Epson EH-TW6100

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Epson EH-TW6100 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

BART148 25-04-2014
Geschreven voor: Epson EH-TW6100

Nog steeds zeer tevreden met de EH-TW6100 na ruim een haf jaar en 400 uur film kijken.
Ik heb nog meerdere 3D films gekocht o.a. Avatar.
Heb met nog meer verbazing zitten kijken,brengt echt meerwaarde aan de film.

mar10post was teleurgesteld,maar heb een vermoeden dat deze persoon te dicht op het beeld zit en dat doen ze bij What hifi niet.
Heb zelf een 120 inch(3.33m)scherm en zit daar 6 meter vandaan en de beamer hangt er 3.60m vandaan, heb echt een heel mooi beeld.
De zwart waardes zijn echt ruim voldoende (hoe zwart wil je het hebben).
Een dlp beamer heeft misschien een iets strakker beeld maar heeft wel dat regenboog effect en de micro spiegeltjes (andere techniek i.p.v.lcd techniek)kunnen door een stofje of vuiltje vast komen te zitten en heb je een zwart puntje in je beeld.
Wil je toch een nog beter beeld dan ben je snel €1000 of meer kwijt.

mar10post 16-02-2014
Geschreven voor: Epson EH-TW6100

Wow wat een teleurstellende ervaring was dit.
What hifi vind dit de beste middenklasse beamer van 2013??? Onbegrijpelijk dat deze betrouwbare reviewers dat claimen.
Ik heb zelf een mitsubishi hc3800 uit 2009 die ondanks dat ik gek word van het 'rainbow effect' een veel strakker en beter beeld geeft. Dit leek wel een eerste generatie lcd-tv. Zwartwaardes ver beneden peil voor de prijs. Hij is weer terug gegaan. Ik hoop dat dit niet standaard is bij Epson.
Één tip:spaar door voor wat anders en beter!!!!!!

BART148 02-01-2014
Geschreven voor: Epson EH-TW6100

Ben erg tevreden over deze beamer.
Mogelijkheden heb ik een 9 gegeven omdat ik een filtertijd mis om het luchtfilter schoon te maken.
HDMI,RGB,computer aansluitingen,aan plafond hangen,3D.

Menu's zijn makkelijk te doorlopen en in te stellen met de afstandsbediening zoals: kleuren,3D,van 2D naar 3D.
Beeld grote en focus van het beeld zijn nauwkeurig in te stellen met de hand.
Luchtfilter is makkelijk uit te halen en schoon te blazen.

Beeldkwaliteit is kleurrijk en natuurlijk.
Evenveel lumen voor wit licht en kleurlicht geloof ik wel.
Deze nieuwe techniek van Epson in planet earth kwamen de kleuren erg natuurlijk over,vooral de paradijsvogels.
Het 3D effect heeft me verbaast over de scherpte en de helderheid van de film(sanctum,Oz;the great and powerfull)ook de achtergronden en vertes zijn helder.
Zo indrukwekkend helder heb ik het in de bioscoop(Harry Potter) nog niet gezien.
Zal wel liggen aan de techniek: 2D 240hrz,3D 480hrz.

Vormgeving is overal in balans.
Mooi design,misstaat niet aan het plafond.

Wat duurzaamheid betreft:ziet er degelijk uit,heb er totaal geen problemen mee.
Er zit ook een kunststof kapje bij voor de lens tegen bescherming van stof en houd de lens goed op zijn plaats
tijdens transport en stoten.

De RF(radio frequentie)bril werkt zonder problemen,laad makkelijk op via lader of computer.

Hoop nog veel plezier met deze beamer te hebben 7 tot 8 jaren(net als de vorige).
Met extra 3D bril was ik ± €1350,-kwijt en vind de prijs kwaliteit verhouding meer waar voor het geld.