Liebherr IRBb 4170 Peak - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Liebherr IRBb 4170 Peak op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Brugpieper 23-03-2024

Niet de goedkoopste, wel de zuinigste en mooiste

Wat een kwaliteit!

Zeker niet de goedkoopste koelkast, maar op het moment van kopen wel de enige (!) koelkast in Nederland met energie klasse C bij inbouwmaat 122 cm. Dat doet vooralsnog geen van de grote concurrenten je na Liebherr! En daar heb ik echt uitgebreid naar lopen zoeken. Daarmee komt deze aanschaf vanwege de energieklasse C ook nog eens in aanmerking voor de Duurzaamheid Subsidie van mijn werkgever.

Handig de instellingen via de display, Hydro Breeze in de groente la, softclose lades en een zuigveer op de deur. Degelijke materialen gebruikt en overall gewoon een heel mooi en fijn apparaat.

Zijn geld meer dan waard!

Pluspunten

• Energieklasse C
  • Handige en flexibele indeling
  • Degeleijke materialen

Minpunten

• niet de goedkoopste

m*************@g******** 29-01-2024
Geschreven voor: Liebherr IRBb 4170 Peak

Lange garantie van 7 jaar en een prima product, de Mercedes onder de koelkasten!
Hij is ruim en heeft ook nog 2 laden van 0 graden voor vlees en groenten.
Makkelijk in gebruik, geeft een signaal als je de deur open laat staan.
Onderhoudsvriiendelijk!
In een woord een zeer goede keus!

Job 27-01-2024

veel ruimte & meest energiezuinig koelkast!

Geschreven voor: Liebherr IRBb 4170 Peak

Voor ons zijn duurzaamheid ( lange levensduur en laag energieverbruik ) en gemak de belangrijkste keuze criteria. We hadden al een voor de 2e keer een liebherr diepvries gekocht, waar we erg tevreden over zijn. Alleen hadden we ervaren dat hij door zijn optimale isolatie veel meer ruimte inneemt dan een minder zuinige diepvries. Daarom waren we wat bang dat er onvoldoende ruimte zou zijn in de koelkast omdat het een inbouwmodel is. Tot onze verrassing is de binnenruimte juist groter dan onze vorige Siemens door een nieuwe isolatietechniek.
Ook de opberg mogelijkheden zijn zeer doordacht. We hebben altijd voldoende ruimte en de verlichting rondom maakt de ruimte zeer overzichtelijk. Groenten blijven nog langer goed dan in de vorige biofresh lade. Om de zoveel tijd wordt er wat waterdamp in de groentela geblazen. Ziet er ook erg cool uit wanneer je de koelkast openmaakt. Temperatuur met een externe thermometer gecontroleerd en in op 0.3 graad nauwkeurig. Erg blij mee en verwacht dat hij net zo lang mee gaat als onze eerste liebherr koelkast (18 jaar)

Pluspunten

• Ruimte
  • Overzichtelijk
  • Eenvoudig schoon te maken
  • Goede verlichting rondom
  • Hydrobreeze is erg cool!

Minpunten

• Soms wat water in de groentelade door hydrobreeze
  • Champagne/prosecco past net niet in deur

p********@k*********** 27-10-2023

Aanrader!

Geschreven voor: Liebherr IRBb 4170 Peak

Prachtige, hoogwaardige materialen en uitstraling.
Mooie indeling.
Energie zuinig

Pluspunten

• Energiezuinig

Minpunten

• Nog niet ontdekt

j**2@h**e.nl 21-10-2023

Liebherr PEAK

Geschreven voor: Liebherr IRBb 4170 Peak

Mooi interieur en voor de energie en hygiene. En zeker door de 5 jaar extra zekerheid.
Geweldig product.

EM2904 21-07-2023

Nuancering op eerdere review

Geschreven voor: Liebherr IRBb 4170 Peak

Na de koelkast inmiddels een aantal maanden gebruikt te hebben, moet ik de oorspronkelijke review (van april2023) wel wat nuanceren. Het flessenvak is weliswaar nog steeds wat krap, maar door de vakindeling aan te passen, kun je ook grote flessen kwijt. De Hydro-Breeze functie is echt een aanwinst en houdt de groente inderdaad dagen langer goed, top! De vermelding van de vriezer (niet vriesvak!) in de eerste review heeft niet betrekking op dit model, maar op de vriezer IFNc3553 die eronder is ingebouwd. Het is nog steeds niet heel groot, dus we zijn blij met onze oude vrijstaande koel/vriescombi in de schuur! Al met al wel een mooie aanschaf waar we gezien de eerdere ervaringen waarschijnlijk nog jaren plezier van gaan hebben!

KLIKO1972 28-04-2023

Mooie, zuinige en handige koelkast

Geschreven voor: Liebherr IRBb 4170 Peak

Nadat onze koelkast ver over datum was, werd het tijd voor een nieuwe, zuinige. De Liebherr koelkast is het geworden:
-Strak design
-Energie zuinig
-Handig ingedeeld met extra mogelijkheden als koelvakken voor groenten en vlees/melkproducten (0 graden)
Zeer tevreden!

Pluspunten

• Indeling
  • Mogelijkheden

Minpunten

• Opbergen van melk- en yoghurtpakken

eric@eldering.eu 02-04-2023

Prachtige koelkast, een groot flessenvak in de deur mist.

Geschreven voor: Liebherr IRBb 4170 Peak

We hebben al jaren ervaring met Liebherr als koelkasten en vriezers, maar tot toe alleen losstaande modellen. Omdat we in onze keuken beide meer wilde integreren hebben we voor inbouw gekozen. Op zich zijn zowel de koelkast als vriezer weer prachtig vormgegeven met veel oog voor detail, maar wát een verschil in ruimte met een losstaand model! Je kunt nog niet de helft van de hoeveelheid kwijt en álle modellen hebben van die grote groentelades, waardoor er geen ruimte meer is voor een groot flessenvak in de deur. Dat wordt héél erg gemist. Daarnaast is ook het vriezer(tje) echt schamel qua omvang ten opzichte van de losstaande modellen van dezelfde omvang. Enfin, het oog wil ook wat zullen we maar zeggen...

Pluspunten

• Prachtige vormgeving
  • Bewezen kwaliteit en levensduur

Minpunten

• Veel minder ruimte dan losstaande modellen
  • Een groot flessenvak in de deur ontbreekt

Officiële reactie van Liebherr 04-04-2023

Goedemorgen Eric, vrijstaande apparaten en inbouw apparaten zijn wat betreft inhoud niet te vergelijken. Inbouw apparaten worden afgestemd op de meubels waar ze in moeten passen. Deze meubels, waar het apparaat ook nog in moet, zijn al kleiner als een vrijstaand apparaat. Wij raden ook altijd aan eerst een apparaat te bekijken. De twee lades (BioFresh 0°C) houden groente, fruit, vlees, vis en zuivel tot 3x langer goed. Uiteraard zijn er ook modellen die over één groentelade beschikken en daardoor meer gewone koelruimte hebben. Het onderste deurvak is een hoog deurvak geschikt voor flessen. Het kan wel zijn dat het deurvak daarboven dan iets versteld moet worden. Ook zit er boven de twee BioFresh laden een geïntegreerd flessenplateau waar flessen liggend bewaard kunnen worden. Er wordt ook gesproken over een vriesvak maar het model IRBb 4170 beschikt helemaal niet over een vriesvak.

l**************@g******** 03-02-2023

Fantastische koelkast

Geschreven voor: Liebherr IRBb 4170 Peak

Gebruiksvriendelijk, mooi design. Makkelijk in gebruik en nog energiezuinig ook. Ik ben er zeer blij mee. Een echte aanrader.

• Veel ruimte

Minpunten

• Nog niet ondekt

h**********@h****** 29-12-2022

Buitengewone koeler

Geschreven voor: Liebherr IRBb 4170 Peak

Zelf sluitende laden en deur. Mooie verlichting , Rvs achterwanden en relingen , stil ,zuinig , en nog meer functies die deze koelkast fantastisch maken.

Pluspunten

• Zuinig
  • Rvs delen
  • Hydro breeze
  • Stil
  • Met app bedienbaar

Minpunten

• Flessenrek plateau te kort voor wijnflessen

Linda BL 31-08-2022

Absolute aanrader

Geschreven voor: Liebherr IRBb 4170 Peak

Voor koelen&vriezen is er voor mij 1 merk en dat is Liebherr.
Degelijk, betrouwbaar, energiezuinig, nauwelijks problemen en een modern strak design.
Kortom een apparaat waar je op kan vertrouwen.

r**********@i********* 22-07-2022

Energie zuinige ijskast van hoge kwaliteit

Geschreven voor: Liebherr IRBb 4170 Peak

Deze koelkast gekocht ter vervanging van defecte koelkast. Koelkast is zeer energie zuinig en heeft een afwerking van een kwalitatief hoog niveau. Handig is de fruit en groente lade met Biofresh. De deur sluit vanzelf, dus is altijd goed dicht. Hij doet zijn werk vrijwel geruisloos. Ik heb gekozen voor Liebherr vanwege de bewezen kwaliteit en duurzaamheid.

Pluspunten

• Afwerking
  • Energie verbruik
  • Vershoud laden

Anja 23-06-2022

Fruit en groente uit de moestuin 3x langer bewaren

Geschreven voor: Liebherr IRBb 4170 Peak

Wij zijn zeer blij met onze liebherr koelkast met Hydro-Breeze, de groente en fruit uit onze moestuin blijven zo lang vers nu en dat is een uitkomst omdat we voorheen de helft aan de kippen moesten geven omdat het niet lang goed bleef. Het blijft echt 3x langer vers!

Pluspunten

• Vochtigheid in koelkast zelf te regelen
  • Hydro breeze werkt perfect