Braun Series 7 7893s Wet&Dry - Reviews

trimmerfunctie/tondeuse
Scheren met snoer

Paul 18-07-2017

Super goed scheerapparaat

Dit scheerapparaat bevalt mij zeer goed. Het voelt heel prettig aan en veroorzaakt geen irritatie van de huid, terwijl het toch moeiteloos de huid glad scheert. De accu gaat lang mee. Ondanks dat ik wel zo'n 7 minuten per keer nodig heb, kan ik 11 keer scheren met een volle accu. Wat betreft de tondeuse vind ik het prettig dat deze uitklapt in plaats van tegen het apparaat aan omhoog schuift. Doordat hij uitklapt is hij enkele centimeters van het apparaat verwijderd, zodat je goed ziet wat je doet. Het reinigen doe ik dagelijks met het borsteltje en door de scheerkop goed op en neer te schudden, maar soms ook door het onder warm stromend water te houden. Daarnaast spuit ik de scheerkop 1 keer per week met een reinigings- en smeermiddel dat ik er apart bijgekocht heb.

Pluspunten

• accu gaat lang mee
  • vriendelijk voor de huid
  • krachtige motor
  • verschillende scheerstanden
  • afspoelbaar / nat te gebruiken

Wout De Vylder 08-01-2018

Braun 7 7893 review

Ik kreeg enkele weken terug gratis dit scheerapparaat en heb het nu reeds getest over een periode van 8 weken, de pluspunten aan dit scheerapparaat vind ik ongetwijfeld het gebruiksgemak en de soepelheid waarmee hij over je huid scheert. Alle haren worden mooi verwijderd en het effect benaderd heel dicht het scheren met een scheermes, het resultaat is een zachte huid die niet geïrriteerd raakt. Absoluut aan te raden, beste prijs/kwaliteit scheerapparaat dat ik ooit gebruikte.

Luc H. 30-01-2018

Geweldig nooit verwacht!

Ik heb de Braun 7893s gratis mogen ontvangen als tester. Ik had nog nooit een Braun scheerapparaat gehad en sowieso alleen maar een roterend scheerapparaat of een scheermesje. Het roterend scheren leverde altijd wel goede resultaten, maar iets langere haren kreeg ik altijd lastig weg. Scheren met scheermesjes leverde altijd uitslag in mijn hals op.

Daarom ook wellicht nooit een Braun overwogen, maar nu toch geprobeerd. Er werd vermeld dat de huid een maand tijd nodig kon hebben om aan deze scheermethode kon wennen. Echter het scheerapparaat kan ingesteld worden op de gevoeligheid van de huid.

Dit heb ik dan ook gedaan, mijn huid heeft vanaf het begin geen last gehad van uitslag.
Het scheerresultaat was daarnaast ook nog eens veel gladder en is praktisch gelijk aan dat van een scheermesjes en bleef veel langer glad.

Pluspunten

• Scheerresultaat
  • Gevoeligheid instelbaar
  • Droog en Nat

Minpunten

• Geen smeerolie erbij

Willi 22-12-2017

Dit vervangt mijn scheermesje

Ik heb dit product gratis ontvangen om te testen. Voor die tijd scheerde ik altijd met scheermesjes onder de douche. Een groot voordeel van dit apparaat is dat je hiermee ook onder de douche kan scheren. Ik was verbaasd over de gladheid van het scheerresultaat en dat het beter in staat was om moeilijke plekjes (onder mijn neus) te bereiken dan mijn scheermesje. Tijdens het scheren kun je hem tevens in een andere hoek klikken. Het heeft ook een trimmer voor bijvoorbeeld je bakkebaard.

Ook handig was het feit dat je de scheerkop onder de kraan kan schoonmaken. Je kunt de scheerkop losklikken om het van binnen schoon te maken. En het komt nog met een mooie hoes ook. Zitten er geen minpunten aan? Eigenlijk niet echt. Soms moest ik vaker over een bepaalt stukje stoppels heen om het glad te krijgen, maar dit heeft te maken met het scheren in de goede richting. Dit is een algemeen advies wat ook voor een scheermesje geldt en dit staat ook vermeld in de handleiding.

Dit apparaat is een wereld van verschil met een oud scheerapparaat die ik nog had liggen maar nooit meer gebruikte. Ik had nooit last van irritatie van de huid na gebruik van dit apparaat, ook niet met de overgang van het scheren met een scheermesje naar dit scheerapparaat. Al met al dus een positieve ervaring. Ik ben nu overgestapt van scheren met scheermesjes naar dit apparaat.

Pluspunten

• Glad scheerresultaat
  • Te gebruiken onder de douche
  • Komt goed bij moeilijke plekjes

Minpunten

Nick 14-12-2017
  • Product gekregen

Goed product!

Ik heb het product gratis ontvangen om te testen. Voordien scheerde ik me altijd met een scheermes, maar ik denk dat ik dit voorgoed aan de kant ga laten liggen. Het risico op snijwondjes is toch best aanzienlijk groter bij een mes. Dit scheerapparaat scheert zeer nauwkeurig en glad.
Ook de trimfunctie gebruik ik, daar is het soms lastig dat de trimmer haaks op het apparaat staat.

Sam Strobbe 10-12-2017

Fantastische ervaring

Ik heb dit product gratis gekregen en mocht dit testen. Algemeen vind ik dit een zeer goed product. Het scheert zeer simpel en voor een scheerbeurt duurt het maar 4 minuten, wat zeer weinig is. Ik heb mij altijd met een scheermesje geschoren en ik moet toch zeggen dat dit veel makkelijker is en tijdsbesparend. Mijn eerste scheermachine is dus een fantastische ervaring!