De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG HU70LS op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Mascha 12-02-2021

Top beamer met scherp beeld

Geschreven voor: LG HU70LS

Top product! Prachtige beeldkwaliteit, mooi ontworpen beamer en erg licht. Makkelijk om te verplaatsen en niet storend om in de woonkamer te plaatsen. Handig dat de apps zoals Netflix al in het systeem staan wat het erg makkelijk in gebruik maakt. De beamer creëert echt een cinema at home gevoel. De afstandsbediening is ook heel makkelijk te gebruiken en navigeert je gemakkelijk door alles heen. We gebruikten de beamer wel altijd met een externe speaker omdat de interne speaker niet echt denderend is.

• Beeldkwaliteit

Minpunten

• Prijs
  • Interne speaker

Sjeffke 24-11-2020

Bioscoop knaller

Mijn belangrijkste verwachtingen waren:
- Hoe zal de resolutie zijn met z’n groot formaat?
- Komen de kleuren en scherpte/diepte waar getrouw over?
- Kan ik overdag ook gewoon kijken?
- Is de beamer gemakkelijk te installeren / opbergen? (Ik heb namelijk geen vaste plek in huis waar deze continu zou kunnen staan.)

De installatie was erg makkelijk! Dankzij bijgeleverde handleiding en duidelijke instructies op het scherm, was het eigenlijk ‘plug and play’. De beamer kalibreert automatisch het beeld op de ruimte waar het zich bevind. Hierdoor wordt het beeld perfect in het midden van de muur gepresenteerd met de juiste scherpte.

Na de installatie was het tijd om mijn verwachtingen uit te testen. Tijdens het installatie werd mij al een hoop duidelijk. De pixels spatten er vanaf, wat een resolutie! En echt waanzinnig scherp, niet normaal dat dat uit z’n klein kastje komt. Vloeiende beeldweergave, geen haperingen, ideaal tijdens voetbal- of filmavonden.
Verder is de beamer gemakkelijk te bedienen middels geleverde afstandsbediening. En in een mum van tijd heb je de beamer opgebouwd en weer opgeruimd.

De beamer is enorm strak, compact en elegant en doet dus absoluut geen afbreuk aan je interieur middels zijn design. Het is een prijzige aankoop maar absoluut zijn geld waardig!
Overdag gebruik maken van de beamer is geen probleem, de beamer geeft voldoende licht.

• 4K kwaliteit
  • Bioscoopervaring

Minpunten

• vrij prijzig

bas 02-11-2020

super scherp beeld en makkelijk te gebruiken

Geschreven voor: LG HU70LS

Zo uit de doos te gebruiken. De beamer verbind in no-time met je wifi netwerk en met de afstandsbediening (die net werkt als een Wii controller) kan je uiterst gemakkelijk je gebruikersnaam en wachtwoord invoeren, geen "afstandsbediening-lastige-invoer".
Voor de meest gebuikte streaming-diensten zit er zelfs een aparte knop op de remote. Netflix is dus nooit ver weg. Je kan ook erg gemakkelijk NPO, Pathe en andere streaming-apps downloaden en gebruiken. Uiteraard zijn er nog legio andere mogelijkheden om je content via je laptop of pc te tonen

qua scherpte...niets te klagen. met een 4k, 8.3 megapixel resolutie wordt alles super scherp weergegeven. de beamer biedt een aantal voorgeselecteerde scherminstelling v.w.b.t. breedte/lengte en voor de kleuren instelling geldt hetzelfde, en dat meer dan afdoende.

in de beamer zit ook een speaker voor het geluid...wat prima is als de kids even snel wat cartoons willen kijken. maar wil je de film ervaring...zorg dan voor een goede surround set of headphones.

Pluspunten

• bedieningsgemak
  • scherpte

Minpunten

• geluid

Harvy 26-10-2020

Superscherpe bioscoop-ervaring

Geschreven voor: LG HU70LS

Perfecte thuisbioscoop beamer. Installatie is heel simpel; en ook de bediening van het webOs menu middels de bijgeleverd afstandsbediening gaat vlot. Met de afstandsbediening "hoover" je met een pijltje over het scherm om snel selecties te maken in de menu's. Alle basics kun je daar eenvouding instellen. Ik heb een Bluetooth verbinding gemaakt met mijn soundbar en dat ging meteen goed. Klein puntje van aandacht voor LG is wel dat na iedere restart van de beamer je opnieuw "Ja"moet klikken om weer opnieuw connectie te maken met de soundbar. Deze onthoudt de beamer dus wel, maar er is vrij kort de tijd om op "ja" te klikken. Als je te laat bent moet je in het menu de BT connectie weer actief zetten. In het menu kun je allerlei nederlandse apps installeren. Naast Netflix, Prime video en Youtube (die al voorgeinstalleerd zijn) kun je dus ook Videoland, RTLXL, NPOstart, Kijk etc installeren. Enige app die ik mis is mijn XS4All app en Kodi (om te streamen vanaf mijn server). Netflix en Prime hebben een dedicated knop op de afstandsbediening en je zit dus ranzendsnel in die app. Via ingebouwde Wifi kun je soepel streamen via Netflix en Videoland. De kwaliteit is prima. Zelfs 4K films op Youtube draaien perfect zonder hapering. Hier komt ook de 4K resolutie van de beamer natuurlijk perfect van pas. Alle films (zowel 1080p als 4K) worden superscherp op de mijn muur geprojecteerd. Ik heb geen apart beamer-scherm maar dat lijkt ook helemaal niet nodig.Mijn muur is niet eens glad en heeft een kleine korrel in de verf; maar dit lijkt helemaal niet op te vallen. We zijn erg blij met onze nieuwe thuisbioscoop

Pluspunten

• 4K superscherp en kleurrijk
  • Ingebakken apps

Minpunten

• Geen verstelbare pootje om hoek te wijzigen
  • BT verbinding moet je steeds opnieuw accepteren

GuusR 22-07-2020

Topprojector

Geschreven voor: LG HU70LS

De LG HU70LS is de beste projector die ik tot nu toe heb gehad, zelfs op 140 inch geeft hij haarscherp beeld zonder dat hij veel geluid maakt. Verder bevat de projector zelf alle belangrijke streamingapps zoals Netflix, Disney+, Videoland, etc. zodat je zonder een mobiele aansluiting makkelijk je favoriete serie kan kijken.
De kleuren en helderheid zijn goed, waardoor je ook bij donkere beelden een duidelijk contrast ziet.

Pluspunten

• Helderheid
  • Scherpheid van het beeld
  • Makkelijk mee te nemen
  • Ingebouwde apps

Minpunten

• Werkt In lichte ruimtes (buiten) minder goed

korneel 18-07-2020

Geweldige Beeldkwaliteit, en gemak in 1

Geschreven voor: LG HU70LS

Geweldige eenvoudige te installeren 4k Beamer van LG. Ik heb deze beamer gebruikt in een compleet verduisterde kamer, de kleuren spatten werkelijk van het scherm af, de 4k beeldkwaliteit is werkelijk indrukwekkend. Door de Android interface zijn installeren van apps (netflix, youtube) een fluitje van een cent. Ook het kalibreren van de randen zijn erg eenvoudig. Het enige minpunt dat ik kon ontdekken was de complete zwartwaardes, deze waren meer grijs dan diep zwart, wat ook erg lastig te projecteren is. Voor iemand die een groot scherm diagionaal wil, (ik heb 120 inch) is dit een all round erg goede aanschaf, geweldige beeldkwaliteit, voldoende lumen (2500) voor ook tijdens een niet gehele donkere ruimte toch ruim voldoende. En veel apps ter beschikking in de LG store.

Pluspunten

• 4K beelden erg indrukwekkend
  • Eenvoudige installatie
  • Erg groot beeld mogelijk +120 inch
  • Andoid interface, eenvoudige apps installatie

Minpunten

• Diepe zwart waardes waren meer grijs dan zwart

Niek Luinge 11-07-2020

Lekker scherp groot beeld, goede TruMotion, redelijk stil

Geschreven voor: LG HU70LS

Wat een mooie beamer! Ik heb ‘m nu enkele weken in gebruik en ik geniet er erg van! De beamer is lekker compact en ziet er mooi uit. Hij weegt weinig en dat is een voordeel bij het uitpakken en op zijn plek zetten, maar zodra hij ergens staat glijd hij ook zo van zijn plek als je bijvoorbeeld een kabeltje aan het wegwerken bent. Bij het opstellen valt me ook op dat je de hoogte van het beeld niet kunt aanpassen. Je moet dit fysiek doen, wat er op neer komt dat ik twee dvd-doosjes onder de beamer moest schuiven om het beeld op de juiste hoogte te krijgen. Onhandig… Als er simpele stelschroefjes onder zaten was dit opgelost. Dat is super makkelijk maar helaas heeft LG dat niet begrepen. Voor deze prijs had ik wel zoiets verwacht. Maar goed, de meeste mensen zullen denk ik een beamer ophangen en dan is dit geen issue meer.
Het aansluiten was een eitje, HDMI-kabel erin en stroomkabel en gaan met die banaan. Er zijn twee HDMI-poorten voor handen, ik heb er ééntje verbonden met mijn spelcomputer en één met mijn AV-receiver voor het geluid. En dat geluid heb je nodig, de interne speaker van de beamer is niet echt fijn om naar te luisteren. Maar de meeste mensen die kiezen voor zo’n groot mooi scherm gebruiken ook een mooi systeem voor het geluid dus vooruit. Naar mijn mening kunnen alle beamers beter die speaker weglaten en de ruimte gebruiken voor een grotere, stillere ventilator.
Ik heb op de beamer eerst een film gekeken vanaf een externe harde schijf, via USB. Dat werkt prima! De beeldkwaliteit is hartstikke mooi, prachtig groot, scherp beeld, ook goed scherp te stellen. Mooie soepele bewegingen door de TruMotion, die werkt perfect. Geen haperingen of rare foutjes zoals ik bij mijn oudere tv wel eens zag vroeger.
Na de eerste film op USB ben ik de beamer gaan verbinden met WiFi, en dat werkt als een zonnetje. Mijn router staat twee verdiepingen lager in een betonnen huis maar de verbinding is snel en foutloos. Netflix werkt prima en ik kijk vooral films vanaf mijn NAS, via Plex. Die app draait goed op de beamer en de hoogste kwaliteit films (4K, HDR en Dolby Atmos) komen moeiteloos en zonder vertraging door. Hartstikke fijn kijken zo!
De interface van de beamer is lekker overzichtelijk en soepel. De fijne afstandsbediening helpt hierbij. Ik heb een oled-tv van LG, dus voor mij was het niet wennen. De interface is exact gelijk, alleen iets langzamer dan die op de tv. De afstandsbediening is ook vrijwel identiek, behalve dat die van de beamer wit is. Leuk detail bij een witte beamer! Er zit textuur op het scrollwiel, dat vind ik een leuke toevoeging. Backlight is ook aanwezig, die reageert op beweging, maar dat had ik liever niet gehad. Het kan handig zijn in het donker, maar de backlight gaat ook aan als je je glas drinken naast de afstandsbediening op tafel zet. Helaas kan de backlight niet uit (voor zover ik heb kunnen vinden) dus ik ben benieuwd wat de batterijduur is…
Dit is mijn eerste beamer, ik werd altijd tegengehouden door het idee dat zo’n ding veel lawaai maakte maar dat valt reuze mee. Als je een film kijkt hoor je de ventilator amper, ik had hem de meeste tijd staan op de normale stand. Als je de beamer instelt op eco is hij nog de helft stiller, maar dat gaat ook ten koste van de lichtopbrengst. Deze is al niet hoog dus dat heb ik maar niet gedaan.
Al met al is het een topding! Ik ben er zeer tevreden mee!

Pluspunten

• Groot scherp beeld
  • Perfecte frame interpolation
  • Redelijk stil voor een beamer
  • Afstandsbediening fijn en mooi
  • Interface fijn, soepel en magic remote is top

Minpunten

• Je hoort hem toch nog, als je geen geluid aan hebt
  • Backlight afstandsbediening kan niet uit...
  • Hoogte van beeld niet instelbaar
  • Redelijk lage lichtopbrengst
  • Interface net iets trager dan mijn LG oled-tv

MrFox 09-07-2020

Scherpe beeldweergave en rustig beeld

Geschreven voor: LG HU70LS

Deze 4K UHD LED beamer Geeft scherp beeld in UHD kwaliteit. Een hele verademing in vergelijking met mijn gewone beamer. Door de TruMotion technologie zijn er geen haperingen in het beeld. Het beeld is ook rustig en niet belastend voor de ogen. In tegenstelling tot mijn verwachtingen geeft deze beamer voor een projectie veel licht. Vergelijkbaar met een backlit TV.Op een afstand van bijna 3 meter projecteert hij een diagonaal van 1,6 mtr zonder detailverlies. In een ruimte met veel lichtinval wordt het beeld onduidelijker, hij komt het best tot zijn recht is donkere ruimtes.De magic remote werkt als een soort muis die je als een soort 'toverstok' op het beeld richt. Het is erg wennen en soms is het handiger om gewoon de navigatiepijlen op de afstandsbediening te gebruiken. De beamer is zeer eenvoudig in gebruik en heeft een eenvoudige setup wizard. Geavanceerde instellingen zijn echter lastig te vinden in het menu. De wifi verbinding is stabiel en de smart apps komen zo goed tot hun recht. Het is wel noodzakelijk om de beamer met externe audioapparatuur te verbinden. De interne speaker is bij lange na niet voldoende om een bioscoopervaring te geven.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Eenvoudig te bedienen
  • Rustig beeld
  • Handige smart apps
  • Goede wifi

Minpunten

• Projectie op afstand
  • Luidruchtige ventilator
  • Prijzig