Navman N20

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Navman N20 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Leen de Fouw 23-12-2008
Geschreven voor: Navman N20

Ik ben in het bezit van een Navman N20. Deze werkt perfect.
Ik heb eerst een Cartrek 400 gehad. Deze was ook redelijk goed. maar kan toch niet aan de N20 tippen.
Ik gebruikhem nogal intensief en hij doet het prima. Een aanrader.

fransie.nl 25-09-2007
Geschreven voor: Navman N20

Onlangs in Ierland de Navman N20 willen gebruiken doch geen succes. Heeft daar slechts een dekking van 20% (navraag bij Navman!) en dus een zeer beperkt detailniveau. Teruggevallen op de oude vertrouwde ANWB kaart van Ierland waar echt de allerkleinste plaatsen op staan vermeld.
Jammer Navman, een gemiste kans.

EllenH 01-09-2007
Geschreven voor: Navman N20

Navman N20 nu een paar maanden in bezit. Wel een 220V adapter erbij gekocht (via een webwinkel) voor het opladen van de accu, zodat ik niet steeds de computer hoef aan te zetten om het ding te kunnen laden.
Ik snap na het lezen van alle ervaringen hier pas hoe de zuignap bevestigd moet worden.
Verder vind ik dit een prima apparaat. Ik ben slecht in het onthouden van routes en zo hoef ik geen geprinte routes van het internet in de auto mee te nemen.
Mijn man is eigenwijs en wil vaak zijn eigen zelfbedachte route aanhouden, maar is dan toch benieuwd wat de Navman voor route neemt.
Afgelopen maand het apparaat meegenomen naar Frankrijk: perfect !! Even leren snappen hoe van te voren wordt aangeduid wat er komen gaat en dan is het hartstikke handig.
Het hoesje erbij is ook netjes, maar de uitgebreide gebruiksaanwijzingen moet je blijkbaar zelf van het internet halen. Had ik toch wel nodig, want de bijgeleverde folder met korte uitleg, was voor mij niet op alle punten genoeg.

MJW 14-05-2007
Geschreven voor: Navman N20

Na mijn negatieve reactie in december 2006 nu een hele positieve!. Apparaat bleek inderdaad defect, maar ik kreeg direct een nieuwe. Inmiddels maak ik naar volle tevredenheid gebruik van dit mijn 'navnav'. Het apparaat brengt me zonder problemen van deur tot deur en vorige week heb ik ook de traffic-module aangeschaft. Werkte afgelopen weekend ook prima. Je wordt ruim op tijd op de hoogte gebracht van files op je route. De file bleek opgelost toen ik daar aankwam en een omleiding was dus niet nodig.

RM_ned 23-04-2007
Geschreven voor: Navman N20

Prima apparaat. Werkt tot nu toe feillooos en is gemakkelijk in het gebruik. Is goedkoop aan te schaffen met Postbank rentepunten. Foto's erop zetten is geinig maar daar is ook alles mee gezegd. De bijgeleverde software werkt goed en is simpel. Zojuist heb ik Noord-Frankrijk op de interne geheugenkaart toegevoegd. Er is genoeg ruimte om meerdere landen of deelgebieden toe te voegen; een extra geheugenkaart is niet meteen nodig tenzij je in 1 vakantie heel Europa wilt doorkruisen. Stemmen zijn ok en als je ruit goed schoon is blijft ook het houdertje goed zitten. Wat wil je nog meer?

tadg 15-04-2007
Geschreven voor: Navman N20

Na een rit van 2500 km door duitsland is het volgens mij een prima apparaat!
Alle west europese landen aanwezig.Kost wel 3 uur voor de installatie!Handleiding via internet ophalen.Zelfs op het eiland ruegen ( oost duitsland) was een parkeerplaats bij een hotel met meerdere vakken en ik werd prima geinstrueerd. Ook bij kleine dorpjes prima hulp. Snelweg gaat prima. Flistpalen, parkeerplaatsen en benzinepompen werken goed.Zuignap plaatsen gaat perfect, maar eraf halen is lastig.

Rob Kleingeld 13-04-2007
Geschreven voor: Navman N20

Uitstekend apparaat hiervoor een duur ingebouwd navigatiesysteem gehad. Dit apparaat werkt zonder problemen en tot nu toe betrouwbaar en simpel in gebruik

Erik Slagter 05-03-2007
Geschreven voor: Navman N20

Werkt prima, weinig te klagen. Een paar opmerkingen: hij heeft elke keer erg lang nodig om een GPS fix te krijgen (tot vijf minuten!) zelfs als hij niet helemaal uit heeft gestaan en niet verplaatst is. Tijdens het verkrijgen van de fix moet hij bij een zijruit worden gehouden (zonnewerende voorruit). Daarna kan hij opeens wel door de voorruit ontvangen. Vaag.

Verder ben ik niet zo gecharmeerd dat men gekozen heeft voor het microsoft-proprietaire usb synchronisatie-protocol, wat je dan speciaal moet installeren. Het had meer voor de hand gelegen hiervoor het open usb mass storage device protocol te gebruiken, aangezien de sync via het microsoft protocol niet altijd vlekkeloos gaat.

Orlando 12-02-2007
Geschreven voor: Navman N20

Ook ik heb hem net op tijd besteld. Ik heb hem in de buurt van Deventer getest en nieuwe wijken, zoals bij de Westenbergkazerne stonden er op. Dus in mijn beleving redelijk actueel.
Installatie van de software ging vlot, maar schakel wel Spysweeper uit!!
Ben na een dagje spelen best tevreden en eigenlijk doet hij alles (zelfs meer) wat ik van zo'n ding verwacht.
Navigeren op foto's is leuk, maar echt niet noodzakelijk.
Als je vaak in de grensgebieden van de Benelux komt heb je net iets te weinig interngeheugen. Maar met de geheugenkaart is dat geen probleem.

BvdG001 18-01-2007
Geschreven voor: Navman N20

Het apparaat werkt goed, en voor de prijs mag je misschien ook niet klagen, maar toch vind ik het eigenlijk een schande dat de bijgeleverde kaarten zo oud zijn. Op de CD's staat (c) 2006 Tele Atlas, maar de gegevens zijn verzameld in 2002 of zo. In Amsterdam stuurde het systeem me over de Magere Brug (afgesloten in 2003), over de Hobbemastraat langs het Rijksmuseum (al jaren een fietspad) en naar restaurant Moko (in de herfst van 2004 van naam veranderd). Dit gebeurde na het downloaden van de gratis update van de lijst restaurants e.d.!

Desgevraagd wil Tele Atlas niet vertellen wanneer die kaartinformatie verzameld is (Neemt u contact op met Navman). Hoe onbereikbaar Navman is kun je elders op het internet lezen.

Beetje misleidend, die actuele kaarten en updates. Jammer.

karel47 28-12-2006
Geschreven voor: Navman N20

Voor deze prijs is het een geweldig werkend navigatiesysteem. Binnen twee
minuten heb ik verbinding met de satelieten. Asl ik afwijk van de
geprogrammeerde route reageert het beresnel.
Het enige minpuntje is dat er geen adapter bijzit om via het stroomnetwerk op
te laden. Je moet dus altijd via de computer of 12/voltsaansluiting in de auto
opladen.

Henk Veld 22-12-2006

Navman N20 bij de Postbank gekocht. Koopje voor dit uitstekende systeem. Het
standaard geheugen is geschikt voor Benelux en hoofdwegen Europa. Morgen even
een kaartje van 2Gb er inzetten en heel Europa erop zetten met de bijgeleverde
CDROMS. Installatie op de PC ging zonder problemen. De bevestiging met de
zuignap op het voorruit probleemloos (Volvo V70) en prima satellietontvangst.
Ook de NavPix is een uitkomst. Op de website van Navman kan je foto's
downloaden naar het navigatiesysteem en je wordt er zo naar toe geleid.
Systeem is simpel te bedienen met touchscreen, hetgeen ook lekker werkt.
Oplader voor 220V zat er niet bij, wel een USB aansluiting voor de PC om op te
laden.
Al met al is dit gewoon een aanrader, Prima koop voor werkelijk heel weinig
geld !

locofiel 07-12-2006

Heb de Navman N20 met T1 module nu anderhalve week in mijn bezit. Is even
wennen maar werkt goed. De kaarten zijn hier en daar van het niveau 2004. Wordt
dus soms een weiland in gestuurd (zoek de dichtsbij gelegen weg). De T1 module
moet gevoed worden door de bijgeleverde aanstekerplug met adapter. Door
hierboven via een simpel doch doeltreffende kliksysteem de N20 te plaatsen
wordt de voeding doorgeschakeld en laat tijdens het rijden de accu bij (snel).
De T1 antenne moet goed geplaatst worden (let op zonwerende ramen!) De
ontvangst is bij mij (Scenic uit 2000) prima. Als de T1 zich niet meldt, zet
dan de 0/1 schajelaar even uit en dan weer aan. 't Is even wennen. De stemmen
met de (vertaalde) tekst: Neem een U-bocht..U-Turn..., zijn niet vriendelijk.
Mijn vorige kletsmiep werd gesproken door Heidi B (mevr. Helmig uit GSTS), die
naast een vriendelijke stem ook bij foutief rijden vroeg of je alstublieft wilt
keren. Volgens mijn vrouw reed ik daarom vaak fout, omdat dit de enige vrouw
is, die alstublieft zegt.
Aan alles moet je wennen.

Dokter bibber 05-11-2006

De navman N20 wordt geleverd met de kaarten van de Benelux al geinstalleerd en
de rest van West-Europa op CD's. Om daarvan wat op het apparaat te krijgen heb
je een SD-geheugenkaart nodig. Via bijgeleverde software gaat dit erg
gemakkelijk. In de auto werk de N20 snel en nauwkeurig. Ee extra optie is een
traffic module die erg handig is. de N20 berekend direct een alternatieve route
bij file of wegafluiting bv. Tot nu toe niet in de steek geleten. Er zit ook
NavPics op, waarmee je mbv foto's de route kan laten bepalen, maar dit staat
nog in de kinderschoenen en dus nog niet erg handig. Al met al zeer tevreden.