Philips Draagbare DVD-speler PD7042/12 - Reviews

Beeldscherm diagonaal
7 inch
Aantal schermen
Hoofdtelefoonaansluiting(en)

Beoordeling op basis van 23 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,1

ljchiel 01-08-2014 Product paar dagen in bezit

Net een paar dagen in bezit.
prima apparaat en doet wat het moet doen.
alleen de meegeleverde ophanging voor aan de stoelen is een drama, scherm komt veel te veel naar voren toe doordat de bijgeleverde beugel een soort arm heeft. dit zorgt ook voor trilling tijdens het rijden. daarom contact gezocht met Philips. het andere vergelijkbare model PD7022 met 1 dvd speler heeft een ander soort bevestiging, namelijk met banden. al snel kreeg ik het voor elkaar dat ze mij deze banden opstuurde. 1 dag later in huis, blijkt echter dat de bevestiging uitsparing op de achterkant van de PD7042 er wel is maar de bevestigingsstangetjes niet. weer contact met Philips. naar veel heen en weer bellen kreeg ik uiteindelijk het antwoord dat deze niet los leverbaar zijn, en dat ik hem dan maar moet terug brengen. toen zelf maar aan het klussen gegaan en 2 metalen stangetjes (afgezaagde spijkers) gemonteerd/gelijmd in de achterzijde van de PD7042. (de sparing en gaatjes hiervoor zitten namelijk al in het apparaat) nu is ie perfect te bevestigen met de geleverde banden tegen de hoofdsteun aan zonder ruimte en zonder trilling. Philips geadviseerd om deze bevestiging ook te overwegen voor dit model aangezien de PD7022 ook deze bevestiging kent.

sjaandylan 06-05-2016

Kan helaas beter

Ik heb deze set als alleenstaande moeder van twee gekocht voor de mei vakantie.helaas op de terug weg van Oostenrijk ging er een kapot..geen beeld meer...waardoor ik 800 km met twee treurige kinderen zat. Ruzie maken wie er wat mag kijken ! Zit nl 6.5 jr verschil in !! Vind het heel spijtig dat zo'n duur apparaat het niet eens heen en terug naar Oostenrijk vol houdt .ik hoop dat er nog garantie op zit.

debaad 04-08-2015 Product maand in bezit

Dit is onze derde set in 10 jaar. Hiervoor hadden wij al een Philips die zeer goed beviel, maar deze is echt super. Hiervoor gekozen omdat we een zoon en dochter hebben die inmiddels verschillende interesses hebben. Deze set kan tegelijk dezelfde film afspelen of ieder een verschillende film. Geen ruzies meer. Daarnaast blijft de film spelen als we stoppen om te tanken. Onthoudt hij waar je bent gebleven als we gestopt zijn. Dus geen ellende meer met een film die overnieuw begint als de motor is uit geweest. En prima los te gebruiken met of zonder stekker (accu). Waarschuwt met tekst in beeld als je oortjes in hebt en het geluid (te) hard aan staat. Gemakkelijk zelf te bedienen door kinderen (in ons geval 10 en 12 jaar). Zeer blije ouders en kinderen.

Michel3000 21-11-2014

Koop geen B-merk

Voor zomervakantie 2014 hadden we ons laten verleiden een keer geen Philips te kopen, maar een B-merk met goed internetbeoordeling… maar spijt spijt spijt! Gelukkig konden we dit 1/2 defecte set nog inleveren en met teruggekregen geld een Philips set kopen, welke meer dan prima bevalt!

MonicaenFrank 09-08-2013 Product jaar of meer in bezit

6,5
Na 2,5 jaar, oftewel 3 vakanties op de heen- en terugreis gebruikt, gingen beide spelers op de heenreis van de 4de vakantie stuk. De 2de begaf het een paar uur na de 1ste. Ze herkennen geen DVD's meer ("bad dics").

Ze zien er aardig uit maar zijn dus van slechte kwaliteit. Ook de montage op de hoofdsteunen laat te wensen over. De bijgeleverde beugels zijn erg trillingsgevoelig en niet geschikt voor montage in een Volvo. Ik heb zelf eerst beugels van draad gebogen en in de uitsparingen gemonteerd, daarna klitteband via de beugels voor montage om de hoofdsteunen.

Een afrader dus.

Mikey74 27-06-2014

Met ons setje precies dezelfde ervaring. We hebben het setje een kleine 3 jaar. 1 speler ging na een jaar stuk maar kon nog binnen garantie gerepareerd worden en vorige week begaf de 2 speler het. Na 3 jaar dus buiten garantie.

Rosa2011 21-07-2013

Heerlijk op vakantie met rustige achterbank in de auto

Fijn apparaat, fijn dat op beide apparaten een eigen film kan worden gedraaid. Nadeel is dat het scherm wel heel erg naar voren komt. In- en uitstappen moet hierdoor wel met beleid. Had fijn geweest als je het scherm aan de achterkant van de stoel kon vastmaken waardoor het scherm iets meer afstand had tot het kind.

HansMo 24-06-2013

andige DVD-speler, vooral omdat spelers los van elkaar gebruikt kunnen worden.

Prima systeem, met name handig met meerdere kinderen die bijvoorbeeld vanwege het leeftijdsverschil niet naar dezelfde DVD willen kijken. Oortelefoontjes zouden dan natuurlijk handig zijn geweest zodat kinderen elkaar niet hinderen met het geluid. Door de ingebouwde accu is gebruik mogelijk op een willekeurige plek, bijvoorbeeld op een camping of in de tuin.

Punt ter verbetering: de kunststof beugels voor montage aan de hoofdsteun van de auto staan veel te ver van de hoofdsteun af en sluiten niet goed aan op de achterzijde van de DVD-speler. Daardoor trillende DVD-speler en gevaar voor afbreken bij in- en uitstappen omdat je makkelijk achter de DVD-speler blijft hangen.

kuuske 06-09-2012

super product!!

Super product!!!
Makkelijke en eenvoudig in gebruik. Vooral aan te raden bij een groot leeftijdsverschil. Ieder kan voor zich kijken of luisteren, maar ook gezamelijk. Het scheelt heel veel discussies over wie en wanneer iets mag en kan kijken.

Timmermans 24-05-2012

Goed produkt

Deze dubbele DVD speler heeft een goede kwaliteit. Misschien is hij wat duurder dan andere typen en/of merken, maar dan krijg je ook wel een kwalitatief goed produkt. Tevens is het heel handig dat je op beide schermpjes dezelfde film tegelijkertijd kunt kijken, maar ook op ieder scherm een andere film.
De hoofdsteunbevestiging is niet voor alle hoofdsteunen geschikt. Dit is vooral als de hoofdsteunen heel smal of vrij dik zijn. Daarnaast lijkt het of de schermpjes niet altijd even goed vast zitten.

Gerard 1971 22-11-2011 Product maand in bezit

Mooi apparaat met mooi beeld.
Ook aangeschaft omdat je 2 spelers hebt en de keuze om elk een aparte film te kijken of saman naar dezelfe film te kijken op eigen scherm.

Ben zelf wel veel minder lovend over de bevestiging. Door de steun komt het scherm zo ver naar voren dat de kinderen er bijna met de neus op zitten. Tevens gaat door de lengte van de steun het scherm best veel trillen. Heb bij Philips geprobeerd om de bevestiging van de andere types te kunnen bemachtigen (band met kliksysteem om de hoofdsteun). Hier is volgens hen niet aan te komen en moest maar naar de handyman gaan of zo. Vind dit eigenlijk belachelijk gezien het feit dat ze wel op andere spelers worden toegepast.
Heb zelf wel een oplossing bedacht waardoor ik het nu toch met een band aan de hoofdsteun kan bevestigen.

k.b 02-02-2012

hallo gerard,

hoe heb je dat gemaakt dan zodat je de dvd spelers met een band aan de hoofdsteun kan bevestigen?
Met vriendelijke groet Kjeld Bootsma.

Midje 12-10-2011

Waar voor je geld

Doet waar hij voor gemaakt is en een beetje meer, ieder eigen dvd kijken of gezamenlijk naar dezelfde DVD. Het stevige plastic frame is sterker dan gedacht, op onverharde hobbelwegen houd het frame het goed. De geluidskwaliteit is prima, zelfs met de bijgeleverde oortjes.
De schermpjes zijn makkelijk in hoogte en kijkhoek te verstellen.
De autoadapter is ook slim gemaakt. Eén adapter met gelijk twee draden naar de schermpjes.
Veel accessoires bijgeleverd zoals een tasje, thuisopladers en een verbindingskabel voor als je toch allebei dezelfde film wilt kijken.
Wel een berg kabels, maar goed het houdt de kinderen rustig, dus daar is wel overheen te komen. En de meegeleverde schroeven waren te kort voor bevestiging aan de hoofdsteunen, maar even langs de bouwmarkt en dat probleem ook weer opgelost.
Wat mijn betreft, waar voor je geld.

voilá 10-10-2011

Zeer gebruiksvriendelijke en mooie dvd-speler

wij ervaren de DVD-speler als zeer gebruiksvriendelijk. Het beeld is helder en het geluid prima. Daarnaast kunnen beide schermen afzonderlijk van elkaar gebruikt worden, dat wil zeggen dat je op de afzonderlijke schermen verschillende dvd's af kunt spelen: erg handig!
Bovendien is deze ook prima los te gebruiken, zoals in een caravan of iets dergelijks.

Tot nog toe hebben wij geen nadelen ervaren...

ldj4 09-10-2011

universeel product is niet universeel

Niet duidelijk aangegeven dat product niet in volvo veilig geinstalleerd kan worden. Verkoper (in Zwitserland) zei dat het wel kon

Ton47 09-10-2011

Dit product voldoed uitstekend voor zijn doel .

Ik ben zeer tevreden over dit product met name de bevestiging in de auto is zeer goed en de tweeweg bediening voldoed ook goed.
Het is erg gebuikers vriedelijk ook voor kinderen.

robertapple1 09-10-2011

Goed beeld

Prima DVD speler voor in de auto.
1 Nadeel: ik vraag me af of de bevestiging aan de spijltjes van de hoofdsteun wel stevig genoeg is bij een aanrijding

fam Kievit 02-08-2011 Product maand in bezit

Echt een super ding, ieder eigen dvd kijken. Het stevige plastic frame is sterker dan we gedacht hadden, op onverharde hobbelwegen houd het frame het goed. De geluidskwaliteit is super, zelfs met de bijgeleverde oortjes.
De tv'tjes zijn makkelijk in hoogte en kijkhoek te verstellen.
Kortom een super tv voor redelijk weinig geld.
Veel assesoires bijgeleverd zoals een tasje, thuisopladers en een verbindingskabel voor als je toch allebei dezelfde film wilt kijken.
De autoadapter is ook slim gemaakt. 1 adapter met gelijk 2 draden naar de tv'tjes.
Echt waar voor je geld, super!

jgraaf3 23-06-2011 Product paar dagen in bezit

nog niet zo lang in gebruik, maar de eerste indruk is prima... Ook het bevestigen in de auto gaat goed. In vergelijking met een eerder (goedkoper) apparaat is de philips bevestiging veel stabieler. Nadeel daarvan is dat een deel van de ophanging blijft zitten, maar daar heb je geen last van..
Als de steun niet past omdat de hoofdsteunen te dik zijn, dan fiets je toch even naar de bouwmarkt om langere schroeven te halen? Dat is sneller dan uitvoerig gaan klagen bij Philips... Er moeten 4 schroeven in per steun, dus ook met langere schroeven zou het nog steeds stabiel moeten zijn.

Doordat de speler(s) geintegreerd zitten in de schermen heb je geen losse speler in de auto slingeren (zoals ik eerder wel had) en dus minder snoeren. Aardigheidje is dat er een accu in de spelers zit - dus ook zonder externe stroomtoevoer kan je doorkijken. Op tafel bijvoorbeeld - waarbij de ingebouwde uitklapstandaard handig is.

Tot nu toe een originele dvd, een zelfgebrande in dvd formaat en een zelfgebrande in AVI formaat geprobeerd. Ze doen het allemaal. Op 1 of 2 schermen tegelijkertijd.

Minpuntje: geen afstandsbediening - dat had mijn vorige goedkope prulding wel. Dat zal ook wel lastig zijn met 2 afzonderlijke spelers. Maar met kleine kinderen die zelf het apparaat niet kunnen bedienen zal je naar de achterbank moeten om de dvd daadwerkelijk te starten.

2 afzonderlijke spelers zijn natuurlijk erg handig met 2 kinderen die veel in leeftijd verschillen. Dan is er niet veel dat ze allebei tegelijk willen zien..

jgraaf3 08-01-2013

update na anderhalf jaar:

nog steeds erg tevreden. We gebruiken ze niet heel intensief maar het werkt allemaal prima. Wel is een van de steunen afgebroken (eigen schuld - je kan er niet aan gaan hangen). Die zijn na te bestellen via de philips servicedienst: www.servilux.nl (het artikelnummer is 996510041374)

Hamming123 18-05-2011 Product paar dagen in bezit

Het apparaat werkt goed, maar ik wijs op de onderstaande teleurstellende mailwisseling met Philips. Enkel en alleen dit apparaat was voor ons een optie, omdat beide schermen een DVD speler hebben en wij niet 2 losse apparaten wilden aanschaffen. Wellicht was dat achteraf toch beter geweest.

PHILIPS

Geachte heer Hamming,

Het spijt mij om te lezen dat u bijzonder ontevreden bent. Dit was absoluut niet de bedoeling geweest van mijn collega. De PD7022 is licht genoeg om met een klittenband bevestiging vast te maken. De PD7042 zal met deze bevestiging te veel bewegen, waardoor het niet fijn kijkt. Mijn collega verwees u naar de handelaar om uw model mogelijk om te ruilen, vanwege het feit dat Renault andere hoofdsteunen maakt. U kunt dit duidelijk maken aan de handelaar, die een mogelijke oplossing kan bieden door het product om te ruilen voor een portable DVD-speler die wel past bij uw model auto.

Mocht u nog andere vragen hebben, stel deze gerust. Ik help u graag verder!

Philips Nederland

Als laatste wil ik u graag er nog op attent maken, dat naar aanleiding van mijn service, u binnen enkele dagen per email een korte vragenlijst ontvangt. Hierin beoordeelt u mij bij de eerste vraag persoonlijk. Op basis van uw ervaring met mij ben ik benieuwd naar hoe waarschijnlijk (10) of onwaarschijnlijk (0) u Philips aan anderen zou aanbevelen.

Geachte heer,

U snapt dat ik bijzonder ontevreden ben met het gebrek aan een oplossing. De Renault Megane Scenic is een veel geproduceerde auto, zodat ik de reactie van de afdeling betwijfel. Overigens past het systeem ook niet op de Volvo (hetgeen ik al vermoedde), maar ik weet dat er bij een ander gelijkend type (PD 7022)gewerkt wordt met een klittenbandsysteem. Het apparaat lijkt daar een uitsparing voor te hebben, waarom is dat hier niet zo?

Philips maakt zich er naar mijn oordeel wel erg makkelijk vanaf, hetgeen mij als trouw Philips adept toch zeer teleur stelt.

Ik hoop dan ook alsnog op een betere reactie. De winkelier heeft zeker geen oplossing.

mvg

J.M.E. Hamming

Op 16 mei 2011, om 09:14 heeft Philips Consumer Care het volgende geschreven:

PHILIPS

Geachte heer Hamming,

Allereerst mijn excuses dat het zolang geduurt heeft, ik heb het voor u na laten zoeken door de technische dienst maar wij hebben hier helaas geen oplossing voor.
Deze steunen zijn universeel gemaakt en ze passen op vrijwel iedere hoofdsteun, mocht een fabrikant van een auto besluiten ander soorten en diktes voor hoofdsteunen te gaan gebruiken kunnen wij daar niets aan doen.

Ik raad u aan hiervoor naar uw winkelier te gaan, wellicht dat deze nog een oplossing heeft.

Mocht u verder nog vragen of opmerkingen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen onder vermelding van het volgende referentienummer:50-812640963

Wij zijn bereikbaar op het gratis nummer: 0800-0230076 van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur.

Philips Nederland

L.S. Ik heb zojuist de hierboven genoemde dvd speler gekocht. Helaas past de beugel niet in de auto, omdat de stijlen van de hoofdsteun te dik zijn (Renault Grand Scenic), of de bijgeleverde schroeven te kort. Dit lijkt mij onjuist, kunt u of een hoofdsteun leveren die wel past, of langere schroeven sturen voor beide schermen?

martinezz82 23-04-2012

U had ook even de bouwmarkt binnen kunnen lopen en daar voor nog geen 2 euro een paar passende schroeven kunnen kopen... probleem opgelost...

nynke1972 10-10-2010 Product jaar of meer in bezit

5,5
Hallo,

Ik ben helemaal geen Philips fan meer.
Dit "ding" heeft het nog geen jaar volgehouden.
Echt een teleurstelling.
Eerst lijkt het heel wat, en het ziet er gelikt uit net als van die verkopers.
Maar je hebt er niks aan na korte speeltijd blijft DVD hangen en hersteld zich niet meer of hij nu in huis of in de auto wordt aangesloten.
We hebben nu een veel goedkopere Nextbase SDV47AM van halfords.
Echt een wereld ding.
Speeld net zo goed en is veeeeeel goedkoper en heeft veel beter montagesysteem voor in de auto.
Die van Philips vind ik echt waardeloos.
Voor het opruimen moet de de beugel uit auto halen en van het scherm.
Bij de Nextbase is het echt plug en play ook de kabels zijn veel beter en simpeler, meer gecombineerd.
Zie mijn riview van de Nextbase.

Daniel

rob mto 31-08-2010 Product maand in bezit

Ook wij zijn inmiddels met dit setje op vakantie geweest. Wat waren de kinderen (1,10 en 12 jr) toch lief op de achterbank!

geluidskwaliteit: goed, kan hard genoeg, maar gelukkig niet zo hard dat het schel wordt.

beeldkwaliteit: niet zo scherp als een schermpje van een mobiel of digitale camera, maar prima te doen, ook met gewone films. Mooie kleuren en helder (kijkt nog steeds prettig als de zon schijnt)

Mogelijkheden: 2 films tegelijk afspelen is natuurlijk al super, er zit een accu in, en als de speler uitgezet wordt gaat de film gewoon verder waar 'ie gestopt was. Redelijk wat accessoires meegeleverd. Jammer dat er nog een extra kabeltje nodig is om ze op een tv aan te sluiten.

Gebruiksgemak: de kinderen (nou ja, de oudsten) konden het zonder gebruiksaanwijzing en hulp van ouders zelf bedienen dus dat zit wel goed. Accu gaat lang mee. Jammer dat de bevestiging niet op onze hoofdsteunen past. Ik had riempjes verwacht zoals bij het zustermodel (pd7022). DVD's met krassen speelt hij beter af dan de speler die thuis staat. Geen hapering gemerkt!

Vormgeving: zwart glimmend plastic, mooi maar gevoelig voor vette vingers. Strakke vormgeving.

Degelijkheid: bij normaal gebruik best degelijk maar ik durf 'm niet te laten vallen. Zo degelijk ziet hij er ook niet uit.

De service van Philips viel achteraf wat tegen. Eerst met een oplossing voor de bevestiging komen en dan toch dezelfde beugel opsturen (let wel, 1 beugel). Vervolgens duurde het weer 2 weken voor ik werd teruggebeld met een echte oplossing: ik moest maar een bijpassend tasje voor het bevestigen bestellen via de website van Philips. Men erkende dat gesuggereerd was dat er riempjes werden bijgeleverd, maar geen coulance verder. Die tasjes kan ik trouwens niet op de site vinden. Nou ja, ik hoef ze ook niet meer, ik had zelf al wat geknutseld.

Verder prima dvd spelers!