Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG MACRO HSM II PENTAX

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG MACRO HSM II PENTAX op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

King naam 23 06-06-2010

Ik heb deze lens nu zo'n maand in bezit. De lens stelt zeer snel scherp en daarbij ook nog eens nagenoeg geruisloos. De foto's zijn echt fantastisch; scherp, goede kleuren en goed contrast. Natuurlijk is de lens vrij zwaar, maar dat is bij dit soort lenzen met een 2.8 diafragma over het hele bereik, eigenlijk altijd zo. Deze lens doet in vergelijking niet onder voor de sigma 70-200 2.8 ex dg versie. Ook die is echt super. Het voordeel van de HSM versie is dat de minimale focus afstand slechts 1 meter is. Dit maakt hem zeer bruikbaar om ook binnenshuis te gebruiken. Kortom; zeker een aanrader! Vergeleken met de merklenzen die meestal meer dan 1 keer zo duur zijn, doet deze lens volgens mij niet onder.

ronhaartje 19-03-2010

Hoi daar ik heb deze lens bij camaranu.nl gekocht.
Al die verhalen dat sigma slechte lensen verkoopt is erg onzin.
Ik heb deze lens en moet zeggen het is sherp u sherp en nog is sherp
Dikke 10 van mij
Op 200mm ook zeer goed
Bij 2,8 ook goed sherp bij f4 belachelijk sherp
Contras en bokeh zeer goed
Hij is zwaar maar daar wen je zo aan een goede riem van op/tech kopen en je hebt ook geen last van de nek
U kriijgt nooit geen spijt van als u deze lens koopt.
Af is ook snel genoeg je krijgt er een goede tas bij en een super zonnekap
Kan canon een voorbeeld aan nemen

hondacrxcabrio 17-03-2009

heel mooie en degelijke lens,ik vind het contrast en de kleurweergave mooier dan van de nikon 17-55 f/2.8,de autofocus had iets sneller mogen zijn,maar de foto's zijn geweldig van deze lens en heb foto's vergeleken met die van de nikon 70-200 f/2.8 vr en vind niet dat ze er voor moeten onder doen,de nikon zal waarschijnlijk wel sneller zijn