Philips SmartPro Compact FC8715 - Reviews

Geluidsniveau
58 dB
Type/soort
robot stofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 19 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SmartPro Compact FC8715 op Kieskeurig.nl.

oE3No 14-12-2017

Een

Geschreven voor: Philips SmartPro Compact FC8715

Deze robotstofzuiger is eenvoudig te installeren en te gebruiken. Direct uit de doos hoeven alleen de borstels er op geklikt worden en het stof opvang bakje gebruiksklaar gemaakt te worden. Plaatsing van het basisstation verdient even wat aandacht zodat de robotstofzuiger de weg terug kan vinden zonder al te lang te zoeken, maar uiteindelijk heb ik de plakstrip niet eens gebruikt om deze vast te zetten. De robot vindt zijn weg met gemak terug en rijdt zo subtiel terug op het laadstation dat dat niet nodig is.
Tijdens de eerste paar poetspogingen heeft een aantal losliggende kabels gevonden onder mijn TV-meubel en is daar ook in verstrikt geraakt. Maar na het netjes ophangen van die bekabeling heeft de robotstofzuiger mijn woonkamer, gang en slaapkamer stofvrij gehouden. Door gebruik te maken van de dagelijkse timer terwijl ik op het werk was heb ik dit eigenlijk ook maar een enkele keer zien gebeuren.

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • Eenvoudige bediening
  • Past onder al het meubulair
  • Laad zelf op

Minpunten

• minder goed in kleine hoekjes

Qamsterdam 21-12-2017

Prettig in gebruik, geen totale vervanger van de stofzuiger

Geschreven voor: Philips SmartPro Compact FC8715

Met veel plezier hebben wij sinds kort thuis gebruik gemaakt van de SmartPro Compact robot stofzuiger.

De installatie ging grotendeels vanzelf. Alleen het vinden van de juiste plek voor het thuishonk is een uitdaging. Wij kozen voor een plek uit het zicht, wat helaas te weinig vrije ruimte biedt voor de robot om het thuishonk zelf terug te vinden.

Je hebt keus uit een aantal 'reinigingspatronen' zoals bv. willekeurig of 'muurvolgend'. Mijn voorkeur gaat uit naar willekeurig, waar de robot zijn weg vindt dmv trial & error.

Het vergt wel enige voorbereiding aangezien je de vloer vrij moet maken van zoveel mogelijk obstakels, zoals snoeren maar ook schoenen met losse veters.

Als je alle deuren in huis hebt openstaan, komt de stofzuiger een heel eind en is het resultaat positief. Echter, een totale vervanger voor ouderwets stofzuigen is het niet.

+ mooie gadget
+ goede gebruiksduur
+ mooi design
+ makkelijk te legen
+ past onder de bank / kast
+ perfect resultaat voor grote oppervlakken
+ makkelijk in onderhoud

- lawaaierig
- komt soms vast te zitten tussen stoelpoten / veter
- kan blokkade ontstaan aan stof/vuil in 'zuigmond' vóórdat aangegeven wordt om de stofzuiger te legen
- moeite met stofvrij maken van hoeken in huis
- bereikt niet het gehele huis door hoogteverschillen (bv. badkamer)

Pluspunten

• mooi design
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• lawaaierig
  • komt niet in de hoeken

Elmarr 17-12-2017

Goed presterende robotstofzuiger, maar kan slimmer.

Inleiding
Ik ben één van de gelukkigen die de Philips FC8715 via het Philips producttesterplatform hebben mogen testen. De testomgeving bestond uit mijn appartement (42m2) en een groter rijtjeshuis.

Installatie
De installatie is eenvoudig: je hoeft alleen twee borstels in de stofzuiger te klikken en de stofzuiger op te laden, daarna is hij klaar voor gebruik.

Ervaring
Ik heb al eerder een robotstofzuiger gehad, maar die was van het kaliber rijdende bezem. In dat opzicht zijn de producten in deze categorie echt volwassen geworden: het verschil in effectiviteit is enorm, met dank aan de forse zuigkracht. De automatische reinigingspatronen dragen daar ook aan bij. De afmetingen, wendbaarheid en snelheid van de FC8715 zijn opvallend in positieve zin: met een hoogte van 6 cm en breedte van 33 cm is deze stofzuiger in staat om op veel plekken te komen, zoals onder het bed. Als de stofbak vol is, wordt dit netjes gemeld via een indicator aan de bovenkant. De bak is vervolgens gemakkelijk uit het apparaat te tillen en te legen. Haren zuigt hij netjes op en raken niet verstrikt in de wieltjes of borstels.
Qua ‘extra’ functionaliteit valt de FC8715 toch een beetje tegen: het had allemaal iets slimmer gekund. De timerfunctie voorziet alleen in 24 uur aftellen tot de start van de schoonmaakbeurt, dat is in de praktijk voor mij niet echt nuttig. Verder is het niet mogelijk om te zuigen tijdens handmatige bediening. De afstandsbediening is compact, maar voelt een beetje goedkoop aan. Ook moet je erg gericht mikken op de stofzuiger. Daarnaast mis ik appbediening via smartphone of tablet.

Conclusie
Wat betreft prestaties overtreft de FC8715 mijn verwachtingen: stof en grover vuil worden probleemloos opgezogen. Daarbij maakt hij minder lawaai (+/- 70dBA) dan mijn gewone stofzuiger.
Het gebruiksgemak beoordeel ik als ruim voldoende: in principe heb je er geen omkijken naar, mits je geen al te hoge drempels hebt. De afstandsbediening valt tegen, evenals de te eenvoudige timerfunctie.
Qua design ben ik positief over de afmetingen, het lage gewicht en het strakke uiterlijk. Deze robotstofzuiger kun je zonder schaamte in de huiskamer neerzetten!

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Relatief stil t.o.v. gewone stofzuiger
  • Afmetingen en gewicht
  • Reiniging van stofbak is makkelijk

Minpunten

• Zuigt niet tijdens handmatige bediening
  • Timerfunctie is te beperkt
  • Afstandsbediening werkt matig

Sven1407 15-12-2017

Handig hulp in huishouden

Geschreven voor: Philips SmartPro Compact FC8715

Deze robotstofzuiger van Philips maakt een druk huishouden een stuk gemakkelijker. Het design is mooi met een solide behuizing. We waren blij verrast over de hoeveelheid stof de stofzuiger weet op te nemen van de vloer, dit doet hij dus zeker goed. Het is fijn dat de stofzuiger automatisch terugkeert naar zijn station om op te laden, zorg hiervoor wel dat deze op een vrij toegankelijke plek staat anders zou dit wat problemen kunnen geven. Het is vooral ideaal voor harde vloeren, ons vloerkleed gaf problemen doordat de stofzuiger vaak op de rand bleef hangen. Hier dien je dus wel rekening mee te houden. De stofzuiger vindt gemakkelijk zijn weg door het huis, al zal hij hier bij wel de meubels raken, is dit zeker niet zo hard dat dit tot schade heeft geleid. Wel is het jammer dat de hoeken en lastig bereikbare plekken waar iets op de vloer staat (zoals een pot oid) niet goed worden meegenomen. Ook vinden wij dat het apparaat nog best wel wat lawaai maakt. Over het algemeen een prima prijs-kwaliteit verhouding. Het is dus zeker een handige extra hulp, maar wij stofzuigen hiernaast ook nog gewoon zelf op de slecht bereikbare plekken.

Pluspunten

• Keert zelf terug naar station
  • Neemt veel stof op
  • Goede prijs-kwaliteit
  • Mooi design en behuizing

Minpunten

• Redelijk wat lawaai
  • Komt niet op moeilijk bereikbare plekken (hoeken)
  • Vloerkleed/tapijt kan problemen geven

Hannibal89 15-12-2017

Al met al een goed apparaat

Geschreven voor: Philips SmartPro Compact FC8715

Al met al een goed apparaat, die aardig wat werk uit handen kan nemen. Desalniettemin blijft het een apparaat dat je af en toe nog even moet helpen: hij vind het docking station vaak niet terug en kan niet alle hindernissen aan (drempel/vloerkleed). Los daarvan: heerlijk om niet meer zelf te hoeven stofzuigen.

Pluspunten

• Krijgt de ruimte goed schoon
  • Goed design
  • Weinig lawaai
  • Batterij werkt lang

Minpunten

• Vindt docking station vaak niet zelfstandig terug
  • Komt niet elke drempel/vloerkleed over
  • Zuigt niet elke zwaardere korrel op

DrekeAnske 23-04-2019

geen omkijken naar met deze stofzuiger

Geschreven voor: Philips SmartPro Compact FC8715

Fijne robot stofzuiger, praktisch en in elke kamer tegebruiken. alleen jammer dat deborstels zich vast hebben gevreten in het vloerkleed.

StofzuigerMan 19-02-2019

Geweldige stofzuiger

Geschreven voor: Philips SmartPro Compact FC8715

Geweldige stofzuiger, heb hem nu al 3 maand en ik kan je echt zeggen dat het alles heeft wat ik verwacht had.

Het is makkelijk te installeren en je kan het gewoon controleren via een makkelijke app via je smartphone.
Oorspronkelijk gepost op philips.be

tweetweeties 25-01-2019

geringe hoogte

Geschreven voor: Philips SmartPro Compact FC8715

Om de airmiles niet te laten verlopen deze Philips gekocht. Als eerder een Neato in gebruik die naar kantoor zou gaan. Echter in vergelijk daarmee is dit wel een beperkt apparaat. Maar hij maakt wel goed schoon voor een robotzuiger en dat is het belangrijkste. Maar de Neato blijkt in het huis en de Philips mag naar kantoor. Wel even kabels opruimen vanwege die zijborsteltjes die goed hun werk doen.
Minpunten zijn de beperkte intelligentie om de obstakels te leren (heeft geen sensors), geen programmeren van een schema, heel klein reservoir dat omslachtig schoongemaakt moet worden, moeite met dikke kleden. Dus geschikt voor wat eenvoudigere ruimten zonder kleden. De afstandbediening werkt matig.
Voor de prijs wat te simpel maar maakt goed schoon, dus toch een voldoende.

Pluspunten

• laag model
  • maakt goed schoon
  • zijborsteltjes
  • licht in gewicht

Minpunten

• niet programmeerbaar
  • geen slimme leerprocessen
  • klein en lastig reservoir
  • afstandbediening werkt matig

Harry 08-01-2019

Prima robotstofzuiger tegen goede prijs

Geschreven voor: Philips SmartPro Compact FC8715

Prima robotstofzuiger. Maakt niet al te veel geluid, zuigt goed en loopt niet zomaar vast. Kan mooi onder banken en meubels door. ook makkelijk te bedienen.
Enige nadeel is dat je hem tijdens het besturen met de pijltjesknoppen niet kan laten zuigen.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik

Minpunten

• zuigt niet bij verplaatsen met pijltjesknoppen

Christian79 14-10-2018

Na een jaar starten de problemen

Geschreven voor: Philips SmartPro Compact FC8715

Opzich een leuke stofzuiger voor het eerste jaar. Loopt soms vast en vind zijn oplaadstation soms niet terug. Na een jaar begint de ellende echt. Nu rijdt hij 7/10 keer maximaal 40cm uit en stopt. 2/10 keer daarna stopt hij op de meest vreemde plaatsen, geen object oid. 1/10 maakt hij de ronde af. Waardeloos apparaat, wordt vervangen door een iRobot. Philips SmartPro Compact FC8715/01 Is weggegooid geld

Naton 25-02-2018

Geschreven voor: Philips SmartPro Compact FC8715

De stofzuiger gaat echt overal, en is heel dun, gaat dus onder vele meubels. Het negatieve punt is dat hij lawaai maakt en dat je het niet kan laten draaien als je bvb tv kijkt....
Oorspronkelijk gepost op philips.be

Maen 16-12-2017

Prima

Geschreven voor: Philips SmartPro Compact FC8715

Prima stofzuiger, kan alle plekjes wel bereiken. Alleen heeft ie moeite met de dorpels, dus niet alle kamers kunnen zelfstandig gedaan worden helaas. Maar evengoed heerlijk dat de hele vloer in de kamer gedaan wordt zonder er zelf moeite voor te doen.

Camiel 15-12-2017

Fijne compacte hulp

Geschreven voor: Philips SmartPro Compact FC8715

Fijne stofzuiger, makkelijk in gebruik.
Hij doet perfect waarvoor hij gemaakt is, zelf stofzuigen (bijna) zonder hulp.
Een enkele keer heeft hij zich vastgezet onder de grote stoel waar hij net niet onder door kan, blijft soms eigenwijs proberen om eronder te komen.
Ik vind de opvangbak wat aan de kleine kant, die had wel iets groter gemogen.
Verder is het prettig dat de stofzuiger met gemak onder de bank kan komen.
Al met al vind ik deze stofzuiger erg prettig en fijn.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Compact en laag
  • Doet goed wat ie moet doen
  • Geluid valt reuze mee

Minpunten

• Kleine opvangbak

Marielle 14-12-2017

Handige huishoudhulp

Geschreven voor: Philips SmartPro Compact FC8715

Ik gebruik deze handige huishoudhulp nu enkele dagen en het is inderdaad een fijne hulp. Het apparaat is eenvoudig in gebruik: opladen en aanzetten (eventueel een patroon naar keuze kiezen). Vooral onder de bank en het bed is het een fijne aanwinst, dit zijn toch de plekken die je zelf niet zo snel zal stofzuigen. Wat betreft de ronde vorm, vind ik het jammer dat de stofzuiger nu niet in de hoeken kan komen. Dit is naar mijn mening juist een plek waar veel stof zich ophoopt. Grote oppervlakken gaan eenvoudig, zo haalt hij toch veel werk uit handen. Wel vind ik het jammer dat het apparaat toch nog veel lawaai maakt, dit is, in combinatie met de ronde vorm, vooral voor de huisdieren soms een rare gewaarwording. Al met al is het zeker de moeite waard als je geen tijd hebt om zelf te stofzuigen, of omdat je het geen leuk klusje om te doen vindt.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Perfect voor onder de bank/bed
  • Verschillende patronen zijn instelbaar

Minpunten

• Redelijk veel lawaai
  • Komt niet goed in de hoeken

Bram 13-12-2017

Goede hulp in het huishouden

Geschreven voor: Philips SmartPro Compact FC8715

Deze robotstofzuiger is een welkome aanvulling in ons huishouden. Hij kan zelf terugkeren naar het hoofdstation al lukt dat niet altijd, maar het is een kleine moeite dit even handmatig te doen. De robotstofzuiger heeft alleen wat moeite om de hoeken van de kamer schoon te maken. Verder een mooi apparaat wat ik zeker kan aanraden!

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Hoeken worden niet goed mee genomen

Stefann 13-12-2017

Fijne robotstofzuiger

Geschreven voor: Philips SmartPro Compact FC8715

Fijne robotstofzuiger die zelfs onder onze lage bank komt.
Dagelijks een rondje laat je huis zonder moeite stofvrij.
Echter zitten er niet zoveel opties op als sommige vergelijkbare producten.
De stofzuiger is niet heel stil.

Pluspunten

• Zonder moeite een schoon huis
  • Opvangbakje makkelijk te legen
  • Keert vanzelf teug naar het laadstation

Minpunten

• Iets te weinig opties
  • Opvangbakje snel vol
  • Niet heel stil

Christian10 12-12-2017

Alles wat je er van verwacht en meer

Geschreven voor: Philips SmartPro Compact FC8715

Ik heb erg veel plezier van de robotstofzuiger, er zit een erg duidelijke beschrijving bij waardoor je zo aan de slag kan. Ik hou niet erg van stofzuigen dus ben erg blij dat de robotstofzuiger dit nu voor mij doet. Het enige minpunt wat ik kan bedenken is dat hij vastloopt op de draden die op de grond liggen (bijv. van de tv en internet kabel). Al is dit enkel een kwestie van de kabels goed wegwerken. Kort om ik ben erg tevreden. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Stefan92 12-12-2017

Fijne robotstofzuiger

Geschreven voor: Philips SmartPro Compact FC8715

Het is een fijne robotstofzuiger die zelfs onder onze lage bank kan stofzuigen.
Je zet 'm aan voordat je weggaat en als je thuiskomt heb je een schone kamer. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

kvn2k 12-12-2017

Waardevolle eigenschappen maar geen uitblinker

Geschreven voor: Philips SmartPro Compact FC8715

Enthousiast werd ik bij het uitpakken van de doos. Alles zat er netjes en overzichtelijk in en al heel snel kon ik aan de slag. Waanzinnig blij was ik!

Ik had ervoor gekozen om hem eerst goed op te laden ondanks dat de batterij al aardig opgeladen was. Daar ging hij! Netjes onder m'n banken en kasten door, geniaal voor iemand met een stofallergie als ik.

Het kostte me bijna geen moeite om hem te laten beginnen en installeren was een fluitje van een cent. Hij leert zelf z'n omgeving kennen dus geen lastig gedoe met kamer kaarten tekenen en dat soort dingen.

Nu laat ik hem lekker z'n gang gaan wanneer ik op m'n werk ben en om de dag leeg ik even het reservoir. Deze is wel wat beperkt maar dat komt natuurlijk door het platte design. Dat is een beperking die het onder meubilair schoonmaken ruimschoots goedmaakt. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Yuppen 11-12-2017

Fijne hulp in het huishouden

Geschreven voor: Philips SmartPro Compact FC8715

Een prettige ondersteuning bij het huishouden. Dagelijks doet de stofzuiger een rondje en komt hiermee toch wel op meer dan 90% van de vloer. De kleine hoekjes blijven misschien onbereikbaar maar hij zuigt beter onder de bank en het bed dan ik zelf zou doen. Prettig om er bij te hebben, zeker als ik zie hoeveel stof er dagelijks uit de opvangbak komt. Deze is trouwens niet bijzonder groot dus dagelijks legen is een vereiste. Wel blijven lange haren in de borstels zitten.

Pluspunten

• Accuduur
  • 24-uurs modus

Minpunten

• kleine opvangbak
  • haren in borstels
  • loopt soms vast onder meubels