Linksys WRT160N - Reviews

Aansluitingen
ethernet (RJ-45)

7,1

Jan22222 01-06-2011 Product jaar of meer in bezit

Wegvallende verbindingen en slecht bereik. Linkys/Cisco is waardeloos.

bart2jed 16-05-2011 Product kwartaal in bezit

5,5
Nu enkele maanden in m'n bezit als update vanaf onze trouwe wrt54g, deels in een opwelling gekocht en deels vanwege binnenshuis streamen van media.. Spijt als haren op m'n hoofd, op dezelfde locatie minder bereik en op sommige plekke helemaal geen bereik meer. En als je wel bereik hebt is ie erg instabiel, vaak wegvallende verbinding of wel verbinding maar geen bereik.
Firmware updates, rustige kanalen instellen, beveiliging terugschroeven van wpa2 naar wpa en de andere vaak gesuggereerde dingen geprobeerd maar het mocht niet baten, nu in een opwelling dd-WRT op onze oude router, de wrt54g gezet, en het oude beestje werkt weer als een trein door het hele huis! Nu alleen nog bedenken wat we met de nieuwe wrt160n gaan doen... Zonde van mijn geld was t in elk geval wel :(

Zodiac81 17-11-2010 Product paar weken in bezit

Even een update nav mijn eerste review: Nu inmiddels ruim een week in bezit. Draait probleemloos. Nog niet hoeven te resetten. Draadloze snelheid op de nieuwe laptop is gelijk aan de snelheid die mijn desktop krijgt over de kabel. 1.5 megabyte per seconde. Erg tevreden!

Robert_23 27-04-2010 Product paar dagen in bezit

4,8
Ik werk al jaren met Linksys, en (tot op heden) altijd tot tevredenheid.
Ik las op kieskeurig dat de reviews over de WRT160N vrij slecht waren, en ik dacht nog "zal ik het doen"? Helaas, wel gedaan. Wat een slecht product.
De installatie-cd blijft hangen ( de procedure kan de kabel niet zien).
Dan maar Linksys gebeld en handmatig alle instellingen gedaan. Ze hebben wel een goede helpdesk trouwens.
He he, hij deed het. Maar de ontvangst is heel wisselend: op mijn iPhone is het soms maar 1 streepje terwijl ik ernaast sta!
En de snelheid is ook wisselend: Youtube-filmpjes hakkelen soms.
En gisteravond viel de verbinding weg: mijn vrouw kon de hele avond niet werken. Router 2 keer aan en uit gezet, en hij deed het weer. Tech-support weet niet wat er aan de hand is. De firmware blijft hangen. Kanaal 9 zendt niet uit.
Had ik het maar niet gedaan. Het is een onbetrouwbaar apparaat.

jerry rozeman 25-10-2009 Product jaar of meer in bezit

6,2
Beschik ruim een jaar over deze router versie 1. Een en al elende metd e stabiliteit van deze router. Tevens veel problemen met het connecteren van verschillende computers. Research wijst uit dat er veel klachten zijn over deze router. Ik heb verschillende versies firmware geprobeerd. Na veel adviezen op het web uiteindelijk firmware van DD-WRT www.dd-wrt.com geinstaleerd. Nu werkt de router perfect plus veel toegevoegde functionaliteit op de router qua management.

lanrei 14-08-2009 Product paar dagen in bezit

5,5
Op zich een goede router als hij werkt. De versie 2 (zie achterzijde) router bezit nog steeds oude firmware, waardoor er problemen ontstaan met de stabiliteit van de verbinding met internet (niet de netwerkverbinding zelf).

Mensen met dezelfde problemen:
-download via de amerikaanse site de laatste versie firmware + de engelse software om de router in te stellen + de uitgebreide handleiding
-reset de router naar de fabrieksinstellingen door de resetknop 5s ingedrukt te houden
-log in op de router met de ethernetkabel (zie uitgebreide handleiding)
-upload de nieuwe firmware (wachten tot proces volledig is afgerond)
-reset de router opnieuw
-draai de engelse software om de router in te stellen.

Hierna draaide de router perfect!

rinus5 08-08-2009 Product maand in bezit

Ik heb sinds kort deze router en ik heb tot nu toe alleen maar problemen met de verbinding dan wel weer dan weer niet ik denk er over om maar weer een andere router aan te schaffen.

Tjibbe 19-07-2009 Product paar weken in bezit

6,2
Heb internet laten opwaarderen (UPC fiber power). Om een snellere verbinding en beter bereik in huis te krijgen heb ik mijn oude Sitecom router (122) na jaren trouwe dienst omgewisseld. En nu spijt als haren op mijn hoofd. Namelijk het belangrijkste van een router is hij moet het doen. Meerdere malen per dag helaas geen verbinding. Verbinding herstellen lukt niet......Stroom eraf (10 seconden) ff wachten en na wat sputteren lukt het vaak wel weer. Zeer irritant, vooral als je boven aan het werk bent en weer naar beneden moet. Heb de nieuwste firmware. Zijn er meer met deze klachten en wat is hier aan te doen?

RefleCs 16-06-2009 Product paar dagen in bezit

Heb erg veel ruzie gehad met deze router. Maar ik laat me niet zomaar uit het veld slaan. Dus op zoek gegaan naar het probleem.

De router heeft met bepaalde firmware builds problemen met DNS name resolving waardoor websites niet of niet goed worden weergegeven.

Op de fora bij linksys is er een topic over deze problemen met de tip om US Firmware versie 2.0.02 build 008 te installeren. Hiermee draai ik nu een aantal dagen en ik heb geen problemen meer kunnen ontdekken.

Het frapante is dat de nieuwste firmware voor het eu model (build 014) de fout weer beschikt terwijl in zijn voorganger (build 012) de problemen waren opgelost.

US Firmware 2.0.02 build 008 is vermoedelijk hetzelfde als EU Firmware 2.0.01 build 012.

Link naar het forum: http://forums.linksysbycisco.com/linksys/board/message?board.id=Wireless_Routers&thread.id=119107&view=by_date_ascending&page=26
Link naar build 008:

AnnedeJongT 21-02-2009 Product paar dagen in bezit

Mijn oude speedlinq (nu Telfort) modem kreeg last van stotteren, dus een andere gevraagd bij Telfort. Krijg ik een single PC modem :(. Dus op zoek naar een wireless router. Op het internet een splinternieuwe Linksys WRT160N voor een paar tientjes. Thuis de stekker erin, internetkabels overpluggen van mijn hoestende oude modem naar de fris uitziende Linksys. En Hub het werkt allemaal. Even wireless op WPA-2 gezet via de duidelijke interface van WRT160N. Een CD of installatie programma is hier overbodig. Ik gebruik nu 4 vaste (oa Xbox) en 5 wireless (oa Wii, DS, Nokia) verbindingen en het gaat allemaal supersnel! Handig optie is dat je de keus hebt om de DHCP uit te zetten, dan kun je de NAT settings evt van je oude modem blijven gebruiken. Ik het gekozen om de DHCP van de WRT160N te gebruiken vanwege de handige interface, bij sommige modems is het minder duidelijk om de Xbox-live poort open te zetten. Top router!
WRT160N versie2 firmware okt-2008

S vd S 05-02-2009 Product paar dagen in bezit

Hoi,

De Linksys Ultra RangePlus Wireless-N Broadband WRT-160N 300mbps is een router die binnen 5min in bedrijf kan zijn. Door de Lela software is het nog makkelijker geworden voor de router te configureren.
Het ontvangst is perfect maar ook dit verschilt natuurlijk per woning.
De router kan ook voor meer functies/instellingen handmatig worden geconfigureerd, ook dit is makkelijk te doen.
Zeker een aanrader!

Gr. Sven

Spanjard 28-01-2009 Product maand in bezit

Ik heb deze router nu 1 maand. Mooie verpakking geen problemen met de installatie. Wel eerst wat moeite gehad om alle ip's in huis van de pc's en printserver te wijzigen maar dat ligt aan mij.

De Router valt op een goede dag 2-3 keer uit en moet dus via stroomstekker gereset worden. De gedeelte mappen en verbindingen blijven hangen.
streamservers en shares naar andere pc's zijn onzichtbaar naar enkel uren gebruik.
Als ik een film kijk via mijn stream dvdspeler (kiss1500) zit ik op de helft van de film en ineens valt de verbinding weg en dan is het ook gebeurd met de film..

Postieve
- super snelle verbinding
- erg mooi softwarepakket voor netwerken
- klein en compact
- de prijs is goed te doen

Negatieve
- erg onbetrouwbare router
- lelijk design (smaak)
- ip adressen vervallen zo meldingen als beperkte toegang verschijnen.

Conclusie:
Ik had van een bedrijf als Linksys meer verwacht. De WRT54G series zijn naar mijn mening nog steeds de besten. En ik betreur nu al dat ik mijn oude router heb verkocht al is ie maar 54mbit maar betrouwbaarheid vind ik dan toch belangrijker.

JVK 25-01-2009 Product paar weken in bezit

Erg goed bereik in heel het huis en geeft een betrouwbare verbinding. Installatie is een fluitje van een cent, mede door de goede software. Vergeleken met de Edimax BR-6574N die ik heb geretourneerd is dit echt een verademing.

Wibo19 29-11-2008 Product paar dagen in bezit

Prima Router.
Vooral de installatie was een fluitje van een cent. Na de vraag wilt u uw bestaande router vervangen? met ja te hebben beantwoord werd ik feilloos door alle stappen geleid. Zelfs de verbinding met met provider (normaal 1 uur wachten) werd keurig opgezet. (via een ip/release neem ik aan)
een en al lof
en ook de snelheid is uitstekend.

vincntgjkok 28-11-2008 Product paar dagen in bezit

vandaag op de hccdagen deze router gekocht met de bedoeling om en betere ontvangst te krijgen boven op mijn zolder. Ben in het bezit van een wrt54g die al wat jaren zonder problemen draait. toen heb ik de nieuwe wrt160n geïnstalleerd en ben met mijn laptop naar zolder gelopen. Tot mijn spijt zag ik dat mijn oude routertje het nog altijd beter doet als de nieuwe lijn die linksys heeft uit gebracht. Je zou toch verwachten dat deze een beter bereik zouden moeten hebben. Ben al van kanaal veranderd gaaf ook geen verbetering. Ben eigenlijk wel een beetje teleur gesteld. Zit er over na te denken om nu bij mijn volgende router aankoop een wrt110 te kopen. Maar ben ook benieuwd of meer mensen dit probleem hebben?

Arie1 15-11-2008 Product kwartaal in bezit

Een prima N router. Zeer tevreden: redelijke prijs, simpel en snel.
Met kabel aansluitingen en draadloos. Zelf sluit ik bij voorkeur met de kabel aan, dat is het snelst en het meest betrouwbaar, maar met deze router kun je allebei.

Heel snel. Via mijn supersnel glasvezel Internet haal ik 40-60 Mbs download snelheid (piek 83 Mb/s) achter de router
als ik de PC en route via een kabel aansluit. Via N draadloos is de download snelheid nog steeds 40-50 Mb/s.
Van router naar PC is de snelheid 95 Mb/s (interne snelheid 100Mb/s). Er zijn ook routers met een interne snelheid van 1000 Mb/s (bv de WRT310N) of dual band (WRT610N), maar dat is duurder en
heb je normaliter niet nodig.
Een N type wireless i.p.v. een G type is altijd aan te raden.

Een minpuntje is dat de router werd afgeleverd met een foute firmware (v1.53.0). De router werkt goed, maar
de bijgeleverde Lela monitor software crasht. Even upgraden naar (v1.02.7 of v1.02.7-beta3-HNAP) en het is in orde. Die upgrade is
heel eenvoudig (maar dan wel de PC met een kabel aansluiten!).