Tamron SP 24-70mm F/2.8 Di VC USD, Canon - Reviews

82 mm
Grootste diafragma
2,8

Jaap Koole 19-11-2013 Product maand in bezit

Ik gebruik deze lens op de Canon 6D en ben erg tevreden over de prestatie (zie scores). Gelet op de prijzen/prestaties van de lenzen die daar in de buurt komen (de Canon-variant F2.8 en F4.0), is er nauwelijks een betere keuze dan deze Tamrom mogelijk. De Canon lenzen maken wel een meer degelijke indruk; de tijd zal het leren hoe deze Tamrom zich blijft gedragen.

MNPKameleon 27-11-2012 Product paar dagen in bezit

Na het lezen van de reviews in de zaak het objectief grondig uitgeprobeerd. Prachtlens voor het geld. Ik gebruik de lens op een 650D ook het filmen met continue AF werkt perfect. De eerste foto's (onder de sombere licht omstandigheden) zien er schitterend uit. Het scherpstellen gaat ook erg snel en geen back- en of frontfocus problemen. Wat mij betreft een waardig alternatief voor de Canon L. Een bevestiging van alle revviews in de pers.

BerendBluf 07-07-2012 Product paar weken in bezit

Tamron SP 24-70 F2.8 Di VC USD:
Niet geheel zonder problemen, inmiddels is mijn 2e exemplaar retour naar Tamron. Ditmaal functioneert de "VC" niet naar behoren (scherpstelpunt verschuift in de zoeker tijdens het focussen en bibbert, hierdoor hebben alle foto's een ingebouwde bewegingsonscherpte).

Het eerste exemplaar had een back focus probleem waardoor geen enkele foto in focus was.

Het tweede exemplaar functioneerde zonder "VC" naar behoren. Vanaf f4.0 waren de foto's ragscherp, van f 2.8 tot f 4.0 waren de foto's niet altijd scherp of scherp genoeg. (dit doet zich voor op 2 verschillende APS-C Canonbody's en ligt dus echt aan de lens) Misschien moet men dit type lens alleen aanschaffen met een body waar men "micro-adjustment" heeft (bijvoorbeeld de 50D of 7D) en waar men de body kan afstellen op de lens.

De bouwkwaliteit is bijzonder goed en solide. De lens draait t.o.v. canon de "verkeerde" kant op. Door de goede bouwkwaliteit is de lens ook behoorlijk zwaar.

Het scherpstellen van de lens is beduidend trager dan de L-objectieven van Canon, dit is iets om rekening te houden bij sportfotografie.

De eerste kennismaking met Tamron is mij persoonlijk niet echt goed bevallen. Twee objectieven die beiden een probleem hadden / hebben. Dit geeft te denken over de kwaliteitscontrole die Tamron uitvoert ....

Is de lens aan te raden: dat denk ik wel. Als alles zou functioneren zal het waarschijnlijk een goede lens zijn. Men zal de lens wel in de winkel uitvoerig moeten testen om er zeker van te zijn dat je een goed exemplaar mee krijgt...

P. de Vos 01-07-2012 Product paar weken in bezit

Het eerste exemplaar dat ik aankocht had een geweldig "frontfocus" probleem. Dit exemplaar is daarom terug gegaan naar Tamron en Cameraexpress heeft een nieuw exemplaar afgegeven.
Dit tweede exemplaar is bij volle opening 2.8 vaak niet scherp. Afstoppen naar 4.0 of zelfs 5.6 geef wel verbetering. De VC blijft vaak "lopen", ze ziet het scherpstelpunt gewoon veranderen van het scherpstelpunt waarop je hebt gefocust. De foto's worden vaak beduidend scherper als je de VC niet gebruikt.
De kleuren zijn vaak flets en het contrast houd ook niet over.
Dit objectief is zowel op een 60D als een 500D getest. Bij sommige foto's zijn opname(n) die gemaakt zijn met de standaard kitlens zuiverder dan dit "professionele" objectief.
De bouwkwaliteit is daarintegen boven iedere twijfel verheven. Dit in tegenstelling tot de optische kwaliteiten.
In vergelijking met de canon L-objectieven krijgt dit objectief een mager zesje....

Had ik hier maar nooit aan begonnen.

Jammer, een gemiste kans van Tamron

Peter de Vos
Amsterdam