Philips SmartPro Compact FC8776 - Reviews

Geluidsniveau
58 dB
Type/soort
robot stofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 2 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SmartPro Compact FC8776 op Kieskeurig.nl.

• Slecht

Frank en Astrid 09-12-2016

Zuigt prima

Geschreven voor: Philips SmartPro Compact FC8776

We zochten een robotstofzuiger die een hoogteverschil van 5 á 6 mm zeker zou kunnen overbruggen. Dat is namelijk het hoogteverschil tussen onze kamer en keuken. We kozen na allerlei reviews te hebben gelezen, alsook specificaties, voor de FC8776. Want deze heeft vier wielen die 'm aandrijven, speciaal voor drempels tot 17 mm. Helaas, hoe we hem ook laten rondrijden, hij komt er niet overheen. Ook over twee gewone drempels kon hij niet overheen komen. We stonden eigenlijk best nog wel versteld van de zuigkracht en hij kwam op plekken waar we niet van wisten dat hij er zou kunnen komen. Met een wollen karpet heeft hij moeite. Volgens de specificatie kan hij alleen gladde vloeren aan, dus daar waren we op voorbereid. We gaan hem terugsturen, omdat we liever een goedkopere nemen waarvan we van tevoren weten dat hij misschien dat hoogteverschil niet kan overbruggen, dan deze duurdere te houden met hetzelfde probleem. Verder vonden we het stoftankje aan de kleine kant, maar dat blijkt bij de meeste robotstofzuigers niet al te groot te zijn, soms ook zelfs kleiner.

Pluspunten

• zuigvermogen
  • gebruikstijd (130 minuten)

Minpunten

• kon een hoogteverschil van 5 á 6 mm niet aan

Officiele reactie van Philips Nederland 02-02-2017

Beste Frank en Astrid,

Hartelijk dank voor jullie review. Ik ben blij om te horen dat de stofzuiger een goede zuigkracht heeft, maar ik kan me voorstellen dat het niet praktisch is dat de robotstofzuiger niet over de relatief lage drempel komt. We willen dit op verzoek van ons productteam graag onderzoeken. Zou u ons daarom zo snel mogelijk via Facebook (https://www.facebook.com/PhilipsNederland/) of Twitter (https://twitter.com/philipscare_nl?lang=en) contacteren? We willen jullie graag verder helpen, mocht het apparaat nog niet omgeruild zijn.

Ik hoop snel van jullie te horen via Facebook of Twitter.

Tom
Philips Consumer Care

Klant1111 01-12-2017

Mooie slanke stofzuiger die makkelijk van de trap valt

Geschreven voor: Philips SmartPro Compact FC8776

Zolang je deze stofzuiger alleen op een benedenverdieping wilt gebruiken is het een prima stofzuiger. Mooi slank en maakt daardoor goed schoon onder kasten en banken. Wij willen de stofzuiger ook boven kunnen gebruiken, maar helaas is deze nu al twee keer hard van de trap gevallen. De sensoren waren beide keren goed schoon en de trap en overloop goed verlicht. We kunnen deze stofzuiger alleen op de overloop laten als we de trap afzetten, maar dat maakt het voor de mensen niet veiliger om over een rand heen te moeten stappen. Ik zou deze stofzuiger daarom niet aanbevelen.

Littlefish 19-10-2017

Prima stofzuiger

Geschreven voor: Philips SmartPro Compact FC8776

Pas een paar dagen in gebruik maar ben onder de indruk. Koopcriterium toch de hoogte. Helaas is deze door de docking-stationsensor net 4-5 mm hoger dan 6 cm. Dat is de reden dat de stofzuiger steeds vastloopt onder de kasten. Moet dus zorgen dat de stofzuiger daar niet meer komt, erg jammer, maar normaal gesproken gaan we nog veel plezier krijgen van dit apparaat.

JakkesZoetermeer 09-06-2019

Dit prduct doet zijn werk naar behore.

Geschreven voor: Philips SmartPro Compact FC8776

Deze Robot stofzuiger doetz'n werk naar behoren, zuigkracht ruim voldoende.
Het apparaat is niet zo intelligent en ook niet zelf lerend. Hij ontoud namelijk niet waar die al gezogen heeft en geweest is in de kamer.
Hij is plat genoeg om onder de meeste meubelen te kunnen zuigen.

MD 28-02-2019

Kwaliteit slecht, zuigt prima als de robot niet kapot is

Geschreven voor: Philips SmartPro Compact FC8776

Binnen 2 en een half jaar gebruik is de stofzuiger 2 keer kapot gegaan. De laatste keer buiten garantie. Als de stofzuiger werkt, dan is het prima, maar ik verwacht toch echt wel dat de kwaliteit van het product beter is. Over het geheel genomen toch teleurgesteld.

Veronique33 13-01-2019

Zuigt prima

Geschreven voor: Philips SmartPro Compact FC8776

Fijn om niet meer zelf te hoeven stofzuigen. Voldoende zuigkracht en komt overal! Klein nadeel; stofbak is snel vol. Gaat niet gemakkelijk over lage drempels, waardoor je de robot even moet helpen.
Maar het grootste probleem is dat binnen twee weken na aankoop een van de wielen is vastgelopen. Oorzaak onbekend. Alles ziet er schoon uit. De robot draait nu op een punt alleen maar rondjes. Dus niet meer te gebruiken. En dat voor zo’n duur apparaat van een betrouwbaar merk. We hebben veel producten van Philips in huis. Maar dat iets zo snel niet meer werkt nog nooit eerder meegemaakt.

Willeke4 30-08-2018

Goede hoogte, uitstekende zuigkracht

Geschreven voor: Philips SmartPro Compact FC8776

Het apparaat gaat makkelijk onder de meubels door. De zuigkracht is uitstekend. "Grof" vuil, maar ook fijn stof.
Mooie vormgeving en de robot komt nagenoeg op alle plekken.

Wes83 27-04-2018

Prima toestel

Geschreven voor: Philips SmartPro Compact FC8776

Het toestel heeft een goede zuigkracht. De borsteltjes zijn handig om ook in de hoeken te borstelen. Voor je het toestel aan het werk zet moet je er wel op letten om bepaalde obstakels uit de weg te zetten en er ook op letten dat hij niet kan vastrijden onder een kast of dergelijke. het opvangbakje is vrij snel vol, maar daar zit onze kat die wat haren verliest voor iets tussen. Voor de rest een prima hulpmiddel om het huis regelmatig te stofzuigen zonder al te veel moeite.
Oorspronkelijk gepost op philips.be

Fuzzmom 04-04-2018

Niet zo blij

Geschreven voor: Philips SmartPro Compact FC8776

Na jaren een Roomba te hebben gehad dacht ik dat de andere merken intussen wel minstens net zo ver of verder zouden zijn. Deze Philips trok me omdat hij alleen zijborstels heeft en geen lastig schoon te maken borstels in het midden. Vandaag kreeg ik hem binnen, dus direkt opladen en toen aan het werk gezet. Wat ik niet had verwacht was dat de stofbak binnen 10 minuten vol is, en soms denkt dat hij vol is terwijl het wel meevalt, zodat ik erbij moet blijven om hem constant leeg te gooien. Het lijkt ook wel of hij te weinig zuigkracht heeft, want er zit dan ook nog een flinke pluk stof in het zuigmondje. Ik weet nog niet of ik hem ga houden.

Skappie 15-02-2018

teleurgesteld

Geschreven voor: Philips SmartPro Compact FC8776

Heb deze robotstofzuiger nu een week, en hij heeft nog maar 1keer zijn opdracht goed uitgevoerd. Het probleem waar die nu mee zit is, dat deze zo maar stopt en alle drie de waarschuwing leds laat zien. Hij gaat niet naar de basisstation om weer op te laden. De wielen zitten niet vast, en er zit nergens stof tussen o.i.d. In het stofreservoir zit ook bijna niets. Nadat ik met een andere stofzuiger hem helemaal heb schoongemaakt en weer uit en aan heb gedaan blijft het probleem met de drie leds en er is geen beweging in te krijgen. Toen maar weer zelf aan de lader gezet. Ook nadat de robotstofzuiger weer helemaal was opgeladen maar weer een nieuwe poging gedaan, met als resultaat hetzelfde verhaal. We hebben geen tapijt, alleen maar laminaat. Erg teleurgesteld, kan het probleem ook niet vinden in de handleiding. Wat gaat er fout.

PTis 30-09-2017

Matig

Zuigt goed.
Besturing is slecht, komt nooit terug naar laad station. Stop zonder zichtbare reden. Maakt veel herrie.

harmvb 11-01-2017

Prima stofzuiger mits u geen karpet heeft.

Geschreven voor: Philips SmartPro Compact FC8776

Over het algemeen ben ik erg verrast over de prestaties. Hij komt werkelijk overal, laat een schoon resultaat achter en is redelijk geluidsarm.

Wij hebben de robotstofzuiger aangeschaft voor het dagelijks opzuigen van de hondenharen, dit doet hij perfect!

Echter hebben wij 2 hoogpolige karpetten in huis liggen wat een probleem is met de robotstofzuiger. Hij loopt hierop vast en beschadigd de rand van het karpet. Voor ons was het niet noodzakelijk dat hij op het karpet zou komen maar dan zou hij het wel moeten herkennen als een obstakel (zodat hij niet steeds probeert op het parket te komen met als gevolgd dat hij vastloopt) maar dat doet hij niet. Hierdoor is de robotstofzuiger helaas slechts beperkt bruikbaar voor ons.

Dus wanneer geen hoogpolig karpet hebt is het zeker een aanrader.

Astrid65 08-12-2016

Zuigt goed

Geschreven voor: Philips SmartPro Compact FC8776

We zijn onder de indruk over het zuigvermogen. Echter, ondanks de vierwielaandrijving en het kunnen nemen van 17 mm drempels, komt hij niet over het 6 mm hoogteverschil om in onze keuken te komen. En daar hebben we hem toch wel op uitgekozen. Hij heeft moeite met ons wollen karpet, maar dit vinden we niet erg. Na de looptijd (batterij bijna leeg) kwam hij niet bij het basisstation. Met een halfvolle batterij komt hij er wel. Het model is mooi laag en hij kwam daardoor op plaatsen waar we niet op gerekend hadden (maar die heel mooi meegenomen waren). Het lijkt erop dat we hem terug gaan sturen.

Erik 27-10-2016

Erg tevreden, hoop dat duurzaamheid beter is dan zijn voorganger

Geschreven voor: Philips SmartPro Compact FC8776

Dit toestel is beter (ook duurder) dan zijn voorganger Philips FC 8710, waar ik 1,5 jaar lang tevreden over was. Rijdt niet (meer) vast op tapijt of hindernissen dankzij de "4*4"-aandrijving, rijdt (en botst) minder agressief tegen hindernissen (=beschadigingen meubilair), en maakt minder lawaai. Ik was al positief over het (poets-)resultaat, dit model scoort even goed ! Vorig toestel sloeg tilt op gevlekt (slaapkamer-)vinyl, en reed dan alleen achteruit (zuigt dan niet!) of draaide in cirkels... Deze FC 8776 doet dat niet = OK ! Keert soms niet terug nr laadstation, maar dat is wrschnlijk omdat ik niet de benodigde vrije ruimte rondom laadstation kan vrij maken...(die nogal groot moet zijn). Toestel piept bij handgeklap wanneer het zoek is = grappig, én handig !
En oh ja, vr mij onbelangrijk, mr toestel is qua design ook veel mooier dan de FC 8710. Gebruiksbediening is eenvoudig, zeker als je zn voorganger al kent... Nu alleen maar hopen dat deze batterij wél langer dan 1,5 jaar mee gaat, hoewel ik vrees dat het dezelfde is. Maar da's afwachten... Hoofdreden waarom dit model aangekocht en geen Roomba I-robot : is slechts 6 cm hoog, en kan dus onder mijn (lage) zitbanken. Andere merken hebben zo'n toestel niet.
Ja, ben eigenlijk best wel enthousiast over deze nieuwe/vernieuwde (werkende) huisgenoot !
Oorspronkelijk gepost op philips.be