Netgear WN3000RP - Reviews

Kleuren
wit
Frequentieband
2,4 GHz

Beoordeling op basis van 24 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Mr.Gigi 19-03-2014 Product paar dagen in bezit

Na een klein onderzoekje te hebben gedaan hoe we het wifi signaal op zolder konden verbeteren kwamen we al gauw uit op een netwerk extender.

Als ik ergens geen zin in heb is het instellen van elektronische apparatuur. Bij het vergelijken van een aantal extenders hebben we sinds vandaag de netgear wn3000rp. Dit ding plug je in je stopcontact, maak met je pc, tablet of laptop verbinding met het apparaat, daarna maak je vanuit je pc verbinding tussen het apparaat en je router en vanaf dan heb je overal in je huis een goed tot uitstekend signaal.

Voor iedere elektronische barbaar is dit apparaat echt aan te raden!

Milio 20-01-2014 Product paar dagen in bezit

Deze WN3000RP extender aangeschaft om bereik op zolder te verbeteren. Het is een mooi en degelijk apparaat. De versterking is dermate goed dat er nu in het hele huis voldoende wifi-signaal aanwezig is. De installatie was erg eenvoudig en de interface van de netgear komt solide over. De aan- en uitknop is erg handig aangezien ik hem niet continu aan hoef te hebben. Volgens mij is de doorvoersnelheid in orde, de films van de NAS haperen niet als je ze via de laptop bekijkt.

Mar-44 21-11-2013 Product paar dagen in bezit

ik heb hem ingeplugd toen bleek hij geen wps verbinding te krijgen. samen met upc dit werkend te krijgen. dit is gelukt. Maar mijn computer kan dus nog steeds niet online via de extender, terwijl alle lampjes nu branden,...conrad gebeld zij verwezen me door naar de support p[agina, daar kom ik van netgear helemaal niet verder...

Erwinkrause 20-10-2013 Product half jaar in bezit

5,8
Al vanaf de eerste dag een niet betrouwbare verbinding.
Wel contact met deze extender, maar niet met internet, en rechtstreeks op het modem wel.

keesdevette 10-11-2013

Hey Erwin,
heb ook een wn3000rp wanneer ik hem installeer zijn al mijn wifi verbindingen heel erg traag.
dus moet een andere oplossing vinden voor het probleem op zolder

GR kees de vette

Pierre 21-02-2017 Product paar dagen in bezit

Betaalbare oplossing

Ik heb deze wifi extender gekocht bij Vandenborre en hem gelinkt aan mijn Telenet router. De router staat in een berghok maar ik woon in een nieuwbouw appartement met dikke muren waardoor het Wi-Fi signaal zeer zwak is in de slaapkamer. De NETGEAR halverwege in een stopcontact geplugd en online geïnstalleerd. De WPS knop heb ik niet gebruikt. De installatie is uiterst vlot verlopen nadat ik eerst een instructie video op YouTube heb bekeken. De handleiding is in het Engels, Frans, en Duits maar toch redelijk begrijpbaar. Wel vond ik de installatie foto's slecht leesbaar omdat de letters van de getoonde scherm afbeeldingen te klein zijn. Toch maar 10 minuten bezig geweest. Het wifi signaal is met de extender perfect versterkt.

Pluspunten

• Niet duur
  • Ziet er stevig uit
  • Installatie eenvoudig

Minpunten

• Foto's handleiding

Milio 17-06-2014 Product kwartaal in bezit

5,8
Na een aantal maanden gebruik heb ik toch zo mijn bedenkingen bij dit apparaat. De aan/uit knop werkt niet meer goed, de verbinding is absoluut niet meer stabiel. Al van alles geprobeerd. Nieuwe firmware geinstalleerd (1.0.2.64) maar helpt geen zier ondanks dat de beschrijving zegt dat het de instabiliteit oplost. Ook de snelheid is beneden de maat ondanks alle mooie specs. Ik haal gemiddeld niet meer dan 300 kb/s terwijl de verbinding goed is.
Ten tijde van dit schrijven heb ik hem in de woonkamer ingeprikt en nu doet hij even wat hij moet doen, alleen is hij hier niet nodig. Kortom een gevoelig apparaat, net als waarschijnlijk veel andere extenders waar ik weinig goeds over hoor. Toch maar een kabeltje trekken.

tatty 17-10-2013 Product paar dagen in bezit

ik heb dit toetsel juist aangekregen maar het werkt in heel het huis niet! ofwel maakte hij contact met mijn pc maar dan vond hij de router niet ofwel andersom. na telefonisch contact met de winkel waar ik het heb aangekocht zeiden ze mij dat het toestel waarschijnlijk defect is! terugsturen en wachten op een nieuw. We hebben op de bovenverdieping totaal geen ontvangst en dat zou ik nu toch graag opgelost krijgen.

MariusHindriks 08-10-2013 Product paar dagen in bezit

Nog maar paar dagen in bezit, maar werkt voor ons perfect!!

Onze KPN ZTE H220N Experiabox zit gemonteerd vlak bij het ISRA-punt en stuurt een vrij zwak WiFi signaal uit. Daardoor veel problemen met ontvangst in de woonkamer (zo'n 9 meter verder). Deze extender gekocht en via WPS aangesloten op het WiFi netwerk. De WPS knop op de ZTE werkte de eerste keer niet, maar door WPS een keer te disablen en daarna weer te enablen deed hij het ineens wél. Daarna was het een fluitje van een cent. Totale duur van aansluiting max. 10 minuten.
Daarna beide laptops op het nieuwe draadloze netwerk aansluiten en off we go!!
Prima signaal nu, 5 streepjes continu!!

Fijn apparaat, doet voor een paar tientjes precies wat je wilt.

Janenwilma 15-09-2013 Product paar dagen in bezit

Mijn gecombineerde modem/router van Ziggo heeft geen WPS knop. Dus werkte het systeem niet. Maar na uitschakelen van de modem/router en opnieuw de installatie procedure volgen werkt het perfect.

polarmonk 21-08-2013 Product paar weken in bezit

Inpluggen, maar een goede setup via WPS bleek in mijn geval niet mogelijk. Beetje pielen met de alternatieve setup methode, en het werkt als een zonnetje. Ben van amper 5% naar 95% signaal gegaan in de achtertuin. En heb je 'm niet nodig, bijv. 's winters, dan haal je hem eruit en plugt hem ergens anders in, en binnen een minuutje is ie weer up & running. Verder een degelijke beveiliging, zoals je eigenlijk ook van Netgear verwacht. Gekocht voor €40,- bij Saturn, en ben helemaal tevreden.

HaKaa 18-08-2013 Product paar dagen in bezit

Gekocht bij de Mediamarkt omdat ik het eigenlijk een beetje zat was dat mijn kantoor op zolder slechts moeizaam verbinding had met mijn Online-router.

Installatie binnen 5 minuten gepiept en alle aangesloten desktop-Pc's doen het tot nu toe kemper00@xs4all.nlals het bekende zonnetje.

Als het zo blijft ben je voor een paar tientjes van een hoop ergernis verlost!

androidking1 20-08-2013

Ik ben ook van plan dit ding te kopen maar nu vraag ik me af hoe je hem aansluit. Aan andere homeplugs zit gewoon een kop zodat je hem in het stopcontact kan doen, dit zie in niet op de foto van deze homeplug. Ik hoor graag hoe dat werkt.

sdr85 27-07-2013 Product paar dagen in bezit

top! installeren is supersimpel (ik gebruikte optie 1: verbinden via WPS) en het resultaat is dat ik door het hele huis nu prima ontvangst heb, waar eerst de gehele bovenste verdieping een deadzone was. Betrouwbaarheid kan ik nu nog niks over zeggen.

thijs0405 23-06-2013 Product paar dagen in bezit

Geweldig apparaat en gemakkelijk te installeren. Via wehkamp bestelt en na 16 uur in huis! Het versterkt het bereik van mijn ziggo modemrouter cisco EPC 3925 enorm goed (want dat bereik was bar slecht). Ik heb nu geen plekken in huis meer en zelfs in tuin zonder wifi.
Het ziggo routermodem staat beneden in meterkast en de netgear hangt op eerste verdieping. Ik heb nu beneden op meeste plekken zelfs beter bereik van de netgear dan van mij ziggo routermodem. Installatie ging super gemakkelijk, gewoon in stekker op gewenste locatie in huis stoppen (liefst wel op een plek waar bereik van router nog aardig is, maar wel een goede centrale plek zodat het signaal overal komt), netgear aandoen, dan via smartphone, laptop, pc of wat dan ook naar wifi netwerken zoeken, klikken op de netgear die dan al een signaal uitzendt, en dan krijg je een setup-scherm van netgear om de netgear heel makkelijk in te stellen op je huidige wifi-netwerk. Ik heb geen problemen gehad met dat EXT, gewoon laten staan geen probleem bij mij. Ik vind dit product echt een aanrader voor mensen die het bereik van hun wifi-netwerk willen vergroten!

Anton3111 05-06-2013 Product paar dagen in bezit

Dit apparaat is geweldig! Ik wilde achterin de tuin wi-fi en met een goede snelheid, en de afstand die overbrugt moest worden tussen de UPC Horizon box en mijn plek in de tuin was 23 meter. Ik heb de Netgear in de slaapkamer in een stopcontact gedaan, 5 meter van de UPC box en 18 meter verderop in de tuin nu een wi-fi ontvangst van 58 mbps. Ik kan Youtube in HD kwaliteit ontvangen, NOS live programma's kijken op mijn tablet.
Voor Horizon box gebruikers:
Let wel, de Horizon Box ondersteund geen WPS, dus moet je voor de installatie ZONDER WPS gaan, zoals in de handleiding staat. Dit is in een paar minuten gebeurd via een webbrowser in je tablet...en in het begin moet je echt uitgaan van verbinden met de NETGEAR_EXT. Dan heb je nog geen verbinding, maar die wordt gemaakt nadat je de webpagina heb bezocht en alle stappen hebt doorlopen. (als je andere routers hebt, echt uitschakelen!)

proefles 27-04-2013 Product paar dagen in bezit

Zo moet het. Inpluggen in het stopcontact 1 minuut wachten 1x knop indrukken WPS op de Netgear en 1x knop WPS op de kpn experiabox V8 glavezelmodem. en een zeer goede verbinding waar je maar wilt. even naar buiten geen probleem neem hem maar mee inpluggen in stopcontact 1 minuut wachten en hopakee weer zeer goed bereik.
Dit apparaat is zijn geld dubbel en dwars waard.

Arnold Niets 30-12-2012 Product paar dagen in bezit

I.v.m. een slechte USB-netwerkadapter in de laptop had ik een blindspot in de woning, laptop kreeg op die plek geen verbinding met het draadloze netwerk. De WN3000RP heeft het opgelost.

Omdat ik graag één en ander zelf in de hand hou, heb ik niet de WPS-knop gebruikt maar de configuratie handmatig gedaan. Hiervoor de WN3000RP middels een netwerkkabel aangesloten op de laptop.

Tip:
- zet MAC-filtering op je router uit(!), de WN3000RP kan hier niet mee overweg
- probeer de WN3000RP op meerdere plekken uit, een kleine verplaatsing kan veel uitmaken

Cornee_Grefkens 23-11-2012 Product paar weken in bezit

6,8
Mooi kastje en eindelijk een apparaat die nog ruimte overhoudt voor een 2e stekker in je dubbele stopcontact. Vaak zijn de apparaten zo groot dat een dubbele stopcontact meteen vol zit. Installatie is gemakkelijk maar houdt wel rekening met het volgende:
Bij de installatie geef je aan met welke SSID hij verbinding moet maken. Dan plaatst de Netgear er meteen een EXT extensie achter. Die moet je weghalen. Op deze manier viel de verbinding steeds weg en was er een harde reset nodig om weer verbinding te kunnen maken. Als je dus EXT weggehaald en aangeeft dat je zelf een wachtwoord in wilt geven ( vul daar dan het wachtwoord van je WLAN in ) dan werkt het wel.
Bereik is erg goed en stabiel.
Tevens even de firmware updaten. De geleverde versie was al veel ouder dan de laatst verkrijgbare.

paulus1958 01-12-2012

Ik heb ook de Netgear WN 3000RP. Functioneerde eerst prima na simpele installatie ook met EXT erachter. Sinds gisteren is er echter geen verbinding meer mogelijk met de Cisco modem met Wifi router van Ziggo. Alles functioneert verder wel inclusief de beveiligde verbinding van de extender naar mijn mobiele apparatuur, maar dus geen internetverbinding meer tussen Cisco modem en extender. Wiw weet raad?

marcelt 13-01-2013

Ik vind het tot nu toe een waardeloos apparaat. Het ding is net een vrouw, op de meest onverwachte momenten een slecht humeur zonder enige aanleiding of voortekenen. Bij mijn apparaat valt tijdens het internetten zonder enige aanleiding de verbinding meedere keren per avond weg. Dat kan ik alleen oplossen door 'm uit en weer aan te zetten. Misschien dat een firmware update waarover jij schrijft, helpt. Mag ik weten hoe je dat hebt gedaan? Gr. Marcel

Vekahein 17-08-2012 Product paar dagen in bezit

simpel aan te sluiten,zelfs voor een keek als mij(meestal is het voor mij plug en pray), nu prima ontvangst op de bovenverdiepingen

Aronspa1 09-08-2012 Product paar dagen in bezit

Machtig mooi apparaat. Heb het KPN wifi-netwerk van de buren nu ook overal perfect in mijn huis! Zonder deze Netgear alleen goede ontvangst in de gang, nu dus overal, zelfs in de tuin! Aanrader.
Via Wehkamp gekocht, na 14 uur in huis, Dat is snel!

oldbmw 08-07-2012 Product paar dagen in bezit

Geweldig de Netgear WN3000RP , doet precies wat het moet doen, installatie een fluitje van een cent, goed de handleiding lezen. Geschikt voor de laatste Ziggo router,hij versterkt geweldig.

Gekocht via T-Online super snelle levering en een goede prijs, ook volgens Kieskeurig de goedkoopste. prima site.

Dirkie10 23-08-2012

Hoi,

Ik wil hem ook gebruiken voor de Ziggo router.
Is hij makkelijk te installeren?
Moet je hem op alle apparaten, die Wifi hebben, installeren?

Ik hoor graag!

Dick