Denon AVR-1911

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Denon AVR-1911 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

karel0987 18-04-2011
Geschreven voor: Denon AVR-1911

Ik heb deze receiver in duitsland gekocht voor €375 (thuisbezorgt) bij Hifi-regler.de. De gebruikaanwijzing had ik reeds via internet bestudeerd. Het aansluiten met hdmi-kabels is verder simpel. Het instellen van alle mogelijkheden vergt soms wel wat gepuzzel. Ik bedien mijn apparatuur met de Logitec harmony-one. Om deze goed in te stellen ben je (lees ik) wel even bezig. De twee Magnat Vector 55 icm drie KEF 2005.3 satelliet luidsprekers komen nu pas echt tot hun recht. Ik heb nooit geweten dat deze zo'n goed geluid konden weergeven...

oosthuizen 21-12-2010
Geschreven voor: Denon AVR-1911

Uiteindelijk voor deze Denon gekozen. Onkyo, Marantz , Pioneer en de Harman Kardon zijn bekeken , maar vooral beluisterd. De speakerbezetting : 2 x front Kef IQ90, centrum Mission MC3c2i en Surround Kef IQ30. In deze bezetting is een subwoofer volstrekt overbodig.
Zowel in de sourround- als in de directmode geeft de receiver een super geluid. De lipsynchronisatie is geweldig en alles gewoon via HDMI, HD-TV, Blueray en HD-recoder. Een paar kabeltjes, weg met al die bossen kabels.
De bediening is voor de leek vrij eenvoudig en voor de liefhebber kan je diep in de menu's.
De afstandsbediening heeft een eenvoudige en dus gewone kant, maar voor de liefhebber ook nog een wat ingewikkelder achetrkant. Helemaal goed.
Mijn vorige DENON , die nu op zolder staat, komt uit 1982 en is in super conditie. Over de duurzaamheid heb ik bij Denon geen enkele twijfel.

Jeffrey Boot 20-12-2010
Geschreven voor: Denon AVR-1911

Ik heb de receiver nu een maand of 2 in bezit en hij is helemaal naar mijn zin. Hij doet alles wat hij moet doen en stuurt mijn Klipsch luidsprekers perfect aan. Bij aanschaf zat ik te twijfelen tussen deze en de Onkyo SR608. Uiteindelijk voor deze gekozen vanwege het in mijn ogen veel mooiere design en nog geen seconde spijt van gehad.

jhaverlach 06-10-2010

---------Update review, 6-10-2010----------
Ik heb de receiver nu een maand in bezit.
Ik ben meer dan tevreden over het apparaat,zowel beeld als geluid perfect. Alles is aangesloten met hdmi kabels, ik heb eerst getwijfeld of ik alles optisch moest aansluiten i.v.m. geluidskwaliteit.
Het is met de hdmi kabels helemaal perfect.Als je je een beetje verdiept in de gebruiksaanwijziging is de bediening gemakkelijk. Deze receiver is een aanrader,zeker voor die prijs.

---------1e review, 11-9-2010----------
Ik heb na lang twijfelen Denon AVR 1911 aangeschaft.
Ik had hiervoor een NAD 752.
Deze had echter niet de mogelijkheden van HDMI aansluitingen.en True HD Dts.
Ik moet zeggen dat voor deze prijs de kwaliteit zeer goed is. Geluid is zeer goed, beeld is goed,Mogelijkheden zijn legio. Ik moet zeggen dat alle instellingen configureren best een beetje tijd in beslag neemt. Maar het is goed te doen. Gebruiksaanwijzing zit er in het Nedeland bij.Over de duurzaamheid kan ik niets zeggen, maar aangezien de 1910 al een succes is zal het met deze wel loslopen.
Ik heb de kef c series hierop aangesloten alss frontspeakers een een center,suround en subwoofer (E8) van Jamo. Klinkt perfect

P.F. de Groot 05-10-2010
Geschreven voor: Denon AVR-1911

Een goed apparaat voor een redelijke prijs. De geluidskwaliteit is nog weer beter dan mijn vorige Denon receiver. Er zitten minder aansluitingen op, maar dat komt doordat de meeste apparaten middels HDMI worden verbonden. Mijn digitale HD decoder ga ik via de optische aansluiting aansluiten, zodat ik met HDMI rechtstreeks van de decoder naar de TV kan. Dan hoef ik de decoder niet altijd aan te zetten als ik digitale tv wil kijken.

DKW 05-10-2010
Geschreven voor: Denon AVR-1911

Apparaat oogt mooi,ziet er duurzaam uit.
Gebruiksaanwijzing is uitgebreid.Het waarom en het doel van bepaalde instellingen is niet altijd even duidelijk aangegeven.
Met HDMI-kabels naar LCD-Tv en CD-speler werkt alles uitstekend, prima geluidskwaliteit.
Zeer tevreden, ruim maand in bezit.