Philips SHAVER Series 5000 S5520/45 - Reviews

Afspoelbaar
Trimmerfunctie/tondeuse
Scheren met snoer

shay 17-09-2016 Product paar weken in bezit

perfect toestel die doet wat het beloofd

Ik ben perfect glad geschoren in 2 minuten tijd. Het apparaat scheert zeer goed alle haartjes en ligt goed in de hand. Het apparaat volgt perfect de contouren van mijn gezicht. Een ideaal apparaat voor dagelijks gebruik en doet wat het moet doen. Ik ben alvast fan!

Pluspunten

• scheert perfect glad
  • ergonomisch model
  • gemakkelijk te reinigen

sanne 27-01-2016 Product paar weken in bezit

reisfoudraaltje,
laadkabeltje,
tondeuse (zonder beschermer),
neus- & oorhaar-trimmer (met beschermer),
gebruiksaanwijzing en andere documentatie.

N.B.: geen reinigingsborsteltje!
Kan ik echt aannemen dat het voldoende is om de scheerkop iedere keer uit te spoelen? Bij mijn vorige apparaat was dat op den duur onvoldoende.

Persoonlijke scheerhistorie: diverse apparaten, alle van Philips,
twee exemplaren op batterijen, ÈÈn voor 220V maar nog zonder accu,
alledrie met twee scheerhoofden, daarna twee exemplaren met drie scheerhoofden, accu en uitklapbare tondeuse, laatstelijk PT925, ook met neus- & oorhaar-trimmer.
Deze apparaten waren altijd onproblematisch in het gebruik
en gingen jarenlang mee. Hoewel voorgeschreven verving ik nooit mesjes.

De S5520, met het geÎxponeerde, los te klikken scheerhoofd, is nieuw voor mij.

Grappige extras aan de electronica: de slot-stand en de turbo.
De slot-stand kan zeker nuttig zijn omdat het reisfoudraaltje slap is
en niet beschermd tegen toevallig indrukken van de aan/uit-knop.
Het nut van de turbo blijft raadselachtig.
De scheerkop is makkelijk los te klikken en uit te wisselen met tondeuse of neustrimmer.

Het apparaat laadde snel op.
Deze eerste lading was voldoende voor precies drie weken scheren.

Scheren: lijkt beter dan bij de eerdere modellen: het geÎxponeerde scheerhoofd is veel beweeglijker, volgt de gezichtscontour beter, en de scheerkoppen lijken van betere kwaliteit.
Maar de aan/uit-knop vind ik niet goed geplaatst: daar zet ik graag mijn duim op tijdens het scheren. Gelukkig is de bediening van de knop nogal zwaar, zodat hij niet erg vaak (maar toch zo nu en dan) per ongeluk wordt ingedrukt.

De neus/oortrimmer werkt goed (beter dan die van de PT925, hoewel hij er netzo uitziet).
De tondeuse heb ik (totnutoe) niet gebruikt.

De testperiode van het nieuwe apparaat is te kort om vast te kunnen stellen of uitspoelen onder de kraan een afdoende reinigingsmethode is en het reinigingskwastje terecht niet is meegeleverd, maar gezien
de constructie heb ik zeker goede hoop.

Dennis35 13-01-2016 Product paar weken in bezit

Ik heb het apparaat nu een aantal weken in gebruik en ben gedeeltelijk tevreden. Het design is mooi, het ligt goed in de hand en ik krijg er geen uitslag oid van. Echter scheert het apparaat niet alles netjes weg. Ik heb allerlei manieren van bewegen en druk uitoefenen geprobeerd om de haartjes rechtop te laten staan en in de scheeropeningen te laten vallen, maar er wordt naar mijn mening nog teveel van de haren gemist. zowel na 1 dag of meerdere dagen. Als ik mij meerdere dagen niet heb geschoren en het apparaat gebruik om mij te scheren is het helemaal zo dat er over het gezicht op allerlei plekken meerdere langere baardharen blijven staan en niet worden opgepikt. Ik heb eerder Philips scheerapparaten gehad en daar lukte het wel bij, dus over dit apparaat niet geheel tevreden.

sebasvanw 13-01-2016 Product paar weken in bezit

Niet geheel tevreden met het scheerresultaat
9 januari 2016
Het apparaat nu een aantal dagen in gebruik en het is erg snel. Handig als je haast hebt, zeker met de turbo stand. Het apparaat ligt perfect in je hand en is heel makkelijk in gebruik. Schoonmaken is helemaal handig. Knopje in drukken en de scheerkop openen en afspoelen. Het nadeel is wel dat ik het niet helemaal glad krijg. Bleef ik toch zeker 15 uur glad met nat scheren, is het nu maar 6a7 uur redelijk glad. Daarna moet ik er toch nog eens overheen. Als je een gevoelige huid hebt is dat niet zo fijn. Kies dan voor een apparaat met een wet & dry mogelijkheid.

drWatson 12-01-2016 Product paar weken in bezit

Ik bezit sinds kort een S5320/06, een fijn in de hand liggend scheerapparaat met losse trimmer. Vergeleken met mijn oude apparaat is deze lekker stil. Het scheerresultaat is prima.
Wat ik wel mis is bij dit apparaat dat er geen reis etui of iets dergelijks bij zit, waarin berg ik de losse trimmer op?

McSuitcase 10-01-2016 Product paar weken in bezit

Ik ben een “nat” scheerder maar wel continue op zoek naar een beter alternatief dan de dure scheermesjes.
Ik heb nu een Philips uit de 5000 serie, de 5520/45. Voor mij is het belangrijk dat een scheerapparaat in korte tijd een langdurend glad resultaat oplevert. Niets zo vervelend dan in de middag al het idee te hebben dat je eigenlijk alweer zou moeten scheren…
Het apparaat ziet er fraai uit en ligt lekker in de hand. Het mooie is dat je, nadat je het toestel razendsnel opgeladen hebt, je ruim 2 weken draadloos kunt scheren. Bovendien is het een stil apparaat! Er was mij verteld dat je huid enige tijd moet wennen aan een elektrisch scheerapparaat, maar het verwachtte branderige gevoel in het begin bleef gelukkig uit.
Het scheerapparaat laat zich na gebruik erg makkelijk reinigen (gewoon onder de warme kraan) en kan dan zo weer in zijn meegeleverde reisetui. Van de bijgeleverde neushaartrimmer was ik minder onder de indruk, mijn vorige neushaartrimmer werkt beduidend beter. Heb wel het gevoel dat nat scheren een langer glad blijvend resultaat oplevert en een frissere start van de dag is. Wellicht dat ik achteraf beter af zou zijn geweest met een 7000 serie met AquaTech…

mnhoogenraad 04-01-2016 Product paar weken in bezit

Scheren na een dag of twee dagen, perfect. Langer als 2 dagen geleden worden veel losse haren overgeslagen. Deze krijg ik ook niet weg geschoren. Over het algemeen tevreden.

Niels81 04-01-2016 Product paar weken in bezit

Het apparaat scheert na ongeveer 2 weken erg prettig en de irritatie is verdwenen. Helaas slaat het apparaat wel veel losse haren over die ik met geen mogelijkheid geschoren krijgen zonder gebruik van een los mesje. Dat is erg jammer, want ik wil volledig van de mesjes af. De neustrimmer is wel erg fijn!

dinootje 29-12-2015 Product paar weken in bezit

Leeftijd:50+

Ik gebruik dit product:Minder dan een maand

4 / 5
goed ergonomisch apparaat

29 december 2015

Vormgeving is prima ligt goed in de hand.
Scheerprestaties zijn heel goed.
Het verwijderen van de scheerunit gaat zwaar, hoelang blijft het heel.
Het apparaat is erg stil tijdens gebruik.
De extra snelheid is handig bij een zwaardere baard.
Ik ben er erg tevreden over .
kan eindelijk mijn oude Philishave wegdoen.
Trimmer en neustrimmer zijn ook goed.

Mennovk 29-12-2015 Product paar dagen in bezit

Het is een mooi en degelijk product echter ik krijg er scheeruitslag van. Dus daarmee is het voor mij geen goed scheerapparaat.