Braun SJ 3100

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun SJ 3100 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Thiming 29-02-2020

Snelle degelijke centrifuge

Geschreven voor: Braun SJ 3100

Een degelijk een snel apparaat, soms zelfs iets te snel naar mijn idee (hier kom ik zo op terug). De ruimte om het fruit in te doen is ruim genoeg, binnen enkele seconde lekkere sap klaar. Het schoonmaken vind ik nog wel een dingetje. Het filter is moeilijk schoon te maken, er zit wel een speciale kleine afwasborstel bij deze is steviger dan een gewone afwasborstel en maakt het schoonmaken iets makkelijker.
Soms is de centrifuge zo snel dat je in de opvangbak nog schijfjes appel tegenkomt, hier komt dus niet alle sap uit die mogelijk is.

Verder een prima en solide apparaat.

Pluspunten

• Krachtig
  • Snel
  • Opvangbakje

Minpunten

• Te snel?
  • Schoonmaken

Websurman 28-02-2020

Mooi design

Geschreven voor: Braun SJ 3100

Gemakkelijk schoon te maken en er zit een boekje bij met korte en handige recepten. Verder is het een fraai design en dus een mooi object voor in de keuken.

EnverA 27-02-2020

Fraai design

Geschreven voor: Braun SJ 3100

Dit is een hele mooie sapcentrifuge. Het is zowel gemakkelijk te gebruiken als gemakkelijk schoon te maken. De extra borstel maakt het eenvoudig om het filter in de sapcentrifuge te reinigen. Het is gemakkelijk uit elkaar te halen, maar misschien een beetje groot om in de keuken te hebben. Ik heb verschillende groenten en fruit geprobeerd met deze machine, maar tot nu toe denk ik dat wortel het beste is geweest om te gebruiken. Ik kreeg er veel sap uit en de restjes waren behoorlijk droog. Ik heb ook selderij gebruikt, maar helaas kon ik alleen met mijn handen veel sap uit de restjes persen. Helaas werkte het apparaat niet goed met fruit. Ik kreeg er nauwelijks sap uit en de restjes werden achtergebleven om weggegooid te worden. Over het algemeen denk ik dat er behoorlijk veel voedsel overblijft en ik houd er niet van voedsel weg te gooien. Dus het voelt een beetje gek om zoveel weg te gooien en niet zoveel sap te krijgen. Ik kan dit apparaat aanbevelen voor hardere groenten, zoals wortel. Ik vind een sapcentrifuge een geweldig idee, vooral voor een gezonder leven. Maar het is waarschijnlijk niet helemaal voor mij. Helaas denk ik dat ik me bij smoothies houd waar je minder voedsel weggooit.

Pluspunten

Minpunten

• Prestatie

Ka86 18-02-2020

Sapcentrifuge

Geschreven voor: Braun SJ 3100

Ik mocht deze sapcentrifuge testen voor wel 4 weken lang, de reden dat ik deze wilde testen is dat ik meer groente wil eten/ drinken! Het leek mij handig naast de ‘gewone groente maaltijden’ extra te ‘eten’ dmv sapjes!
De sapcentrifuge oogt compact, maar is toch best groot om hem op je aanrecht te laten staan. Qua design oogt hij wel aantrekkelijk, gewoon zwart is altijd goed.
Het apparaat is stevig, maar de mesjes zijn denk ik niet heel scherp, omdat hij hard fruit of groente niet gemakkelijk lijkt te vermalen. Zacht fruit gaat als een speer!
Ik miste in het begin een uitgebreide handleiding, maar eigenlijk is het niet echt nodig, het apparaat spreekt voor zich! Heel makkelijk in gebruik!
Het zou een aanvulling bij het product zijn als er een receptenboekje bij zou zitten. Nu zoek ik allerlei sapjes zelf op internet. Nadeel is dat o.a. Banaan er niet in kan en dit is in groentesappen juist lekker! Dus dan moet je alsnog met de staafmixer aan de slag.
De druppelstop werkt echt! Heel fijn als je net een bietensap hebt gemaakt, dat geeft natuurlijk flinke vlekken. Het apparaat kan verkleuren, maar als je hem insmeer met plantaardige olie, trekt dit niet in het apparaat!
Nadeel van dit apparaat is dat je niet door kan werken, tussendoor moet je hem uitzetten. Ik heb het geprobeerd maar de appels vlogen er bijna uit!
Bijna alle onderdelen kunnen in de vaatwasser, zelf kies ik voor de kleinere onderdelen omdat o.a. de opvangbak erg groot is!
Handig apparaat, maar zou nog fijner zijn als alle soorten groente en fruit erin zouden kunnen!

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • Redelijk snel

Minpunten

• Niet alle soorten groente en fruit kunnen erin.
  • Je kunt niet doorwerken

Ljss 17-02-2020

Zeer tevreden

Geschreven voor: Braun SJ 3100

Ik ben zeer tevreden over deze slow-juicer en zou deze ook van harte aanbevelen.

Ik vind de prijs-kwaliteitverhouding erg goed. Het apparaat verwerkt gemakkelijk harde ingrediënten en heeft een hoge snelheid.

Daarbij zorgt het apparaat dat de temperatuur niet verhoogt wordt tijdens het “juicen”, hierdoor blijven de vitamines behouden.

Het is ook heel fijn dat het niet zo een log ding is wat nergens in een kastje past. Makkelijk uit elkaar te halen en schoon te maken, dit kost je zo 5-7 minuutjes als je het eenmaal onder de knie hebt.

Dit waren voor mij wel de belangrijkste eisen voor een slow-juicer, gelukkig maakt deze Braun ze allemaal waar!

In het begin is het wel even een ritme vinden met het persen, het apparaat kan 5 minuten achter elkaar aanstaan. Zelf zet ik hem tussendoor uit om nog wat extra’s te snijden of ingrediënten zoals spinazie in de hals te duwen. De hals is trouwens ruim zat, je hoeft helemaal niet klein te snijden.

Verder zit er ook niet te veel poespas bij van accessoires. Fijn, want je gebruikt dit apparaat enkel voor de lekkere sapjes. Het had leuk geweest als er een paar recepten bijzaten maar deze zijn ook gemakkelijk online te vinden.

Pluspunten

• Snel
  • Makkelijk
  • Effectief

Minpunten

• Schoonmaken (waarmee is dit niet?)

Sharon 14-02-2020

Heerlijk sap

Geschreven voor: Braun SJ 3100

Ik heb deze juicer mogen testen via reviewclub.

Ik heb vruchtensap nodig in geval van laag insuline door diabetus, dus voor mij is het belangrijk om vruchtensap klaar te hebben of om het snel te kunnen persen. Snel is deze juicer zeker, het perst het fruit super snel. Het heeft alleen wat meer moeite met hard fruit. Ik had redelijk harde stukken ananas waar hij toch meerde keren op vast liep. Dat was wel een min punt. Het fruit gaat super makkelijk via het bovenstuk het apparaat in en duw je veilig naar beneden met het hulpstuk.

Als je het apparaat binnenkrijgt is het goed en stevig verpakt. Er zit een beschrijving bij in meerdere talen maar zegt weinig over het apparaat zelf. Gelukkig is het makkelijk in elkaar te zetten. Het heeft 2 klemmen aan de zijkant die het deksel op zijn plaats houd. Ze zijn makkelijk los te maken zodat je bij de binnenkant kan om schoon te maken. Alle onderdelen zijn eenvoudig los te maken. Het kan allemaal in de afwasmachine maar heb het toch allemaal met de hand afgewassen. Het filter waar de scherpe messen zitten word niet goed schoon in de vaatwasser. Nadat ik het uit de vaatwasser had gehaald zat er nog steeds fruit resten in de randen en de messen van het onderdeel. Gelukkig krijg je er een mooie kleine borstel bij waar je het mee kan schoonmaken. Helaas blijft het lastig om goed schoon te krijgen in de randen. Doordat alles uit elkaar kan is het ook makkelijk voor opbergen. Ik heb niet veel plek in mijn keuken maar heb het toch netjes kunnen weg zetten.

Alle onderdelen kunnen eruit de ook het mondstukje waar de sap uit komt. Helaas werkte het anti drup systeem bij mij niet. Ik heb meerdere keren lekkage gehad nadat ik klaar was met het juicen. Dus toch even wat onder moeten zetten totdat ik kon afwassen.

Zou ik deze juicer aanbevelen ? Ja. Het is een degelijke juicer die makkelijk te bedienen is en degelijk in elkaar zit

Pluspunten

• Snel
  • Makkelijk
  • Koel sap

Minpunten

• Heeft moeite met hard fruit
  • Groot
  • Lekte