Kärcher WV 75 Plus

Kärcher WV 75 Plus Best Reviewed feb 2012

Beoordeling op basis van 44 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

monique de clercq 21-09-2014 Product half jaar in bezit

ik heb nog nooit zoveel strepen gehad als voordien. Ook na oppoetsen geen goed resultaat. Ben vlugger af met mijn oude methode. Jammer.

Loes Thijssen 22-09-2014

Ik denk dat het rubber is beschadigd van je Karcher, is toch vreemd en ontzettend jammer,..dat anderen en ik het niet hebben...! Velen vriendinnen van mij hebben een Karcher, omdat het ze fijn in gebruik is,..geen strepen, niet TE hard duwen en droog.

H.M. Meijdam 19-02-2015

Vergeet de fles met speciale vloeistof!
Het geringe beetje wat je opbrengt met de spray veroorzaakt de strepen, de ramen blijven namelijk te droog en de vloeistof zorgt voor een te snel droogproces.
Ik neem ouderwets een emmer met warm water met daarin een scheut schoonmaakazijn en een paar druppels citroen afwasmiddel.
Ik was mijn ramen in met mijn eigen vachtwisser/wasser (spons kan natuurlijk ook) en maak de ramen droog met de karcher. Langs de randen haal ik een droge oude theedoek en de ramen glimmen zonder strepen als een spiegel.

Tucker 15-04-2013 Product half jaar in bezit

Wat een uitvinding, geweldig! Ik woon in een appartement met grote ramen van plafond tot vloer, en op de "normale" manier is het vrijwel onmogelijk om je ramen te lappen zonder vieze druppels op je tapijt te krijgen. Maar hiermee gaat het supersnel en er valt geen druppeltje vocht, en voor het eerst heb ik echt streeploze ramen. Ik gebruik niet het bijgeleverde flesje met toebehoren maar gewoon een vochtig microvezeldoekje om het raam af te nemen, en daarna droog ik het met het apparaat. Supersnel, streeploos en geen geknoei en gesleep met emmertjes.

nonstreeploos 11-04-2015 Product half jaar in bezit

de window vac laat vreemde sporen na op de ramen buiten, die je bij droog weer niet ziet, maar wel bij regen. strepen vertikaal en ook horizontaal....waar de regen op blijft "hangen". op die plaatsen waar een opening zit in het rubber.Heel lelijk gezicht. Kärcher hult zich in stilzwijgen. Autoruitreiniger en spiritus geprobeerd, maar niets helpt.
Dus: vooral niet buiten gebruiken !!! Wie weet hoe ik de sporen weg kan krijgen?

frieda501960 11-08-2013 Product paar dagen in bezit

Het gebruik is heel makkelijk en het resultaat is prima. Strepen zijn er niet meer dan bij een normale zeembeurt. Met een droog doekje haal je deze zo weg samen met het vocht op de kozijnen. Wel belangrijk dat het juiste schoonmaakmiddel wordt gebruikt. Binnen een korte tijd zijn alle ramen binnen en buiten schoon. De aan en uitknop zit op een minder goede plek, omdat je het apparaat daar vasthoudt raak je die te gemakkelijk aan en gaat het apparaat ongewild uit. De
Degelijkheid is ook iets minder. De afsluitdop op het opvangreservoir zit vast met 2 haakjes. Deze breken makkelijk af. Daarbij moet je goed in de gaten hebben dat de afsluitdop ongelijk is en maar op 1 manier op het reservoir kan worden gezet. Dat is niet duidelijk aangegeven.Je merkt dit pas als je zuigmond niet op het apparaat kunt vastzetten.
Voor het zeemwerk echter een uitkomst.

appie99 18-05-2015 Product jaar of meer in bezit

Ik wilde dus nu een zeer positieve review schrijven tot dat ik las over die horizontale strepen. die heb ik ook. ik heb nog aan mijn hulp gevraagd heb je ipv van boven naar beneden van links naar rechts gedaan. nee was het antwoord dus het is een super makkelijk product maar laat buiten idd strepen achter en dit is alleen bij vochtig weer zichtbaar. dus mocht iemand weten hoe je die strepen weg kan krijgen dan hoor ik het graag. heel bizar. maar voor spiegels een uitvinding

monique de clercq 21-09-2014 Product half jaar in bezit

Na het poetsen, blijven er strepen. Wat kan de oorzaak zijn ? Het systeem is positief bevonden maar het resultaat is bedenkelijk.

bert2004 13-04-2014 Product paar dagen in bezit

Ik stond er een beetje sceptisch tegenover mede door de prijs.
Ik dacht 60 Euro voor een beetje water afzuigen bij de wisser, was ook sceptisch over het resultaat, maar ongelofelijk hoe snel je ramen met dit apparaat doet en streeploos.
Het middel wat erbij zit ben ik minder enthousiast over en is gemaakt om er toch continue aan te kunnen verdienen vind ik.
De spuit die erbij zit is niet fijn in gebruik en nevelt te erg, terwijl het zeem apparaat alles zonder knoeien doet. Handiger is een losse inwasser en een emmer met water met een scheutje dreft, wast beter streeploos schoon en je ziet waar je blijft.
Het apparaat heeft me doen verbazen hoe snel je klaar kan zijn met ramen wassen.
Minder is de accuduur van 20 minuten.
Verder zeker aan te bevelen, maar iets goedkoper kan ook wel.

Irma1955 27-03-2012 Product paar weken in bezit

Het apparaat werkt wel Goed alleen is de batterij te snel leeg en moet je na een kwartier / 20 minuten stoppen om vervolgens drie uur later weer door te kunnen gaan. Bij de vensterbank zit het apparaat vaak in de weg en kan je niet de goede hoek maken.

cornelia1959 29-03-2012

ik denk dat de accu niet goed is, moet je mee terug.
zelf kan ik hem meerdere ramenlap beurten achter elkaar gebruiken zonder opladen.

Sacha 05-12-2016 Product paar maanden in bezit

Rammen

Heb ook zón apperaat Gekocht, 4 x de ramen meegedaan, Dacht ook lekker snel,strepen en nog eens strepen.
Nu is het zo erg er lijkt wel een wax laag op de ramen te zitten, heb van alles geprobeerd,krijg mijn ramen niet meer schoon, wie weet raad????ik schaam me kapot, lijkt wel of de ramen beschadicht zijn,NEE GEEN AANRADER!!!!

Petra 08-10-2016 Product paar maanden in bezit

Ramen

Ik had ook moeite met die strepen . Met dat spuitflesje waait het meeste weg en blijven je ramen te droog .En het is ook niet goedkoop. Heb gewoon zoals ik altijd deed mijn ramen natter gemaakt met warm water drupje Dreft en doorgesneden ui . En dat gaat veel beter.

appie99 05-09-2015 Product jaar of meer in bezit

de ramenreiniger bevalt prima. heb eerder een opmerking gemaakt over horizontale strepen maar dit ligt aan de raam volgens glas zetter. deze is kapot het vacuüm tussen de ramen is lek. Hier zit standaard 10jaar garantie op door leverancier. Dus heeft niets met dit product te maken. super makkelijk ook het kleine opzet stukje voor de kleine ruitjes. ik heb de bijgeleverde vloeistof weggegooid ivm strepen. gewoon goedkope autoramenreiniger werkt streeploos.

halmickey 29-05-2014 Product paar weken in bezit

Ik heb hier 12 ramen en 2 veluxen in mijn woning dus altijd een hele klus om deze te poetsen, met de karcher wv 75 plus is dit vlugger gebeurd, minder vermoeiend en blinkende ramen. Ik gebruik gewoon mijn microvezeldoekje om mijn ramen nat te maken zoals vroeger en dan met de karcher wv 75 plus erover en met een volgeladen toestel kan ik al mijn ramen gemakkelijk lappen en moet ook niet constant het toestel leegmaken. Had dit reeds vroeger moeten aankopen maar stond er sceptisch tegenover, dus verkeerd gedacht deze keer.

ikbeniemand 03-05-2014 Product paar dagen in bezit

Heel handig. Ik spray een huismerk ruitenspray direct royaal op het raam. Met microvezeldoek smeer ik die spray uit over het raam. Dan de wv75 erop er het is blinkend schoon. Dus de losse sprayflacon die erbij zit, gebruik ik niet. Voordeel van wv75 tov wv50 is dat er ook een smal opzuigstuk bij zit. Handig voor kleine raampjes. Over duurzaamheid kan ik nog niets zeggen. Maakt heel weinig geluid. Aanrader dus.

Nandie74 14-07-2014

Welke huismerk spray gebruikt u ?

halmickey 15-07-2014

ik gebruik gewoon water met wat afwasmiddel en een microvezeldoek om de ramen in de wrijven daarna nog even over de randen met een bamboedoekje en klaar

ikbeniemand 15-07-2014

De bedoelde ruitenspray is van het huismerk kruidvat (blauwe vloeistof)

maria2208 01-05-2013 Product paar weken in bezit

Na al de enthousiaste reviews hier de ruitenreiniger aangeschaft. Op zich een handig apparaat, maar hij geeft wel strepen, zeker als je aan het einde een halve baan overhoudt en je gedeeltelijk over een stuk heen gaat dat al droog is. Dan blijft er een dikke streep achter. Ook de randen niet streepvrij. Je moet er echt een theedoek bij hebben voor de laatste druppels en strepen. Maar uiteindelijk ben je toch minder tijd kwijt, kost weinig kracht en je hebt geen rotzooi meer. Daarom toch nog een 8. Als die strepen er niet geweest waren was het een 10 geweest. Ik had bij duurzaamheid nvt ingevuld omdat ik dat nog niet kan beoordelen, maar je kunt geen review achterlaten als je geen cijfer geeft, dus daar heb ik een 6 ingevuld.

Tucker 06-05-2013

Ik zou er mee terug gaan, want de mijne geeft echt geen strepen. Ik vermoed dat de rubberstrip niet helemaal goed is...

Paul52 24-11-2012 Product paar dagen in bezit

Gisteren deze Karcher gekocht. Sinds kort woon ik in een appartement met heel veel ramen. Had ze nu 2 keer gedaan op de gewone manier maar werd het zat. Lees veel goede berichten over deze Karcher dus dacht kom ik ga er ook een halen.
Nou zijn er uitvindingen en uitvindingen maar dit is echt geweldig. Gewoon met glassex en de karcher. Bracht eerst de glassex op het raam aan met een sponsje maar met de bijgeleverde sproeifles met met wisser gaat het beter.
Het is natuur een luxe en met de hand gaat het ook. Maar als huisvader zeem ik nu toch eerder de ramen in de helft van de tijd zonder natte mouwen

kaoru 09-09-2012 Product paar weken in bezit

een geweldig apparaat, licht gewicht, je ramen zijn echt super schoon geen strepen en klaar in de helft van de tijd.ook heel handig voor smalle ramen door de bijgeleverde smalle wisser.verder heel gemakkelijk voor het reinigen van gladde keukendeurtjes keukentegels ,wc, en badkamer tegels. apparaat goed te reinigen na schoonmaakklussen,en inderdaad min. 18 grote ramen schoon te maken voordat de batterij leeg is , en batterij is snel bijgeladen. ik vind het een topper, het maakt het werk een stuk aantrekkelijker.

K. de Ceuster 11-05-2012 Product paar weken in bezit

Dit is een geweldig apparaat. Ik heb geen natte mouwen meer doordat het water niet langs men armen naar beneden loopt. Geen natte vloer en niet meer slepen met emmer en spons. De klus is op een paar minuutjes helemaal geklaard.

lapze 28-04-2012 Product maand in bezit

Een zeer handig apparaat; geen zeem meer nodig die niet goed droogt, geen randjes meer nadrogen, geen strepen. Dus is de klus sneller geklaard en met een beter resultaat! Een aanrader.

W. van Zomeren 18-04-2012 Product paar weken in bezit

---------- update review 18-04-2012----------
Dit is een super apparaat. Het werkt bijzonder snel en makkelijk, zeker als je niet meer goed in staat bent om een zeem uit te knijpen. Het resultaat is verbluffend. Voor mij geen andere manier meer om ramen te zemen. Als dit apparaat op is, koop ik direct weer een andere. De duurzaamheid kan ik nog niet veel over zeggen, maar het voelt en ziet er degelijk uit.

---------- oude review 27-03-2012 ----------
Ik heb zelden zo'n makkelijk apparaat in handen gehad, dat ook nog eens doet wat het zegt. De ramen zijn in een fluitje van een cent stralen gezeemd.
Ik was in de gelukkige omstandigheid dit apparaat te winnen (type WV 75 plus), maar weet nu al dat als hij het ooit begeeft ik direct een andere aanschaf.
Kortom, zijn geld meer dan waard. Over de duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen, omdat ik hem nog niet zolang heb, maar ziet er stevig en solide uit.

Annita Dols 03-04-2012 Product paar dagen in bezit

De tegels langs het bad, de ramen bij de vensterbank e.d. doe ik horizontaal, en dit werkt prima. Zelf hebben we een glazen pui van 5 1/2 bij 2 1/2 m. en deze kan ik binnen en buiten doen, zonder op te laden. Werkt perfect.