Miele Duoflex HX1 Cat & Dog

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele Duoflex HX1 Cat & Dog op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jos 18-03-2024

Zwaar, iets wat onhandig, geen fan

Geschreven voor: Miele Duoflex HX1

Miele 'immer besser' Duoflex valt tegen. Qua design erg mooi om te zien, maar is dat echt belangrijk?

Door naar de iets belangrijkere punten, allereerst accuduur. Ik kan mijn huis a 120 m2 niet in 1 laad beurt doen. Dit komt vooral doordat de machine automatisch op kleed naar de turbostand gaat, wat van mij niet hoeft aangezien hij in die stand maar 15 min mee gaat.

Daarnaast is hij zwaar in de pols, en maakt hij veel lawaai. Opties als een lampje bij de kop zodat je ook onder het bed stof kan zien mist. En tot slot hij kan niet los tegen de muur staan omdat door die wieltjes in de kop hij dan onderuit schuift. Dus je zult de docking station moeten boren.

Nou maar hopen dat hij lang genoeg mee gaat dat ik hier aan kan wennen, mijn vorige 150 euro dure steelstofzuiger ging een jaar mee. Maar die had boven genoemde nadelen niet.

Pluspunten

• design
  • zuigkracht

Minpunten

• accuduur te weinig voor 120m2
  • geen lampje in de zuigkop
  • lawaai
  • Zwaar sturen, sterke pols nodig
  • moet in docking staan, valt anders om

Jolyn 11-03-2024

Hoge verwachtingen waargemaakt

Geschreven voor: Miele Duoflex HX1 Extra

Wat een fijne stofzuiger! Waar ik een eerdere Rowenta en Bosch geprobeerd heb en gauw weer terugstuurde, ben ik over deze Miele erg enthousiast. Hij ligt stevig in de hand, is wel wat aan de zware kant maar zuigt moeiteloos al het vuil op. Grotere stukken neemt hij niet op, maar dat is voor mij geen probleem aangezien ik deze stofzuiger naast mijn gewone grote stofzuiger gebruik. Erg handig om hem er even bij te pakken wanneer de kinderen net ontbeten hebben of de hond zand meegenomen heeft naar binnen. Je kunt hem gemakkelijk ophangen en wanneer je alleen de kruimeldief wilt gebruiken, blijft de stang gemakkelijk hangen. Hij is eenvoudig te legen en houdt het in turbo stand gemakkelijk vol door de hele benedenverdieping van 90m2. Het enige wat ik mis is een lampje in de voet, maar verder zijn wij heel tevreden.

Pluspunten

• Groot bereik
  • Makkelijk te legen

Minpunten

• Lampje ontbreekt

Evelien 06-03-2024

Degelijk, stijlvol en naar verwachting

Geschreven voor: Miele Duoflex HX1 Extra

Omdat onze oude steelstofzuiger kapot ging hadden we een nieuwe nodig.

Miele heeft bij ons een goede naam; betrouwbaar en degelijk.
Dat is wat wij nu herkennen in deze steelstofzuiger.

De steelstofzuiger past mooi in onze witte keuken.
Het is fijn dat hij aan de muur gehangen kan worden en zo meteen wordt opgeladen. Zo is hij altijd klaar voor gebruik.

We vinden de stofzuiger behoorlijk zwaar. Ook als je 'm alleen als handstofzuiger gebruikt voor bijvoorbeeld de trap. Als je wat minder kracht hebt in je handen zou ik niet voor deze steelstofzuiger kiezen.

De zuigkracht is goed. Wij hebben tegels, een houten vloer en verschillende matten. Bij alle ondergronden zuigt de stofzuiger goed. Bij de matten begint de roller in het vloerstuk te draaien. Ik gebruik wel altijd de powerknop.

Ik kan de hele benedenverdieping met een oplaadbeurt zuigen.

Het legen van de stofzuiger gaat eenvoudig boven de prullenbak.

Qua geluid is er geen verschil met onze vorige stofzuiger. Hij maakt lawaai, maar het is niet storend.

Er zit geen lampje op het voetstuk. Dat is jammer, want dat zou voor in de avonden handig zijn.

Al met al een fijne steelstofzuiger.

Pluspunten

• uiterlijk
  • zuigkracht
  • accuduur

Minpunten

• geen lampje
  • gewicht

s******@g******** 04-03-2024
Geschreven voor: Miele Duoflex HX1

De steelstofzuiger is een praktisch hulpmiddel om op een snelle en eenvoudige manier even het huis te stofzuigen. Het apparaat heeft 2 standen waarop hij werkt en ik merk dat als je grondig het huis wilt doen, dan hij op de sterkste stand moet staan. Dan is de accu wel sneller leeg en kan ik niet het hele huis stofzuigen. Dat vind ik wel jammer, want hiermee kan hij mijn huidige stofzuiger niet vervangen. Wel is het handig voor onder de tafel of in de keuken om even snel tussendoor te doen. De stand van de kruimeldief doet het prima op een lagere stand en daarmee kan ik dan wel weer fijn de trap mee doen. De opvangbak is zeer handig te legen, wat wel nodig is na iedere keer dat ik het gebruikt heb. De inhoud ervan is niet heel groot, maar dat maakt hem gelijk wel hygiënisch.

Jordi 28-02-2024

Goeie start

Geschreven voor: Miele Duoflex HX1

Komende van een ouderwetse zakstofzuiger was dit een hele verbetering. Het begint wat onwennig, want het weegt toch wat meer in je hand dan enkel een slang. Gelukkig gaat het verder heel soepel en laat de Miele zich eenvoudig geleiden naar waar die moet zuigen. De stofzuiger doet goed zijn werk en helemaal top dat de zuigkracht en intensiteit zelf wordt aangepast als de ondergrond wijzigt. De accu stelt niet teleur en met gemak kan de woning volledig gezogen worden. Het legen van het vuilreservoir gaat zeer eenvoudig (wellicht iets te eenvoudig als je nog niet weet wat je doet en vervolgens de klep opent in de woonkamer, waardoor je nog een keer mag zuigen).

Het nadeel van de stofzuiger is de draaiende borstel als je vrouwen met lang haar in huis hebt. De haren draaien zich om de borstel en dit vormt een lus waar de borstel op een gegeven moment toch moeite mee heeft. Het handmatig verwijderen van het haar is best een vervelende klus. Daarnaast zou het fijn zijn geweest als de stofzuiger van zichzelf zou blijven staan, maar dat is een luxe probleem.

Al met al zeer tevreden met deze stofzuiger. Doet goed zijn werk en laat zich goed begeleiden naar alle plekjes. Alle losse hulpstukken zorgen er voor dat het een veelzijdig apparaat is en je snel kan wisselen voor verschillende klusjes. Lomper dan een kruimeldief maar je pakt hem er toch net zo snel bij vanwege de mogelijkheid tot wisselen.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Automatisch zuigkracht aanpassen
  • Vuilvak eenvoudig te reinigen

Minpunten

• Borstel wikkelt zich in haren
  • Geen lamp voor stof

DannyH 28-02-2024

Top steel stofzuiger

Geschreven voor: Miele Duoflex HX1

Ik was sceptisch in mijn verwachtingen (na eerder een ander A en een C merk steelstofzuiger te hebben geprobeerd) maar ook hoopvol gezien ik fan ben van de kwaliteit van Miele producten in zijn algemeenheid. Al bij het uitpakken verrast door de kwaliteit van de onderdelen, daarnaast ziet hij er ook nog eens klinisch schoon en strak uit. Direct aan de lader gelegd en ook hier positief over de tijd waarbinnen hij vol was. Direct mee aan de slag gegaan en hij werkt perfect. Zowel kleinere stofdeeltjes als grotere etensresten worden goed opgezogen. De overgang van onze stenen vloer naar het tapijt ging ook super. Je hoort hem even schakelen en hij past zich automatisch aan met de roller voor het tapijt. Ik was ook verbaasd over het vele stof er al direct opgevangen werd. Dus vooral positief over de zuigkracht op de verschillende ondergronden en ook heb ik met onze beneden verdieping 13x5 meter geen problemen met de accuduur. De andere verdiepingen doe ik wel na een laadbeurt. Wat wellicht als vervelend ervaren kan worden zijn het gewicht (voor wat kleinere lichtere mensen kan ik me voorstellen dat hij aan de zware kant is) en het geluid. Voor mij beide niet storend maar het viel wel op. Over het algemeen erg blij met mijn aanschaf!

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Accuduur
  • Moeite loos schakelen in zuigstanden

Minpunten

• Ontbreken van verlichting bij zuigmond
  • Gewicht

m*******@h********** 28-02-2024

Een uitkomst voor elke gezin met huisdieren

Wat mij meteen opviel was het mooie design die goed past in mijn moderne strakke woning. De bediening werkt soepel en is intuitief. Hij kwam al deels opgeladen aan dus je kon hem meteen testen, erg fijn! Het viel me op dat de zuigkracht heel goed is en de mondstukken makkelijk te verwisselen zijn en een mooi divers aantal. Ook het makkelijke wisselen van stofzuiger naar kruimeldief beviel me goed. Wat me iets tegenviel was de accuduur ik kan alleen de beneden verdieping er goed mee zuigen en daarna moet hij weer een poosje aan de oplader. Tevens vond ik hem wat zwaarder dan verwacht maar op een andere manier de stofzuiger vasthouden scheelt al heel veel. Wat erg fijn is dat wendbaarheid en dat hij draadloos is, echt een uitkomst! Dat scheelt zo een kwart van de stofzuigtijd dan normaal, aangezien je niet de hele tijd de machine zelf moet verplaatsen en meetrekken. Al.met al een aanrader vooral als je huisdieren en/of kinderen hebt, je pakt hem er gemakkelijk bij en houd je huis sneller en eenvoudiger schoon!

• Draadloos
  • Zuigkracht

Minpunten

• Accuduur
  • Gewicht

Tamm44 27-02-2024

Mooi en Krachtig!

Mooi en krachtig!

Prachtig design en precies wat ik dacht Miele staat voor kwaliteit en kracht. De gewone stofzuiger cat&dog was ook al zo goed. Van een steelstofzuiger heb ik tot nu toe geen kunnen vinden die en goed zuigt, mooi is, kwalitatief en makkelijk in gebruik is. In deze steelstofzuiger heb ik dus alles in 1. Top het is dat die een beetje prijzig is maar voor de rest zou ik het iedereen kunnen aanraden!

• Krachtig
  • Extra hulpstukken

Minpunten

• Beetje zwaar

Silf 26-02-2024

De keuze voor een diervriendelijk gezin

Met een hond en een kat is een goed stofzuiger echt belangrijk.
Het uitdaging was om een stofzuiger te vinden dat draadloos was, maar tocht krachtige genoeg.

De stofzuiger zuigt met gemak haren en stof op. Het heeft wat problemen met grotere stukken (ik weet niet zeker hoe het zou doen met groffer kattenbakvulling). Het is ook super fijn dat met tapijten het snelheid/kracht wordt onmiddellijk aangepast door het stofzuiger zelf. Het is ook eenvoudig hoe je de extra onderdelen kan afwisselen.

Het is ook super makkelijk om de reservoir leeg te maken en door gaan met schoonmaken. Als een paar minpuntjes (niet genoeg om een ster weg te halen):
- De accu is net genoeg om mijn huis te stofzuigen, maar voor een grotere huis het zou misschien in twee delen moeten gebeuren.
- Het is een beetje zwaarder dan een snoer stofzuiger vanwege de accu.
- Wat haar blijft statisch vastzitten aan het accessoire.

Als plus punten:
- krachtige
- eenvoudig
- makkelijk om te gebruiken -
niet luid
- het is perfect voor bijhouden maar ook diep schoonmaken

Een perfect vervanger voor snoerloos stofzuiger!

Pluspunten

• niet luid
  • krachtige
  • eenvoudig

D**********@g******** 26-02-2024

Nooit gedacht dat een stofzuiger je zo blij kan maken!

Nooit meer slepen met dat grote grote oude ding!

Hij zuigt goed! Alleen het bakje zit wel snel vol met 2 katten en tapijt in verschillende kamers. Dat vind ik persoonlijk totaal niet erg maar benoem het even.

Wij hebben een eengezinswoning en de accu red dat prima. Het is prima geschikt voor de trap, stoelen of bank waar de (langharige) katten altijd fluff op achterlaten en ik af en toe gek van word.

Wat mij vooral blij maakt is dat hij voor mij een goede lengte heeft en voor mijn partner. En mega makkelijk dat je hem kan ophangen om op te laden. Hierdoor pak ik hem ook sneller tussendoor. Eerst was het 1 ot 2 x per week uitgebreid stofzuiger. Nu pak ik hem 1x per dag ff snel.

Wel prijzig maar het zeker waard

Pluspunten

• Makkelijk te gebruiken
  • Zuigt goed lange katten haren
  • Batterij gaat lang genoeg mee

Minpunten

• Prijzig
  • Snel vol

f*********@h********** 23-02-2024

Effectief en krachtig!

Geschreven voor: Miele Duoflex HX1

Een aanvulling in mijn huishouden. De kwaliteit van de zuigkracht is hoog en daarmee heb ik het gevoel dat ik effectief schoonmaak. De wendbaarheid van de stofzuiger is een eigenschap wat het gebruik gemakkelijk maakt. Dat vind ik een pluspunt. Daarnaast is de accuduur voor mij optimaal. Met een volle accu kan ik in één keer alles schoonmaken wat ik wil. Zo fijn! Sommige plekken wil ik vaker stofzuigen dan andere en dan biedt de kruimelzuiger een super uitkomst. Deze steelstofzuiger maakt de klusje zoveel makkelijker en leuker. Ik ervaar mijn aankoop als positief!

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Wendbaarheid

Silf 23-02-2024

Aanrader voor een huis met huisdieren

Minpuntjes:
- De accu is net genoeg om mijn huis te stofzuigen
- Het is een beetje zwaarder dan een snoer stofzuiger vanwege de accu
Plus punten:
- krachtige
- makkelijk om te gebruiken
- niet luid
- perfect voor een huis met dieren

Pluspunten

• niet luid
  • krachtig
  • eenvoudig
  • flexible

Ribanna 23-02-2024

Fijne steelstofzuiger

Fijne stofzuiger die alle hondenharen ook echt wegzuigt. De combinatie met de kruimeldief maakt het een fijne stofzuiger voor in het gezin.
De accu gaat ook lang genoeg mee om de boel weer op orde te brengen. Praktisch ophangsysteem wordt erbij geleverd zodat hij uit de weg bevestigd kan worden.
Ik moest even wennen aan het gewicht van de stofzuiger maar dat gaat inmiddels helemaal goed.

Pluspunten

• zuigkracht

Minpunten

• gewicht van de accu

Hsui 23-02-2024

Fijne stofzuiger, zowel qua uiterlijk en functionaliteit

Geschreven voor: Miele Duoflex HX1

Wij hebben de Miele steelstofzuiger aangeschaft om onze oude steelstofzuiger te vervangen. Wij merken dat we zo'n stofzuiger er toch sneller bij pakken om de trappen te stofzuigen of voor de etensresten. Deze stofzuiger ligt redelijk zwaar in de hand, maar daar ben je snel aan gewend. Hij gaat soepel over onze tegelvloer en bij de overgang naar een vloerkleed wordt de zuigkracht automatisch aangepast.

De stofzuiger maakt niet heel veel herrie. Qua accuduur is het nog niet voorgekomen dat het op was, maar we gebruiken de stofzuiger dan ook niet voor 55 min lang. De batterijindicator is handig zodat je weet hoelang je nog verder kan.

De zuigkracht is voldoende: zand, kruimels, stof, haren worden moeiteloos meegenomen. Het stofreservoir is heel makkelijk te legen. Alleen is in eerste instantie niet duidelijk waarom je 3x aan het filter moet draaien omdat je niets ziet gebeuren. Daarvoor moet je wel echt de handleiding lezen. Wat de consequenties zijn als je het niet draait is ook niet zo duidelijk helaas.

Wat ook handig is, is dat je de accessoires makkelijk kan vastklemmen aan de steel en op deze manier kan meenemen. Dat maakt het wisselen van borstels heel eenvoudig.

Wij zijn tot nu toe erg tevreden met deze stofzuiger, het is een mooi apparaat wat goed binnen een minimalistisch interieur past.

Pluspunten

• Past zuigkracht aan op verschillende ondergronden
  • Lange accuduur
  • Stofreservoir makkelijk te legen

Minpunten

• Aan de zware kant
  • Lengte van de steel niet aan te passen

t*************@g******** 23-02-2024

Ik maak gebruik van een Miele bedrade stofzuiger, robot en had een Rowenta steelstofzuiger die aan vervanging toe was. De Miele is zeer goed gebouwd en als voelt solide en stevig aan. Zuigkracht is net zo goed als mijn bedrade stofzuiger dus deze pak ik snelle en werkt makkelijker. Legen is zeer makkelijk en er zitten genoeg handige accessoires bij. Hondenharen in de auto waren geen probleem met de speciale mond. Jammer dat er geen verlichting in de mond zit en dat hij aan de zwaardere kant is.

Nikie 23-02-2024

Voldoet ruim aan de verwachting

Geschreven voor: Miele Duoflex HX1

Deze stofzuiger doet precies wat je er van verwacht. Goede zuigkracht, prima accuduur (ik kan mijn hele appartement grondig stofzuigen, inclusief kasten en hoge oppervlakten los van de vloer en dan is er nog meer dan de helft vd accu over), handige accessoires die je aan de steel kunt klikken en het stofreservoir is heel gemakkelijk te legen zonder rommel te maken. Weinig écht op aan te merken dus. Een paar aandachtspunten is dat de stofzuiger best zwaar is. En wat ik een klein minpunt vind is dat je hem niet tussendoor ergens neer kunt zetten, dan rolt hij weg. Dat geldt ook voor het opbergen, daar moet je eigenlijk echt de bijgeleverde standaard voor monteren aan de muur. De stofzuiger is niet heel stil, maar maakt ook weer niet absurd veel geluid, gewoon wat je gewend bent van een stofzuiger. Ik merk dat ik deze nu al vaker 'even snel' erbij pak, bijvoorbeeld als kruimeldief of om even snel alleen bij de deur schoon te maken. Dus dat zegt voor mij wel dat het apparaat fijn en makkelijk in gebruik is!

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Accuduur
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Zwaar
  • Blijft niet los staan

IBoua 22-02-2024

Perfecte stofzuiger voor appartement

Geschreven voor: Miele Duoflex HX1

Voor iemand met een kleiner appartement, zoals ik, is dit een prachtige stofzuiger! Allereerst komt het in een prachtig pakket binnen en heb je er ook meerdere opzetstukken bij. De stofzuiger zelf voelt degelijk en kwalitatief goed aan!

Over de werking heb ik niks anders dan lof! De stofzuiger heeft veel zuigkracht en kan ook een redelijke tijd zuigen op 1 acculading! Ik kan met 1 oplaadbeurt de gehele vloer in mijn appartement afwerken. Waar ik sommige mensen hoor klagen over het geluid, vind ik het wel meevallen. Moet wel zeggen dat ik met niemand rekening hoef te houden thuis. Verder krijg je ook een muursteun waarmee je deze stofzuiger op een mooie manier kan wegzetten.

Nadelen? Ik had zelf alleen liever een zwarte kleur gehad voor de stofzuiger en misschien een iets langere accuduur voor de turbostand. Verder is deze stofzuiger perfect voor mijn situatie!

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Kwaliteit

Minpunten

• Zwart was mooier geweest

Kima0202 22-02-2024

Handige steelstofzuiger

Geschreven voor: Miele Duoflex HX1

Ik was super enthousiast na het uitpakken. De design is prachtig en valt goed in de hand. Makkelijk in elkaar te zetten. En goed verpakt. De Miele HX1 steelstofzuiger is ware must in een huishouden. Goeie zuigkracht, zuigt iedere kruimel op. De zuigkracht blijft de gehele tijd krachtig. Ook is er een powerknop waardoor de zuigkracht nog sterker wordt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik die knop niet nodig heb. De accu gaat ook lekker lang mee wordt geleverd met een oplaadkabel die vrij lang is daardoor makkelijk op te laden. Je krijgt er veel extra accessoires bij zo kan je meteen de trap en de bank mee pakken ideaal gewoon. De Miele HX1 rijdt ook lekker soepel mee absoluut niet stroef. Ook heeft het een handige ophangsysteem wat meegeleverd wordt. De steelstofzuiger is ook makkelijk te legen. Ik sta ieder keer weer versteld hoeveel stof het opzuigt. Het Maakt ook niet veel geluid. Waardoor ik het ook savonds kan gebruiken. Kortom een aanrader. Wij gebruiken het dagelijks in onze huishouden. En kunnen de Miele HX1 niet meer wegdenken. Een absoluut goeie aankoop

r***********@l****** 21-02-2024

Met kinderen, honden en katten in huis is stofzuigen hier een dagtaak. Geen gedoe meer met stopcontacten lijkt mij heerlijk! Bij ontvangst zaten alle onderdelen netjes verpakt. Alles is heel duidelijk en de stofzuiger en de opzetstukken voelen robuust aan. De mat zwarte kleur past mooi bij ons interieur. De stofzuiger zuigt met gemak alle haren en stof op. Verder past de stofzuiger ook zelf de zuigkracht aan. Er blijven soms wel wat haren achter in de borstel kop maar die zijn heel eenvoudig te verwijderen doordat je de zijkant kan opendraaien. Dit vind ik echt een groot pluspunt! Het speedlock systeem waarmee je kan wisselen tussen de steelstofzuiger en de kruimeldief werkt ook super. Prettig dat je een accessoire meegeleverd krijgt waardoor je altijd twee opzetstukken mee kan nemen met de steelstofzuiger. Mocht ik toch nog een minpuntje noemen dan is dat het toch wel iets zwaarder zuigt dan een een stofzuiger met snoer maar dat zal altijd blijven omdat je immers een accu meedraagt. Dit weegt voor mij niet op tegen het gemak wat deze stofzuiger met zich mee brengt. Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met de Miele duoflex cat and dog. Het maakt stofzuigen een stuk minder vervelend!

c*************@h********** 20-02-2024

Hebben voor deze stofzuiger gekozen ivm de vele opzetstukken, kleur en ideaal met dieren in huis.
De accu gaat lang mee, je kunt er rustig drie verdiepingen mee stofzuigen.
Hij veranderd zelf van kracht als je veranderd van vloer.
Hij geeft doormiddel van lampjes aan hoe vol de accu is. En stopt zelf als hij bijna leeg is.
Door de vele opzetstukken die er al bij zitten kun je snel wisselen.
Het legen gaat ook gemakkelijk en snel.
Leeg hem elke keer na gebruik.
De haren die aan je borstel blijven kleven kun je er makkelijk afhalen door de borstel eruit te halen met 1 draai.
Kortom tot nog toe erg tevreden

j***********@o********** 19-02-2024

Erg krachtig en fijn apparaat!

Na lang wikken en wegen en het internet af te hebben gespeurd hebben wij gekozen voor de Miele HX1 Cat & Dog. Vanwege goede ervaringen met andere artikelen van Miele uiteindelijk gekozen voor dit apparaat. Na een ruime week gebruik kunnen wij volmondig zeggen dat wij zeer tevreden zijn over het gebruik en de werking van het apparaat. Veel sneller dan een 'ouderwetse' stofzuiger pakken we dit apparaat uit de kast om de boel schoon te zuigen. Met een kat (haren) en een zoontje op voetbal (zand, kunstgraskorrels) is onze inloopmat dag in dag uit toe aan een zuigbeurt. Het is erg fijn dat het apparaat zelf de ondergrond herkend en op de mat dan helemaal 'los' gaat. De mat is nog nooit zo schoon geweest. Dat was te merken toen wij het apparaat voor het eerst de mat gebruikten. Bergen zand en haren vulden het reservoir. Als wij een minpuntje zouden moeten noemen is dat het gewicht. Maar het is ergens logisch dat het zwaarder is dan een 'ouderwetse' normale stofzuiger. Dan staat het gewicht immers op de grond en draag je enkel de stang/slang waarbij je bij de steelstofzuiger het gehele apparaat draagt. Kortom: wij zijn tevreden! Miele, er is geen betere! ;-)

Pluspunten

• Degelijkheid
  • Zuigkracht
  • Accuduur

Minpunten

• Gewicht

s***************@l****** 18-02-2024

wat een zuigkracht

Top steelstofzuiger!
zuig kracht is top makkelijk te kiezen hard/zacht
de accessoires zijn zeer uitgebreid eigen lijk net als een normale stofzuiger en nog n beetje meer! de turbo poot is intilligent en wauw.... vanaf mijn grind vloer naar de mat hoor je hem overschalen ! een ding mis ik wel en dat is licht in de poot dat zou hem helemaal afmaken!
kort samen gevat:
erg fijne steelstofzuiger
mooi desinge
ligt makkelijk in de hand
zuigt top
makkelijk te reinigen!

Pluspunten

• wendbaar
  • zuigkracht
  • makkelijk reinigen

Minpunten

• geen led in de voet

k*****************@g******** 17-02-2024
Geschreven voor: Miele Duoflex HX1

De stofzuiger is redelijk compact en maakt een robuuste indruk. Het opvangreservoir is niet heel groot maar dat maakt de stofzuiger wel beter wendbaar en maakt dat je makkelijker in hoeken en gaten komt. De stofzuiger maakt niet heel veel lawaai maar heeft wel iets langer nodig om op sterkte te komen. Ideaal dat er een aan/uit knop op zit zodat je niet voortdurend een knop moet blijven indrukken om het apparaat aan te blijven houden. Er zit ook een max-knop op waarmee de zuigkracht wordt versterkt maar let erop dat de accuduur hier flink snel van achteruit gaat (10 min ipv bijna een uur). Wel handig voor de zwaardere taken. Er worden wat handige opzetstukken meegeleverd en de zuigvoet is wel heel ideaal voor zowel vloerbedekking als gladde vloeren. Ondanks dat dit niet de meest krachtige stofzuiger is voldoet deze aan mijn verwachting en is deze wat mij betreft als 'hoofd stofzuiger'. te gebruiken voor de gehele woning. Ik kan deze zeker aanraden!

Willem18 16-02-2024

Miele power

Geschreven voor: Miele Duoflex HX1

Groot was mijn verwachting nadat ik de Miele Duoflex besteld had. Gelukkig kon de stofzuiger hier volledig aan voldoen. Wat een design. Niet enkel handig om te zuigen maar het toestel ziet er ook nog eens kei cool uit. Dan de prestaties op zich. Hij zuigt krachtig en met veel power al het vuil op. Als je over een tapijt passeert zet hij uit zichzelf extra power aan. Hij geraakt ook op moeilijk bereikbare plaatsen alhoewel de koppeling van de buis en de zuigmond iets smaller zou zijn mogen uitgevallen. Dan had ik bijvoorbeeld onder de zetel ook nog aangeraakt wat nu juist 1 cm tekort komt. Het leegmaken van de stofzuiger werkt ook super handig. Gewoon boven de vuilzak openklikken en het reservoir kan er opnieuw tegen. Het enige minpunt aan de Miele vind ik de batterijcapaciteit. Met een batterij volledig opgeladen geraak ik niet rond in het volledige huis. Verder blijft het een super handig, licht toestel met een uitstekende zuigcapaciteit. Een droom om in huis te hebben.

Pluspunten

• geen draad die in de weg zit
  • past zelf de zuigkracht aan aan de ondergrond

Minpunten

• batterij gaat niet lang genoeg mee

s*******@g******** 15-02-2024

Kwaliteit stofzuiger

Geschreven voor: Miele Duoflex HX1

We hebben de stofzuiger nu een paar dagen in huis..hij is makkelijk in elkaar te zetten en gebruiksvriendelijk. Geluid is prima en de stofzuiger komt stevig en betrouwbaar over. De zuigkracht is prima en we kunnen er makkelijk het hele huis mee zuigen voordat ie weer opgeladen wordt. De borstel gaat moeiteloos van laminaat naar tapijt
Minpunten zoals hierboven beschreven; stofzuiger ris niet in lengte verstelbaar en ook vrij zwaar. De borstel is klein en het is jammer dat er geen led verlichting op zit. Wij vinden prijs/kwaliteit verhouding niet kloppen en deze stofzuiger te duur voor wat je krijgt.

Pluspunten

• Geluid
  • Kwaliteit
  • Accu

Minpunten

• Duur
  • Geen led
  • Niet verstelbaar