BK B2723.748 - Reviews

Soort pan
koekenpan
Warmtebron
gas, elektrisch, keramisch, inductie, oven
Aantal pannen

2,3

• Slecht
  • Slecht

hmbosch 27-04-2012 Product jaar of meer in bezit

De pannen bakte na een paar keer gebruik al aan.
Ze worden met de hand afgewassen en regelmatig ingeolied. De pannen trekken bol op onze inductie kooplaat. Wij hebben er spijt van dat we deze pannen gekocht hebben.

jami 21-05-2013

Ook ik heb deze pannen gehad en heb mijn beklag gedaan bij BK.
Ik kreeg nieuwe pannen,maar ook deze vertoonde alle narigheid zoals vele omschrijven.Weer een bericht naar BK en de pannen opgestuurd en nu krijg ik pannen uit een andere serie.
Stuur de pan op met je klacht en ik hoop dat ze jullie ook net zo`n service geven als ze bij mij hebben gedaan.
Mocht het zo zijn dat deze pannen ook niets zijn dan gaan ze gelijk retour. De pan is te duur om er niets mee te doen.

Tofiq 23-04-2012 Product jaar of meer in bezit

Heb ik nog aanvullingen op mijn eerdere recensie werd mij gevraagd?
Ja. Het is precies zo gegaan als ik in november 2011 schreef: deze pan (naar ik aanneem nooit door BK vervaardigd) wordt nu in de groothandel tegen aanzienlijk lagere prijs verkocht en onder andere naam 'gedumpt' in winkels zoals Action.
Maar goed: de beleidslieden van BK zullen denken dat kort gewin toch maar gewin is en dat de gebruiker een kort geheugen heeft en ook niet steeds pannen zal kopen.
Inmiddels is er trouwens een 'opvolger', namelijk de nóg weer betere witte keramiek pan.
Mijn (4!) pannen zijn er uiteraard niet beter op geworden. Ik kocht ze in een opwelling allemaal tegelijk. Omdat ik ze totaal ondeugdelijk vond naam ik 3 ervan mee naar een andere locatie, Kaapstad, wetende dat ze daar minder gebruikt zouden worden. Maar ik had ze net zo goed gelijk kunnen weggooien.
In Kaapstad werk ik met inductie en daar is de pan zeker niet geschikt voor omdat de bodem niet zwaar genoeg is. Die trekt dus krom.
Ik kan alleen maar hopen dat niemand deze pannen nog koopt, zelfs niet tegen een lage prijs.
Dit is de onherstelbare schade die een merk oploopt wanneer het belangrijke zaken uitbesteedt.

Rob7 15-02-2012 Product jaar of meer in bezit

Ook ik ben dezelfde mening toegedaan over deze pan als mijn voorgangers.
In het begin is het werkelijk een prima pan. Alles glijdt er super makkelijk uit. Nu echter heb je bijna een hamer en een beitel nodig om het los te krijgen. En dan heb ik het nog niet eens over de moeite die je moet doen om de pan weer schoon te krijgen.
Nee BK dit is overduidelijk een mispeer van jullie. Ik zal hem dan ook aan niemand aanbevelen.

Herman Bouman1 19-12-2011 Product half jaar in bezit

Waardeloze pan.

Al vrij snel kun je niets meer in bakken zonder dat je het los moet bikken. Biefstuk, schnitzel of visfilet, alles bakt vast en van de visfilet blijft na het los steken alleen maar vispulp over (ja, altijd kunststof spatel gebruikt, nee nooit in de vaatwasser geweest en ook zonder zeep afgewassen).
Ik heb stalen koekenpannen (Hendi) en diverse Teflon pannen en die bakken nooit aan.
Deze Balans pan is de grootste nachtmerrie van elke kook. Je kunt beter je geld uitgeven bij de Hema of de Action voor een goedkope pan. Daar heb je voor het zelfde geld 4 pannen die wel goed zijn.

Tofiq 30-11-2011 Product jaar of meer in bezit

1,5
Een ondeugdelijke pan. Alleen met veel reclame valt deze pan nog te verkopen. De Balans pannen worden geleverd in een tasje. Dat moet te denken geven. Als je de pan nu maar in dat (uit China?) tasje laat dan blijft hij misschien wel goed. Het enige dat nog kan is het product tegen een zeer lage prijs dumpen. Helaas is deze ondoordachte aktie van BK ook voor het merk BK heel ongunstig.
De pan verdraagt geen matig hoge temperaturen en de zgn. anti-aanbaklaag deugt voor geen millimeter.
Maar noem het maar goed voor het milieu als je producten probeert te slijten die na een paar keer gebruiken in de vuilnisbak kunnen.
Heel simpel: in de Balans pannen valt misschien 1 maal te bakken. Je zult ze dus bij geen professionele kok aantreffen. Een lachertje. Goed, ik ben misschien wat kritisch omdat ik met zo'n 40 pannen werk. Ik vind het echter droevig dat een merk onervaren kopers zoiets durft aan te praten.

RvdGiessen 02-11-2011 Product jaar of meer in bezit

We hebben nu al meer dan een jaar 3 van deze koekenpanne. Als ze nieuw zijn zijn ze perfect! maar na verloop van tijd beginnen ze aan te bakken, nu kunnen we er niet eens meer een ei in bakken. M.a.w waardeloze pannen

Doe mij maar weer een ouderwetse teflonlaag.

S_Dekker 31-08-2011 Product jaar of meer in bezit

Ook ik heb deze pan gekocht (en de hapjes pan) maar ben net als de vorige beoordeling matig positief. De koekenpan gebruik ik nu langer dan 1,5 jaar, de hapjespan ruim 1 jaar. Beide hebben een aanslag die met geen mogelijkheid meer weg te krijgen is. Pannen zijn nooit in de vaatwasser geweest. Ook sprongen er van de scherpe randen al snel blusjes af terwijl ze altijd in de bijgeleverde bescherm zakken hebben gezeten. Momenteel kijk ik naar een professionele pan (Bernes Vario Click)

s_dekker 20-12-2011

het wordt nog broerder, de hapjespan is een bolling aan het vertonen aan de onderkant (wordt alleen gebruikt op een vlakke inductie plaat...

Yvi 07-08-2011 Product jaar of meer in bezit

2,5
Ik heb deze pan nu iets van een jaar. Ik wilde een pan met een duurzame anti-aanbaklaag, dus maar eens een duurdere variant gekocht. Maar al na een paar weken bakte het ding aan en werd de pan bruin vanbinnen. Ik heb 'm wel een keer in de vaatwasser gedaan, maar meestal met de hand afgewassen. Hij mag kennelijk niet in de afwasmachine, maar ja dat deed ik met mijn andere koekenpan ook en dat was een goedkoop dingetje en hied het jaren vol. Nu schijn je de pan af en toe te kunnen reinigen met een staalpoetsmiddel en een zachte doek. Heb ik gedaan, werkt ongeveer 3 bakbeurten en dan bakt ie weer aan. Vanmorgen bijvoorbeeld een ei erin gebakken die ik er echt uit heb moeten schrapen. Ik had eerder een goedkope anti aanbak koekenpan en die hield het langer vol, ik ga dus maar gewoon weer een bij de Hema kopen.

kookmans 20-10-2011

Zelfs wanneer je een pan zonder anti-aanbaklaag gebruikt, ijzer, gietijzer of RVS, kun je een ei bakken zonder dat dit aanbakt, als je maar voldoende vetstof toevoegt en het vuur laag houdt. Het bakken van een ei vraagt geen hoog vuur. Dat is vragen om problemen.

Yvi 25-11-2011

Uiteraard kan je in elke pan met genoeg vetstof een ei bakken, maar bij een pan met anti aanbaklaag zou je met minder vet toe moeten kunnen, dat was bij deze pan niet echt het geval. Heb nu een goedkope hema pan en die doet het prima.