Onkyo TX-NR646 - Reviews

Hdmi in

jer. 12-04-2016 Product kwartaal in bezit

Kwaliteits receiver

7,6
Nu de TX-646 een aantal maanden in bezit na vervangen van mijn oude onkyo die alleen de standaard hdmi functies had.

het geluid is zeker van kwaliteit en het robuuste van de behuizing ook de zone 2 is ideaal voor speakers op een andere kamer en omdat deze via de app bedienbaar is kan het in het hele huis alleen de Wi-Fi functie is niet helemaal stabiel met de app communicatie van je smartphone daarom heb ik hem bedraad met netwerkrouter.

ik heb nog een van de eerste hdmi tv's deze ondersteunt niet hdmi functie dus de receiver weet niet wat hij met de tv hdmi signaal moet doen dus schakelt de receiver terug op tv functie i.p.v. op de media box hier is geen functie om uit te zetten. verder top product

VFR1200 17-09-2015 Product maand in bezit

mijn oude Onkyo TX uit de 9200 serie was kapot, gevallen tijdens de verhuizing. Repareren bleek erg duur. Op basis van reviews besloten de TX NR646 te kopen. Installatie is erg eenvoudig via de tv. Ik heb 2 Acoustic Research Boston HR400 en 3 KEF SP 3327 met een KEF subwoofer PSW 2000 als geluidsbron. Zijn al wat ouder maar voldoen.
Eerste indruk mooi en vol geluid met goede differentatie tussen hoog, laag en middengebied. De diverse geluids instellingen zijn goed te onderscheiden. De Dolby functie is te gek, zeker bij het afspelen van een Blue Ray film. Ik wacht nu op 2 Atmos Dolby boxen. Krijg je er gratis bij, ben benieuwd naar nog ruimtelijk geluid. Bediening is prima, AB leer je snel te doorgronden. Ik vindt het apparaatje logisch ingedeeld. Radio via de netwerkrouter werkt perfect, enorme keuze in radiozenders. Pure audio als instelling is genieten.....
Mooie strakker vormgeving met, alweer, logische opstelling van de diverse knoppen. Ik ben efrg blij met mijn aankoop.

ggroen 31-08-2015 Product paar dagen in bezit

Goed geluid in vele instellingen van direct naar bewerkt. Ook in Phase bass aan, allerlei surround instellingen, pure audio, of direct: helder strak geluid op mijn Johan Ketelaar optima front boxen en aanvulling met centrer en surround van j Ketelaar. Meest gebruikt: pure audio.

Vanaf app: Alles werkt vanaf begin logisch en snel: Nas, digitale radio, Spotify extreme, blueray, humax ziggo, etc.

Vanaf afstandbediening: zelfde maar eerst goed de handleiding in duiken. Dan werkt het, maar ik kies de app!

I-Know 06-08-2015 Product paar dagen in bezit

6,6
Deze Onkyo TX NR646 vijf dagen in huis gehad en volledig kunnen testen.
Aangesloten op Dynaudio Contour S1.4 front, Q Acoustics 3020 rear en Monitor Audio Silver RXW-12 sub. Vergeleken met mijn Denon AVR-X2000 is het een wereld van verschil, Let wel!! in het voordeel van mijn Denon AVR-X2000.
Ik kan totaal geen plaatsing waarnemen bij deze receiver.
Hoog klinkt dof, het middengebied is ronduit slecht te noemen, en het laag enorm rommelig. Het geluid is echt niet volwaardig te noemen.

Na het lezen van diverse reviews had ik de overtuiging dat dit een waardige vervanger zou zijn van mijn Denon omdat ik mij enorm irriteerde aan het feit dat het schakelen van de HDMI inputs dat gewoon niet goed werkt.

Bij deze Onkyo gaat dit wel perfect hoe vaak ik mij tv, streamer ook aanzet ik heb altijd beeld. geweldig!
De setup kan echt niet meer anno 2015 mijn vorige Onkyo versterker uit 2012 had bijna dezelfde setup en toen vond ik al dat het een stuk beter kon.

Echt jammer, ik had veel meer verwacht van deze Onkyo.
Hij mag dan wel alles aan board hebben maar uiteindelijk gaat het toch om de geluidskwaliteit. En dat viel mij persoonlijk enorm tegen. Maar goed smaken verschillen.