iRobot Roomba 696 - Reviews

droog
Zuigkrachtregeling
automatisch
Timer (uitgestelde start)

Beoordeling op basis van 11 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Suus 13-08-2017 Product paar weken in bezit

Samen poetsen :-)

Erg blij met deze robot stofzuiger. Ik wilde hem graag hebben omdat - als het even kan - ik mijn huis op een snelle en (voor mij) gemakkelijke manier schoon wil houden. Als de vloer schoon is voelt het huis ook schoon (moeders wijsheid). Van de iRobot had ik verwacht dat die zonder mijn tussenkomst of hulp de vloer van het huis schoon zou houden. En dat lukt hem helemaal. Soms werkt hij als ik niet thuis ben en soms maken we samen schoon. Hij doet de vloer en ik ga met de stoffer door het huis. Niet alleen heel functioneel en efficient, maar ook leuk ;-)
Het is niet alleen een mooie stofzuiger om te zien maar hij werkt ook erg goed. De uitstekende borsteltjes pakken het vuil langs plinten, meubelpoten etc. mee en vegen het als het ware onder de stofzuiger. Zou mooi zijn als er ook aan de bovenkant een borsteltje zat die de bovenkant van de plinten meeneemt.

Pluspunten

• Gebruikersgemak
  • Je hoeft er niet voor thuis te blijven

Minpunten

• Komt niet op hoogpolige karpetten

Siebe-Geert 09-08-2017 Product paar weken in bezit

Echt een gadget waar je wat aan hebt

Als je zoals wij vrij slordig zijn met schoonmaken en eerlijk gezegd 1 keer stofzuigen per week al veel vindt, is deze vriend, want zo kan ik hem echt noemen, een uitkomst. Hij komt overal in het huis en doet zijn werk als jij er niet bent. Als je thuis bent en hij loopt dan maakt hij toch best wel wat lawaai, maar ja dan stel je hem gewoon in dat hij om 01.00 uur 's nacht loopt en kom je 's ochtends in een schone keuken en woonkamer. Je kan makkelijk met het bijgeleverde paaltje een gebied afbakenen. Bij ons is dat de keuken met de ontbijttafel, waar veel kruimels liggen. Dan doet hij gewoon dat stuk en slaat hij de rest (die nog schoon is) over. Hij doet de pvc vloer, de kleden, hout en gaat gewoon over alle drempels heen en stopt ook nog eens keurig bij de trap (grond gedetecteerd). Kortom, een echte aanwinst

Pluspunten

• gemak
  • nog maar 1 keer stofzuigen per week
  • programmeerbaar
  • komt overal

Minpunten

• lawaai (als je er bent)

Claudia 23-07-2017 Product paar weken in bezit

Zeer tevreden!

Ik heb de Roomba nu enkele weken in huis. Met een groot gezin van 5 personen (waarvan 3 kleine kinderen) en een zeer slechte rug leek de roomba mij een ideale hulp voor het huishouden.

Via mijn mobiele telefoon kan ik hem probleemloos aansturen en na zijn taak keert hij probleemloos terug naar de homebase. Eventuele foutmeldingen geeft hij ook aan via de mobiele app, waardoor je hem niet continue hoeft te volgen. De roomba maakt weinig herrie en heeft een goede zuigkracht. Hij is onmisbaar geworden binnen ons gezin.

De roomba ontbreekt naar mijn mening maar aan 1 ding; een afstandsbedieningsfunctie. Na de maaltijden kan het bijvoorbeeld bij de eettafel nogal een rommel zijn. Het zou ideaal zijn als ik de roomba daar op gericht kon laten stofzuigen.

Pluspunten

• Mooi Design
  • Weinig geluid
  • Goede zuigkracht
  • Gemakkelijk te installeren

Minpunten

• Geen afstandsbedienings functie

Susan 20-07-2017 Product paar weken in bezit

iRobot ziet er robuust uit en heeft een luxe uitstraling.

Instructie in een aantal talen. Beetje jammer dat er geen NL instructie in het boekje
opgenomen is. De NL instructie zit wel in de app die je moet downloaden.
Voorwaarde voor gebruik van een iRobot is dat je een telefoon hebt waarop je apps kunt downloaden. De app heb ik nog niet gebruikt en zal ik nog verder onderzoeken en uitproberen. Minpuntje: 5 GHz-netwerken wordt niet ondersteund
Stofzuiger(the) met geluid dat bij een stofzuiger hoort. Niet overdreven luid maar ook niet stil. Prima om lekker zijn werk te laten doen als je niet thuis bent. Als je wel thuis bent gaat het geluid op enig moment wel storen.
Prestatie: Ik heb een appartement met een trap naar boven. Vloerbekleding is laminaatvloer en hoogpolige karpetten. De stofzuiger zoekt zijn weg door de kamers en lijkt alle hoeken te vinden. Het borsteltje dat uitsteekt zorgt ervoor dat het vuil langs plinten, tafelpoten e.d. ook meegenomen wordt. Hij heeft moeite met de karpetten. Is er pas 1x opgekomen. Het kost veel tijd om terug te keren naar het basisstation.

Pluspunten

• De vloer is lekker schoon als ik thuis kom

Minpunten

• Blijft vaststeken onder de het verwarmingselement
  • Komt niet op hoogpolige karpetten

Paul Brouwer 18-07-2017 Product paar weken in bezit

Roomba stofzuiger

De Roomba IRobot is een super handige automatische stofzuiger. Ik wilde altijd al eens gebruik maken van een robot stofzuiger. De stofzuiger kan op commando jou gekozen plek stofzuigen. De roomba irobot had ik al eens gezien bij vrienden en werd daardoor enthousiast over het product. Hij doet zijn naam dan ook zeker waard. De installatie was erg eenvoudig, het kostte ongeveer 5 minuten tot deze klaar was. Echter moest de stofzuiger wel worden opgeladen voor de gebruik. Houdt dus wel rekening met een wachttijd van circa 2/3 uur voordat de stofzuiger zijn eerste keer kan beginnen.

De stofzuiger is erg makkelijk in gebruik. Er zijn maar een aantal knoppen. Een 'clean' knop om te beginnen, een 'home' knop om de stofzuiger naar het laad station te sturen en een 'locatie' knop om te zorgen voor de locatie van de stofzuiger. Je kunt de stofzuiger makkelijk oppakken met de daarvoor gemaakte hendel, en de stofzuiger is daarnaast ook niet zwaar. Mocht je hem naar boven willen tillen, dan kan dat zeer eenvoudig.

Kortom, de roomba stofzuiger is echt een aanrader voor iemand die zijn leven comfortabel wil maken door het laten stofzuigen van het huis door een robot!

Evelien 17-07-2017 Product paar dagen in bezit

IRobot Roomba

Mijn vriend en ik wonen sinds kort in een nieuwbouwhuis. Doordat we in een nieuwbouwwijk wonen, is er nog veel zand en dat loop je regelmatig de woning in. We hebben een PVC vloer en als dan het zonnetje in huis schijnt, zie je op de vloer van alles liggen. Daarom hebben we nu een IRobot aangeschaft zodat we niet elke keer zelf hoeven stofzuigen. Op zich is een IRobot erg handig. Je kan het ook aanzetten wanneer je niet in huis bent, maar ik heb ook opgemerkt dat hij sommige delen overslaat. Ook hebben wij stoelen met een frame dat onder aan elkaar zit. Dit maakt dat de stofzuiger daar niet langs kan. Het is nog best wel wat geluid wat de Irobot produceert, maar wel minder dan een normale stofzuiger.
Kortom; Het is makkelijk om met de IRobot het bij te houden in huis, maar het kan geen vervanger zijn dan de normale stofzuiger.

maria 17-07-2017 Product paar dagen in bezit

Ervaring iRobot Roomba

We hebben de iRobot Roomba nu een week in huis en technisch gezien is het een geweldig apparaat. Je kunt hem bedienen met je mobiel en zelfs een bepaalde tijd instellen. Je kunt dat van buiten huis doen en hij gaat de hele verdieping door terwijl je niet thuis bent. Je kunt meldingen aanzetten waardoor de app bijv aangeeft dat de batterij bijna leeg is. Dan kan je het optijd opladen.

Het fijne is dat als het apparaat bezig is met stofzuigen, dat je tussendoor ander werk kunt doen. Als hij ergens tegenaan botst gaat hij rustig weer de andere kant op. Hij zit dus niet in de weg. Verder komt hij ook overal onder: het bed, de banken, de tafel etc. Erg handig dus!

Het viel me echter wel op dat hij meermaals op bepaalde plekken ging en sommige plekken oversloeg. Voor mijn doen duurt hij te lang en daar heb ik soms het geduld er niet voor. Tenslotte vind ik het apparaat ook erg duur.

Pluspunten

• Draadloos
  • Te bedienen via app

Minpunten

• Duurt te lang
  • Prijzig

Janneke Smit 17-07-2017 Product paar weken in bezit

Irobot Roomba 696

Ik gebruik de Irobot stofzuiger nu een week en ik vind het erg handig. De Irobot doet het werk en ik kan iets anders doen! Het apparaat is erg grondig en als het klaar is gaat het terug naar het laadstation, waar automatisch opgeladen wordt. Ook boven heb ik het gebruikt, er is een handig hulpstuk bij, een soort sensor, die je kunt aanzetten en dan komt de Irobot bv niet bij het trapgat, ideaal! Ook kan de Irobot bijna overal onder! Schoonmaken van het reservoir gaat gemakkelijk, moet eigenlijk elke keer maar kan ook na 2 keer prima! Ik ben erg positief, maar mis soms de stofzuigerslang om bijv, de hogere plinten of een spin op te zuigen! En de snoeren op de grond worden verlegd door de Irobot maar dat is een klein minpuntje.

Pluspunten

• Gemakkelijk
  • Draadloos

Minpunten

• Kan niet bij hogere gedeeltes
  • Denk om snoeren!

Yvy 16-07-2017 Product paar weken in bezit

Super robot in huis

Deze robot is echt een aanwinst in huis! Ik ben er erg blij mee. We gebruiken hem op alle 3 onze verdiepingen en hij komt op bijna alle plaatsen zoals onder de bank en onder het bed en onder de kasten. Wat ik helemaal een topper vind is de app. Je kan hem op een tijdschema instellen op je telefoon. Maar ook aan en uitzetten met je mobiel. Ook kan je meldingen laten geven als er iets is bv batterij bijna leeg of vast gelopen. Hij botst ook bijna nergens tegen aan en stopt op tijd. En er zit een apparaatje bij wat je als onzichtbare muur kan opstellen of een plek uitzonderen van reinigen. Wel moet je zorgen dat er geen snoeren op de grond liggen. Want die zuigt hij op. Die kunnen dan wel weer simpel verwijdert. Na 1 keer weet je gelijk wat van de grond moet. Ik vind hem best wel prijzig maar het is dan ook wel een goede aankoop.

Pluspunten

• WiFi (bediening op je telefoon)
  • Apparaatje voor onzichtbare muur

Minpunten

• Geen Ned. beschrijving. Wel uitleg in de app

JeffryW 16-07-2017 Product paar weken in bezit

Wat een super aanvulling in huis

Nu zo'n 1,5 week in huis en wat een geweldig apparaat is dit zeg! Ik had altijd een beeld in mijn hoofd van de robotstofzuigers dat deze als een botsauto door het huis zou rijden en met een beetje mazzel 50% van het stof en vuil zou opzuigen. Wat was ik verrast met het resultaat. Gister zei ik nog tegen mijn vrouw, weet je ... we hebben al 1,5 week de grote stofzuiger niet aangeraakt. Een beter compliment kan je deze Roomba dus niet geven! Via een schema, in te stellen via een mobiele app, laat je Roomba op de beste tijden zijn rondje doen en nadat deze klaar is krijg je netjes een push bericht dat hij klaar is met zijn rondje en staat deze weer geparkeerd op zijn oplaadstation. Slechts 1 maal kreeg ik een push bericht onder het mom "Houston we have a problem", Roomba was vastgelopen. Maar dit is tot nu toe slechts uitzondering, hij weet stoelen, banken, kleden zonder problemen te omzeilen of netjes eronderdoor te navigeren. Ook het botsen valt heel erg mee, hij remt vaak op tijd af en als hij al botst is het nooit te hard dat het schade kan geven. Mijn zoon van 6 heb ik ook niet eerder zo enthousiast op een huishoudelijk apparaat zien reageren en is blij als hij naar school vertrekt even op de start knop mag drukken. En papa en mama zijn blij dat bij thuiskomst alle brood en koek kruimels, stofhoopjes en ander kleinstof weer allemaal in de opvangbak zijn beland. Het resultaat mag er echt zijn. Wel moet ik een kleine doch belangrijke kanttekening plaatsen, is dit echt €550 waard, want dat is een hoop geld wat je voor dit model betaald omdat er slechts wifi, een schema en app ondersteuning als extra op zit tov de wat goedkopere modellen? Onderhouden van het apparaat is simpel en kwalitatief goed in elkaar gezet. Alle onderdelen zijn makkelijk te verwijderen en te onderhouden al is de opvangbak natuurlijk zoals bij alle modellen aan de kleine kant en dien je echt na elke zuigbeurt te legen. Conclusie: Ik ben er blij mee en daar gaat het uiteindelijk om.

Pluspunten

• Goede zuigkracht en resultaat
  • Schema in te stellen
  • Makkelijk in onderhoud
  • Kwalitatief goed product
  • Navigatie door huis top

• Kleine opvangbak

jeannet69 15-07-2017 Product paar weken in bezit

mijn hulp in de huishouding

Ik heb sinds kort de irobot in huis en hij is voor mij onmisbaar geworden. Hij maakt goed schoon en neemt mij veel werk uit handen. Vooral op momenten dat het heel druk is in mijn huishouden en ik ook snel naar mijn werk moet. Ik kom dan thuis in een schoon huis !! ook heb ik hem boven gebruikt en hij stopt precies bij de trap !! Hij komt in allerlei hoekjes en gaatjes waar ik met een gewone stofzuiger niet bij kan. Het nadeel is dat hij best wel geluid maakt en als je erbij blijft zou het je kunnen irriteren, maar je kan ook instellen wanneer hij moet gaan beginnen, Dit heb ik nog niet uitgeprobeerd omdat ik erbij wilde zijn als hij aan het werk is. Hij is twee keer vastgelopen, maar dan stopt hij en kan je het euvel verhelpen. Ik heb een vrij groot huis en vaak ook mensen over de vloer (kantoor aan huis) Ideaal dat dan alles schoon is Ik beveel hem iedereen aan, het neemt werk uit handen, en hij doet het gewoon super goed !!
ik vind hem de prijs ook waard !, Met de accu doe je heel erg lang en als hij leeg is dan is hij zo weer opgeladen. Ik gebruik hem zowel op vloerbedekking als op natuursteen en laminaat !! Hij heeft een mooi design en ik vind het niet storend staan in mijn huis.

Pluspunten

• goede accu
  • goede zyigkracht

Minpunten

• hard geluid