Emerio SJ-108176

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Emerio SJ-108176 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Maria. 21-07-2019
  • Product gekregen

Gemakkelijk in gebruik

Geschreven voor: Emerio SJ-108176

Is een cadeau waar ik heel blij mee ben, werkt perfect en is heel goed schoon te maken. Perst echt heel goed alle sappen er.

Pluspunten

• Goedschoon te maken
  • Haalt de sappen er goed uit

Carla 14-11-2018

Sappig apparaatje

Geschreven voor: Emerio SJ-108176

Het aparaat produceert echt veel sap. Geen probleem met harde groenten. Qua geluid maakt hij niet veel lawaai dat is fijn op de vroege morgen ;-). Als je even geoefend hebt met uit en in elkaar zetten, is het goed te doen. Het bijgeleverde borsteltje is echt geen overbodige luxe, dit heb je nodig om de onderdelen grondig te kunnen reinigen. Aan de onderkant van het doorzichtige element zit een rubber stopje wat je bij het schoonmaken even los moet maken. Vergeet het niet terug te duwen anders krijg je de volgende keer minder sap! Ik vind het een heel fijn apparaatje, doet goed zijn werk en staat ook nog eens mooi op het aanrecht. Niet te groot.

Pluspunten

• Veel sap
  • Niet te veel lawaai

Minpunten

• Soms lastig te demonteren, zuigt vacuum

DimDost 10-06-2016

Prima juicer voor onder de 100 euro.

Mogelijkheden 8: Je kan er 1 ding mee: juicen
Gebruiksgemak 8: Makkelijk in en uitelkaar te halen en schoonmaken, handgreep om te verplaatsen.
Vormgeving 8: Verticale juicer, past netjes naast de blender. De schuine opvangbakjes passen goed tegen de juicer aan.
Duurzaamheid 8: RVS behuizing voelt stevig en solide aan, plastic onderdelen prima.

Minpunten:
- Maakt toch veel lawaai. Teveel om in mijn rijtjeswoning sochtends vroeg een juice te gaan staan maken.
- Pulp is nog vrij nat.

Ik wilde ook eens het nieuwe "slowjuicen" gaan proberen, omdat ik al jaren zo'n enorme sapcentrifuge in de kast heb staan die ik nooit gebruik.
De prijzen voor een slowjuicer lopen behoorlijk uiteen en ik wilde niet meteen 500 euro aan zo'n ding besteden.

Deze Emerio is een degelijk apparaat, het is een verticaal model en neemt dus wat minder ruimte op het aanrecht in, de opvangbakjes dan even niet meegerekend. Die passen trouwens mooi tegen de zijkanten van de juicer omdat ze schuin zijn. Ik gebruik maar 1 bakje, voor de pulp, het andere tuitje zet ik een groot glas onder, daar is het tuitje hoog genoeg voor.
Ik juice 1 groot glas per keer aangezien je verse juice meteen moet opdrinken, een grote hoeveelheid juicen en in de koelkast zetten heeft niet zo veel zin dan gaan de vitamines verloren.

De behuizing heeft een stevige handgreep aan de achterkant zodat je de juicer kan verplaatsen. Ik richt er liever een plek voor in op het aanrecht, want van opbergen komt in de kast zetten en vergeten..

De onderdelen zijn makkelijk in en uit elkaar te halen en spoelen makkelijk schoon. Goed afspoelen met heet water is genoeg, de onderdelen hoeven niet per se in de vaatwasser. De onderste fijnmazige filter-ring heeft wat meer aandacht nodig met de borstel. Vergeleken met die oude sapcentrifuge is het schoonmaken zo gepiept.

De groenten en fruit moeten wel vrij klein voorgesneden worden en eventueel geschild. Bij broccolli bijvoorbeeld alleen de roosjes gebruiken en niet de stronken, die zijn te hard. Komkommer, courgette, appel etc. kan er zo in, sinaasappel of citroen wel eerst schillen uiteraard.

Een minpunt is dat de pulp nog wel vrij vochtig is, vergeleken met dat van een hele dure slowjuicer die ik bij een kennis heb geprobeerd. Maar dat ligt misschien ook een beetje aan welke groente of fruit je gaat juicen. Je kan ook af en toen een schepje pulp er nog een keer in doen.

Als laatste: deze juicer maakt net als de oude sapcentrifuge en mijn blender, veel lawaai. Ongeveer iets minder als de centrifuge en evenveel als de blender. Ik kan hem waar ik woon, niet om half 7 sochtends gebruiken.
De veel duurdere juicer die ik een keer gebruikt hebt maakte aanzienlijk minder lawaai.

Al met al dus een prima juicer voor onder de honderd euro.