Sigma 18-200mm F3.5-6.3 II DC HSM

82 mm
Grootste diafragma
2,9
Tokina 100mm T2.9 Cinema Macro

Beoordeling op basis van 1 review geschreven op Kieskeurig.nl.

BramS 10-04-2014 Product paar weken in bezit

Ik was al in het bezit van de gewone 18-200 Sigma (zonder HSM) maar na aanschaf van de Sigma 17-70 HSM was ik helemaal verkocht. Wat is dat fantastisch! Het scherpstellen met deze lens gaat een stuk makkelijker en geruislozer. Hier tegenover staat dat de lens wel groter en zwaarder is, maar dat weegt niet op tegen de voordelen van snelle en geruisloze scherpstelling.
Ik was eerst van plan om voor mijn Pentax te wachten op de nieuwe Sigma 18-200 Contemporary die voor Pentax in mei leverbaar wordt. Maar de eerste testresultaten zijn nou niet zodanig dat dit een prijsverschil van minstens € 100 rechtvaardigt. Daarom dan toch maar deze lens aangeschaft. Dit keer bij Klein, maar al gelijk weer spijt, want toen ik de lens bij Sigma wilde registreren voor de extra garantie bleek dit niet mogelijk omdat Sigma geen officiële dealer is en deze lens niet door Sigma Benelux was geïmporteerd.