De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Reflecta x22-Scan op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

chris 17-03-2021

Prima scanner voor dia en negatief

Geschreven voor: Reflecta x22-Scan

De prijs kwaliteitverhouding vind ik goed. Was verbaasd over het goede resultaat van de scans. Ook de verwerkingssnelheid is prima. De scanweergave is natuurlijk afhankelijk van de kwaliteit van de bron. Ben zeer tevreden over de X22. De handleiding is duidelijk. Het scannen van dia's en negatieven gaat heel gemakkelijk en snel.

Pluspunten

• makkelijk te bedienen
  • goed resultaat
  • scant snel
  • niet gelijk PC nodig (geheugenkaartje)

Minpunten

• houder films gaat erg stroef open

Jan K 24-10-2020

Rechter gedeelte scangebied onscherp.

Geschreven voor: Reflecta x22-Scan

De Reflecta x22 is niet duur. Maar bij elke dia is het linker en het midden gedeelte scherp en het rechter gedeelte niet scherp. Ik dacht eerst dat het aan de camera lag die ik 50 jaar geleden gebruikte. Maar toen ik de dia 180 graden roteerde, opnieuw scande en daarna het beeld omdraaide met een fotobewerkingsprogramma was juist rechts scherp en links onscherp. Het zou kunnen dat ik een slecht exemplaar had en dat niet de hele serie deze afwijking heeft, maar ik heb de scanner teruggebracht en een (helaas veel) duurdere diascanner gekocht.

J.H. de Vos 28-05-2020

Zeer handig en prima werkend toestel.

Geschreven voor: Reflecta x22-Scan

Met zeer veel plezier heb ik reeds met het toestel gewerkt. Zeer snelle en goede scans. Ik denk dat een Nederlandse vertaling voor de Nederlandse markt belangrijk zou kunnen zijn.

Pluspunten

• Handzaam
  • goede kleuren scans

Minpunten

• Het verbinding snoer is aan de korte kant.