iRobot Roomba 780 - Reviews

Type/soort
robot stofzuiger
Nat en/of droog
droog

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 111 reviews die zijn achtergelaten voor de iRobot Roomba 780 op Kieskeurig.nl.

kaya111 09-02-2015
  • Product jaar of meer in bezit

Fijne stofzuiger, maar na anderhalf jaar is hij aardig versleten.
Draait bijna iedere dag. Zijborsteltje draait niet meer, daardoor blijft alle vuil liggen. Borstels ook versleten.
Klein reservoir.
(huishouden met tegelvloeren, 2-3 honden, 3 langhaar katten)

rakki 14-08-2014
  • Product half jaar in bezit

De franjes aan de hoeken van het tapijt daar schiet intussen niet veel van over.Haren van huisdieren worden niet goed verwijderd of je moet eerst met een aftrekker over het tapijt gaan.Het vast rijden onder kasten is nog steeds een probleem en dat laat ook behoorlijk wat sporen na op het toestel.Op laminaat en gladde vloeren doet hij zijn werk goed.

rakki 26-04-2014
  • Product kwartaal in bezit

Is handig in een plaats waar niet veel staat,je moet dus de ruimte eerst leeg maken.Rijdt zich nog steeds vast onder de kasten en rijdt altijd de steun van de home cinema op.Hoogpolig tapijt weigert hij te stofzuigen en dan krijg je steeds de melding dat je Roomba moet verplaatsen.Er is dus nog werk aan want dennen naalden van de kerstboom zuigt hij ook niet op maar verspreidt die door het hele huis.Een tapijt met franjes wordt aan de zijkant heel hard handig aangepakt want de franjes zijn al een flink stuk ingekort sinds ik Roomba nu gedurende 3 maanden gebruik.Misschien heel wat kritiek,maar wel eerlijke kritiek!

gianni1908 17-04-2014
  • Product jaar of meer in bezit

De Roomba 780 is na 2 jaar in gebruikname een toppaankoop gebleken... ondertussen hebben nog 2 andere huishoudens op ons aanraden het toestel aangekocht en unaniem tevreden.
Zeer gemakkelijk in gebruik te nemen, zeer handig en makkelijk te programmeren en er is een afstandsbediening bij (die wij nooit gebruiken overigens). Het is aan te raden om voldoende poortjes aan te schaffen zodat je gemakkelijk zones kan afbakenen. Ook goed om weten is dat het toesten niet van de trap kan afdonderen omdat het een sensor heeft die diepte kan detecteren. Ik zou het toestel meteen terug aankopen... maar ik heb er al eentje en ik koester het ;-) Mijn Roomba 780, mijn vriend ;-)

Veer28 25-01-2014

De Roomba is een zeer handige stofzuiger. Je huis is proper zonder dat je zelf veel hoeft te doen. De Roomba vindt overal zijn weg, onder lage kasten, in kleine ruimtes. Hij geraakt zo goed als overal bij. Voor het gemak zet in mijn stoelen wel even omhoog.
Gebruiksvriendelijk is hij ook.

tinne_mieke 23-01-2014
  • Product half jaar in bezit

Sinds 5-6 weken gebruik ik mijn Irobot (Roomba 780). Ik ben zo blij met deze aanwinst. Ik heb de tijd voor te stofzuigen, maar eerlijk... ik ben geen 'huishoudelijk' persoon. In het begin wist ik niet wat te verwachten en stond ik septisch tegen over, maar ons 'Belle' (dat is de naam die we er voor gebruiken :-) ) is super! We zetten de stoelen op de tafels (hebben er meerdere :-) ) als voor paar uur weg moeten, ruimen het speelgoed van ons zoontje op en als we terug komen... Is onze living en keuken! gestofzuigd! Uiteraard moeten we ze dan even nakijken en eventueel even reinigen met de toebehoren die we er bij kregen. Maar dit is geen langdurige taak dus nog steeds geen minpuntje voor ons 'Belle'. Soms gebeurd het dat ze onder de kast wilt en ze er niet geraakt en dan roept ze "error" maar dit verhelp je gemakkelijk. Je kan ook een 'virtual wall' plaatsen zodat ze niet onder die 'net te lage kast' gaan,deze zijn bijgeleverd maar zonder batterijen en dat is wel jammer. Het had beter geweest dat deze ook met een oplaadbaar accu werkten. Ook is er een afstandsbediening aanwezig, wat zeer handig is als je in de zetel ligt, in de keuken staat of elders in je living en toch je 'Belle' ..Irobot Roomba 780 wil aanzetten of andere functies wilt programmeren. Dit laatste vind ik zelf geweldig. Als je op 'Dock' duwt (op de Irobot zelf) gaat die van zelf terug naar zijn dockstation!! Nu kan je je alleen een beeld vormen, maar zodra je hem hebt... 'U zal hem niet meer kunnen missen!'. Groetjes, Tinne

Jenny H. 22-01-2014
  • Product maand in bezit

We hebben sinds kerst deze ongelooflijke stofzuighulp in huis.
En eerlijk, het is zalig! Je kun hem instellen om op door jou best bevonden tijd en dagen laten uitrukken. Dus elke keer een propere vloer, zalig.
Ook zul je verstelt staan van het vele stof (en bij ons kattehaar) er elke dag in zijn bakje zit.
Ook kun je hem met een gerust hart boven aan de trap rondrijden, dankzij zijn oog bemerkt hij de niveau verschillen en draait hij zich mooi om. Enkel afstandsbediening is niet zo, daarmee bedoel ik dat je erbijna op moet zitten dus kun je evengoed knop op toestel gebruiken of zoals wij de programmering zo zit je direct goed voor de ganse week.

kruidentuin 22-01-2014
  • Product maand in bezit

Het is een handige stofzuiger hij zuigt onder stoelen en banken en baant zich een weg door het hele huis, of zoals je zelf wilt dmv speciale kastjes waarmee je het gebied afbakent.
Jammer is dat hij hard tegen de deuren en onderkant van kastjes bostst met een behoorlijke vaart en hij maakt best veel lawaai. Je moet er wat voor overhebben om een schone kamer te krijgen zonder zelf je eigen in te spannen.

daanboon 20-01-2014

Wat de toekomst allemaal niet kan brengen. Een robot die het stofzuigen grotendeels uit handen neemt, ideaal. Sinds een aantal weken in het bezit van de Roomba 780, en mijn eerste indruk was verpletterend. Allereerst over de inhoud van de verpakking. Er zitten veel extra onderdelen en accesoires bij. Zeer handig, want dit scheelt weer in de kosten. De handleiding is op een DVD bijgeleverd, scheelt weer een boekwerk in de kast. De Roomba is zeer gebruiksvriendelijk, en je hebt al snel door hoe alles werkt. Het dockingstation moet goed tegen een wand worden gezet, anders schuift deze weg, en kan de Roomba niet terug naar zijn mandje. Bediening is zeer gebruiksvriendelijk. Handig is de programma's die ingesteld kunnen worden, zo kan Roomba lekker zijn werk doen als je zelf aan het werk bent. De Roomba zuigt erg goed, en mist geen enkele hoek of plek. Af en toe is de Roomba wel wat agressief bij tafelpoten en stoelen, maar dat valt te overzien. De afstandbediening is erg handig, als je bijvoorbeeld moeilijk kunt bukken. Het bereik van de afstandbediening is niet groot, dus je moet goed dichtbij richten. Ik sta elke keer weer verbaasd hoeveel stof er in de opvangbak zit. Onderdelen zien er duurzaam uit, en gaan volgens mij niet snel stuk. Reinig de onderdelen wel regelmatig, zo blijft Roomba goed zijn werk doen.
Wat een uitvinding!

Stijn Michiels 19-01-2014

ik ben zeer tevreden van de werking op tappijten en onder de beden in de slaapkamer. Ik mis echter wel een borsteltje aan de linker kant.
Het is leuk om een extra hulpje in huis te hebben. De spot functie gebuik ik vaal voor als er iets gemerst is en dat is gemakkelijk. Over het algemeen zeer tevreden

kvtk 19-01-2014

Heb de mogelijkheid dit product te testen dankzij trend.
Bij mij op de stenen vloer was ik niet erg overtuigd, heb ook een erg grote woonkamer met veel hoekjes.
Het speelgoed van de kinderen is echter geen probleem.
Heb hem nu bij mijn ouders op de parket uitgeprobeerd.
Daar werkt hij fantastisch!!
Hij gaat zonder problemen heel de woonkamer rond, zelfs tot onder de kasten en over de tapijten.

mj134 17-01-2014

We hebben Roomba nu al zo' n anderhalve maand om te testen en nog steeds bevalt hij goed. We hebben tot nu toe niet gemerkt dat de batterijduur minder wordt of dat hij minder zuigt. Wel makken we hem regelmatig even schoon (inclusief de filters) en halen we elke dag het bakje leeg en de haren uit de wielen zodat hij niet vast kan lopen. Roomba gaat nog steeds elke dag op pad en zuigt de haren die er liggen netjes weg zodat het schoon is voordat we thuiskomen. We hebben we erg veel plezier van omdat dit ons toch best veel stofzuigbeurtjes scheelt. Wel moeten we een keer in de week nog even de plekjes zuigen waar Roomba zelf niet kan komen. Maar dat vinden we geen probleem omdat alles wat Roomba elke dag doet toch wel erg veel tijd scheelt. Alle obstakels de we hadden zijn uit de weg geruimd en Roomba heeft dus ook vrij baan om zijn gang te kunnen gaan en nog steeds doet HJ dat naar alle tevredenheid.

anmarli 17-01-2014

Ik heb het nu enkele weken om te testen. Ben er wel over te spreken. Zuigt prima, makkelijk in onderhoud, laad snel op, programeerbaar.
Kan echter niet in alle hoeken komen, komt soms vast tezitten onder kast of radiator, kan niet altijd goed op oplader komen omdat deze nogal licht van gewicht is.
Je tijd om wat anders te doen tijdens het stofzuigen, heerlijk ineen druk gezin.

carmania2000 16-01-2014

heb dit toestel nu enkele weken in gebruik en ik ben er zeer tevreden van. Van 3 a 4 stofzuigerbeurten per week naar 1 stofzuigerbeurt per week. Enkel en alleen door dit handig toestel.
Ik druk hem op als ik het huis verlaat en tegen dat ik terug thuiskom is de vloer netjes. Ik heb een kat en een hond in huis dus dan is dit toestel ideaal.

Keeper81 16-01-2014
  • Product maand in bezit

Ik heb deze iRobot Roomba 780 gedurende iets meer dan een maand gebruikt nu en ik ben er uiterst tevreden over.
Wij hebben een redelijk groot appartement waar ook enkele smalle doorgangen inzitten door opstelling van meubels.
Dit vormt echter geen enkel probleem voor dit toestel en keer op keer weet hij de doorgangen ook te vinden en ondertussen alles netjes weg te werken.
Ook kleine verhoogjes vormen geen enkel probleem en worden vlot genomen.
Het onderhoud van het toestel is ook zeer makkelijk door de bijgeleverde stukken.
De opvangbak is zeker ook groot genoeg waardoor je niet na elke beurt het bakje moet leegmaken.
Zeker een aan te raden product naar mijn mening.

Annemie91 16-01-2014
  • Product maand in bezit

Dankzij trnd mag ik een aantal weken de IROBOT ROOMBA 780 uittesten.
Ik ben grote fan geworden!
Ik laat hem elke dag mijn huis stofzuigen terwijl ik mij kan bezig houden met andere dingen.
Vroeger stofzuigde in 1 keer om de 2weken. Nu de robot elke dag stofzuigt ben ik ervan verbaast hoeveel stof er elke dag weer uit te filter komt!
Hij is heel makkelijk te gebruiken, komt in elk hoekje, gaat vlot rond de poten van mijn tafel en gaat moeiteloos kleine verhoogjes over (deurpost bv)

zerber 15-01-2014

de robot is een zeer goed product, gemakkelijk en het heeft bovendien een mooi desing. eens je de robot hebt wil je hem niet meer kwijt!Hij gaat overal grondig tewerk. steeds een pic en span huisje al!s je thuis komt van je werk

zohra19 15-01-2014

heb via trnd.nl de irobot mogen testen.
het is een ideaal hulpje om in huis te hebben. het negatieve ervan is dat het de hoeken niet zo proper krijgt zoals ik het wil , en ga moeilijk tussen de stoelen

zohra19 15-01-2014

heb via trnd.nl de irobot mogen testen.

bloem71 15-01-2014
  • Product maand in bezit

Ideaal als je een drukke baan hebt en weinig vrije tijd hebt.
je komt thuis en het huis is gestofzuigd. Je stelt het gewoon in en het handige programma doet zijn werk. We hebben een hond dus het is een dagelijks klusje. Een paar keer in de week met de dweil erachteraan en klaar is de boel.