WMF KITCHENminis® Droogoven Snack-to-go

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de WMF KITCHENminis® Droogoven Snack-to-go op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Arie 02-11-2018

Mooi design droogoventje

Een mooi designoventje, niet te groot en niet te klein. Staat mooi op het aanrecht, maar maakt een hinderlijk geluid. Helaas moest ie daarom bij ons van het aanrecht af. Verder was het resultaat teleurstellend. Het duurt erg lang, ik krijg sneller resultaat in mijn oven en kan daar ook meer in kwijt. Wellicht wel een aanrader voor iemand met een veel fruit en groente uit de moestuin.

Lottachan 31-08-2018

Ideaal voor het drogen van fruit!

Ik vind de droogoven ideaal. Natuurlijk is het wéér een extra apparaat op je keukenblad. Maar het eindeloos variëren van fruit, groentes en andere producten maakt dat dit apparaat het helemaal waard is.
Wel is hij niet geheel geruisloos maar daarintegen wel zuinig en veel inhoud!

Pluspunten

• Zuinig
  • Veel inhoud
  • Goede prijs-kwaliteit
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Niet geruisloos
  • Informatie boekje is niet Nederlands
  • Wat moeilijker schoon maken

Jos 04-07-2018

Super eenvoudig te gebruiken droogoven

Yes! Eindelijk snel en eenvoudig Beef Jerky maken!

Eerder maakte ik dat op mijn BBQ en daar gaat nogal wat tijd en moeite in zitten, met deze droger is dat verledentijd. 2 keer tijd en temperatuur instellen (voor Beef Jerky) en dan ben je klaar.

Met deze droogoven/dehydrator gaat dat zeer eenvoudig. Zeer eenvoudig de gewenste tijd en gewenste temperatuur instellen en gaan. Je hebt eigenlijk geen omkijken naar het apparaat. Wanneer de ingestelde tijd verstreken is, gaat er een alarm en schakelt de droogoven automatisch uit.

Ben echt zeer tevreden met dit apparaat! Het drogen van kruiden, fruit en ook vlees gaat zeer eenvoudig. Je product in de juiste dikte snijden en in de eenvoudig stapelbare tray’s leggen. Droog temperatuur instellen en de droogtijd (houd wel rekening met de dikte van je product, dit is tijd afhankelijk en niet temperatuur afhankelijk, dikker product is langere droogtijd)

Schoonmaken gaat ook zeer eenvoudig. De tray’s kunnen gewoon in de afwasmachine. De droog unit zelf is makkelijk af te nemen met een vochtige doek.

De meegeleverde potjes en mueslireep mal is een mooi extraatje.

Hoop nog lang plezier van dit product te hebben!

Pluspunten

• Bediengemak
  • Eenvoudig schoon te maken
  • Duidelijk display

Minpunten

• Prijs

Cilia 02-07-2018

compact, stil, gemakkelijk

Toen ik deze droger uitpakte was m'n eerste gedachte: wat een klein ding, daar kun je niet veel mee. Maar wat een verrassing, er gaat veel meer in dat je verwacht. Door het kleine, compacte formaat kun je hem gemakkelijk op je aanrecht kwijt, waar je een goed overzicht hebt. De ijzeren roosters zien er degelijk uit, je hebt door de plastic zijkanten een goed zicht hoe je droogproces verloopt. Van alles uitgeprobeerd, fruit, kruiden en ook 'n mengsel van uien met pepertjes en paprika. Zorg voor een goede molen of keukenmachine om deze te vermalen en je hebt er zeker heel veel plezier van. Google op recepten en aanwijzingen wát je allemaal kunt drogen, je zult verrast zijn. Ik was in ieder geval zeer aangenaam verrast door deze droger. Absoluut een aanrader. Gemakkelijk in te stellen, redelijk stil, compact en tóch heel ruim, goed overzicht. Alleen wel even opletten dat je de laden goed op elkaar zet en halverwege de droogtijd de rekken even omwisselen, zodat alles goed kan drogen.

Pluspunten

• compact
  • veel ruimte voor je producten
  • gemakkelijke en duidelijke bediening
  • stil

Suus 02-07-2018

Niet heel enthousiast

Dit apparaat is aangeschaft in verband met stimuleren van een gezondere levensstijl. Om eerlijk te zijn is het een beetje tegengevallen. We hebben veel verschillende producten gedroogd en met magere resultaten. Chips is onmogelijk om hierin te maken. De muesli repen zijn wel erg goed gelukt maar die maak ik net zo makkelijk in de oven.
Veel fruit blijft aan het gaas plakken en de bereidingstijden die in het boekje staan vond ik niet heel accuraat. Kan zomaar een paar uur afwijken. Ook het schoonmaken viel tegen.
Het design van het apparaat is zeker wel heel mooi, het neemt niet veel ruimte in maar heeft genoeg ruimte om veel te kunnen variëren. In de avond overrijp fruit erin doen en in de ochtend neem je het zo mee naar je werk. Mits je het lekker vind ;) Het apparaat is heel makkelijk in gebruik.

• Eindeloos variëren

Minpunten

• Lange droogtijden
  • Lastig reinigen

Eef 27-06-2018

Makkelijk gezond snacken

Ik was op zoek naar een droogoven om zelf fruit te kunnen drogen en toen kwam ik de WMF Keukenmini’s Voedseldroger tegen. Ik heb hem enkele weken in gebruik en dan vooral voor het drogen van fruit. Hij is makkelijk in gebruik. Enkel de tijd en temperatuur moet worden ingesteld en hiervoor staat een handig overzicht in het bijgeleverde boekje. Omdat ik mijn fruit liever knapperiger heb, laat ik hem langer drogen dan wat staat aangegeven. Mijn favoriet zijn appels, mango en banaan. In theorie goed te bewaren, alleen te lekker om te bewaren. Bij de droogoven zit ook een handige vorm om zelf mueslirepen te maken. Om plakken tegen te gaan is het aan te raden om het fruit op bakpapier te leggen. Droogtijd is wel lang, dus geduld is van belang. Op zich hen enige minpuntje. Formaat is perfect. Geen groot apparaat op het aanrecht. Hij is lekker stil, dus je kan hem gerust ’s nachts zijn werk laten doen. Droogrekjes mogen in de vaatwasser. Echt een mooi apparaat. Zeker als je gezond wil snacken. Echt een aanrader.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • geluidsarm
  • extra vorm voor mueslirepen

Minpunten

• droogtijd

Mevrouw A 25-06-2018

Toegankelijke droogoven

Eindelijk is er een droogoven voor de ‘normale’ keuken!
De snacks die tevens in het bijgeleverde receptenboekje staan zijn vaak duur.
Met deze droogoven kan je deze gemakkelijk zelf maken en met een juiste prijs/kwaliteit verhouding.

De oven is compact en ziet er modern uit tevens klein. Ondanks formaat droogt hij van onder naar boven hierdoor kan je efficiënt de rekjes stapelen en krijgt je een goed resultaat.
Het drogen is ongeacht welke machine een tijdrovend proces, gelukkig is de WMF zeer stil en heb ik zonder zorg s’nachts aan laten staan.
Bediening is zeer eenvoudig en meegeleverd zijn de geschatte droogtijden.
Heb inmiddels al heerlijke crackers en chips gemaakt en vind het echt top dat thuis drogen nu zo gemakkelijk en toegankelijk is!

• Stil
  • Formaat
  • Mogelijkheden
  • Gebruiksgemak

Jonas 24-06-2018

Eenvoudig te bedienen

Het is een klein en compact apparaat dat weinig ruimte inneemt op het aanrecht. Ik woon in een appartement, maar staat niet in de weg. Dit komt ook, omdat de voedseldroger eenvoudig uit te breiden is in de hoogte met nieuwe lagen. Je kunt er makkelijk meerdere recepten voor bijv. fruitleer tegelijkertijd in stoppen. Het enige nadeel vind ik dat het je het bakpapier echt precies moet afmeten, omdat anders de "druip"kans groot is, omdat het door de grote gaatjes in de bodem heen lekt.

Pluspunten

• uitbreidbaar
  • compact

Minpunten

• kan lekken

Jeroen Ceelie 23-06-2018

Mooie droogoven

Mooie droogoven die niet misstaat op het aanrecht. En dat hij daar lang staat...zeker. Het drogen van fruit duurt gemiddeld 11 uur. Da's best een lang proces maar wel lekker zelf alles doen. Genoeg ruimte om veel fruit in één keer te drogen. Machinen maakt geen hinderlijk geluid. Fruit voorbereiden is wel een nauwkeurig werk aangezien het fruit ongeveer 2-3 mm dik moet zijn.

Pluspunten

• chique uiterlijk
  • zelf fruit drogen

Minpunten

• duurt lang

Arnhem88 22-06-2018
  • Product gekregen

Mooi product als aanvulling op een healthy life!

Ik ben op het moment veel bezig met gezonde voeding. Daar hoort natuurlijk ook het maken van eigen producten bij. Ik ben gek op fruit, en heel erg dol op gedroogd fruit. Met deze droogoven kan ik eindelijk gedroogd fruit maken zonder toegevoegde rommel zoals extra suikers. de smaak is nog lekkerder dan je uit de winkel hebt. Ik heb inmiddels banaan, peer, perzik, nectarine en kiwi (favoriet!!!!) geprobeert en het is allemaal smikkelen. Ook de gezonde reep is goed gelukt! De handleiding geeft veel handige tips en een aantal recepten Ik gebruik het als gezonde snack tussendoor. Na het avondeten zet ik het apparaat aan zodat het in de ochtend klaar is. Het maakt amper geluid dus niemand heeft er last van. Ik ben nog steeds erg blij met het apparaat en zou het zeker aan anderen aanbevelen die het leuk vinden om met je eigen gezonde voeding aan de slag te gaan. En ook mooi meegenomen: mijn overrijpe fruit doe ik ook in de droogoven dus ik gooi eigenlijk niets meer weg!

Pluspunten

• Gezonde healthy snacks
  • Geen afval meer van overrijp fruit
  • Geluid
  • Klein apparaat

Minpunten

• Fruit plakt af en toe aan het bakje