iRobot Roomba 650 - Reviews

Stofopvang
stofreservoir

laura 02-06-2016 Product kwartaal in bezit

Geweldig apparaat!

Wat een geweldige robotstofzuiger! Na een aantal weken twijfelen en veel erover lezen, toch besloten er voor te gaan. Dit had ik eerder moeten doen! Het is veel geld in 1x maar het is het absoluut waard. Wij hebben 3 katten en deze stofzuiger maakt alles heel goed schoon, zelfs de mat bij de deur. Ook de kattenkorrels worden netjes meegenomen. Het valt op dat de vloer schoner is, dan wanneer ik zelf zou stofzuigen. Het gemak dat wanneer hij klaar is, zelf naar de homebase terug gaat om op te laden, vind ik een pluspunt. Ook kun je 7 dagen een programma instellen: je huis schoon zodra je thuis bent,geweldig! Qua geluid hoor je hem wel, maar ik zet hem altijd aan als ik niet in die kamer ben. Ik vind het echt een aanrader!

fsw002 13-07-2015 Product paar weken in bezit

De zuigkracht van de irobot Roomba 650 is goed, maar soms dropt hij opgezogen deeltjes ergens anders weer. Doet niet alle ruimten, dus even verplaatsen tussendoor. Heeft moeite met hoogpolig tapijt, loopt soms erin vast en laat vuil liggen. Is niet lawaaierig. Makkelijk te legen. Geen moeite met dorpels. Heeft extra functies/opties en een virtuele wall. Werktijd c 60min. Laadtijd 60min/120min enz.

Barend121 07-05-2013 Product half jaar in bezit

Roomba is wee even terug! Draait zijn rondjes iedere nachten dat gaat prima!! Vertrouwen in de roomba is weer stijgende!

Barend121 07-02-2013 Product maand in bezit

De roomba 650 is inmiddels terug naar coolsound. Het plintenborsteltje stopte met draaien en daarmee is hij niet meer goed inzetbaar. Rma dus.

Erg zuur dat deze roomba nu ook defect is gegaan. Hopelijk is hij snel terug want we missen hem wel :-)

Barend121 16-01-2013 Product paar dagen in bezit

Sinds enkele dagen de roomba 650 in bezit, hiervoor de 564 pet enkele maanden gebruikt die helaas defect is geraakt. Door de mediamarkt aankoopbedrag retour gekregen en daarvoor de 650 gekocht,

De 650 werkt ongeveer gelijk aan de vorige roomba, perfect. We zijn erg tevreden over de roomba.

De timerfunctie is wel een must have, iedere nacht om 3:00 rijd hij zijn rondje door de woonkamer en onder de banken. Altijd schoon huis bij opstaan.

Een keer per week zet ik hem voor ik ga werken op de 2de verdieping en dan pik ik hem na de werkdag weer op met een schone slaapkamer. Vooral onder het bed heb je normaal best wat stof, deze roomba gaat er gewoon fijn een paar minuten onder schoonmaken.

De roomba maakt goed schoon en pakt veel rommel op! Altijd leuk om te zien hoeveel stof hij oppakt en we in het bakje vinden in de ochtend.

Betreft geluid, tv kijken en zuigen kan, maar zou ik niet doen. Gewoon lekker laten rondrijden als je er niet bent.

Stroomverbruik valt enorm mee. Hij laat op met een watt of 30 voor een uurtje, daarna is het minimaal (zelfde als gsm). Als je een uurtje per week normaal stofzuigt met een 1600 watt zuiger kan je heel wat oplaadcycli voor hebben. Ofwel gaat je stoomkosfen besparen een roomba.

Over schoonmaakpatroon, dat is een vorm van random rijden en enkele basis regels, hij gaat bijvoorbeeld langs plinten en rondom stoelpoten, daarnaast rijd hij diagonaal door een ruimte en komt op iedere plek een keer of 6 vanuit een andere hoek.

Conclusie we zijn er erg tevreden over en zouden niet meer zonder de roomba willen, kijken nu ook naar de dweilrobot :-)

Aanrader voor iedereen die wat geld over heeft en graag altijd een schoon huis wilt hebben. Ook bij huisdieren een must! Met al die haren, korrels en andere rommel.