Inventum OV525CS - Reviews

Inhoud ovenruimte
52 liter
Heteluchtfunctie
Boven- en onderwarmte

Beoordeling op basis van 33 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Jhon Levels 01-11-2016 Product paar dagen in bezit

Aan tafel!

De oven in mijn keuken was defect. Er moest dus een nieuw apparaat komen, en daar zaten een aantal voorwaarden aan. De nieuwe oven moet ten eerste net zo groot -of groter- dan mijn oude oven zijn. Ten tweede moet de oven heter dan 200°C kunnen worden, omdat ik anders geen mooi brood of pizza kan bakken. En ten derde mag de oven niet meer dan €100-150 kosten.
Uiteindelijk heb ik voor de vrijstaande INVENTUM OV525CS gekozen, omdat dit de enige oven was die aan al mijn wensen voldeed. De oven is een aanwinst voor mijn keuken, en wordt inmiddels dagelijks gebruikt voor het bakken van brood, pizza’s en taarten. Aan tafel!

Pluspunten

• Bereikt hoge temperatuur (230°C)
  • Groot volume

Minpunten

• Geen aparte stand voor bovenwarmte + hete lucht

Marilena 15-10-2016 Product paar dagen in bezit

Vervult jouw stoutste dromen als bakfanaat

Afgelopen maandag heb ik deze oven gekocht en al diverse keren mogen bakken ermee. Wat een plezier om dat te mogen en kunnen doen! Maandag heb ik direct na het volgen van de duidelijke stappen uit de handleiding de oven uitgetest door kipfilet te paneren en in de oven te bakken. Wat heerlijk sappig blijft de kip en wat ongelofelijk goed komt deze oven op temperatuur! De verkoper van de winkel waar ik hem kocht zei: "Inventum is een prima merk en heeft prima ovens, toch blijft de temperatuur soms achter en kan je beter voor een Steba gaan". Ik ben blij dat ik dat niet heb gedaan want deze oven vervult je stoutste dromen als bakfanaat! Wie weet ga ik toch een deelname aan 'Heel Holland Bakt' overwegen nu ik zo'n geweldige oven heb gevonden.

Pluspunten

• Komt goed op tempratuur
  • Ruim
  • Vlees blijft sappig
  • Draaispit

Anton3111 07-05-2016 Product maand in bezit

Oven versie 10.0

Ik heb er nu sinds een paar weken een aantal keer muffins met fruit en chocolade in gebakken. Mooi gaar en luchtig en bruin. Rauwe aardappels en wortels met rozemarijn in olijfolie...lekker knapperig na een uur. Zelfgemaakte pizza lukt ook goed op de bakplaat met bakpapier. Gegrilde kip aan draaispit was ook geweldig.

Goed, dat waren wat gerechten. Het is voor mij echt het gevoel weer terug te zijn in de jaren 80 met een fijne oven. Degelijke kwaliteit die mijn oma nog zou willen gebruiken, als ze zou leven...lekker analoog.

Dit is een oven waar je geen spijt van krijgt.

Terug in oma's tijd, maar dat in 10.0 versie. Geweldige oven voor deze prijs...en mooi Nederlands product.

M Dool 27-02-2016 Product paar dagen in bezit

Een zeer makkelijk te gebruiken oven, snel instellen en bakken/grillen de duurzaamheid is niet bekend, zojuist aangeschaft. maar de verwachting is hoog.

Sien Meertens 06-01-2015 Product paar weken in bezit

Fijne oven, ruime inhoud. De oven is makkelijk bedienbaar en snel op temperatuur. Heel fijn bij deze oven vind ik de handrgrepen voor het rooster en de bakplaat. Deze grepen werken super en nu heb ik niet meer het probleem zoals bij ovenwanten, dat ik het rooster toch nog te warm vind om vast te pakken. Heel handig!

M v Duuren 30-10-2015 Product paar weken in bezit

Tot nu toe (week in bezit) alleen de hete lucht (boven en onder) gebruikt, de andere standen zijn me nog niet duidelijk, en dit haal ik helaas ook niet uit de beschrijving. Niet eerder een losse oven gehad, en dan is het niet meteen logisch.
Vond het wel vreemd dat er ook roosters aan de onderzijde zitten, ik leg dus maar steeds de kruimella daarboven iv, evt spatten of knoeien.
Waar ik hem tot nu toe voor gebruikt heb, pizza, broodjes, cake en friet bevalt hij uitstekent, hoewel ik wel moet zeggen dat je echt ovenfriet vmoet gebruiken anders blijven ze slap, maar wel smaakvol

drh 19-11-2015

Wat jij roosters onderzijde noemt zijn de verwarmings-elementen.
Je moet de kruimellade niet op de verwarmings-elementen zetten maar er gewoon onder laten dit ivm beschadiging te voorkomen van de onderste verwarmings-elementen. Het vuil wat door het rooster valt op de verwarmings-elementen valt door de hitte er zo vanaf.
Ook is het zo dat je geen goede doorstroming krijgt van de circulatie van de hete lucht als je de kruimellade boven op je elementen zet.

FrankG 09-09-2015 Product paar dagen in bezit

Prima oven, ruim en hij wordt ook echt zo warm als de temperatuur die je instelt (gecheckt met goede oventhermometer). De losse handgrepen zijn bedoeld om de hete roosters uit de oven te halen. Handig detail, nooit meer klungelen met pannenlappen. Aanrader.

Patrick67 19-06-2015 Product paar dagen in bezit

Vanwege de goede beoordeling op deze site, deze oven aangeschaft. Nou, geen moment spijt van gehad. De beoordelingen hier zijn niet voor niets zo goed. Pizza's - appelflappen, het maakt niet uit wat, vanaf de eerste keer een daverend succes. Mooi uiterlijk, veel stiller dan een combimagnetron, maar natuurlijk ook veel beter - als je hem daadwerkelijk alleen als oven wil gebruiken. Goede verpakking, duidelijke handleiding, kortom een kind kan de was doen.

Magdalene BE 10-02-2016 Product paar dagen in bezit

Dit is echt de oven waar ik van droomde.
Staat mooi in mijn keuken,en is makkelijk te bedienen.
En de bakresultaten zijn uitstekend.
Wat duurzaamheid betreft verwacht ik ook geen problemen. In een woord suuuuuupergoed,dank u wel Invetum,en Bol.Com voor de goede en vlotte levering.

Meulen 22-11-2015 Product paar dagen in bezit

Levert uitstekende prestaties en is in gebruik eenvoudig te bedienen. Wil je snel aan de slag en houd je niet van uitgebreide handleidingen, dan is dit de oven voor je. Inhoud is voldoende voor een pizza maar ook voor het bakken van een taart of een cake. Oven is qua omvang niet extreem groot en daardoor makkelijk in een verloren hoekje te plaatsen.

drh 28-03-2015 Product paar dagen in bezit

Een fijne goede oven, snel warm. De bovenzijde wordt 67 graden erg makkelijk om 4 borden voor te verwarmen. Alles wat ik tot n u toe gebakt heb is gelukt. Bijv. Cake's zijn aan alle kanten goudbruin zonder kleurverschil. Jammer, zit er geen controle ledje op wanneer de oven op temperatuur is dat is het enige minpuntje, dit kan je wel horen als de thermostaat begint aan/af te schakelen. Ik heb dan ook een losse oventhermometer aangeschaft, deze moet je zo mogelijk in het midden van de oven plaatsen om verkeerde metingen te voorkomen.
Kortom een echte aanrader!

H.A.Potman. 08-03-2015 Product paar dagen in bezit

geweldige bakoven verwarmd prima rondom, alles is gelijk
gebakken en niks verbrandt. temperatuur wordt goed door de thermostaat geregeld.
Dit is een bakoven die ik iedereen kan aanraden.
Hij is zijn geld waard.

Sjoerd 16-03-2017 Product paar weken in bezit

Fijne oven!

Een erg fijne oven, makkelijk in gebruik en wordt snel warm. Mooi formaat, elke springvorm past er goed in.

Het enige is dat er geen lampje uit of aan gaat op het moment dat de oven warm is, je hoort wel een tikje dan.

Conclusie: een fijne oven voor niet te veel geld!

Dagmar 15-03-2017 Product paar weken in bezit

Superoven

Prima formaat. Gebruiksvriendelijk. Duidelijke instructie.
Eindelijk een oven waarin je gerechten kunt klaarmaken voor het hele gezin.

Loes 14-03-2017 Product paar dagen in bezit

Prima oven

Wat een fijne oven. Doet precies wat ie moet doen. Ik heb gelijk een appeltaart gebakken, een ovenschotel gemaakt en een stokbrood afgebakken. Het resultaat is perfect. Je kunt het bakproces prima volgen door de grote glazen deur. Ook het lichtje is handig. Veel functies voor die prijs en ook nog eens 5 jaar garantie. Goede koop. Ik ben er heel blij mee.

Pluspunten

• Groot kijkvenster
  • lichtje in de oven
  • grote binnenruimte
  • prijs / kwaliteit

Saskia 07-03-2017 Product paar weken in bezit

Super oven!

Super blij met deze mooie oven. Heb hem nu twee weken en gebruik hem zeker vijf dagen in de week. Hij is erg snel warm en ik kan dankzij deze oven de heerlijkste taarten en cupcakes bakken. Enige minpunt is dat de timer niet heel erg duidelijk is voor mijn gevoel. Dit is echter makkelijk op te lossen om los van de oven zelf een wekker te zetten.
Een echte aanrader deze oven!

Pluspunten

• Snel warm

Minpunten

• Geen preciece timer

Esme47 01-03-2017 Product paar maanden in bezit

Uitstekende, ruime oven

Goede ruime oven waar je veel kanten mee op kan. 2 kippen grillen, ruime ovenschotels. Ben zeer blij met mijn aankoop en gebruik de oven een paar keer per week.
Echte aanrader.

Pluspunten

• Ruim
  • Goede prijs

menno 21-01-2017 Product paar dagen in bezit

stiekem toch een hoge temperatuur (minimaal 250 graden)

ik ben erg tevreden zeker voor deze prijs de temperatuur is zeer constand 1 graad verschil.

Ik las in verschillende reviews dat 230 graden een te lage temperatuur is nou is mijn ervaring dat de temperatuur minimaal 250 graden is (mijn thermometer gaat helaas niet hoger) sterker nog als ik de (hete lucht) functie gebruik op:

200 graden is deze 250 graden
180 graden is deze 203 graden
165 graden is deze 188 graden
150 graden is deze 167 graden
(als ik er in de toekomst aan denk wil ik de temperaturen nog wel aanvullen)

Kortom de knoppen temperatuur en tijd zijn niet accuraat maar dat is even in de gaten houden maar doordat de schommelingen in temperatuur erg klein zijn en de prijs erg laag ben ik heel erg blij en de oven maakt weinig geluid.

Pluspunten

• inhoud
  • geluid
  • Nederlands bedrijf
  • prijs
  • 5 jaar garantie

Van Ooijen 07-01-2017 Product paar weken in bezit

Prima oven!!

Prima kwaliteit/prijs verhouding. Oven is groot genoeg voor alle gerechten. Makkelijk in gebruik en een mooie oven om te zien.

Pluspunten

• Groot
  • Snel voorverwarmd

Minpunten

• Nog niet gevonden.

Martin Beets 20-12-2016 Product paar weken in bezit

Voldoende vermogen, simpele bediening en goede resultaten

Nederlands fabricaat, 5 jaar garantie, voldoende vermogen, simpele bediening en goede resultaten, beschikt over een royaal uitgevoerde draaispit en een faire prijs.

Pluspunten

• voldoende vermogen
  • royaal draaispit
  • prijs, kwaliteit en 5jr garantie

Minpunten

• temperatuur signaal functie kan beter
  • deurtje oogt minder stevig