Philips SHAVER Series 7000 S7780 - Reviews

tile-scheersysteem
vibrerende kop(pen)
(Extra) functies
trimmer/tondeuse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 48 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 7000 S7780 op Kieskeurig.nl.

Erwin 20-07-2019

gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7780

gebruik dit apparaat nu een maand en ben er vrij tevreden van, scheert glad overal ,doordat het goed de contouren van het gezicht volgt. blijf wel nog een geïrriteerde huid hebben en het is nodig om dagelijks te scheren want de baard komt snel terug door

Narrus 30-11-2017

Doet niet wat fabrikant beloofd.

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7780

Ik heb in juli 2016 deze s7780/64 shaver gekocht via de Philips-shop voor €231,48. Meteen al in het begin geen goed scheerresultaat en koppen die er af vielen tijdens het scheren. Met Philips contact opgenomen en die hebben een nieuwe scheerkop gestuurd die vanaf toen wél bleef zitten. Scheerresultaat nog steeds bedroevend. Ook plotseling veel verstopte poriën en dus kleine ontstekingen. Op advies van de huisarts aftershave gaan gebruiken. Shaver is nu, november 2017, nog steeds niet tot tevredenheid. Scheerresultaat is bedroevend. Ben een kwartier bezig met het apparaat over mijn gezicht, maar dan nog moet ik met een wegwerpmesje de laatste haartjes wegscheren die zijn blijven zitten. Design is mooi, de reinigingsmachine doet het prima, maar scheren is echt niet leuk! Ga voorlopig met mijn oude scheerapparaat scheren en deze komt op Marktplaats te staan!

Pluspunten

• design
  • schoonmaakset werkt prima

Minpunten

• ik zet apparaat soms per ongeluk uit
  • scheerresultaat is bedroevend

Arne 20-11-2016

Scheert minder vlot dan gehoopt

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7780

Scheert niet zo vlot als ik had gehoopt. Zeker over het scheren onder de douche ben ik erg teleurgesteld. Ik moet heel erg vaak over dezelfde plekken gaan om eindelijk resultaat te zien. Ook droog scheren moet ik redelijk vaak over dezelfde plekjes gaan om een glad resultaat te hebben.

Vinnie 10-11-2016

Scheert goed en glad

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7780

Waar voor je geld scheert fijn en glad geen huid irritaties en goede accu duur makkelijk schoon te maken en houden

Waviestofke 30-09-2016

Goed scheerresultaat voor een goede prijs

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7780

Een goed in de hand liggend scheerapparaat dat makkelijk te reinigen is. ook de batterij heeft een lange levensduur.

Benthe 29-09-2016

Philips maakt zijn merknaam waar

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7780

Naar aanleiding van een aanbieding op de Philips-site heb ik dit scheerapparaat aangeschaft. Veel geld voor zo'n ding, maar mijn oude Philips Coolskin begon al aardig te verslijten. In het begin alleen maar trouble. Het duurde wel een kwartier voordat ik alles glas geschoren had en dan nog moest ik met een wegwerpmesje na-scheren. Dit probleem bij Philips service gemeld, maar dat werd afgedaan met gewenningsverschijnselen en dat ik maar contact moest opnemen met de retailhandelaar. terwijl ik toch echt rechtstreeks bij hen had gekocht. Ook de Philips chatdienst gaf geen bevredigend antwoord, dus na enkele weken maar weer opnieuw geklaagd. Direct daarop kreeg ik telefoon van Philips en daarna werden er een nieuwe houder en scheerkoppen gestuurd. Hiermee was mijn probleem in een keer opgelost. Bleek dus aan de scheerkoppen te liggen. Ik ben nu een hele blije scheerder. Netjes alles glad, ook onder de douche, droog en nat. Heel tevreden nu en ook over de service van Philips natuurlijk!!

Pluspunten

• ligt lekker in de hand
  • kompleet: borstel, tondeuze en schoonmaak station
  • geluidsarm
  • gemakkelijk te reinigen

Minpunten

• vrij prijzig
  • aan/ uit knopje op verkeerde plek:
  • ik zet apparaat soms per ongeluk uit

Bert48 27-09-2016

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7780

Dit artikel heeft een mooi design en is makkelijk in gebruik. Bij een zwaardere baardgroei is het echter toch moeilijker om alles glad te scheren. Ik dien dan ook met een scheermesje mijn scheerbeurt af te werken. Maar dit gezegd zijnde een goed apparaat op zich.

Frankytoo 18-04-2016

Prettig scheren

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7780

Prima scheerapparaat met een goed resultaat. Ook de baardtrimmer doet wat ie doen moet en eigenlijk nog iets beter. Voorheen waste ik mijn gezicht met gezichtszenuwen, nu gebruik ik het bijgeleverde borsteltje. Ook deze werkt prima. 1x per twee weken gaat het scheerapparaat in de bijgeleverde unit om schoon te laten en op te laden. Lekker makkelijk. Ik ben nog steeds een zeer tevreden gebruiker die hiervoor nog nooit een elektrisch scheer apparaat heeft gebruikt. Ik scheerde mij altijd (45 jaar) met mesjes.

dens70 25-03-2016

Fijn scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7780

Scheert erg soepel en glad. De koppen volgen je huid goed. Op sommige plekken moet je wat langer scheren om alle haartjes weg te krijgen. Het scheert glad maar kan toch niet op tegen scheren met mesjes. Maar voor de snelle, dagelijkse scheerbeurt is ie super!

Schoonmaken gaat makkelijk. Na scheerbeurt uitkloppen. De basis/houder van het apparaat is oplader en reinigt tevens de scheerkoppen. Dit werkt erg goed. Het apparaat blijft fris.

freeezee 25-03-2016

Nog steeds erg tevreden

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7780

Ik gebruik dit apparaat nu al enige tijd en ik ben er erg blij mee, hij scheert erg goed en mijn huid wordt er niet door geïrriteerd. Het apparaat geeft keurig aan wanneer je het af moet spoelen. Verder kan ik behoorlijk lang scheren op een acculading. Het enige minpuntje wat ik kan ontdekken is dat als je je baard een dag of 2 hebt laten staan dat niet alle haren goed afgeschoren worden.

Jantje21 29-01-2016

Een goed scheerapparaat, makkelijk in gebruik, ligt licht in de hand en scheert heel soepel. Weinig last van huidirritaties gehad. Wel behoorlijk aan de prijs.

Inktzwart 26-01-2016
  • Product maand in bezit

Scheert mooi glad, vooral bij nat gebruik. Bij droog gaan de ringen na veel bewegen toch schuren. Het smartclean systeem is wel echt van meerwaarde. Na gebruik even onder de kraan afspoelen en in het apparaat zetten en hij is de volgende dag weer mooi schoon en fris. Omdat hij de vloeistof hergebruikt bepaal je zelf wanneer je de cartridge vervangt.

Savatage 22-01-2016

4,8
Op het eerste oog is het een mooi scheerapparaat, dat erg lekker in de hand ligt. Het betreft een zeer uitgebreide set, met veel accessoires. Maar waar het bij een scheerapparaat natuurlijk om gaat is het scheerresultaat en daarover ben ik allerminst te spreken.

Ik was reeds in het bezit van een Series 5000 en vond dat scheren hiermee al vrij lang duurde (in vergelijking met scheermesjes). De Series 7000 presteert het om scheren nóg langer te laten duren. Ik moest echt tig keren over hetzelfde stuk (ondanks goed strak trekken van de huid en de aanbevolen draaiende beweging maken), maar zelfs toen kreeg het scheerapparaat niet alle haren te pakken. Eén voordeel: ondanks dat ik zo vaak over hetzelfde stuk huid moest, ontstond er geen irritatie. Op mijn huid althans, want na minutenlang scheren zonder glad resultaat heb ik het apparaat opzij gelegd en het scheren met een scheermesjes afgemaakt.

Over de accessoires kan ik vrij kort zijn: De SmartClick-baardstyler werkt prettig voor het bijtrimmen van je baard. Stylen heb ik er niet mee gedaan. De SmartClick-reinigingsborstel deed voor mij weinig en ik vermoed dat die bij de meeste mannen ergens in een laadje verdwijnt, om vervolgens nooit meer gebruikt te worden.

Het SmartClean-systeem klinkt ideaal, maar was dat voor mij niet; het is een vrij groot apparaat waarvoor je maar net ruimte moet hebben in je badkamer. Daarbij lekt de vulling vrij snel, dus moet je voortdurend oppassen dat je niet tegen het SmartClean-systeem aanstoot.

snarf 22-01-2016

Wauw wat een fijn scheerapparaat, doet echt wat je er van verwacht. Scheert super licht en ma een dag voelt het nog goed geschoren.

M. Melssen 22-01-2016
  • Product maand in bezit

De Philips 7000 series SensoTouch is mooi vormgegeven en ligt lekker in de hand. Ik heb een erg gevoelige huid. Met scheren met machine heb ik altijd veel huidirritaties in de nek. Bij dit apparaat is het echt minimaal.
Qua scheersnelheid en gladheid vind ik dit apparaat enorm verbeterd tov oudere Philips apparaten. Maar ik ben van oudsher een Braun scheerder en heb het idee dat mijn laatste Braun apparaat (Series 7) nog net wat vlotter en gladder scheerde.
De reinigingsdock is wel wat groot, maar werkt super. Je scheerapparaat is weer helemaal hygiënisch schoon.

ThijsvdH76 22-01-2016

Na meerdere Philips scheerapparaten te hebben gehad zoals de Philishave 8850 en nog een aantal anderen is dit scheerapparaat wel een verademing. Bij mijn oude apparaten moest je veel kracht zetten om echt glad te scheren, de scheerkoppen kreeg je lastig schoon of je moest bouwkunde te hebben gestudeerd om het apparaat in goede conditie te houden. Deze Philips Series 7000 scheert en fanatastisch en het is supereenvoudig schoon te houden. Je spoelt de kop af onder de kraan en een keer in de paar dagen zet ik het apparaat in het schoonmaakstation. In een paar minuten is de hele kop gereinigd, ruikt weer fris en je kan de volgende ochtend weer aan de slag. Dit type komt met drie verschillende extensies, de scheerkop, een tondeuse en een borstel. De borstel gebruik ik persoonlijk niet, de tondeuse wel en de scheerkop ook. Die tondeuse is wel heel erg scherp, even oppassen dus 😀.

Het scheren gaat echt supergoed, het apparaat scheert heel erg glad zonder dat je hard hoeft te duwen. En vooral doordat je niet veel kracht zet is er ook weinig kans op huidirritatie, bij mij bij mijn keel. Nu helemaal geen last meer van. Al met al een topapparaat!

Big -Leo 22-01-2016
  • Product maand in bezit

Geweldig scheerresultaat. Zowel droog als nat te gebruiken. Een accu lading gaat ook erg lang mee. Na twee weken iedere dag gebruiken moest ik hem pas opladen.

ronnat 19-01-2016
  • Product maand in bezit

Het apparaat ligt prima in de hand, scheert glad zonder de huis te irriteren en is zowel nat als droog te gebruiken. Reinigen is makkelijk onder de kraan te doen en in de bijgeleverde schoonmaakstation.

P.B. 19-01-2016
  • Product kwartaal in bezit

Heerlijk scheerapparaat! Vervanging voor mijn oude Philips scheerapparaat, weer een stap vooruit. Ligt heerlijk in de hand en is lekker stil. Hoef niet te duwen en te draaien. Gewoon soepeltjes over de huid laten glijden, top!

Enige kleine nadeel is het miscchien ietwat grote reinigings syteem. Werkt overigens wel goed.

harrepar 17-01-2016

Wil niets anders na deze! Super en heel handzaam. Ik gebruik al jarenlang een Philips scheerapp, maar deze is tot nu toe het beste.