Philips HR1040/90 Jamie Oliver HomeCooker - Reviews

Voor het stomen van
rijst, groente, kip
Kleuren
rvs, zwart

Beoordeling op basis van 18 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Jajo20 17-01-2016

Best tevreden over het gebruik van de homecooker.

Het fijne is dat je met 1 apparaat de gehele maaltijd kunt maken, jammer dat er nog niet zo veel mensen er één hebben en dus nog niet volop recepten op de Facebook site zijn, wel al een homecooker site, dus zelf verder experimenteren, bijgeleverde recepten boekje heel duidelijk en al veel recepten daarvan gemaakt.

Cateringmiepje 21-07-2015

Geen speciale toegevoegde waarde aan de rest vd keukenapp.

Heb dit app. Aangeschaft omdat het leek alsof je kon stomen en bakken tegelijk..... Dat kan dus niet.....de enige attractie is dat ik nu een prima stoofschotel kan neerzetten zonder al te veel kans op aanbranden omdat je ook de temp kan instellen en omdat het een roerfunctie heeft. Maar dan moet die roerfunctie wel werken. Is nu al voor tweede keer stuk....

Leo1970 28-04-2014

perfect, kan tijdens het koken andere dingen doen

Ben heel tevreden, maak er van alles mee. Wel in het begin kijken hoelang of met welke tempratuur iets gebakken moet worden. Maar nu bak ik mijn aardappels, shoarma etc met een beetje olie in de pan.
Het stoom gedeelte heb ik nog niet gebruikt. Zijn hier ook Jamie Oliver recepten van?

supertalent 05-11-2013

alles is aangebakken

de eerste maaltijd die ik geprobeerd heb, gebakken aardappels volgens het recept boek zijn volledig mislukt, moest een kwartier kang de pan proberen schoon te krijgen, 70 min. op 250 graden aardappels bakken kan volgens mij ook nooit goed gaan

Kimmel 13-07-2013

Nuttig en leuk apparaat

Ik heb hem nu een maand, en er een beetje ervaring mee. Het is een leuk apparaat, voornamelijk ook omdat je overal en nergens je maaltijd kan klaarmaken (niet alleen in de keuken).

Hij wordt goed heet als het nodig is (maar ik ga meestal niet boven 175c) en je kan er voor veel mensen tegelijk mee koken (maar ik ben alleen, en dat kan ook - wel kliekjes invriezen :-) )..

Een paar min-puntjes; de pan is wel RVS maar niet stainless dus na wat gebruik blijven je gebruiksbeschadegingetjes wel zichbaar. En hij is ook niet anti-aanbak, maar daar heb ik tot nu toe nog geen last van gehad.

Wat je ook niet moet doen is de pan verschuiven als hij op de basis staat, want dat krast meteen in het verwarmingsplaatje (jammer maar helaas). En als je aan het koken bent moet je nooit de haspel of roer-schroef oplichten, want dan komen je ingredienten ook op die plek, en kan je de roer-schroef niet meer makkelijk terugzetten, zodat hij weer over de bodem schraapt, of uberhaubt vat krijgt op de motor.

Verder is het wel zo handig om een vaatwasser te hebben, want je maaltijd komt ook IN de roer-schroef terecht en om die met de hand schoon te maken is een missie (er past geen borstel of spons in), maar uit de vaatwasser komt hij prachtig schoon.

Ik weet niet of ik zoveel aan het kookboekje heb, maar altijd leuk als ik echt eens gek wil doen :-)

Ik gebruik hem op mijn (werk) buro, naast mijn computer, en terwijl ik lekker aan het werk blijf staat Jamie voor mij in de pot te roeren, en soms moet er dan wat extra ingredienten in, die ik vanuit mijn burostoel kan toevoegen :-) Wel grappig hoor..

Al met al best een leuk ding die ik voorlopig nog wel even denk te gebruiken totdat ik weer een vriendin ontmoet die met liefde wél gebruik maakt van een keuken :-)

Robin61 23-06-2013

een goed en handig product

door veelvuldig gebruik wordt je handiger met het omgaan van de instelling van tijd en temperatuur het is handzaam en gemakkelijk te bedienen, stomen gaat perfect binnen een redelijke tijd bakken van aardappels en of andere gerechten gaat probleemloos en zonder omkijken wat aanbranden betreft door het draaiende schoep
onderhoud/schoonmaken is simpel.
wij vinden het geen verkeerde investering en sowieso gezond.

Suhke 16-04-2013

Geweldig!

Ik werk in de avonduren op een plek waar geen kookgelegenheid is.
Voor het eerst in mn leven kan ik zelf mijn eten bereiden!

Het roeren is zo geweldig wamt ik kan gewoon doorgaan met werken.

Voor mij is het het geld wél waard.

ARJKarl 04-04-2013

Goed product maar te duur

Een vriend van mij had een Home Cooker gekocht en hij nodigde mij en een paar andere vrienden uit om er risotto mee te koken. De Home Cooker was makkelijk te bedienen en het eten was heerlijk. Het was vooral fijn dat je er niet de hele tijd bij hoeft te staan (behalve dat je voor de risotto af en toe bouillon moet toevoegen). Het fijne aan dit product is dat je gewoon met vrienden een biertje kan drinken terwijl de Home Cooker al het werk voor je doet.

Persoonlijk zou ik het product denk ik niet kopen. Ik vind de prijs nogal aan de stevige kant en ook neemt het veel ruimte in beslag in de vaatwasser. Maar het was zeker een geslaagd gerecht en leuk om een keer met dit product gewerkt te hebben.

ceesduijn 24-03-2013 Product paar dagen in bezit

Vandaag de Philips HomeCooker voor het eerst gebruikt en ik was onder de indruk. Mooie robuste materialen met als toppunt het snoer dat door onhandigheid tussen de pan en het basisstation was gekomen en na een paar minuten heet, maar niet gesmolten was. De bediening was intiutief, temperatuur en timer instellen werkt prima. Ik heb een risotte gemaakt en het kookboekje was handig want normaal gesproken fruit je uien en rijst op een hoog vuur, maar hoe dat zich vertaald naar de cooker is natuurlijk gissen. De glazen deksel was handig, want het transparant worden van de rijst duurde langer dan Jamie ons deed geloven, maar na wat tijd bijplussen kwam dit goed. Kortom, een prima apparaat, eenvoudige bediening en een leuke gadget voor mensen die van lekker eten houden maar niet zo vaak in de keuken staan.

Anoniem 24-03-2013

Mooi apparaat

jojadie 20-03-2013 Product paar weken in bezit

De Homecooker heb ik nu een paar weken in huis. Het is even wennen aan de etages en de manier van koken maar als je dat eenmaal door hebt is het vrij gemakkelijk. Ik heb een Indische stoofschotel met rijst, groenten en kokossoep gemaakt. Een lekkere Hollandse maaltijd met aardappelen, groenten en vlees in 1 pan. Normaal blijf ik bij het eten staan dit is niet meer nodig want de pan roert zelf het eten. Voor mij een hippe pan die MIJN fornuis zou kunnen vervangen.

jojadie 20-03-2013

De pan die bijna alles kan.

Balakidze 18-03-2013

An amazing machine for busy people!

We cooked for 9 people and this time that was easy! :) It took us just 35 min to make an incredible risotto. It looked real and tasted delicious!
The only minus is that it occupies a lot of space in our small kitchen. To clean it may also be not the most pleasant experience.. It was also a kind of a problem to understand how it works.

jojadie 18-03-2013 Product paar weken in bezit

Ik vind de Homecooker ideaal omdat het makkelijk te bedienen is. Ik heb er nu heerlijke Indische stoofschotels meegemaakt. Je moet even wennen aan de etage`s maar als je dat eenmaal door hebt kan je een lekkere maaltijd neerzetten met aardappelen, groenten en vlees in 1 pan. De pan doet rest je hoeft niet meer te roeren.Normaal blijf ik bij het eten staan en nu kan ik iets anders doen tijdens het koken.

chll 17-03-2013 Product paar weken in bezit

we hebben deze nieuwe homecooker vorige week getest.Deze fornuis kan koken eenvoudiger maken. Het werkt in een eenvoudig manier:Het menu selecteren, zet ingredians in, is het gekookt voor u.Het duurt ook tijd voor de maaltijd klaar, maar u kunt andere dingen doen tijdens het koken voor u. Dat is eenvoudig.

FBuiter 11-03-2013 Product paar dagen in bezit

We hebben het apparaat zaterdag getest aan de hand van het receptenboek van Jamie Oliver, dit receptenboek krijg je geleverd bij de Homecooker. We hebben alles gedaan volgens omschrijving en het eindresultaat was heerlijk. De voorbereiding kost wel wat tijd, ook doordat we geen snijmachine hebben en alles met de hand moesten snijden. Maar zit alles in de pan dan heb je er geen omkijken meer naar. Er brand niks aan, er kookt niks over, het is wachten totdat de timer begint te piepen en dan is alles klaar. gezellig samen eten en daarna kan alles in de vaatwasser.

De recepten van Jamie Oliver zijn zeer uitgebreid, hierdoor ben je lang bezig. Ik heb geen ervaring met gewone dagelijkse recepten. Het zal wel handig zijn als je wat informatie kunt vinden over de bereiding van normale recepten met de Homecooker.
We gaan in ieder geval nog een paar recepten van Jamie bereiden, want dat het eerste recept heerlijk was dat vonden we allemaal.

Het is een mooi apparaat, de prijs is wel aan de hoge kant, het vervangt niet al je pannen. Wel handig in gebruik, verder moeten we eerst meer ervaring op doen met gemakkelijke recepten om te kijken of het tijd bespaart, zoals men zegt, is nu nog niet mijn ervaring

biancavdor 08-03-2013 Product paar dagen in bezit

Pan doet wat hij zegt, hij kookt voor een gedeelte voor je. Het beste aan dit product is het roerstuk wat tijdens het koken voor je roert waardoor je hier zelf niet mee bezig hoeft te zijn. Je gooit je groente er in en kan de pan gemakkelijk instellen op temperatuur en tijd. Dan gaat de pan automatsch aan het roeren waardoor je groente aan alle kanten wordt gebakken. In de tussentijd kun je zelf iets anders gaan doen. Natuurlijk meot je net zoals altijd zelf ingredienten op de juiste tijd toevoegen. Je kunt dus niet alles zomaar in 1 keer erin gooien en klaar. Ook zul je alles zelf moeten snijden of de snijtoren aanschaffen. Dit scheelt natuurlijk ook weer een hoop tijd en gedoe.
Het is even wennen met het instellen van de temperatuur en tijd maar als je dit voortaan weet voor de maaltijden die je wilt bereiden dan is het echt wel een makkelijke pan. Het laatste voordeel: bijna alles kan in de vaatwasser.

Biancavd 08-03-2013

lekker handig koken, werkt prima

Op het moment dat je de pan uit de doos haalt dan kun je er eigenlijk al bijna meteen mee aan de slag. ER zitten geen moeilijke menu's op of speciale instellingen waar je iets van af moet weten. De pan is gemakkelijk in te stellen op een temperatuur en tijd en de pan blijft gedurende de hele baktijd op die temperatuur staan. Hier hoef je zelf verdern iets aan te doen.
Waar je ook niets an hoeft te doen is het roeren. De pan roert echt gewoon zelf, dit is het meest makkelijke aan deze nieuwe uitvinding van philips. Gooi er groente in en de groente wordt aan alle kanten gebakken en het bakt niet aan, ideaal. Ondertussen kun je zelf andere dingen gaan doen.
Moet wel eerlijk toegeven dat je toch nog zelf wel wat dingen in de keuken moet blijven doen. Het is niet alleen alles in de pan gooien en klaar. Tenminste die ervaring heb ik nog niet. Je zult zelf het snijwerk moeten doen of de speciale snijtoren erbij moeten kopen.
Ook geldt dat je nog steeds niet alles tegelijk kan bakken/koken maar dat kan je normaal gesproken ook niet.
Met de bijgeleverde recepten kun je in ieder geval lekkere maaltijden makkelijk op tafel krijgen. Wat ik alleen nog hoop dat komt is een kookboekje met recepten waarin bijvoorbeeld staat hoe je groenten moet stomen ed. Want ook stomen kan deze pan!

Wat mij betreft is het een makkelijk apparaat maar je moet er wel even mee leren koken. Dit leren ligt niet aan de moeilijkheid van het apparaat maar gewoon even te weten komen hoe lang eten moet bakken of koken en welke instelling er dus bij hoort.