheren gewoon lekkerder. Vanwege de grote scheerkop is het wel lastig om bij de bakkebaarden of onder de neus goed te scheren. Ook vindt ik de aan/uit knop niet op een handige plek zitten. Tijdens het scheren wordt makkelijk de uit knop per ongeluk ingedrukt. Overall zeer tevreden

Pluspunten

• Zowel nat als droog scheren

Minpunten

• Aan/uit knop vindt ik op een onhandige plek

Vierklau 22-05-2017 Product paar weken in bezit

Goed scheerresultaat

Mijn indruk is zeker goed. Scheren gaat vlot en gemakkelijk, zowel droog als nat. Daardoor kun je ook probleemloos onder de douche scheren. Het scheerresultaat is prima, duidelijk beter dan met mijn vorige apparaat. Vooral de stoppels op de kin worden beter weggeschoren. Opvallend is ook dat de Philips S5000 weinig geluid maakt. De scheerkoppen bewegen mee met je gezicht, zodat het scheerresultaat optimaal is.

Al met al ben ik tevreden. Het is zeker beter dan het apparaat dat ik had. Eenvoudig te gebruiken en schoon te maken ook. Ik vind het alleen wat overdreven dat het apparaat na elke scheerbeurt aangeeft dat hij schoongemaakt moet worden. Maar dat is wel een klein minpuntje.

Pluspunten

• Glad scheren
  • Snel scheren
  • Droog en nat

Minpunten

• Elke keer schoonmaken

JohanH79TD 20-05-2017 Product paar weken in bezit

Zeer goed resultaat!

Het scheer resultaat is zeer goed, zowel nat als droog. Makkelijk schoon te maken. De losse SmartClick-precisietrimmer, had ik liever vast erop gezien.

Pluspunten

• Nat en Droog
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Losse SmartClick-precisietrimmer