Braun Series 5 5050cc

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun Series 5 5050cc op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Ilex 07-12-2018

Goede vervanger voor vorige model.

Geschreven voor: Braun Series 5 5050cc

Ik heb zo'n 10 jaar een vorig model met Clean&Charge gebruikt, en deze was echt aan vervanging toe. (scheerblad/messenblok was ook steeds moeilijker verkrijgbaar). Het nieuwe model is lichter, scheert beter en sneller, maar is wel luider. Het schoonmaken met het C&C station gaat véél sneller en stiller dan met het oude model. Ben benieuwd of ik hier ook weer zo lang mee ga doen.

Henk 25-06-2018

Goed en glad scheren met dit apperaat

Geschreven voor: Braun Series 5 5050cc

Bekende naam en goede prijs/kwaliteit verhouding. Ook maklijk te gebruiken en te onderhouden. Onderdelen zijn niet duur.

Pluspunten

• Glad scheren
  • Maklijk schoon te houden

Rustem 22-05-2017

Scheerkop

Geschreven voor: Braun Series 5 5050cc

Ik heb deze apparaat ruim een jaar geleden gokocht. Wat Braun er in eerste instantie niet verteld is dat de scheerkop maar een gemiddeld 1 jaar meegaat. Wanneer je een nieuwe moet kopen zijn de kosten ongeveer 1/3 ( ruim 50 euro) van de aanschafprijs. Dus je moet iederjaar een kop van 50 euro kopen. Dit vindt ik een te hoog bedrag die ik elkjaar moet uitgeven voor een behoorlijk duur apparaat.

Mvg,

Pluspunten

• Lange battery duur

Minpunten

• Hoge jaarlijkse kosten (Sheerkop vervangen)
  • Hoge prijs van toestel

Roger 30-08-2017

...en hoeveel betaal je voor degelijke scheermesjes, en scheerzeep per jaar ?

pattrickti73 28-11-2012
Geschreven voor: Braun Series 5 5050cc

Via de Insiders heb ik dit apparaat met de nieuwe FlexMotionTec technologie mogen testen. Het apparaat heeft een mooi design en wordt geleverd met een nogal groot clean en renew system waarmee de scheerkop gereinigd kan worden in 3 minuten. Hiervoor moet wel een cartridge geinstalleerd worden in het station. Het duurt een aantal scheerbeurten voordat je huid aan het apparaat gewend is en dan is het resultaar vrij goed , al kan het nat scheren niet overtreffen. Positief is dat er nauwelijks huidirritaties ontstaan, een nadeel is dan echter wel dat het apparaat nogal lawaaierig is waardoor eventueel nog slapende huisgenoten gewekt worden. Voor mij is dit een goed apparaat voor erbij, ik zal het nat scheren gezien genoemde nadeel en beter resultaat niet helemaal afzweren maar de prestaties van de Braun mogen er zijn.

Arnold Groningen 26-11-2012
Geschreven voor: Braun Series 5 5050cc

Ik heb deze scheerapparaat mogen testen voor The Insiders. The Insiders test nieuwe producten voor bedrijven door een selecte groep consumenten deze producten te laten gebruiken. Zodat bedrijven de ervaringen van de consumenten kunnen gebruiken om hun producten te verbeteren.

Voordat de Braun 5050CC mocht testen scheerde ik me altijd met scheerschuim en een mesje. Ik zal eerlijk zeggen, sinds ik de Braun 5050CC heb gebruikt is dat verleden tijd! de Braun 5050CC heeft me op alle fronten aangenaam verrast. Het scheerapparaat ligt lekker in de hand en scheert heel glad, zonder dat je geëpileerd wordt. Scheert zonder dat mijn huid geïrriteerd of rood wordt, wat ik met een mesje wel had. Door de meegeleverde reiniging cq spoel module, die ik na ca 4 scheer beurten gebruikt, blijft het apparaat in een uitstekende conditie, waardoor je als je het scheerapparaat gebruikt steeds weer de ervaring heb dat hij net nieuw uit de doos komt. Ik ben om Braun heeft mij overtuigd dat alle negatieve vooroordelen die ik had tot het verleden behoren. Prima stukje innovatie gecombineerd met jaren ervaring.

Pluspunten:
- Ergonomische handligging
- Scheert heel glad zonder huid irritaties
- Reiniging cq spoel module voor onderhoud scheerapparaat
- Lange gebruik tijd batterij, is daarom een goede reispartner
- Mooi design
- Trim functie

Minpunten:
- Prijs is een beetje aan de hoge kant.

Rianneman 26-11-2012
Geschreven voor: Braun Series 5 5050cc

Een mooie, degelijke machine die snel scheert en telkens netjes schoon is voor gebruik, elke ochtend met een citroengras fris geurtje scheren.
Met mijn zware baardgroei krijg ik mijn kin met dit apparaat helaas niet goed glad en blijft er een geirriteerde huid achter.
De tondeuse werkt goed, maar is te klein om de bakkebaarden te stylen.
Kortom: een goede degelijke machine, maar niet goed genoeg voor mij.
pluspinten: scheert snel, hapt niet, altijd schoon en fris.
minpunten: niet heel erg glad, gaf nij mij irritatie

justinve 25-11-2012
Geschreven voor: Braun Series 5 5050cc

Prima scheerapparaat wat gemakkelijk en glad scheert. Pakt ook de langere haren goed mee. Wel maakt het apparaat behoorlijk wat lawaai.
Het clean & renew systeem zorgt ervoor dat het apparaat weer fris ruikt. Losse haartjes blijven echter gewoon zitten en moet je zelf met het borsteltje verwijderen, daarom vind ik dit systeem zijn meerprijs niet echt waard.

Helmut71 25-11-2012
Geschreven voor: Braun Series 5 5050cc

Ik heb via de Insiders de Braun 5050cc uit mogen proberen. Ik ben een echte nat-scheerder en moet toegeven dat de Braun niet kan tippen aan nat scheren. Maar ik heb in het verleden elektrische apparaten gebruikt met roterende scheerkoppen (voor zowel droog als onder de douche scheren) en hierbij vergeleken doet de Braun het uitstekend. Wat ook heel belangrijk is: vanaf dag 1 heb ik geen irritatie van de huid gehad, vooral de huid rondom het strottenhoofd is bij mij behoorlijk gevoelig en hier snijd ik me ook geregeld. Met de Braun is dat nu geen enkel probleem.

En dat het niet zo glad is: tja, je voelt aan het eind van de ochtend de eerste stoppeltjes, maar aan het eind van de middag is het verschil niet meer te zien. Wil je ’s avonds ook gladgeschoren zijn dan zul je zowel nat als droog de tijd voor een 2e scheerbeurt moeten nemen. En eerlijk gezegd vind ik dat ’s avonds te veel gedoe als ik me nat zou moeten scheren. Nu is het geen moeite: ik pak het apparaat nog eens en scheer me snel even, lekker makkelijk.

Er wordt nogal geklaagd over het (te) harde geluid van de Braun. Hij maakt inderdaad meer geluid, maar echt storend vind ik het niet.

Door de Flexmotion blijft de scheerkop bijna altijd een rechte hoek met je huid maken, maar als je echt de hoek om moet (zoals onder je neus) kun je de kop vastzetten. Hierdoor kun je ook de haartjes net onder je neus goed wegscheren, hier had ik met het mes (door de glijstrip) meer moeite mee.

Het Clean & Renew station werkt erg prettig. Het maakt de scheerkop erg goed schoon en geeft er een fris geurtje aan. De cartridge is bij mij 5 weken meegegaan, en ik gebruikte deze dagelijks. De laatste paar dagen merkte ik ook dat de scheerkop wat muffer ging ruiken. Na het vervangen van de vloeistof is dit weer verholpen.

Ondanks de vrij hoge prijs van de Braun 5050cc heb ik toch besloten om hem niet terug te sturen. Ik vind het gemak zwaarder wegen dan de prijs. Het iets mindere resultaat (dan nat) neem ik op de koop toe, een “5 o’clock shadow” is zo erg toch niet!? Zeker niet om 5 uur ’s middags…

PieWie1977 24-11-2012
Geschreven voor: Braun Series 5 5050cc

Mag sinds een paar weken de Braun 5 Series (5050cc) testen. In het verleden een ander merk scheerapparaat gehad maar de Braun bevalt me zeer goed.
Voordat ik de Braun in mijn bezit had scheerde ik me altijd nat met als resultaat een rode huid en regelmatig plekjes tot bloedens toe.

Mijn keuze is inmiddels gemaakt!! Ik ga volledig voor de Braun Series 5!!!

Een klein detail is dat hij wel wat lawaai als je dat vergelijkt met een ander apparaat. Maar dit weerhoudt me zeker niet om voor dit scheerapparaat te kiezen.

ArjayKay 23-11-2012
Geschreven voor: Braun Series 5 5050cc

Ik vind het schoonmaak-systeem echt een uitkomst. Hij laat op en wordt tegelijkertijd gereinigd. Wat wil jammer is, is dat je hem vervolgens bijna een dag niet kan gebruiken omdat hij moet drogen. Dus als je een paar haren gemist hebt, dan heb je pech.

Ook vind ik dat hij haren op plekken onder de kaaklijn vaak niet pakt. Waardoor ik alsnog gebruik moet maken van een mesje of ik ben 10 minuten bezig om de juiste houding te vinden om dat ene haartje te pakken te krijgen.

Verder vind ik het een goed ding, alleen is de prijs wel wat hoog

kroaitje 17-11-2012
Geschreven voor: Braun Series 5 5050cc

Ik gebruik de Braun 5050cc nu enige tijd, en in vergelijking met mijn vorige apparaat, ook een Braun, type 8585, is dit zeer zeker een vooruitgang. Het apparaat ligt door de vorm erg lekker in de hand. Ook de softgrip is hier mede verantwoordelijk voor. Natuurlijk is het Clean & Charge systeem super handig. Dit had mijn vorige apparaat ook, maar ook dit systeem is zeker verbeterd. Het werkt veel sneller en ook nog eens stiller. En dat gewoon met een simpele druk op de knop. Elke keer weer een schoon apparaat dat ook lekker fris ruikt. En als je niet wil reinigen, want dat is echt niet elke dag nodig (gewoon na het scheren even de scheerkop eraf en schoonkloppen), dan wordt het apparaat wel netjes opgeladen.
Maar belangrijkste is natuurlijk het scheren zelf. In vergelijking met mijn vorige Braun, alleen maar lof. Het gaat sneller, makkelijker en stiller. Het vlakke scheersysteem werkt goed. En doordat de mesjes onafhanelijk van elkaar in hoogte kunnen bewegen, en de meebewegende scheerkop (is ook te fixeren in een aantal standen), kom je eigenlijk overal goed bij. Wel blijven er wel eens 'vergeten' haartjes zitten, die zijn echter alsnog makkelijk weg te halen door de scheerkop even in een andere stand te zetten.
Tevens is de Braun 5050cc voorzien van een tondeuze(tje). Dit werkt leuk voor even snel wat bijwerken, maar voor een goede werking had die wel een slag groter kunnen zijn. Leuke gadget, niet heel effectief. En nog een nadeel van mijn apparaat, maar dat kan een exemplarische afwijking zijn, het netsnoer blijft zeer slecht aan de Clean & Charge unit zitten. Is te verhelpen met een simpel stukje plakband, maar dat kan in eerste instantie natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Over het algemeen een uitstekend scheer apparaat dat gewoon, zonder nonsense, zijn werk snel en goed doet.

scooby123 16-11-2012
Geschreven voor: Braun Series 5 5050cc

Ik heb via The Insiders de Braun Series 5 5050CC nu een aantal weken op proef.

Ik ben tot op heden erg tevreden over scheerprestaties. Maar het scheerapparaat maakt naar mijn mening veel lawaai, maar daar ben ik nu wel aardig aan gewend.

Je voelt dat het scheerapparaat een goede en krachtige motor heeft. Het scheren gaat met gemak, zelfs met de grove en langere haren heeft het scheerapparaat geen moeite, dit is wel handig om dat ik mij niet elke dag scheer.

De flexibele kop beweegt ook goed mee tijdens het scheren, en hij is eenvoudig te verwijderen en weer op te zetten. Tevens vind ik dat het scheerapparaat goed in de hand ligt en een mooi design heeft. En het heeft een degelijke afwerking.

Het station (Clean & Charge) is erg eenvoudig in het gebruik.
Voor het opladen hoef je het scheerapparaat alleen maar in het station te plaatsen, en voor het reinigen hoef je alleen maar het knopje in te drukken de rest gaat dan vanzelf.

Ik weet nog niet of ik het scheerapparaat ga aanschaffen. Mijn verwachting was dat ik mij met het scheerapparaat vaker zou scheren dan nat maar dat valt in de praktijk nogal tegen (maar dat ligt aan mij zelf). En ik merk als ik mij nat scheer langer glad blijf dan als mij geschoren heb met het scheerapparaat.

Maar voor de rest is het een heel goed scheerapparaat, met mooie scheerprestaties en erg goed te onderhouden is. Dus als je een goed scheerapparaat zoekt, is de Braun5050cc zeker een aanrader.

ljennekens 16-11-2012
Geschreven voor: Braun Series 5 5050cc

Na de Braun Series 5 5050CC een aantal weken gebruikt te hebben ben ik erg tevreden. Mijn vorige scheerapparaat was een Philips met roterende scheerkoppen waar ik me ook jarenlang naar tevredenheid mee heb geschoren. Ik was dan ook erg benieuwd naar het scheersysteem van Braun. Mijn eerste indruk was dat het apparaat erg veel lawaai maakt en dat deze manier van scheren zeker even wennen is wanneer je het Philips systeem gewend bent.

Na een aantal dagen ben ik echter steeds meer overtuigd geraakt door de scheerkwaliteit en het gebruiksgemak van de Braun. Ik heb het gevoel dat ik minder scheerbewegingen hoef te maken om een glad resultaat te verkrijgen dan bij de Philips waardoor de huidirritatie afneemt. Huidirritatie ontstaat namelijk vaak wanneer je je scheerapparaat te vaak over hetzelfde gebied beweegt. Het scheren met de Braun gaat dus ook sneller dan met de Philips. Aan het lawaai dat het apparaat produceert raakte ik binnen een paar dagen gewend en inmiddels weet ik niet beter. Je voelt dat het appraat een krachtige motor heeft, en het scheert met gemak ook grovere en langere haartjes weg. Het scheren van een baardje dat enkele dagen staat gaat gemakkelijker met deze Braun dan met mijn oude Philips omdat de Philips meer aan de haartjes trekt (pijnlijk).

Het bijgeleverde Clean & Charge station is gemakkelijk in gebruik. Je hoeft de Braun 5050CC enkel in het station te plaatsen en op het knopje te drukken en je scheerapparaat wordt gereinigd, gesmeerd en opgeladen. Het enige nadeel van het reinigingsstation is dat het scheerapparaat vaak niet goed opdroogt. Ik gebruik het spoelstation dan ook niet elke dag maar spoel het scheerapparaat om de dag gewoon onder de kraan schoon (dit kan overigens ook zonder problemen!).

Al met al ben ik erg blij met dit scheerapparaat. Hoewel de prijs aan de hoge kant ligt zie ik het als een investering in een kwaliteitsproduct dat je immers elke dag gebruikt. Een aanrader!

Joosen69 13-11-2012
Geschreven voor: Braun Series 5 5050cc

Gebruik dit apparaat nu enkele weken. Scheerresultaat is prima ben al jaren een Philips gewend maar deze Braun doet daarzeker niet voor onder. Tov de Philips vind ik het apparaat wel wat meer lawaai maken, verder vind ik mijn Philips iets prettiger(zachter) scheren. Design en gebruiksgemak zijn verder uitstekend. Reinigingstation is een welkome aanvulling. Na de reiningsbeurt ruikt het apparaat weer lekker fris.

Maletero 12-11-2012
Geschreven voor: Braun Series 5 5050cc

Voor The Insiders ben ik nu ongeveer 3 weken de Braun 5050cc aan het testen. Ik moet zeggen dat het scheerapparaat mij tot nu toe positief verrast heeft. Ik ben eigenlijk een nat scheerder. In een ver verleden heb ik wel eens een elektrisch scheerapparaat gehad, maar daar heb ik mij nooit glad mee kunnen scheren. Ik was dan ook enigszins sceptisch of deze nieuwe Braun mij wel glad zou kunnen krijgen. Maar glad scheren doet de Braun 5050cc prima. En een voordeel daarbij is dat je je (uiteraard) minder snel snijdt met dit apparaat dan met een (nat) scheermesje.

Het is bovendien een mooi apparaat om te zien. Hij ligt lekker in de hand en de beweegbare scheerkop gaat goed met de contouren van je gezicht mee. De scheerkop kan je overigens ook vast zetten. Dat is bedoelt om dan beter op lastige plekken te kunnen scheren, maar ik moet zeggen dat ik die mogelijkheid nooit heb hoeven gebruiken. Het apparaat komt overal prima bij. Verder zit er ook een tondeuse op voor de bakkebaarden etc.

De Braun 5050cc heeft verder het “clean and renew” systeem. Dat betekent dat in de houder/oplader een verwisselbare cartridge zit met een bepaalde lotion. Als je het apparaat in de houder zet, kan je een knop indrukken waarna de scheerkop met die lotion wordt gereinigd en gesmeerd. Dat is uiteraard goed voor de hygiëne en nadat de scheerkop is gereinigd, glijdt de scheerkop weer net iets beter over je gezicht. Bovendien heeft de lotion (en dus het apparaat na het reinigen) een lekker frisse geur. Dat is op zich misschien niet zo belangrijk, maar draagt wel bij aan “de beleving” en geeft je het gevoel dat je je lekker fris geschoren hebt. Uiteraard moet je de scheerkop ook zelf nog regelmatig even handmatig schoonmaken. Dat kan met het bijgeleverde borsteltje of je kan de kop afspoelen onder de kraan. Alleen de scheerkop kan overigens onder de kraan, want verder is het apparaat niet waterdicht. Er zit trouwens een indicator op het scheerapparaat dat aangeeft hoe schoon (of vies…) het scheerapparaat is en of je een en ander moet reinigen. Dat is erg handig.

Degelijk is het apparaat ook. Ik heb hem namelijk bij het reinigen van de scheerkop met het borsteltje een keer uit mijn handen laten vallen. Hij ging van ruwweg 1.5 meter hoogte op de badkamervloer. Ik dacht dat dat het einde van het apparaat was, maar dat was dus niet het geval. Hij had geen krasje en scheerde nog net zo goed als voor die klapper. Dat hoorde trouwens niet bij de test….:-))

De Braun 5050cc is zowel met snoer als snoerloos te gebruiken. Braun heeft aangegeven dat met een volle accu er ongeveer 45 minuten geschoren moet kunnen worden. Mijn ervaring is dat dat veel langer is en dat is uiteraard positief. Ik heb het apparaat tot nu toe alleen opgeladen toen ik hem net binnen had. Verder niet. We zijn nu dus ruim 3 weken verder en ik scheer mij iedere dag (ook in het weekend). Bij een gemiddelde scheerbeurt van ongeveer 4 minuten betekent dat dat de accu het nu al zo tussen de 80 en 100 minuten uithoudt. Dat is echt top!!

Overigens kom ik daarmee ook meteen bij voor mij de grootste tegenvaller van het elektrisch scheren met dit apparaat. Je bent namelijk niet sneller klaar met scheren dan wanneer je je nat scheert. Dat had ik wel verwacht omdat je toch iets minder voorzichtig te werk hoeft te gaan. Jezelf snijden doe je elektrisch uiteraard niet zo snel als bij nat scheren. Maar je moet niet denken dat je met 1 keer langs je gezicht gaan meteen glad geschoren bent. Je moet het apparaat met een beetje druk een aantal keren langs je gezicht halen (huid een beetje glad trekken helpt ook) voordat je echt glad wordt. Alles bij elkaar ben je dus net zo lang bezig.
Een ander puntje van kritiek is de prijs. De winkelprijs ligt zo rond de 190,- euro. En hoewel het een uitstekend apparaat is, vind ik dat toch iets te veel van het goede. Voor dat bedrag kan je heel veel scheermesjes kopen. Maar vergelijk je het met andere elektrische top-scheerapparaten, dan ligt de prijs wel weer alleszins redelijk. Dus het is maar hoe je het bekijkt.

Al met al vind ik het een prima scheerapparaat. Mooi, scheert goed en makkelijk te onderhouden met het “clean and renew” systeem. Als je op zoek bent naar een nieuw of ander elektrisch scheerapparaat, is de Braun5050cc zeker een aanrader.

witteknol 06-11-2012
Geschreven voor: Braun Series 5 5050cc

Een scheerapparaat waar je je mee kunt scheren. In tegenstelling tot de nieuwste generatie smartphones zijn ze bij Braun de hoofdfunctie van het apparaat niet uit het oog verloren. Nu zijn er veel scheerapparaten en allemaal scheren ze soort van glad.
Is dit het scheerapparaat dat gladder dan glad scheert? Helaas.
Is dit het scheerapparaat dat gladder scheers dan het nat scheren? Ook niet.
Maar als overtuigd nat-scheerder begin ik nu wel voor de eerste keer te twijfelen. En wel door het clean & renew systeem. Je klopt het apparaat even uit boven de afvalemmer, zet hem in zijn houdertje. En met een druk op de knop gaat ie zichzelf weer helemaal schoon maken. De volgende keer tref je hem weer fris en fruitig aan, opgeladen en wel.
Het reinigen gaat niet heel erg stil. Dus voor hen die voor het slapen gaan eerst nog even scheren. Naast het bed is niet de ideale opslagplaats.
Nadeeltje is ook dat je na een scheerbeurt als je je lippen aflikt, of iemand anders;-), je wel proeft dat de reinigingsvloeistof niet uitsluitend uit water bestaat. Maar dat is maar even.

MrNutz 27-10-2012
Geschreven voor: Braun Series 5 5050cc

Ik heb sinds een week of twee dit apparaat op proef via the Insiders. Het scheerapparaat ligt goed in de hand (qua vorm en grip), heeft een stoere uitstraling en doet heel degelijk aan.
Het scheren gaat gemakkelijk en goed met de flexibele kop die ook eenvoudig vast te zetten is. Het schoonmaken kun je op diverse manieren doen: ofwel je plaatst het toestel in de bijgeleverde "reinigingsunit", ofwel je spoelt de kop af onder de kraan. Als je de reinigingsunit gebruikt, is het apparaat weer fris voor een volgend gebruik (er wordt geparfumeerde alcoholoplossing gebruikt of iets dergelijks). Ik twijfel echter nog of ik hem ga houden aangezien ik merk dat ik 's ochtends mooi en egaal glad ben, maar in vergelijking met het "nat" scheren met mesjes, maakt het wel wat uit. Wanneer ik nat scheer ben ik aan het eind van de dag nog redelijk glad. Bij gebruik van de Braun 5050cc is dat niet meer het geval. Verder zeker een aanrader!