Steba KB 41 - Reviews

Boven- en onderwarmte
Kleuren
rvs

Hans NB 16-09-2015 Product paar weken in bezit

De Steba kb 41 bevalt ons zeer goed, de oven komt echt Duits over, degelijk. De knoppen, de deur alles komt robuust over. De werking is simpel en goed, de warmte wordt mooi verdeeld over de oven en alles wordt egaal verwarmt. 2 minpuntjes die overigens geen minpunten zijn van de oven maar er stond op de site waar ik de oven gekocht dat de inhoud 41 liter is en op de oven staat 38 liter en de 8 jaar extra garantie heeft alleen betrekking op de onderdelen.

Hany 04-07-2016 Product paar dagen in bezit

Luxe & industrieel uiterlijk

Na lang zoeken naar een nieuwe oven hebben wij besloten om de Steba KB41 oven te kopen. Met een volledig RVS behuizing en 2000watt power doet deze over zeker zijn werk goed. Hij is groot genoeg voor een grote overschotel van 6 personen, en de oven is heel erg makkelijk in gebruik. De oven komt met een ovenplaat die tevens te gebruiken is als lekbak en een RVS grillplaat.

Duitse kwaliteit maar wel made in china, dat is natuurlijk niet erg.

LoesN 03-02-2015 Product maand in bezit

We hebben de oven al een maand nu en zijn er erg tevreden over er past een grote ovenschaal in waar ik erg blij mee ben zodat ik niet hoef op te letten op de maat. De oven i snel op temperatuur en makkelijk in te stellen. in een woord een top product voor prijs kwaliteit.

JS30 18-01-2015 Product paar weken in bezit

Goede simpele oven met veel mogelijkheden.
We hebben deze gekocht, omdat er een grote ovenschaal inpast.
Jammer dat je om de 8 jaar extra garantie te krijgen verplicht een review moet schrijven.

boukekroes13 03-01-2015 Product paar weken in bezit

Fijne oven, erg gemakkelijk in gebruik. Heb er al pizzas en taarten in gebakken. De oven is snel op temperatuur en ruim genoeg voor mijn pizza rek en ovenschotel.

Ovenschotel 05-12-2014 Product half jaar in bezit

Alweer ruim een half jaar regelmatig in gebruik; eenvoudig, praktisch en de oven maakt een solide indruk.
Voldoet volkomen aan de verwachtingen. Goede prijs / kwaliteit-verhouding.
"En nu een lekkere ovenschotel er in schuiven; smakelijk eten!"

faim 04-12-2014 Product half jaar in bezit

Goede prijs kwaliteit verhouding en fijn in gebruik ook makkelijk schoon te maken.
korte opwarmtijd is ook een groot pluspunt alsook het gelijkmatig verwarmen.

laikuen 10-06-2014 Product paar weken in bezit

Ik heb deze oven sinds twee weken en ben erg tevreden met het resultaat. Het is een ruime oven en ook al stond er dat de oven lang zou doen over voorverwarmen, gebeurt dit vrij snel. Alleen wel jammer dat je niet weet wanneer de oven op temperatuur is.Over de duurzaamheid Kan ik nog niks zeggen in zo kort tijd.

druijter 10-06-2014 Product paar dagen in bezit

De oven werkt goed. Het deurtje voelt wat gammel aan en sluit niet mooi recht. De ventilator resoneert behoorlijk en maakt daardoor veel lawaai. Gebruiksaanwijzing is mager.

llaris 05-06-2014 Product paar weken in bezit

De Steba KB 41 is een geweldige oven! Ik heb hem nu enkele weken in mijn bezit en hij werkt perfect. Ik heb hier al een paar taarten in bereid, een kippetje en wat afbakbrood. Alles was heerlijk en gaar. Twee taarten tegelijk is geen optie, dus dat moet wel echt apart. Ook is het jammer dat er geen digitaal klokje op zit. Dit mis ik wel in de keuken. Voor de rest heb ik op de Steba KB 41 niets op aan te merken.

Hemsterhuis 25-02-2014 Product paar dagen in bezit

Mooi apparaat. Nog te kort in mijn bezit om een grondige review te schrijven. Wel alvast de opmerking dat de vertaling zeer slecht is , het Duitse woord "sonst"is zodanig vertaald dat de Nederlandse tekst onjuist is. Ook het ikoon voor onderwarmte is niet te vinden op de schakelaar

W12345 02-01-2014 Product maand in bezit

Ik heb de Steba KB41 grill oven voor mijn verjaardag gehad ongeveer een maand terug. Inmiddels divers vlees en gevogelte aan het spit bereid. Heel tevreden over het resultaat. Hij draait mooi regelmatig zelfs als het spit behoorlijk vol hangt. Twee kleine kippen past prima, en met de bijgeleverde geribbelde bakplaat eronder kunnen tegelijk heerlijke aardappelpartjes meegebakken worden in het vocht en de marinade. Als ik nog een klein punt van kritiek mag plaatsen bij het spit is het het feit dat er geen punt aan zit dus bij stevig vlees is het behoorlijk boren. Het gereedschap om hem te plaatsen en eruit te pakken als hij klaar en gloeiend heet is is wel helemaal super!

Ik heb er nog geen taarten in gemaakt maar wel al diverse ovenschotels en deeggerechten. Dat gaat allemaal prima, de ventilator zorgt voor een goede gelijkmatige hitte, al heb ik mijn twijfels over de werkelijke temperatuur binnen in de oven. Ik heb het idee dat de (plastic jammer) knop wat optimistisch is. Ook daarom vind ik de maximum temperatuur van 230 op de klok wat aan de lage kant. Eerst dacht ik dat de timer niet goed liep, maar dit was een kwestie van eerst even naar 90 minuten draaien en dan terug naar de tijd die je wil. Het is een mechanische timer namelijk. Dat is wat mij betreft een pluspunt, geen beeldschermen of electronica dat alleen maar kapot gaat.

De losse schakelaar voor het licht vind ik erg mooi en de klep van mooi dubbel glas die heel ver open kan is gemakkelijk te reinigen. Ook tussen het glas is te reinigen omdat de zijkant open is. En omdat er geen magnetron in zit een prachtig helder (geen gaas erin) zicht op de gerechten. Net als de binnenkant trouwens boven en onder tussen de rechte spiralen is prima een lap te halen.

Al met al ben ik erg blij met de oven, heb het idee dat hij jaren mee gaat en kan hem zeker aanraden.

j denhaan 12-01-2017 Product paar weken in bezit

Steba KB 41

Na lang zoeken naar een nieuwe ging ik voor de de Steba KB41 oven te kopen. Met een volledig RVS omhulzing en 2000watt power doet deze oven goed werk. Hij is groot genoeg voor een grote overschotel , en de oven is heel erg makkelijk in gebruik. De oven komt met een ovenplaat die tevens te gebruiken is als lekbak en een RVS grillplaat.

Pluspunten

• snel warm
  • ruim

Fred 13-07-2016 Product maand in bezit

Steba KB 41

Na veel vergeleken te hebben uiteindelijk bij de Steba 41KB uitgekomen. Bij inschakelen binnenverlichting tijdens eerste gebruik sloegen elke keer de stoppen door.
Misschien pech, maar toen bleek verkopende winkelketen ook failliet. Nu is het even afwachten, hopelijk kan oven toch gerepareerd worden en hebben we er toch veel bakplezier van.

Marie en Anne 11-03-2015 Product paar weken in bezit

Prima oven, doet wat je er van verwacht. Handig in gebruik. Aangezien de oven nog maar kort in bezit is, moet de duurzaamheid nog blijken. Wel jammer, dat het licht niet kan branden tijdens het schoonmaken van de oven. Heel prettig is de royale ruimte. Het bezit van de oven nodigt uit tot meer bakken. Ik ben tevreden met de aankoop.

Herd.N 12-01-2015 Product paar dagen in bezit

Ik heb de oven nu 1 week in mijn bezit en ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben. Oven ziet er leuk uit, beetje nostalgische uitstraling. De oven voelt degelijk aan en is eenvoudig in gebruik. Er zitten geen toeters en bellen op die je toch niet gebruikt. Hij bakt prima en is gauw op temperatuur. Voorlopig ben ik dus heel tevreden!

vobis05 08-01-2015 Product paar dagen in bezit

het apparaat is snel op temperatuur en voelt erg degelijk aan.
Vandaar dat ik alle vertrouwen heb in het product

Elly3Dave 22-12-2014 Product paar dagen in bezit

Heel gemakkelijk te gebruiken, goede gebruikershandleiding. Eerste baksels waren geweldig. Het formaat van de oven is fijn, ondanks de 41 L inhoud niet enorm, maar goed in onze keuken past. Kortom, zeer goede koop voor ons!

GeorgeAce 15-12-2014 Product paar weken in bezit

Deze oven hebben wij inmiddels drie weken. Zeker 3 tot 5 dagen in de week maken wij heerlijke ovenmaaltijden. Vooral het draaispies is bij ons populair. Het vlees (meestal piepkuiken aan het spies) draait langzaam en met de luchtcirculatie maakt dat het vlees aan de buitenkant mooi gaar en knapperig en aan de binnenkant blijft het heerlijk mals. De handige bakplaat kun je op verschillende niveau's in de oven schuiven. Zodoende kunnen wij zowel het vlees (aan het draaispies) als de groenten en aardappelen tegelijkertijd klaarmaken. De oven wordt vrij snel warm en heeft verschillende functies (grillstand, spiesstand en ovenstand). De regelknoppen zijn duidelijk weergeven en behoeven eigenlijk geen uitleg. het enige wat wij minder vinden is dat het ovenlampje alleen aangezet kan worden als de oven in gebruik is. Vooral tijdens het schoonmaken van de binnenkant van de oven zou een lampje prettig werken. Al met al zijn wij ontzettend tevreden en wensen wij nog jaren te genieten van heerlijke maaltijden uit de oven.

CeciliaHobbelen 28-10-2014 Product paar weken in bezit

Fijne nieuwe oven. Eindelijk eet ik mijn pizza nu met de 'beloofde' krokante bodem. En mijn bladerdeel wordt eindelijk goed gaar. Gebruiksgemak is erg groot zeer eenvoudige bediening. De grote deuropening met handvat bovenaan zorgt ervoor dat alles makkelijk in en uit de over gezet kan worden. Vormgeving is simpel en doet mij denken aan een ouderwetse gasoven en dus vertrouwd. Een aanrader!