Philips SmartPro Compact FC877601 - Reviews

Geluidsniveau
58 dB
Laadtijd
4 uur

Beoordeling op basis van 5 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Frank en Astrid 09-12-2016

Zuigt prima

We zochten een robotstofzuiger die een hoogteverschil van 5 á 6 mm zeker zou kunnen overbruggen. Dat is namelijk het hoogteverschil tussen onze kamer en keuken. We kozen na allerlei reviews te hebben gelezen, alsook specificaties, voor de FC8776. Want deze heeft vier wielen die 'm aandrijven, speciaal voor drempels tot 17 mm. Helaas, hoe we hem ook laten rondrijden, hij komt er niet overheen. Ook over twee gewone drempels kon hij niet overheen komen. We stonden eigenlijk best nog wel versteld van de zuigkracht en hij kwam op plekken waar we niet van wisten dat hij er zou kunnen komen. Met een wollen karpet heeft hij moeite. Volgens de specificatie kan hij alleen gladde vloeren aan, dus daar waren we op voorbereid. We gaan hem terugsturen, omdat we liever een goedkopere nemen waarvan we van tevoren weten dat hij misschien dat hoogteverschil niet kan overbruggen, dan deze duurdere te houden met hetzelfde probleem. Verder vonden we het stoftankje aan de kleine kant, maar dat blijkt bij de meeste robotstofzuigers niet al te groot te zijn, soms ook zelfs kleiner.

Pluspunten

• zuigvermogen
  • gebruikstijd (130 minuten)

Minpunten

• kon een hoogteverschil van 5 á 6 mm niet aan

Officiele reactie van Philips Nederland 02-02-2017

Beste Frank en Astrid,

Hartelijk dank voor jullie review. Ik ben blij om te horen dat de stofzuiger een goede zuigkracht heeft, maar ik kan me voorstellen dat het niet praktisch is dat de robotstofzuiger niet over de relatief lage drempel komt. We willen dit op verzoek van ons productteam graag onderzoeken. Zou u ons daarom zo snel mogelijk via Facebook (https://www.facebook.com/PhilipsNederland/) of Twitter (https://twitter.com/philipscare_nl?lang=en) contacteren? We willen jullie graag verder helpen, mocht het apparaat nog niet omgeruild zijn.

Ik hoop snel van jullie te horen via Facebook of Twitter.

Tom
Philips Consumer Care

Littlefish 19-10-2017

Prima stofzuiger

Pas een paar dagen in gebruik maar ben onder de indruk. Koopcriterium toch de hoogte. Helaas is deze door de docking-stationsensor net 4-5 mm hoger dan 6 cm. Dat is de reden dat de stofzuiger steeds vastloopt onder de kasten. Moet dus zorgen dat de stofzuiger daar niet meer komt, erg jammer, maar normaal gesproken gaan we nog veel plezier krijgen van dit apparaat.

PTis 30-09-2017

Matig

Zuigt goed.
Besturing is slecht, komt nooit terug naar laad station. Stop zonder zichtbare reden. Maakt veel herrie.

harmvb 11-01-2017

Prima stofzuiger mits u geen karpet heeft.

Over het algemeen ben ik erg verrast over de prestaties. Hij komt werkelijk overal, laat een schoon resultaat achter en is redelijk geluidsarm.

Wij hebben de robotstofzuiger aangeschaft voor het dagelijks opzuigen van de hondenharen, dit doet hij perfect!

Echter hebben wij 2 hoogpolige karpetten in huis liggen wat een probleem is met de robotstofzuiger. Hij loopt hierop vast en beschadigd de rand van het karpet. Voor ons was het niet noodzakelijk dat hij op het karpet zou komen maar dan zou hij het wel moeten herkennen als een obstakel (zodat hij niet steeds probeert op het parket te komen met als gevolgd dat hij vastloopt) maar dat doet hij niet. Hierdoor is de robotstofzuiger helaas slechts beperkt bruikbaar voor ons.

Dus wanneer geen hoogpolig karpet hebt is het zeker een aanrader.

Astrid65 08-12-2016

Zuigt goed

We zijn onder de indruk over het zuigvermogen. Echter, ondanks de vierwielaandrijving en het kunnen nemen van 17 mm drempels, komt hij niet over het 6 mm hoogteverschil om in onze keuken te komen. En daar hebben we hem toch wel op uitgekozen. Hij heeft moeite met ons wollen karpet, maar dit vinden we niet erg. Na de looptijd (batterij bijna leeg) kwam hij niet bij het basisstation. Met een halfvolle batterij komt hij er wel. Het model is mooi laag en hij kwam daardoor op plaatsen waar we niet op gerekend hadden (maar die heel mooi meegenomen waren). Het lijkt erop dat we hem terug gaan sturen.