iRobot Roomba 895

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de iRobot Roomba 895 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Willemijn 19-03-2018

Alles wat ik ervan gehoopt had!

Geschreven voor: iRobot Roomba 895

Onze nieuwe huisgenoot de Roomba 895 hebben we nu twee weken in huis. Ik ben echt blij verrast hoe goed hij schoonmaakt. Hij vindt van alles, ook al ziet het er schoon uit. Hij komt ook onder randjes en in hoekjes door het draaiende kwastje. We hebben twee langharige katten waardoor er bijna niet tegen schoon te maken viel. Dit geeft de Roomba opgelost. Hij is laag waardoor hij onder onze boxspring door gaat. Ook tapijten en kleedjes doet hij uitstekend. Heel af en toe loopt hij vast, hij rijdt soms iets te ver door bij de trap waardoor hij vast komt te zitten. Het stofbakje is klein, die moet je iedere keer legen. Al met al, als fulltime werkend mens met andere rommelmakende huisgenoten ben ik ontzettend blij met deze die echt goed schoonmaakt!

Pluspunten

• Maakt goed schoon
  • Laag
  • De app
  • Doet meerdere kamers
  • Gaat zelf terug naar de lader

Minpunten

• Klein stofbakje
  • Loopt soms vast

Lindsay 16-10-2017

Een paar verbeterpunten, maar heel fijn.

Geschreven voor: iRobot Roomba 895

Afgelopen 10 dagen hebben wij de I-robot Roomba 895 mogen testen. De I-robot is een prima uitbreiding voor je huishouden, wij hebben hem 1 x in de 2 dagen aan staan. Wij hebben 2 katten in huis en als je ziet hoe vol de opvangbak na iedere beurt zit dan zie je echt dat 1x in de week stofzuigen veel te weinig is. In deze eerste dagen van onze testperiode kwamen wij erachter dat als je bank en salon tafel niet ver genoeg uit elkaar staan, de I-robot verdwaalt/vast kan komen te zitten. De robot bleef daarna op deze plek staan met een lege batterij, dus toen we thuis kwamen was het huis nog niet volledig gezogen. Verder hebben wij ook al 1 keer gehad dat de robot de stekker van zijn eigen station eruit had gereden. Daarna was hij ook op een willekeurige plek blijven staan met een lege batterij.
Wij zijn zeer tevreden over de I-robot alleen moet je niet denken dat het stofzuigen met de normale stofzuiger verleden tijd is. Voornamelijk hoekjes vind de robot lastig en ook bij deuren en trappen moet je nog zeker de gewone stofzuiger bij de hand hebben.
Door de I-robot hoef je nu zelf nog maar 1 keer in de week de trappen en hoekjes te doen. Verder kan je als de robot de grote oppervlakken doet lekker zelf andere dingen in het huis gaan doen.

Pluspunten

• Grote oppervlaktes worden goed gezogen

Minpunten

• Hoekjes worden niet goed gedaan

Sharreview 15-10-2017

Duur voor de mogelijkheden

Geschreven voor: iRobot Roomba 895

De stofzuiger zuigt goed, dat is zeker een pluspunt. Ook is het prettig dat je de stofzuiger door middel van een app kunt bedienen en voor kunt programmeren.
Alleen moet het oppervlak wel recht zijn, als je drempels in huis hebt, houdt het al een beetje op. Het is een prettige hulp bij het huishouden, maar geen vervanging van een gewone stofzuiger met een draad en stok. Voor een ‘hulp’ in huis, vind ik ‘m nogal prijzig.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Stofzuigt terwijl je naar je werk bent

Minpunten

• Duur
  • Reservoir snel vol met huisdieren
  • Geen vervanger voor stofzuiger

Richard050175 13-10-2017

storingsgevoelig, maar als hij het doet.....

Geschreven voor: iRobot Roomba 895

Het product doet wat ie moet doen, wel redelijk lang bezig in onze woonkamer, +/- 60 minuten voor 45 vierkante meter.
Het geluidsniveau is niet echt hinderlijk, wat wel hinderlijk is de storingsgevoeligheid van dit apparaat.
Doordat het een kleine opvangbak heeft moet je na iedere zuigbeurt het bakje legen, want anders maakt ie de volgende keer zijn cyclus niet af en geeft ie storing aan.
Het appaaraat op zich is makkelijk te bedienen en met de handige app, kun je waar je maar wilt de opdracht geven om te beginnen met stofzuigen.
Ook geeft ie aan dat hij in storing staat, moet je alleen wel de app aan hebben anders weet je het niet.
De prijs is aan de hoge kant, erg storingsgevoelig de laatste week, dus dat is een groot minpunt.

Pluspunten

• bedieningsgemak
  • design

Minpunten

• duur
  • veel storingen
  • duurt lang voordat de homebase gevonden wordt

Remon H 12-10-2017

Handige hulp in huis, leuk om de Roombla in actie te zien

Geschreven voor: iRobot Roomba 895

De iRobot Roombla 895 hebben wij aangeschaft voor gemak en nu een week in gebruik. Installeren is eenvoudig dankzij de app die alle instructies geeft. Wel heb je Wifi nodig om de app te kunnen gebruiken. Met de app kan je instellen op welke dag en tijd de stofzuiger zijn werk moet doen. Ook zie je de batterijduur. Nadeel van de app is dat je niet kan zien waar de iRobot is geweest en je kan de stofzuiger ook niet naar een specifiek punt sturen. Als je de iRobot pauzeert en herstart begint de iRobot niet op het punt waar hij is gebleven. Hierdoor wordt het stuk bij de dockingstation onnodig vaak gezogen en de keuken (waar het juist belangrijk is) het minst. Fijn zou zijn als je gedeelten van het huis per dag in kan delen. iRobot is niet super stil. Daarom is het juist fijn om de iRobot te laten zuigen als je weg bent. Het legen van de stofbak en het schoonmaken van de filters is eenvouig. Dit hoeft ongeveer 1 keer per week. We zijn blij met de Roombla. Toch vind ik het niet 600,- waard. Vermoedelijk bereiken goedkopere alternatieven hetzelfde resultaat.

Pluspunten

• Makkelijke bediening met app
  • Schoon huis bij het thuiskomen
  • Tijd instellen per dag

Minpunten

• In de app zie je niet waar de iRobot is geweest
  • Kan de iRobot niet naar een specifiek punt sturen
  • Is niet super stil

Joris Bink 09-10-2017

Goede robotstofzuiger

Geschreven voor: iRobot Roomba 895

Ik heb de robotstofzuiger nu een week. In begin had ik het idee dat het een miskoop was. Hij deed het namelijk toen niet heel goed maar naar een paar keer stofzuigen ging het veel beter. Hij leer de kamer denk in want hij botste veel minder tegen objecten aan. Verder is het overal schoon. Doordat hij aan de voorkant een borsteltje heeft kan hij ook goed in hoekjes en zijkanten komen. De accu gaat ook lang mee.
Voordelen: De robotstofzuiger is stil. Ook is het altijd overal schoon. Hij kan met gemakt over laag/ midden hoog polig tapijt stofzuigen alleen ik heb ook een hoogpolig tapijt maar hier kan hij helaas niet stofzuigen. Hij ontwijk goed objecten en bots er niet te snel tegen aan. Ik heb hem elke ochtend op een bepaalde tijd ingesteld en dan gaat hij uit zichzelf stofzuigen. Dit gaat altijd goed. Hij is 1 keertje vast blijven lopen maar verder gaat hij overal goed omheen. Met de grote accu kan hij lang stofzuigen zonder problemen en als de accu op is gaat hij uit zichzelf terug naar de hom station om deze weer op te laden. Er zit ook een makkelijke sensor bij die er voor zocht dat hij op een bepaalde plek niet komt als je dat wil. Dit is voor mij handig bij het tapijt zodat hij niet vast blijf lopen. Verder heeft de app veel toegevoegde waarde. Je kan namelijk instellen hoelaat hij aan gaat, meest gestelde vragen en je kan zien of er onderdelen vervangen moeten worden zoals een borsteltje.
Nadelen: Je heb altijd wel een kruimeldief nodig. Dit is nodig om bijvoorbeeld de bank af te stofzuigen. Ook het hoogpolige tapijt wat ik heb moet ik ook wel een keer in de week schoonmaken doordat hij niet op het tapijt kan. Dit is niet een groot probleem maar je moet hier wel rekening mee houden. Verder is de opvangbak redelijk klein. Ik leeg hem meestal om de 2 keer stofzuigen. Grotere dingen als blaadjes kan hij niet stofzuigen. Nou liggen deze natuurlijk ook niet altijd binnen maar dit kan natuurlijk wel eens een keer gebeuren. Nog een klein nadeeltje is dat er geen Nederlandse handleiding bij kwam. Verder kan ik nu geen nadelen bedenken. Ik ben er zeer tevreden mee en het is zeker een aanrader maar als je veel hoog polige tapijten heb zou ik hem weer niet kopen.

Pluspunten

• goed schoon
  • snel
  • lange accuduur
  • handige app
  • redelijk stil

Minpunten

• niet voor hoogpolig tapijt
  • Altijd nog een kruimeldief nodig

ToniZ 08-10-2017

Werkt goed en makkelijk in gebruik

Geschreven voor: iRobot Roomba 895

De iRobot Roomba 895 heb ik nu een aantal dagen in huis en het bevalt me goed. De uitleg van hoe de robot stofzuiger werkt is erg duidelijk. Met behulp van de smartphone app kan je hem makkelijk aan en uit zetten. Ook krijg je meldingen zodra de afvalbak geleegd moet worden.

Met 1 druk op de knop in de app of op de stofzuiger zelf begint die zijn werk te doen. Hij komt op veel plekken in huis behalve op plekken waar de stofzuiger te groot voor is. Het design van de iRobot ziet er mooi uit hij kan tegen een stootje. Ik vindt het erg fijn dat er een sensor op de robot zit die grote oppervlakte herkent en er niet met zijn normale snelheid tegenaan rijd.

Zelf hebben wij thuis een kortharige hond die erg veel haren achterlaat in huis. De robot stofzuiger zuigt alle haren makkelijk op en zelf stofzuigen is bijna niet meer nodig.

Er zijn wel een paar punten die ik jammer vindt aan de stofzuiger: De afvalbak zit snel vol en als die vol is stop die met stofzuigen. Ook maakt die erg veel lawaai en het duurt erg lang voordat die het huis heeft schoon gemaakt.

Als je via de app aangeeft dat je hem terug naar zijn home basis wilt sturen dan neemt die een grote omweg in huis. Veder werkt de app goed en als de iRobot 895 een foutmelding geeft krijg je die duidelijk te zien met uitleg hoe je het moet oplossen.

Pluspunten

• Zuigt goed
  • Zuigt hondenharen goed op
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Prijs
  • Geluid

IHF 07-10-2017

Maakt goed schoon

Geschreven voor: iRobot Roomba 895

Ik was altijd wat sceptisch over een robotstofzuiger, maar mijn partner wilde het toch graag proberen. En hij had gelijk!
Toen we de doos uitpakten en geen Nederlandse handleiding aantroffen was ik enigszins teleurgesteld, maar nadat ik de app had geïnstalleerd, ging het allemaal bijna vanzelf.
De Roomba heeft nu een week gedraaid en ik ben erg tevreden. De stofzuiger is nog niet uit de kast geweest. Uiteraard zal dat af en toe wel moeten, omdat de trap en de hoekjes waar de Roomba niet bij kan, ook gezogen moeten worden. Maar dan is 1 x per week voldoende. De andere dagen mag Roomba het werk doen. Als ik dan terugkom van werk of de hond uitlaten, dan is het heerlijk dat de vloer al schoon is. Hij maakt wel redelijk lawaai, dus als je op de bank zit, is het niet fijn als Roomba aan het werk is. Maar je kunt hem van afstand bedienen en ik zet hem dan aan als ik weg ben.

Pluspunten

• Zuigt goed schoon, ook de hondenharen
  • Zuigt ook goed in de hoeken waar hij kan komen

Minpunten

• lawaai