Smartwares FGA-1300 Koolmonoxidemelder

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Smartwares FGA-1300 Koolmonoxidemelder op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

Stephan 14-12-2022

Onbetrouwbaar

Installatie, geheel volgens gebruiksaanwijzing; is eigenlijk ophangen aan een schroefje waarmee het apparaat (batterij) wordt geactiveerd. Daarna, eigenlijk op een omgelegen tijdstip gaat er een alarm af, 2 luide snelle piepjes achter elkaar. Gaf ook een snelle flikker te zien van groen (power) en oranje (fault). Nergens te vinden wat dit betekent. De leverancier/ distributeur heeft geen afdoende oplossing
Kreeg het apparaat niet uit,
Apparaat is onbetrouwbaar

Jelle 30-08-2019

Gemakkelijk te monteren

De oude CO melder was aan vervanging toe en na niet al te lang zoeken kwamen we deze tegen. Mooi klein ding dat, in tegenstelling tot andere co melders, niet direct eruit ziet als een co melder. Aan de achterkant zit een kleine inkeping waarmee hij aan een schroef of spijker in de muur kan worden opgehangen. De melder produceert ruim voldoende geluid om wakker van te horen of vanuit beneden te horen, hier kwamen we achter toen we op de test knop drukte, wat een herrie! Maar die herrie is natuurlijk juist goed wanneer het huis is gevuld met CO!

Pluspunten

• Mooi vormgegeven
  • Hard volume
  • Gemakkelijk te monteren

Minpunten

• Batterij niet vervangbaar

GijsPuij 14-08-2019

Klein maar fijn

Dit jaar eindelijk een co melder aangeschaft via Bol.com. Zeer fijne, kleine co melder. Makkelijk te installeren en te testen.

van Dijk 08-08-2019

Binnen 1 minuut meteen een veilig gevoel

Omdat ik de afgelopen tijd steeds meer enge berichten in het nieuws heb gezien over koolstofmonoxide, leek het mij een goed idee om toch maar eens zo'n melder aan te schaffen. Met een batterij die 10 jaar mee gaat en makkelijke installatie was mijn keuze zo gemaakt. Bij het ophangen van de melder activeer je automatisch de batterij. Het groene indicatielampje knippert af en toe om te laten zien dat het alarm actief is. Ik hoop hem nooit nodig te hebben maar ik ben blij dat hij er hangt.

Pluspunten

• Lange levensduur batterij
  • Klein van formaat
  • Makkelijk te installeren

Yvette 22-07-2019

compact en mooi vormgegeven CO melder

Onze vorige melder was op netstroom wat 'm niet echt handig maakte om m een goede plek te geven. Deze is mooi van design, lekker klein en heeft een goed hard geluid. (wat je niet meer wilt horen nadat je 'm test ;-)
Makkelijk te bevestigen en gaat ook lekker lang mee; 10 jaar batterij!

Pluspunten

• compact
  • vormgeving
  • 10 jaar batterij
  • hard geluid