iRobot Roomba 698

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de iRobot Roomba 698 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Hendrik123 09-12-2020

Eenvoudig in gebruik, wel vrij lomp

Geschreven voor: iRobot Roomba 698

De Roomba ziet er goed uit en voelt kwalitatief goed aan. Hij is een makkelijk te installeren en te gebruiken. Je hebt hem met 5 minuten geïnstalleerd en daarna geen omkijken meer naar. Hij maakt aardig wat kabaal tijdens het stofzuigen, maar doordat je een schoonmaakschema kan maken kan je zelf bepalen wanneer hij aan de slag mag. Zo voorkom je dus hinder. De borstels en het opvangbakje zijn makkelijk te legen en schoon te houden. Alles zonder gebruik van gereedschap. Wel moet je oppassen voor kabels en dergelijke. deze rollen op in de borstels en zorgen ervoor dat die vast komt te staan. Daarnaast kan hij schade toebrengen door aan die betreffende kabels te trekken. Laat deze dus niet op de grond slingeren. Hij gaat zelf terug naar z'n oplaadstation en voelt d.m.v. botsen. Dit kan soms wat lomp zijn.

Pluspunten

• maakt goed schoon
  • makkelijk in gebruik
  • app

Minpunten

• kan lomp zijn met botsen

Evelien van der Meer 30-11-2020

IRobot roomba

Zeer compact apparaat.
Makkelijk te installeren via de app. Geeft alles zelf aan wanneer er iets mis is. Alle foutmeldingen zijn terug te vinden in de app.
Programma’s zelf in te stellen naar eigen behoefte.
Gaat na programma zelf terug naar de basis.
Zeer makkelijk in gebruik en is ook zeer gebruiksvriendelijk voor je meubels. Stoot er niet hard tegen aan. Correctie bij draaien bij obstakels zeer secuur zodat er zo weinig mogelijk gebied wordt overgeslagen

Minpunten

• Klein vuilreservoir

RB 29-11-2020

Prima

Geschreven voor: iRobot Roomba 698

Prima prima stofzuiger, makkelijk voor er bij.
De prijs kwaliteits verhouding klopt en de stofzuiger heeft een mooi design.
De stofzuiger is makkelijk in gebruik, want je kan het programma instellen voor wanneer je niet thuis bent. Zo heb je geen last van het geluid, maar dat weet je. Enkel minpuntje is dat de stofzuiger echt overal tegenaan botst. Je spullen gaan niet kapot, maar de stofzuiger beschadigd hierdoor wel heel snel. Voelt een beetje vreemd, want het is natuurlijk een best bedrag wat je er voor hebt betaald.
Verder helemaal prima, alle honden en kattenharen zijn weg. Wij laten de stofzuiger elke dag een rondje doen als wij weg zijn.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Ruime opvangbak

Minpunten

• Zuiger beschadigd snel
  • Kan oplaadstation niet vinden

Mike95 28-11-2020
  • Product gekregen

Zoals beschreven!

Geschreven voor: iRobot Roomba 698

Eerlijke stofzuiger en voldoet aan de verwachtingen! Mooie prijs kwaliteit verhouding en zeer geschikt voor stof. Als u een op Wi-Fi aangesloten stofzuiger wilt die u met uw telefoon kunt bedienen, is de iRobot Roomba de beste deal voor minder dan 400. Hij heeft een goede zuigkracht, een gebruiksvriendelijke app en spraakbesturing via Amazon of Google. De Pricier-modellen bieden dezelfde spraakbesturing en app-opties, maar dan met sterkere navigatievaardigheden en een betere reiniging van het tapijt, naast andere functies. Als je hier niet naar opzoek bent zou ik zeker voor deze gaan. Echt een aanrader!

Pluspunten

• Relatief betaalbaar voor een roomba
  • App bediening werkt
  • Kan bestuurd worden met voice dmv Alexa of google
  • krachtige zuiging

Minpunten

• Navigatie problemen op donkere oppervlakken
  • Duurt even om terug weg naar docking te vinden
  • Niet voor grote eet resten

Michelle1302 27-11-2020

Ideaal voor het drukke gezinsleven

Geschreven voor: iRobot Roomba 698

Wij mochten dit product testen en het is zeer goed bevallen.
Allereerst ziet deze roomba er mooi uit. Een fijne rustige kleur die niet teveel opvalt.
Het gebruik is heel simpel en de gebruiksaanwijzing is duidelijk. Via de app is de roomba ook makkelijk te bedienen en vooraf te programmeren.

De roomba maakt goed schoon, komt redelijk goed in de hoeken en pakt ook het kleed goed mee. Ook hondenharen en andere vuiltjes worden gedetecteerd en opgezogen.
Ook maakt de stofzuiger niet zoveel herrie als andere robotstofzuigers.

Als de roomba klaar is met stofzuigen keert hij zelf terug naar het laadstation. Omdat roomba zelf lerend is qua de weg vinden doet hij soms wel erg lang over het terugkeren naar het laadstation.

Het legen van de stofzuiger gaat heel eenvoudig en het vuil valt er ook gemakkelijk uit.

Ik zou deze robotstofzuiger zeer aanbevelen. Hij maakt erg goed schoon en voor dit bedrag krijg je echt een degelijk product.

Pluspunten

• Maakt goed schoon
  • Is redelijk stil

Minpunten

• Duurt lang voor terugkeer naar laadstation
  • Elke keer de stofzuiger legen

SB90 26-11-2020

Even wennen, maar levert goed werk.

Geschreven voor: iRobot Roomba 698

Als gezin, met twee kleine kinderen en beiden een drukke baan, hoopten we dat de robotstofzuiger ons veel werk uit handen zou nemen. Want als we na het werk thuis komen, hebben we niet altijd zin en tijd om het huishouden nog te doen.
Het heeft even tijd nodig gehad, om in onze routine aan de stofzuiger te denken. Om hem aan te zetten als we de deur uit gaan. Aanzetten terwijl we thuis zijn, vinden we te storend, hij maakt best veel geluid namelijk. Toch krijgen we regelmatig een melding (app werkt goed!) dat de stofzuiger vastliep. Dit is dan voornamelijk dat hij vast zit onder de kast of aan een verdwaald stuk speelgoed. Dit maakt dan, dat hij soms slechts 10 minuten z'n werk heeft gedaan en vervolgens vastloopt. Dan heb je de rest van de dag dus pech.
Als hij het wel goed is blijven doen, is de ruimte ook echt schoon. Hij zuigt goed, en de kleinste stofjes neemt hij mee. Hoewel het in eerste instantie lijkt dat dit niet gebeurd hoor, want hij gaat kriskras door de ruimte.
Dus ja, hij doet zijn werk goed. Wel er aan denken hem aan te zetten (of later via de app doen) en zorgen dat alles goed weg is van de vloer!!

Pluspunten

• Mooi Design
  • Maakt goed schoon

Minpunten

• Zit snel vast onder kast.
  • Doet er lang over om terug te keren naar station

willem 26-11-2020

niet ideaal voor huishouden met grote hond(en)

Geschreven voor: iRobot Roomba 698

De iRobot mogen testen. In eerste instantie een degelijk apparaat die gemakkelijk te installeren is.
Direct gebruikt en al snel word opgemerkt dat de hond last heeft van de iRobot gezien hij telkens tegen de hond aan rijd en de hond als reactie gaat staan of ergens anders gaat liggen.
Wanneer de iRobot over de convectorput rijd dan blijft loopt hij vast en vraagt hij om hulp. Al snel tot de conclusie gekomen dat hij voor ons niet in weggelegd en we vertrouwd met de hand blijven stofzuigen.

Pluspunten

• degelijke kwaliteit
  • makkelijk te installeren

Minpunten

• maakt veel geluid
  • niet geschikt met grote huisdieren
  • loopt vast over convectorput

Alies89 26-11-2020

Leuk, maar voor ons niet heel praktisch

Geschreven voor: iRobot Roomba 698

Het product ziet er mooi uit en is niet heel groot. Ook het laadstation is niet heel groot. Hij is makkelijk te instaleren en hij werkt erg goed samen met de app. Als er iets, krijg je ook een melding op je telefoon en ook kan je hem aan/uitzetten via de app. Ook kan je hem terugsturen naar zin laadstation en zien hoe lang hij al bezig is.

Verder vinden wij het een onding. Hij doet lang over onze woonkamer en beukt alles omver wat hij tegenkomt. Hij beukt niet één keer, maar is daarin vrij hardnekkig. Zo heeft hij ook een vloerlamp gebroken. Voor de rest past hij helaas niet onder onze keukenkastjes, dus daar moeten we nog even met onze gewone stofzuiger stofzuigen. Ook durven we hem niet boven te gebruiken aangezien het ding ook over drempels heen probeert te beuken. We zijn bang dat niks hem stopt en dat hij zo naar beneden valt. Verder doet hij ongeveer 2 uur over onze woonkamer (erg goede accuduur, dat wel) en is hij erg luidruchtig. Als we weg zijn en we willen hem naar zijn laadstation sturen, zodat hij klaar is al we thuiskomen, moeten we dat zeker een halfuur van tevoren doen. Hij heeft erg veel moeite om zijn station terug te vinden.

Onder onze bank is het wel schoner dan het ooit is geweest, daar past hij perfect onder. Maar even snel de stofzuiger aanzetten voor een uurtje kan niet echt. Dan heeft hij kriskras door je kamer gezogen en zijn sommige gedeeltes schoon en anderen niet. Voor ons helemaal niet praktisch. Wij sturen hem terug en gaan toch maar weer terug naar onze oude stofzuiger waarmee we binnen 10 minuten een mooie schone woonkamer hebben.

Pluspunten

• Communiceert goed met de app

Minpunten

• Beukt tegen alles aan
  • Duurt lang
  • Geeft veel lawaai

Roderick 25-11-2020

Veel actie en schoon huis voor goeie prijs

Geschreven voor: iRobot Roomba 698

Jarenlang wilde ik er al 1 hebben en uiteindelijk gelukt. Je merkt dat je hele huis een stuk minder stof bevat als je elke dag je stofzuiger even laat rondrijden.
Je moet natuurlijk nog altijd even in de hoekjes zelf zuigen maar je merkt na een paar dagen al dat er overal nog maar heel weinig stof ligt.
Het enige jammere is dat er geen smart sensor en room mapping in zit dus hij is altijd wel even bezig voordat hij overal geweest is.
Lawaai valt mee, en verdeel is dat je hem kunt koppelen aan je smart home en dat hij pas gaat rondrijden als je even weg bent.
Ik had dit jaren geleden moeten doen, top gewoon.

Pluspunten

• Automatisch schoonmaken
  • Schoon huis zonder veel moeite

Minpunten

• Geen room mapping

Daphne 25-11-2020

Super handig

Geschreven voor: iRobot Roomba 698

Wij hebben de robotstofzuiger nu een aantal weken en het is echt een verademing. Via de app hebben wij hem zo ingesteld dat hij elke dag om 9 uur door het huis gaat en je komt dus elke dag in een gezogen huis terug :) In het begin merkte je dat hij echt in een onlogisch patroon door de kamer ging, maar na een paar dagen wordt het al iets logischer...hij gaat bijvoorbeeld systematisch langs een stoel (5-poot) en pakt zo elk stofje wat onder de stoel ligt. Op sommige plekken waar extra kruimels of haren liggen (we hebben een kind van 6 en een hond, dus er valt het nodige op de grond) blijft hij extra langsgaan om te zorgen dat alles goed weg is. Door de borstels aan de zijkant wordt ook het stof en vuil langs de plinten goed meegenomen. Van de week hebben wij 'm op de 1e verdieping gebruikt, was in het begin wel spannend aangezien we een open trap hebben naar de zolder toe en we bang waren dat hij naar beneden zou vallen, maar hij stopte netjes (gelukkig). Een verder voordeel wat wij zien is dat het ook mogelijk is om via de app het in te stellen dat hij door het huis gaat op het moment dat je vertrekt, voor ons werkt dit vanwege de corona niet, aangezien we dus veel thuis zijn, maar ik vind het wel een mooie eigenschap, net als dat je ziet hoeveel deeltjes er zijn opgezogen. Een minpunt vind ik dat hij wel wat geluid maakt (niet zoveel als een gewone stofzuiger, maar wel teveel om er relaxed bij te blijven zitten). Een ander punt van aandacht is dat hij niet altijd meteen terug naar zijn oplaadstation gaat als we dat aangeven (het lijkt wel alsof hij soms eerst een patroon af wil ronden). Maar over het algemeen genomen dus zeer positief!

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Instelmogelijkheden
  • Zorgt voor een schoon huis

Minpunten

• Geluid

JBredewoud 25-11-2020

Geweldige hulp in de huishouding!

Geschreven voor: iRobot Roomba 698

Ik heb de ze Roomba nu een aantal weken in huis en zou ik een robotstofzuiger eigenlijk niet meer kunnen missen. Van te voren was ik benieuwd of het wel zou werken, hoorde wisselende verhalen, maar op wat kleine dingen na ben enthousiast! Je moet deze wel naast de gewone stofzuiger houden, dit voor de moeilijk bereikbare plekken, plintjes afnemen en de trap. Maar ik zet nu de robotstofzuiger iedere dag op een vaste tijd aan en in het weekend 1x de normale stofzuiger. Hij zuigt alles goed op, vogelveertjes en zaadjes, haren etc. Ik mis wel een signaal dat het opvangbakje vol zit, maar maak dat nu gewoon iedere keer als hij klaar is leeg. Dit is supermakkelijk. Je ziet echt verschil nu, misschien dat het komt omdat deze ook fijnstof opzuigt.

Pluspunten

• Maakt goed schoon
  • Via app aan te sturen
  • Goed en makkelijk programmeerbaar
  • Is laag, dus past onder de meeste kasten
  • Gaat moeiteloos over van laminaat naar tapijt

Minpunten

• Blijft een alternatief naast gewone stofzuiger
  • Loopt wel eens vast

Saskia 25-11-2020

Stofzuiger die doet wat hij moet doen!

Geschreven voor: iRobot Roomba 698

Met een gezin met kleine kinderen kun je de hele dag wel aan het stofzuigen gaan. Na het ontbijt, de lunch en zelfs na het diner liggen etensresten overal. Een ongelukje is snel gebeurd. Ook een gezin met dieren die haren verliezen is een goede stofzuiger een must. Elke keer dat ding uit de kast trekken en met een snoer lopen klooien kan dan al snel een heel vervelend klusje worden. Met deze robotstofzuiger is dat gehannes verleden tijd. Je zet hem aan als je vindt dat de vloer wel een stofzuiger kan gebruiken en hij vindt zelf zijn weg door je keuken, woonkamer of bovenverdieping. Hij slaat niets over, best knap hoe die technologie werkt. Door zijn borstels worden ook kruimels die dichtbij een rand of object liggen goed weggezogen. Wel maakt hij lawaai, geruisloos is hij absoluut niet, waardoor het met name handig is om hem te gebruiken als je er zelf niet bij bent. Dus ga je naar je werk of de supermarkt, zet deze Roomba aan en je komt terug in een stofvrij huis!

Pluspunten

• zuigt goed
  • vindt zelf zijn weg terug naar de lader

Minpunten

• maakt lawaai
  • loopt soms vast

Mariekek 25-11-2020

Handig hulpje in de huishouding.

Geschreven voor: iRobot Roomba 698

Intussen 3 weken deze robotstofzuiger in huis. Ik was altijd heel nieuwsgierig of een robotstofzuiger wat voor ons zou zijn. Maar de prijs heeft me altijd tegen gehouden. Nu mocht ik deze roomba testen. Inmiddels 3 weken in huis. En ik ben om. Wat een ideaal ding! Je kan de roomba bedienen met een app op je telefoon of op het apparaat zelf aanzetten. Met de app is ideaal als je van huis bent. Ook kan je in de app een schema invoeren zodat hij op vaste tijden een rondje doet. Hier werkt dat niet omdat hij sommige dagen 2x aan gaat en als we een dag niet thuis zijn helemaal niet. In de app geeft hij ook aan als je bijvoorbeeld een onderdeel moet schoonmaken. Dit spreekt voor zich en is erg makkelijk. Voordat ik de roomba aanzet maak ik even een rondje om alles van de grond te rapen wat niet voor de stofzuiger bedoelt is. Ook even de snoeren en gordijnen aan de kant. Zo kan de roomba daar niet op vastlopen. En daarna kan hij zijn gang gaan. Hij zuigt secuurder en beter dan ik met een gewone stofzuiger. Hij kan onder de bedden en kasten. Bij de trap stopt hij netjes. Ook wisselt hij per soort vloer. De stofzuiger doet wel lang over het zuigen. Mijn man vind dat hij veel herrie maakt. Ik vind het heel erg meevallen. Tijdens een film kijken oid is het niet zo fijn als hij dan bezig is. Maar verder heb ik er geen last van. Maar het lekkerst is toch wel als hij zijn ronde heeft gedaan als je weg bent. Je hebt voor de trappen en voor bijvoorbeeld een kapot gevallen glas nog wel een alternatief iets nodig. Maar verder echt een aanrader.

Pluspunten

• Maakt goed schoon
  • Op afstand te bedienen

Minpunten

• Geluid

Amandavere 24-11-2020

Top!

Geschreven voor: iRobot Roomba 698

Hele goeie stofzuiger, dit scheelt mij echt veel tijd in doen van het huishouden. Hij maakt goed schoon en geluidsniveau is te doen. Snachts aanzetten zou ik niet aanraden, maar in de woonkamer aan, tussendeur dicht en boven werken is prima te doen.
Hij is niet heel ‘slim’, niets gemerkt van het maken van een kaart van de kamer, hij is daardoor vrij lang bezig met schoonmaken.
Had hiervoor een ouder model van roomba, deze nieuwe zuigt iets beter de rommel op en heeft een app om ‘m aan en uit te zetten en aan te geven hoe lang hij bezig is. Voor mij persoonlijk is dit grote prijsverschil deze app niet waard.
Ik zou in mijn huishouden niet meer zonder robotstofzuiger willen!

Pluspunten

• Zuigt goed, ook dierenharen
  • Handige app

Minpunten

• Maakt redelijk veel geluid
  • Lang bezig
  • Niet slim in ‘mappen’ van de ruimte