Braun Series 7 760cc-4 Scheerapparaat

Braun Series 7 760cc-4 Scheerapparaat Best Reviewed jan 2012

Beoordeling op basis van 32 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

herrekieskeurig 06-08-2013 Product kwartaal in bezit

6,8
Sinds 3 maanden in mijn ''bezit'' Braun series 7. Ben ik tevreden? Het is een goed scherend apparaat, dat mag je ook voor deze prijs verwachten, en gekocht niet om dat het een mooi apparaat is, maar om het ''scheren'' en dat doet het goed, al duurt een goede scheer beurt langer dan ''normaal''. Echter er zijn enige op en aanmerkingen en wellicht enige punten van verbetering. Het is een oversized model, de ergonomie kan beter, enige verfijning in het ontwerp is welkom, de lomp in het oog springende aansluit stekker t.b.v. opladen kon misschien ergen anders worden geplaatst, als er ''iets'' in is gekomen is het moeilijk schoon te maken is, een USB aansluiting i.v.m. vakantie, op reis gaan etc. is aan te bevelen in plaats van, je kan je Braun dan via de computer of USB 220 V. adapter opladen. De tondeuse is een goed werkend gedeelte van het apparaat, echter onhandig als je enkele oor haren wilt verwijderen, bij de aankoop zit een opberg tas, prima, echter om schade aan het scheerblad te voorkomen bv. in de badkamer, is een extra bescherm clip die over het scheerblad gaat een ''must''. Schoonmaken van het scheerblad vergt enige fantasie, onder de water kraan, schoon blazen of ''leeg tikken'' op de wastafel, dit laatste geeft op den duur schade aan de scheerblad houder. De accu duur is ruim voldoende. Ondanks enige kritische opmerkingen een goed presteren apparaat.

Klaas Z 05-05-2013 Product jaar of meer in bezit

Review:
Heb nu ruim 2 1/2 jaar zo'n Braun; zie eerdere review van 12-11-2010. Kan dus wat meer over dit apparaat zeggen. Is sinds 1e gebruik eind september 2010 nog steeds een goed ding, maar scheert lang zo glad niet meer als in het begin. Braun adviseert na 18 mnd het scheerblad + messenblok cassette te vervangen door nieuw. Kan iedereen aanraden om na maximaal 24 mnd inderdaad tot vervanging van deze onderdelen over te gaan. Ga zelf zsm bestellen. Kost € 35,- tot 40,-.

Totaal: Scheerresultaat 8, Mogelijkheden 9, Gebruiksgemak 8, Degelijkheid 8

De boze heks 20-01-2013 Product jaar of meer in bezit

Is een goed apparaat. Niets meer en niets minder. Is beter dan mijn philpsscheerapparaat. Deze braun is beter maar ook geen wonderapparaat. Ik scheer mij soms ook met het mes! Is absoluut het beste. Duurt wat langer. Vraag waar koop ik goedkope cartridges voor het schoonmaken? Niet bij Correct!

JBBrouwer 17-01-2013 Product kwartaal in bezit

Dit apparaat nu een drie maanden in gebruik en ben zeer tevreden erover.

Hij is nogal aan de prijs en daarom heb ik hem gekocht met de mogelijkheid hem binnen drie weken in te ruilen. Dat heb ik dus niet gedaan omdat hij zo goed bevalt.

In de handleiding van Braun staat duidelijk aangegeven dat de huid twee tot drie weken moet wennen aan het scheren op deze manier, dat heb ik gemerkt en is echt zo. In het begin ging het wel goed glad alleen irriteerde mijn huid behoorlijk, ik heb doorgezet en nu is scheren een fluitje van een cent en doe ik het "bijna" met plezier.

Het basisstation met het Clean & Renew systeem werkt erg goed, hij maakt hem keurig schoon (al klop ik wel de kop uit na elke scheerbeurt) en dan ruikt hij ook weer fris, ik doe hem gemiddeld gesproken 1 keer per week door het systeem schoonmaken dat vind ik genoeg. Gewoon onder de kraan afspoelen kan namelijk ook.

Mooie van dit apparaat is ook dat hij drie standen heeft qua trillingen, dat wil zeggen dat de kop zachtjes en harder kan trillen om moeilijke haartjes op te tillen, dit werkt goed en ik gebruik als ik een paar dagen niet geschoren heb de hoogste stand.

Accuduur is geweldig, echt leeg hem ik hem nog nooit gehad maar kan zeker een paar weken mee doen. Aan de onderkant zie je precies hoeveel procent accuvulling er nog in zit, in stappen van 20%.

De trimmer schuift er makkelijk uit en werkt prima, dit gebruik ik bijna niet maar is makkelijk als je even wat bij moet werken.

De kop van het apparaat komt makkelijk los en is met een paar klopjes goed leeg te schudden en afspoelen is geen probleem.

De beweegbare kop is ook wel prettig voor het scheren van elke dag, als ik wat zwaardere baardgroei heb zet ik de kop vast omdat dit wat makkelijker scheert als je je huid strak trekt.

Levering is erg compleet, tasje en borsteltje erbij.
Het oplaadsnoer zit bij mij in het basisstation maar kan ook gewoon rechtstreeks in het apparaat om het zonder basisstation op te laden.

Kortom ik ben erg tevreden over dit apparaat, ja hij is wat aan de dure kant dat is een ding wat zeker is maar als je hier jaren mee doet, (wat ik wel verwacht) verdien je het zeker terug en met zoveel gemak scheren is ook wat waard dacht ik zo.

Willie25 11-09-2012 Product half jaar in bezit

6,2
Als aanvulling op mijn vorige review het volgende.Heb een nieuw tweede apparaat,om beter mee te kunnen nemen tijdens de vacantie, gekocht met hetzelfde scheersysteem alleen vele malen goedkoper(€39,95)Deze scheert even goed en is beter schoon te maken door zijn eenvoudiger constructie en dit geldt ook voor de te vervangen onderdelen.Bovendien zit hier een beschermkapje bij wat bij de Braun ontbreekt.

Willie25 24-05-2012 Product kwartaal in bezit

Goed scheerapparaat. Vind scheerresultaat goed, maar niet buitengewoon. Ik gebruik hem nu 3mnd en ben redelijk tevreden.Zoals gezegd is het scheerresultaat goed,echter niet beter dan een apparaat met hetzelfde systeem maar vele malen goedkoper.Hij maakt nogal wat lawaai, maar licht wel goed in de hand.Achteraf gezien had ik me aardig wat geld kunnen besparen met hetzelfde resultaat.

Alexandra1 05-10-2012

Beste Willie25
Zou je me het merk kunnen doorgeven van de goedkopere versie (€ 39,95)
Ik zat te overwegen om er eentje voor mijn echtgenoot te kopen maar was me aan het inlezen en kwam dus uw berichtje tegen over de resultaten. Het lijkt me dan overbodig om direct zo'n dure te kopen als het ook met een goedkopere uitvoering zo goed gaat. Mijn man wil graag een Braun, heeft hij ook altijd gehad maar de laatste die ik voor hem kocht was een Phillips en daar is hij helemaal niet tevreden over.
Dus ik ben benieuwd welke u aanraad!!
Groet,
Alexandra

HK17 19-05-2012 Product kwartaal in bezit

Prima scheerapparaat. Vind scheer resultaat prima, maar niet buitengewoon. Hiervoor een philips gehad en was ook prima.
Vind wel dat hij relatief veel geluid maakt, maar voor de rest prima.
Degelijkheid kan ik nu nog niet goed beoordelen, maar materiaal voelt goed aan.

Rich99 25-03-2012 Product kwartaal in bezit

Mooi, degelijk apparaat met een bijzonder goed scheer resultaat. Het reinigen in het laadstation is echt geweldig. Na een schoonmaakbeurt is het apparaat weer als nieuw en ruikt ook nog eens heerlijk fris. Prijzig apparaat, maar wel erg prettig in het gebruik!

Wil B. 01-02-2012 Product maand in bezit

Na twee jaar geleden een hevig teleurstellende 360-3 (zie mijn recensie aldaar) gekocht te hebben, nu de gok gewaagd en voor zo’n € 100,00 (na korting Braun) bij Scheer en Foppen in de aanbieding een 760cc-4 aangeschaft. Wat een verschil met de 3 serie. Of het aan de krachtiger accu of de “sonische trillingen” ligt, weet ik niet, maar waar de 360 moeizaam voort ploegt, zoeft de 760 er in de helft van de tijd overheen en met een veel gladdere huid als gevolg. Over degelijkheid kan ik nog niet echt oordelen maar, behalve misschien de tondeuse, ziet alles er goed uit. Schoonmaken gaat wel moeilijk met die gesloten kop. Merk ook dat er na reinigen met het bijgeleverd cleaning station nog haartjes achterblijven. Ook is het jammer, dat er geen beschermkapje voor het scheerblad bij zit. Maar ja, die € 100,00 korting moet toch ergens vandaan komen ;). Bezuinig niet en koop liever gelijk een 7-series. Niet goedkoop maar je hebt wel iets beters in de hand dan de 3-series. En anders misschien wachten op de volgende kortingsactie van Braun.

sinergy 18-01-2012 Product kwartaal in bezit

Sluit me helemaal aan bij de andere is een geweldig app.Nu een paar maanden. in gebruik Doet wat hij moet doen en dat is goed scheren.ook op de lastige plekjes Scheer me nu in een keer glad.Geen last van irritatie en getrek aan haartjes meer en een heel erg goed scheerresultaat.Veel beter dan met mijn oude Philips scheerapparaat.. Mijn huid voelt glad en zacht aan,iets wat ik echt niet verwacht had. Hij maakt wel flink wat geluid dat is jammer maar het went en een minpunt is hij is behoorlijk prijzig nu kreeg ik 100 euro retour van braun +30 euro korting van de winkel en dan word het leuk.maar ondanks de prijs een aanrader

DickHMP 02-03-2012

Sinergy je schrijft: kreeg 100Euro retour van Braun en nog 'ns 30Euro korting in de winkel.
Vraag: wat heb je dan uiteindelijk betaald ? en in welke winkel heb je dit app gekocht ?

Kabouterplop1 30-12-2011 Product half jaar in bezit

6,8
Nu een half jaar in gebruik. Tot volle tevredenheid. Doet wat hij moet doen en dat is goed scheren. Wel regelmatig schoonmaken. Gebruik de cartridges. Zijn te koop bij Expert radio en Tv zaken tegen een goedkope prijs!3 stuks voor € 9,95

Plopperdeplopperdeplop 16-08-2012

Lees dat 3 cartridges bij Expert te koop zijn voor maar € 9,95. Navraag leerde mij vandaag dat de CCR3 heel wat duurder zijn, nl. € 18,95. Dat is de Nederlandse prijs. Hanteer jij een Kabouterprijs?

Pluvier 30-12-2011 Product maand in bezit

Eind november 2011 dit apparaat gekregen op mijn verjaardag. Had voorheen een Braun Glacer waarbij ik altijd met een scheermesje ná moest scheren.
Dit apparaat, type 7-760 scheert perfect, in alle hoeken en dalen. Ná scheren met mesje is niet meer nodig. In één woord geweldig apparaat voor een prijs van 200 minus 100 (aktie Braun tot feb. 2012) euro.

Om het scheerresultaat goed te houden; na bijna elke scheerbeurt de kop met borstel schoonmaken, de scheerkop lichtjes 'uitkloppen', zodat het scheerhoofd geen onnodige slijtage heeft. Hier heb ik nog lang plezier van..........

theo538 20-12-2011 Product half jaar in bezit

Sluit me helemaal aan bij de andere is een geweldig app.Scheer me nu in een keer glad zonder na te scheren met het mes.App.maak zich zelf goed schoon alleen de cartridges kunnen wel wat goedkoper wat mij betreft.Maar ben verder heel erg tevreden.

JFL1977 17-12-2011 Product paar dagen in bezit

18 jaar lang nat geschoren, laatste jaren met gilette mach 3. Nu de Braun 760cc gekocht, was bij de media markt 200 euro. Maar krijg via Braun 100 euro terug, dus de gok genomen. Bovendien zijn de mesjes van Gilette ook redelijk aan de prijs. Had me de afgelopen 2 dagen niet geschoren en heb een vrij gevoelige huid.

En ik moet zeggen, het viel reuze mee. Geen irritatie en een heel erg goed scheerresultaat. Mijn huid voelt glad en zacht aan, wat ik echt niet verwacht had. Heb nog een paar kleine stoppeltjes die ik met nat scheren ook nog weg kan krijgen, maar dan moet je goed kijken. Hoe de betrouwbaarheid is, weet ik nog niet, het voelt en ziet er allemaal wel degelijk uit. Het scheerresultaat is bij mij dik in orde.

Kortom, voor een eerste keer, na 18 jaar, met een scheerapparaat, een goede aanrader!

Aalbrecht2 10-12-2011 Product half jaar in bezit

Na jaren lang met philips te hebben geschoren, dacht ik dat dit dure apparaat de rolls royce onder de scheerapparaten zou zijn. Helaas scheert het helemaal niet fijn. In het begin dacht ik dat ik moest wennen, maar nu na een half jaar ben ik het eigenlijk wel zat.

Ik doe er nu 3x langer over dan voorheen en dan nog blijven de lastige haartjes op de bovenlip en naast de adamsappel eigenwijs zitten. Het maakt niet uit welke van de 3 standjes je hem laat trillen, er blijven altijd haartjes zitten.

Scheren is een hele opgave geworden, geef mij maar een philips...

Pwep 22-01-2012

Bij mij is het net andersom. Heb meer dan 15 jaar een philips gehad. De nieuwste philips, ziet er erg mooi uit, maar scheert nog slechter dan mijn oude. weet ik nu sinds ik een braun heb. Die heeft meer dan twee jaar ongebruikt in mijn kast gestaan. Ik greep weer terug naar de oude, maar die begaf het laatst. Nog even de nieuwe gebruikt, maar toen toch een Braun gekocht en die scheert pas echt! Ik had altijd gedacht dat de scheerkwaliteit niet veel uiteen zou lopen, maar eigenlijk mag dat Philips-apparaat geen scheerapparaat genoemd worden.

Justamember 03-10-2011 Product half jaar in bezit

Wanneer ik s'avonds tussen de dijen van mijn vrouw kruip zegt ze dat het nog steeds glad aan voelt, dus ....

Cor Ofman 02-10-2011 Product paar dagen in bezit

Ik heb onlangs deze Braun aangeschaft na het lezen van alle positieve reviews over dit scheerapparaat.

Helaas constateer ik dat het scheerapparaat mij tegenvalt ten opzichte van nat scheren met een bekend kwaliteitsmesje.

Stoppels blijven zichtbaar, met nat scheren had ik dit probleem niet, en baardgroei komt eerder terug.

Wel veel mogelijkheden in combinatie met dockingstation.

Nat scheren met een kwaliteitsmesje verdient zeker mijn voorkeur.

rondewit 11-09-2011 Product paar weken in bezit

Heerlijk,
na jarenlang een philips gehad te hebben en mij daarnaast regelmatig met het mes te scheren nu deze BRAUN gekocht.
Geen moment spijt van, het is een heerlijk apparaat dat prima scheert.
Nat scheren doe ik niet meer, heeft ten opzichte van deze Braun geen meerwaarde.
De schoonmaakcassete gebruik in niet dagelijks maar ongeveer 1 keer per week nadat ik het apparaat met water heb afgespoeld.
Een prima aankoop!

Spikertje 1 11-09-2011 Product kwartaal in bezit

Sluit mij aan bij Ricardo 1974. Tot op heden perfect apparaat. Maak het apparaat elke week schoon.Scoort bijna 98% glad. PS: Zijn de cartridges bij shavershop niet goedkoper?
Bedankt voor de tip, maak schoon met warm water.

Spijkertje1 02-12-2011

Op verzoek nogmaals mijn ervaring. Het is een uitstekend scheerapparaat. Voldoet prima. Ben kritisch van aard, maar ik ben hier blij mee.

Justamember 23-08-2011 Product kwartaal in bezit

Kan niet anders zeggen dan goed! Scheer al jaren met Braun en bevalt altijd goed. Oude apparaat was eigenlijk nog goed maar na al die jaren weer eens wat anders. En inderdaad net weer iets beter.

Uiteraard ben je nu niet klaar want je hebt de cartridge nodig om te cleanen. Zelf doe ik dit om de 3 tot 4 dagen en klop hem tussendoor uit of spoel de kop (los van het apparaat) af onder de kraan (warm). Bij Braun nagevraagd en dit kan/mag gewoon. Na twee maanden geeft laderunit aan dat cartridge vervangen moet worden echter zit er nog aardig wat vloeistof in. Andere hier ook ervaring mee?? Nieuwe cartridge's gekocht bij Barrato.nl 3x3 incl verzenden voor 49.46 eur.