GROHE Vitalio Joy doucheysteem met hoofddouche 26cm chroom 26403002 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de GROHE Vitalio Joy doucheysteem met hoofddouche 26cm chroom 26403002 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jurgen van Egmond 19-01-2023

Mooie kwalitatieve douche!

Kwalitatief goede douche. De reden van aanschaf was omdat onze douche toe was aan vervanging / upgrade. Deze doucheset leende zich hier super voor! Ik heb de douche zeg gemonteerd, dit was met de handleiding en de filmpjes op YouTube goed te doen! Het monteren aan de muur kon in het bestaande gat van de oude douche. Niet hoeven boren dus! De waterdruk uit z’n grote kop was wat minder dan dat wij gewend waren. Een kwestie van wennen!

Pluspunten

• Regen- en handdouche
  • Draaibaar
  • Makkelijk installeren
  • In bestaande boorgat te monteren

Minpunten

• Waterdruk / Waterbesparend

M***********@g******** 18-01-2023

Heerlijk en snel douchen

Wij zijn uitgenodigd om de grohe Joy 260 te testen en hier een review over te schrijven. De grohe komt binnen een een prima verpakking waarvan opvalt dat er over nagedacht is. Goed ingedeeld en geen overschot aan karton en plastic. Gewoon dat wat nodig is. De set is zeer makkelijk te installeren, de uitleg die erbij zit spreekt voor zich. En iedereen met gewoon een linker en rechter hand gaat dit gewoon kunnen. Bovendien hangt het allemaal verrassend snel. Het enige wat wat lastiger is is de temperatuur goed instellen op 38 graden. Maar met wat meer tijd en aandacht gaat zelfs dat lukken. De douche zelf is erg fijn. De douchekop is lekker groot en beschikt over verschillende standen en hoeveelheid water dat je verbruikt. In deze tijden is er erg goed over nagedacht. Het douche heerlijk! Ook de kleine extra douchekop voor de haren en intieme delen is erg prettig. 1 minder puntje het helemaal uitzetten van de douche. Het is even aanleren waar in de knop de douche precies uit is. Net iets te ver of niet ver genoeg zorgt voor een druppelende douche. Kwestie van even leren aanvoelen? Samengevat prima douche, snel te instaleren en doet wat hij moet doen.

Pluspunten

• Snel installeren
  • Heerlijk douchen
  • Mooi

Minpunten

• Lastig goed uit te krijgen
  • Duur

Furia 18-01-2023

Fijne set, goed te installeren

Ik moet eerlijk zeggen: ik twijfelde heel even over het wel of niet aanschaffen van dit systeem, omdat zo'n installatie meestal wel wat voeten in de aarde heeft, maar het viel gelukkig alleszins mee. Het grote werk zit 'm meestal in het verwijderen van het oude. Maar: dat is deze upgrade in de badkamer zeker waard. Prachtig systeem, ziet er mooi uit, waterbesparend, comfortabel en compleet. Nou ja, met uitzondering van de installatiehandleiding. De doos werd opengescheurd bezorgd, zonder handleiding en de verkopende webshop was helaas niet behulpzaam in het alsnog aanleveren daarvan. Maar goed, daar kan het systeem niets aan doen.

Pluspunten

• Mooie set
  • Compleet

Minpunten

• Zat geen papieren installatiehandleiding bij

w********@l****** 16-01-2023

Top douche

Top douche. Werkt goed, makkelijk te installeren en topkwaliteit product. Blij mee!

Pluspunten

• kwaliteit
  • design

Minpunten

• prijs

c***************@u********* 16-01-2023

Hele fijne douche!

Deze douche is een mooie aanwinst voor je badkamer met een grote regen douche en een handzame hand douche is het alleen maar heel fijn om onder deze douche te stappen. Het opendraaien van de kraan gaat heel gemakkelijk alleen bij het switchen van de regen douche naar de handdouche kan je ook nog verder draaien door aan het knopje in de knop te drukken zodat hij verder gaat zodat de straal ook iets harder wordt. Het uitzetten van de douche vind ik persoonlijk iets wat onhandig omdat er geen click is je moet hem echt precies op het bolletje laten staan en dan is hij uit. Onze familie vind het een hele fijne douche en vooral mijn dochter vind de regen was heerlijk. Ik zelf vind hem ook heel fijn alleen ik vind de straal te zacht ik hou van een flinke krachtige straal zo heerlijk te douchen. Al met al is het echt een hele fijne douche kan je veel dingen mee kan switchen zoals een harde straal zachte straal maar ook je douchekop kan veranderen. Ook qua beveiliging is het gewoon goed geregeld zo moet je een knopje indrukken wil je hem echt naar de allerhoogste warmtebron sturen dus we zijn echt heel positief over deze douche.

Pluspunten

• 2 douche koppen
  • beveiliging
  • constante temperatuur

Minpunten

• niet krachtige straal
  • uitzetten is een gokje.

a**********@h********** 15-01-2023

Mooie douche-set met regendouche

De Vitalio Joy 260 is een mooie combinatie van een mengkraan, hand en regendouche in 1. Het installeren ging opzich prima, met wat lichte inspanning van demontage van de vorige kraan en boren van nieuwe gaatjes voor de ophangbeugel hing hij na ongeveer een uurtje. Voordelen: - Mooi design en wordt nooit te heet qua aanraking door de cooltouch. - Makkelijk te installeren. - Grote regendouchekop van 26 cm. Nadelen: -De stang van de regendouche klik je erop en is draaibaar. Maar hij draait zo licht en makkelijk heen en weer dat als je de handdouche versteld of gebruikt. De regendouche schotel ook weer van z’n plek af is. - Stel dat ik de regendouche gebruik en weer uitzet, dan blijft het water in de stang naar boven en in de regendouchekop staan. Met als gevolg dat als diegene die na je gaat douchen en alleen de kleine douchekop gebruikt. Diegene continue koude waterdruppels uit de regendouche op zich heeft vallen. Nu moeten wij of steeds de gehele stang er even af trekken om het water eruit te laten. Of de regendouche helemaal wegdraaien zodat je er niet onder staat als hij drupt. - Er is maar een heel klein punt in het midden van de knopbediening van de kraan tussen de handdouche en de regendouche waarbij hij uit staat. Daar draai je te gemakkelijk voorbij waardoor toch de regendouche opeens weer (heel koud) even aangaat. Al met al zijn wij niet super tevreden over dit Grohe systeem, maar was onze vorige thermostaatkraan wel aan vervanging toe en zijn wij wel blij met een nieuwe en frisse upgrade in onze douchecabine.

Pluspunten

• Mooie grote regendouche
  • makkelijke installatie

Minpunten

• zwenkarm draait erg makkelijk
  • regendouche blijft lang nadruppelen

c************@h********** 12-01-2023

Fijn douchesysteem, maar niet perfect

Pluspunten:
- Strak design en makkelijk schoon te maken
- Verschillende standen op allebei de douchekoppen
- Temperatuur blijft stabiel

Minpunten:
- Goedkope plastic slang en plastic opzetstuk
- 38 graden voelt veel kouder aan, douche moet veel heter gezet worden voor aangename temperatuur
- Geen duidelijke klik te horen bij het wisselen van de douchekoppen. Er is ook geen klik als hij uitstaat. Als je het dan per ongeluk iets boven het midden (wat uit is) hebt staan, blijft de douche druppelen.

Een fijn douchesysteem, maar voor het geld wat je ervoor betaald verwacht je geen plastic slang en ook niet de andere benoemde minpunten.

willem12345 08-01-2023

Goede douche en makkelijk te installeren

De Grohe Vitalio 260 hele mooie douche. En wat ook belangrijk is, hij werkt perfect. De installatie was erg eenvoudig. Ik heb hem gekocht ter vervanging van een bestaande Grohe douche. Op you-tube staan prima installatie instructies De oude regendouche was ook een Grohe, dus ik kon de kraan eenvoudig monteren en had de meegeleverde S-koppelingen niet nodig. Wat goed is aan deze set is de variabele bevestiging van de stang van de regendouche. Hiervoor kon ik de oude gaten gebruiken, dus geen overbodige gaten in mijn tegels. De warmte is eenvoudig in te stellen.

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • Mooi
  • Heet waterkraan makkelijk instelbaar

smartjecarina 06-01-2023

mooie stevige doucheset, easy installatie

prachtige doucheset, mooie zware kwaliteit zoals we van grohe gewend zijn.
de set is vrij makkelijk te instaleren en als je maar een beetje handig bent heb je de tutorials van het internet niet nodig,
Hij heeft een pittige douchekop, welke makkelijk kalkvrij te houden en ook de handdoche is wat je verwacht. Ze hebben beide een krachtige straal.
Ook is de temperatuur goed in te stellen en ook nog eens kinderveilig.
Hij komt in een handzame doos waar en daar zit alles in wat je nodig hebt voor de instalatie dus hij is na binnenkomst gelijk klaar om te instaleren.
Makkelijk in hoogte te verstrellen.
Kortom een fijne douche stangset waar je lang plezier van hebt.

Pluspunten

• makkelijk te bevestigen
  • zelf reinigend
  • kinderveilig

Minpunten

• alleen geschikt voor douche, geen badaansluiting

n************@h********** 05-01-2023

Geweldige doucheset!

Wat een geweldige doucheset!

Deze doucheset is boven verwachting goed. Hij is gemakkelijk te installeren, heeft een mooi design en blijft heerlijk op temperatuur.
Daarnaast is hij gemakkelijk te bedienen, ook voor kinderen.

• Gemakkelijk te bedienen
  • Comfort

Minpunten

• Afstand regendouche