Asus RT-N66U - Reviews

1. Krachtig zowel 2.4 als 5 ghz;
2. Veelzijdig;
3. Overzichtelijke Webinterface;
4. Regelmatige updates;

Ja t.o.v. zijn voorganger een substantiele verbetering. In het WIFI woud om mij heen staat hij zijn mannetje. Kan nu gebruik maken van de 5Ghz band, terwijl dit bij de vorige router dit nauwelijks toegevoegde waarde ga, gaat deze router als de brandweer.

Diedo 07-04-2016 Product paar dagen in bezit

Stabiel en snel

Toen ik de router had aangesloten en de snelheid ging testen was ik zwaar teleurgesteld. Van 250 Mbits naar 30 Mbits.

Maar…. Dat veranderde heel snel. Na een aantal keren de antennes op de router veranderd te hebben (want die ene centimeter scheelt heel veel megabytes) zit ik weer op de 250 Mbgbits per seconde.

Bij hardware.info waren ze er per ongeluk :- achter gekomen dat verplaatsen/schuiven/draaien van de antennes of de router ineens heel veel sneldheidswinst scheelt. Bij het testen van de router viel deze om en ineens verdubbelde de snelheid.

Deze router behoort tot 1 van de allerbesten. In 2013 heeft de router van Asus een Golden Award gekregen voor zijn topprestaties.

Mijn persoonlijke ervaring is lekker de tijd te nemen om deze router te leren kennen. De handleiding erbij nemen en de instellingen bekijken. Wanneer ik iets niet begreep raadpleegde ik mijn grote vriend "Google" die antwoord gaf op al mijn vragen. Stukje bij beetje krijg je de beste instellingen en leer je de router door en door kennen.

vdbergra 10-09-2015 Product paar dagen in bezit

Hoi prima router! Ik kan bij zendvermogen alleen een percentage kiezen maar ik wil het aantal mw instellen. Op internet lees en zie ik dat dat kan echter ik zie dif niet en heb wel de laatste asus firmware. Wie weef raad? Bas

Michelo68 16-02-2015 Product half jaar in bezit

Geweldige router, zelfs met veel clients op de wifi blijft de performance heel goed. Bereik ook erg goed maar wel even met de antennes spelen om die goed te zetten. Bereik tot op zolder en router hangt in de meterkast.

robluijb 13-02-2015 Product paar weken in bezit

4,5
Van een Sitecom naar deze Asus gegaan maar valt flink tegen.
Het lijkt er op dat hij slechter is gaan werken sinds ik hem heb.Haalt de snelheid niet die de sitecom haalt en de snelheid zakt weg.Ik kies uit kanaal 6 of 11 afhankelijk van de netwerken van de buren.Heb ook de router naar fabrieks instellingen terug gezet maar geen verbetering.Deze lijkt nog gevoeliger te zijn voor andere netwerken in de buurt dan de sitecom.Misschien werkt hij heel goed zonder andere netwerken in de buurt maar ik heb er geen vertrouwen in.

JanJJJ 14-09-2014 Product half jaar in bezit

6,2
Router gekocht mede vanwege de beoordelingen hier, maar wat een tegenvaller! Het bereik is om te huilen. Een verdieping hoger, met betonnen vloer ertussen, op 3 meter afstand al nauwelijks bereik. En dat was de voornaamste reden om m te kopen: prima bereik in het hele huis. Router ingesteld op een kanaal die niet door buren wordt gebruikt. Ook het verhogen van het uitgezonden vermogen helpt weinig. Bovendien valt soms spontaan de verbinding weg. Ook de snelheid is matig op 2,4 GHz. Max 10 Mbps terwijl oude linksys e1000 router op z'n gemak 50Mbps haalt. Asus op 5GHz 70GHz, dus daar is niks mis mee. Wel is het bereik op andere verdiepingen op 5 GHz minder dan op 2,4 GHz maar dat schijnt normaal te zijn. Installatie is erg makkelijk. Mooie webbased interface met veel mogelijkheden.

ErikB36 10-09-2014 Product half jaar in bezit

Deze router ruim half jaar in bezit.
Hiervoor diverse problemen met oude router (ubee van ziggo)
Na periode van ergeren getipt over deze router.
Diverse andere routers in de buurt, geen problemen.
Enorm stabiel signaal ook op zolder en achter in tuin.
Soms met 4 apparaten tegelijk erop en nog volle bak snelheid bij speedtest.
2 bekenden van me hebben deze router nu ook en ook zij zijn zeer tevreden.

rayblom 06-09-2014 Product maand in bezit

Heb al eerder een beoordeling geschreven toen ik hem net een paar dagen had, nu dus een maand en wat een geweldig ding!
Wifi nog nooit zo goed geweest. Ik heb een UPC 120Mb UPC verbinding en haalde op een ipad 99,99Mb. In de straat, zo'n 28 meter van mijn huis nog steeds een acceptabele 10Mb, net als achter in mijn tuin, 19 meter van de meterkast na twee betonnen muren.
AiCloud app is super. Ik gebruik DDNS van no-ip,kan met de app mijn media benaderen van verscheidene PC's. En staat deze toevallig niet aan: wake on Lan werkt perfect dus even aanzetten en daarna je media benaderen.
Zonder meer mijn beste routers ooit en ook nog voor looking.

rayblom 25-08-2014 Product paar dagen in bezit

Mijn Sitecom overleefde een blikseminslag van dichtbij niet, dus op zoek gegaan en deze Asus router uitgekozen. Eigenlijk alleen op basis van specs en vooral previews.

Wat een super ding! Ik noem even wat handige zaken die ik belangrijk vind zoals parental control en Wake-On-Lan vanaf de router zelf. Werkt top! Het is mij nooit gelukt om via internet mijn mediaPC aan te zetten en hier lukt dat gewoon via de router zelf. Ontzettend veel opties, ik moet nog een hoop uitzoeken maar zo te zien om van te smullen! (Ben zelf IT beheerder)Endan doe ik na de installatie eindelijk een snelheidstest op de iPad mini op mijn 120Mbit UPC abo via Ookla: 99Mbit download, 12 Mbit upload...via wifi.

Over de betrouwbaarheid kan ik nog niets zeggen want ik heb hem natuurlijk net. Voor nu € 109,- een echte aanrader.

Victor 14-07-2014 Product paar dagen in bezit

het bereik valt zwaar tegen. Kijkend bijvoorbeeld via een ipad naar een live stream van bv utopia, is de ipad constant verbinding aan het zoeken. Ook loopt dan het beeld constant vast. Weet iemand een hollandse site waar wordt uitgelegd hoe eventueel de instellingen te veranderen om een sterkere verbinding te krijen

Marco1982 26-05-2014 Product jaar of meer in bezit

Heb deze router sinds 2012, nooit klachten gehad, nooit een reboot hoeven geven. Snelheid (heb glasvezel 400/400 Mbps up/down) is top, haal bij speedtests iets meer dan mijn abbo.

VPN-functie is handig en je hebt ik weet niet hoeveel mogelijkheden,harddisk eraan hangen en die kan je van via een app van Asus benaderen.

Ik zou zeggen koop niet zo'n goedkoop ding waar je mee zit te kloten maar gelijk een goede en dat is deze. Scheelt een hoop stress ;-)

JanJJJ 02-04-2014 Product paar dagen in bezit

6,2
Teleurstelling.
Nadat ik diverse reviews had gelezen heb ik vol verwachting deze router aangeschaft. Maar wat een teleurstelling. De installatie verliep voorspoedig. Het instellen via de webinterface ging prima. Ik had de router met name gekocht omdat ik met mijn oude router (Linksys E1000) op de 1e verdieping slecht bereik had. Na de installatie ging ik vol hoop naar boven om het bereik te testen. Dit was net zo matig als bij de Linksys. En op 5GHz was de verbinding op 5 meter afstand al verdwenen. Weliswaar met betonnen vloer ertussen, maar a la. Ik heb diverse standen van de antennes geprobeerd maar veel verschil maakte het niet uit.
Waar ik wel blij mee was, was de iTunes server. Harde schijf aan de router gehangen en iTunes server ingesteld en heerlijk muziek luisteren op de iPad zonder dat de computer aanstaat. Nou, vergeet het maar. Met geen mogelijkheid krijg ik het aan de praat. Als ik iTunes op de PC opstart werkt de thuisdeling prima, maar op de Asus lukt het me niet. Uren op internet gezocht naar oorzaken maar niks kunnen vinden.
Ook de Gasttoegang was minder dan verwacht. Op de Linksys kan je een wachtwoord instellen zodat gasten op een inlogpagina komen. Helaas gaat dit niet zo bij de Asus. Uiteraard kan je wel diverse beveiligingprotocollen zoals WPS2-PSK selecteren, maar dat was nou juist niet de bedoeling.

Ik heb ook diverse malen de verbindingssnelheid getest. Soms valt de verbinding geheel uit, een andere keer is de snelheid heel wisselend. Dit komt op mij niet heel erg betrouwbaar over.

Uit armoede heb ik maar op de eerste verdieping mijn oude Linksys router als AP via een UTP kabel aan de Asus gekoppeld. Heb ik toch een goede verbinding daar. Maar dat was natuurlijk niet de bedoeling van de aanschaf van deze - toch wel prijzige - router.

Jammer.

pvselm 12-12-2013 Product maand in bezit

Snelle verbinding en een groot bereik. Eenvoudig in te stellen.

Beter in ieder geval dan de Linksys E1200. Op zolder nog niet een voleldig signaal (nieuwbouw huis), maar dat kan aan de ontvanger liggen (een oude laptop). Met een WIFI analyzer op de tablet is een goed signaal beschikbaar door het hele huis en tuin. Voor de zekerheid staat er gewoon weer een range extender voor de zolder.
Bereik en snelheid op de begane grond zeker zeer goed te noemen. Nu (eindelijk) een goede/snelle router die de snelheid van glasvezel aan kan. Stabiel en eenvoudig in te stellen.
Einde tuin nog steeds bereik.

Instellingen zijn legio en ik heb zeker nog niet alles in gebruik. Voor een leek en voor een expert is er genoeg in te stellen. Er zijn instellingen genoeg en zeker ook expert sites die duidelijke reviews/uitleg geven.

Met een harddisk in de USB poort wordt het eenvoudig om bestanden thuis te delen via het netwerk.

2.4 Ghz voor standaard internet gebruik en 5 GHz voor de hoemcinemaset en andere apparatuur.

pell26 27-11-2013 Product paar dagen in bezit

Router geinstalleerd, niet zo moeilijk voor een user als ik.
Bereik had ik meer van verwacht afgaande op de reviews van hier. Eigenlijk had ik net zoveel bereik als met mijn sitecom Wl 611.
Wel mooi apparaat om te zien.

Paco Sanchez 20-11-2013 Product paar dagen in bezit

Reviews gelezen die hier staan en de rt-n66u gekocht.
Vandaag binnen gekregen. Installatie verliep soepel.
Bereik is om te huilen. Ben even in de tuin gaan staan
en na 10m helemaal niets meer. Ik heb geen betonnen muren, gewoon bakstenen.
Mijn oude linksys van een paar tientjes had meer bereik, jammer dat ie de geest heeft gegeven.
Het viel mij eigenlijk al op dat dezelfde reviews ook bij een andere winkel te lezen waren.
Allemaal fake??

krullebol 08-11-2013 Product paar dagen in bezit

Prima router, makkelijk te installeren, goed bereik en "snel".
Draadloos haal ik mijn volledige internetsnelheid, en met kabel aangesloten zelfs iets meer!

Renegates 07-11-2013 Product paar dagen in bezit

Geweldige router met een storingvrij wifi bereik tot op de derde verdieping met gewapend beton ik heb hem gekocht vanwege de positieve reviews en omdat de Netgear N router die ik eerst had steeds uitviel dan weer geen bereik enz.
Ik heb er geen er geen spijt van is wel iets duurder maar dan heb je wat

ol-4 05-10-2013 Product paar weken in bezit

Vanwege slecht wifi-bereik van UPC mediabox (horizon) ben ik op zoek gegaan naar een goede router. UPC weigert haar klanten hierover te informeren, dus je moet zelf maar zien uit te vogelen wat werkt. Het toevoegen van een range extender werkte maar matig. Daarom deze Asus router besteld en als accespoint aangesloten.
Installatie is een fluitje van een cent. Wifi bereik is geweldig. Na het uitschakelen van de wifi op de horizonbox werd het bereik zelfs nog beter. Helemaal fijn is dat het signaal lekker stabiel is. Nu in alle hoeken van het huis en tot achter in de tuin bereik. D'r zit ook nog eens een groot aantal opties op. Heb ik allemaal niet nodig, maar handig is het wel. Denk aan instellingen voor guest accounts, aanpassen zendvermogen etc. Het enige minpuntje is de forse aanschafprijs.

MathijsZ777 30-08-2013 Product half jaar in bezit

Ik heb deze router nu een half jaar in bezit en ik ben erg maar dan ook erg tevreden. Voorheen gebruikte ik de Linksys E3000, op mijn slaapkamer (zeker niet meer dan 10 meter afstand tot de router in de meterkast, wel twee buitenmuren) kon ik met mijn Asus Eee-Pc netbookje niet op het Wi-Fi netwerk. Om dit op te lossen heb ik toen maar een TP-Link routertje gekocht, deze verbonden met powerline adapters naar de router en toen ingesteld als Access Point door er DD-WRT op te installeren en de benodigde dingen (zoals DHCP) uit te schakelen. Via mijn laptop had ik wel zo'n 10 Mbit naar de Linksys E3000 vanaf mijn slaapkamer. Goed, toen de Asus RT-N66u besteld en aangesloten.. Wauw! Dat gaat al een heel stuk sneller... Zo'n 50 Mbit over het Wi-Fi netwerk en zo'n 900 Mbit over het LAN! Toen om het af te maken maar effe een Intel® Centrino® Ultimate-N 6300 in mijn laptop gestopt en ik geloof dat mijn topsnelheid op zo'n 100 Mbit (5GHz) ligt. iPad haalt op de 5GHz band ook met gemak 80 Mbit. Als ik me niet vergis duurt een ping naar de router over de 5GHz band met een Intel® Centrino® Ultimate-N 6300 zo'n 1 tot 3 ms. Al met al ben ik zeer tevreden en wanneer ik een HTC One ga kopen zal ik zeker gaan upgraden naar de AC variant, ik hoop tegen die tijd de RT-AC68u. Dan vervang ik mijn TP-Link AP met deze router en heb ik ook lekker een hoge snelheid op mijn slaapkamer, de TP-Link haalt maximaal 35 Mbit draadloos terwijl ik er nog geen paar meter vanaf ben. Deze Asus router heeft trouwens ook een handige optie om hem met een knop te configureren als Access Point, ook kun je in de professional settings de "Tx power adjustment" verhogen naar 200 mW wat je signaal nog meer versterkt (eigenlijk maximaal 100, maar als je 200 invoert -> op APPLY drukken -> OK drukken op de foutmelding die je krijgt -> weer 200 invoeren -> op APPLY drukken -> OK drukken op de foutmelding -> weer 200 indrukken en als je dan op APPLY drukt pakt hij het als het goed is wel).
Kortom, een echte aanrader!

Goofymark 24-07-2013 Product paar dagen in bezit

De router is eenvoudig te installeren en erg makkelijk in gebruik.

Waar ik echter zeer tevreden over is is het bereik en de kracht van de router. Hiervoor had ik een Netgear WNDR3700 (prima router hoor), echter deze had toch nog wel moeite met het bereiken van de zolder of de tuin. Zelfs in de woonkamer was het bereik af en toe beperkt, terwijl de router in het trappengat hing (voor beste bereik overal). Met de Asus haal ik zelfs het einde van de tuin op ongeveer 12 meter van de achterdeur. Ook wireless ontvangers van bepaalde apparatuur in huis ontvangen het signaal beter. Hier had de Netgear toch nog wel problemen mee.

Ik moet zeggen dat ik nog niet alle mogelijkheden heb getest. Wel al een gasten netwerk opgezet, wat ook erg eenvoudig is.

Tot dusver dus heel erg tevreden over dit product en de betrouwbaarheid in de laatste 3 maanden is super, al moet je mijn inziens met betrouwbaarheid het product wel iets langer in bezit hebben.