Sitecom WLX-2001 - Reviews

DanielK1990 13-08-2014 Product paar dagen in bezit

Zoals gebruikelijk bij Mycom had ik de Sitecom WLX-2001 Range Extender netjes een dag na de bestelling in huis.

De Fritz box 7360 router hangt in de meterkast, een centrale plek van het appartementencomplex waar ik woon. Het Wi-Fi signaal wordt gebruikt door 6 verschillende gebruikers. Mijn appartement is ongeveer 20 meter verderop vanaf de router gezien.
Het signaal in mijn woonkamer is nog redelijk, maar in mijn slaapkamer heb ik nauwelijks bereik. Ik heb de Sitecom WLX-2001 op de muur van de hal gemonteerd, ongeveer 6 meter vanaf de router en 14 meter vanaf mijn appartement. Dit is een gunstige locatie voor de Range Extender omdat het bereik nu niet door zoveel muren wordt tegengehouden.

Het verbinden van de Router met Range Extender ging simpel.Even 8 sec op de WLAN-knop drukken van de Router en daarna 2 sec drukken op de Range Extender.
Als de Witte LED constant blijft branden zit je dicht genoeg in de bereikbare zone van de Router. Knippert de witte LED, dan zit je met de Range Extender te ver van de router af.

In mijn slaapkamer heb ik nu weer goed bereik.

Hans1200 30-05-2013 Product paar dagen in bezit

via webwinkel van Ziggo apparaatje besteld i.v.m. overlijden van oude Sitecom N300 range extender. Deze WLX2001 is trouwens ook als Access Point in te stellen, allen dan heb je wel wat technische kennis nodig (het ding wordt ook wel onder de naam WLX-2000 verkocht). Ik wilde een RE die goed en gemakkelijk past op de Ziggo modem-router Cisco EPC3935 (meterkast b.g.g.) zodat de puberkids door het heen huis 3 (woonlagen) draadloos kunnen internetten. En ja hoor, hoe moeilijk de oude N300 was in te stellen, hoe simpel de nieuwe versie WLX-2001 is te connecten. Twee seconden drukken op WiFi-connect knopje van de Cisco, dan binnen 2 minuten naar de WLX-2001 hollen en ook 2 seconden drukken op de OPS knop. Staat ook duidelijk aangeven op de verpakking. HEERLIJK ! Binnen een halfuurtje alle wandelapparaten aangesloten (misschien moet je een notebook even opnieuw opstarten). Je nieuwe netwerk krijgt de de toevoeging xxxxxx-EXT. HANDIG ! Doet het leuk voor rond de vijf tientjes.