Sony NV-U92TW, Iberia + Europe - Reviews

4,8 inch
Resolutie
480 x 272 pixels
Breedbeeld

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 41 reviews die zijn achtergelaten voor de Sony NV-U92TW, Iberia + Europe op Kieskeurig.nl.

Caprifreak 01-09-2009
  • Product kwartaal in bezit

ik heb de sony een maand of 3 geleden 2e hands gekocht en was toen anderhalf jaar oud voor slechts 65 euro.
Ik ben er zeer tevreden over, heb bijna altijd binnen 1 á 2 minuten satelietcontact en vind hem perfect in gebruik.
De zuignap blijft ook perfect plakken op een ruw dashboard.
Het enige nadeel is dat er geen nieuwe kaarten voor te krijgen zijn, ben ze zelfs niet illegaal tegengekomen.
Verder ben ik zeer tevreden over dit product.

dmenace 29-07-2009

---------- update review 29-07-2009 ----------
Hij is gestolen en dat is vervelend. Prettig is wel dat ik nu een Tomtom heb en dus eea kan vergelijken. Komtie.

Pluspunten Sony:
Groter scherm
Gebruiksgemak
Gratis TMC
Automatisch dimmen en in-/uitschakelen
Zuignap

Nadelen Sony:
Slechte ontvangst, zelfs na vervanging voorruit.
Slechte voorspelling aankomst
Gebruik TMC info is hopeloos

Pluspunten Tomtom:
Supersnel in alles
Heel erg up to date (heb wel een live versie).
Accuraat en realistich
Google (ja, zit er echt op)
Altijd binnen 5 seconden verbinding!

Minpunten:
Duur.
Voor alles betalen.
Geen auto dimmer.
Gaat niet automagisch aan of uit.
Zuignap en systeem zijn erg slecht en reuze onhandig.
Wennen aan kleiner scherm (4)

Ergo:
Ik zou zo weer een Sony kopen. Goedkoper en makkelijker in gebruik. De slechte ontvangst neem ik voor lief, aangezien ik hem nu niet vaak meer nodig heb. Als TMC gratis zou zijn bij Tomtom, zou ik voor die kiezen. Nu betaal ik 10 euro per maand voor TMC en andere handigheden.

---------- oude review 07-05-2008 ----------
Ik heb er al drie keer eerder over geschreven en ik beloof dat dit de laatste keer is.

Opmerkelijk: In mijn auto (Renault Scenic) doet het ding het zelden tot nooit. Meestal geen ontvangst en daardoor vaak slechte, maar meestal dus geen aanwijzigingen.

Leen ik van de week een andere auto (2 eigenlijk: Peugeot 406 en een Fiat Punto) en daarin doet ie het perfect! Meteen ontvangst, na een tunnel ook meteen weer ontvangst, goede aanwijzigingen en een plezier om te gebruiken.

Conclusie:
Het ligt dus aan mijn Scenic. Die heeft een warmtewerende voorruit en blijkbaar is dat het probleem (alhoewel ik dacht dat alle moderne auto's dat hebben. Blijkbaar zit daar dus verschil in, of hebben niet alle auto's zo'n ruit.
Volgende test is dus een ander navigatiesysteem proberen in mijn Scenic, want om mijn auto nou te vervangen voor een navigatiesysteem, gaat me wat ver.

Daan Bakker 03-05-2009

6,7
De Sony NV-U92T heb ik nu ongeveer 1,5 jaar in gebruik. Gekocht vanwege het grote en zeer duidelijke scherm, alles ziet er duurzaam en degelijk uit. Echter gedurende het gebruik traden er regelmatig fouten op zoals, rechts afslaan of keren op de snelweg, 10 tot 15 minuten geen GPS verbinding, zeer regelmatig de resetknop moeten gebruiken. Totdat de GPS zelfs gedurende een aantal dagen onbereikbaar bleef. Omdat op de NV-U92T twee jaar garantie wordt gegeven is deze door de winkelier, Halfords ter reparatie aangeboden aan SONY. Na twee weken was deze gerepareerd, maar wel met een rekening van SONY van maar liefst ~ € 140,-. Halfords heeft dit niet geaccepteerd omdat er sprake is van een twee-jarig garantiecontract. Waarschijnlijk bedoeld als tegemoetkoming ontving ik hierbij van SONY een cd-rom met een verouderde kaartupdate uit 2007, echter die stond al vanaf de aankoopdatum op mijn NV-U92T. Trouwens SONY levert geen nieuwe kaart updates meer omdat zij de productie van navigatiesystemen gaan stoppen, en daar is de consument dan de dupe van. Van een A-Merk mag je toch wel verwachten dat gedurende de garantie termijn de service en de verkrijgbaarheid van aanvullingen gegarandeerd blijft. Zelfs bij de winkelier, Halfords komt zo langzamerhand de rook uit de oren vanwege de halsstarrige houding van SONY door dat zij de garantie op het product proberen te ontlopen. Een pluim voor de winkelier Halfords die hierin de nodige inspanning stopt om tot een adequate oplossing te komen.

Trigger 22-02-2009

6,7
sins juni 2007 ben ik in het bezit van de Sony NV-U92T. ook ik ben afgegaan op het merk en het grote scherm. helaas waren er toen nog geen reviews. in de loop van de tijd herkende ik veel van de ervaringen uit de reviews. kort en goed ik had het apparaat beter niet kunnen kopen. het werkt meestal wel en zeker beter na de update. maar het blijft regelmatig voor ergenissen zorgen en is niet gemakkelijk in de bediening. mijn laatste ervaring wil ik jullie niet onthouden. is er iemand die het volgende kent:
na 5 tot 10 minuten valt de spanning weg van de adapter in de sigarettenaansteker. verwijderen en terugplaatsen helpt soms maar even. daarna komt er geen stroom meer op de adapter. ook in de andere twee stroompunten in mijn auto werkt het apparaat niet meer. soms de volgende dag weer. ook een andere Sony adapter geeft dezelfde storing. geprobeerd in een geheel andere auto valt de stroom ook na 5 - 10 minuten uit. tenslotte vindt de garage geen storing in het stroomcircuit van mijn Opel Zafira. graag jullie reactie. ik hebinmiddels wel een moeizame relatie met dit navigatieapparaat. het is zeker geen aanrader.

PBelgie 29-01-2009

Routeplanner is ook hier nu verleden tijd. Geen printjes meer op de schoot maar nu een navigatiesysteem op het dash.
Bij aanschaf auto 2 jaar geleden besloten voor ons geen inbouw navigatie en zo zo'n €2.000 op zak gehouden.
Wel regelmatig op site's gekeken naar losse navigatiesystemen en o.a. Sony charmeerde mij het meest. Het uiterlijk dan. Maar ja, de reviews van Sony-navigatie als andere merken maken de keuze niet makkelijker... Altijd wel voor- en tegenstanders cq tevreden/ontevreden gebruikers. Hmmm... Als nitwit naar de winkel gegaan. Is mijn eerste keuze, de Sony NV-U92T. Na uitleg dat er verouderde routekaarten in/op zitten toch lekker eigenwijs gekocht. Bij de kassa kreeg ik te horen dat er nog méér korting afging. Thuis aangekomen batterij geladen, persoonlijke instellingen ingegeven en getest. Spannend moment, is er voldoende GPS signaal? Op verschillende site's lees je namelijk dat auto's met een speciale warmtewerende voorruit (mn Renault) slecht of helemaal geen signaal krijgt. Bij onze Espace gelukkig geen centje pijn. Na een grondige praktijktest van 500km, 4 verschillende locaties, 2 landen alles op 1 dag is mijn voorlopige conclusie: TOP!
Echter mijn mening blijft wel staan dat welk navigatiesysteem je ook koopt/gebruikt, het een hulpmiddel is en dat je je eigen intuïtie niet vergeet.

+ doet wat hij/zij moet doen.
+ vormgeving , materiaalgebruik
+ geen overbodige opties (extra afleiding)
+ tmc, tasje begeleverd
+ houder voor op het dashboard
+ nu wel heel aantrekkelijk geprijsd

- soms trage reactie op gegeven commando's

Klaas15 03-12-2008
  • Product jaar of meer in bezit

Er zijn weinig medestanders vwb jouw klacht.

Ik heb eigenlijk nooit ergens last van, (zie onderstaande reacties van mij) behalve dan dat ie een enkele keer vastloopt of niet aan wil als ik hem langere tijd niet gebruik. Dan reset ik hem even en daarna werkt alles weer.

SONY APPARATEN ZIJN SUPER!!!

sjef 1945 10-11-2008

6,2
Enkele maanden geleden gekocht. In Nederland geen probleem gehad, maar in Spanje des te meer. Dit toestel heeft mij vele tientallen keren verkeerd gestuurd en kon mij zelden brengen waar ik naar toe wilde.
Ik heb mijn klacht kenbaar gemaakt bij Sony Nederland, maar die hadden niets beter te melden dan; stuur hem maar op dan zal naar het defect worden gekeken.Gezien de ervaringen van andere, heb ik geen zin om die zinloze weg te bewandelen. Wel zou ik willen dat alle klachten gebundeld werden zodat Kieskeurig daar iets mee kan doen.

HarryNak1 17-10-2008
  • Product jaar of meer in bezit

Ik kan bij Navteq niets vinden over updates van kaarten voor de Sony navigatie apparaten. Volgens mij zou dat het werk van Sony horen te zijn.

bloemie 17-10-2008
  • Product jaar of meer in bezit

totaal niets mis met deze nav ,heb hem nu 1 jaar en nog geen misklap gegeven.

de meeste mensen die zeuren over ontvangs lezen waarschijnlijk de gebruiksaanwijzing ook niet.

zelf onder de bomen heb ik ontvangst binnen 2 minuten.

en let wel ook tomtom laat steken vallen.

kaartupdate worden verzorgt door navteq niet door sony.

Ronald88 12-08-2008

4,5
Al vanaf het begin vind ik het apparaat niet lekker werken, de software is langzaam met opstarten en laat lang op zich wachten. Het instaleren van de software moet je op een oud computertje doen als je die nog hebt want het apparaat werkt niet met software van Microsoft Vista. Het apparaat vreet stroom dus je kan maar heel even het apparaat gebruiken als het niet direct gevoed word. Updates zijn niet te doen via het internet en vanaf 2010 krijg je helemaal geen updates meer.

Waardeloos van Sony om dit op de markt te brengen en dan zo'n slechte service te geven. Voor mensen met Vista geef ik de raad geen sony producten te kopen.

Willem22 09-05-2008
  • Product half jaar in bezit

Wat een gezeur, gewoon een heel goed apperaat,wat willen julie, nieuwe auto er bij voor het zelfde geld??

T. productions 02-05-2008

5,7
Wij hebben de nav-u 92t al een jaar en het bevalt ons niet zo goed, dit zijn de problemen:

- met de stopwatch duurde het 36min (36.15,14) voordat hij gpsverbinding kreeg.

-hij is te traag voor de nieuwe berekeningen ( afslag nemen)

-hij start te sloom op

Battle's:

- de tomtom verslaat gemak de sony nav-u 92t.

Geschiedenissen:

- hij zei een keer op de snelweg naar eindhoven: 'nu keren,nu keren of indien mogelijk keren' nou hoe kan dat nou als je op de snelweg rijdt maar 1min later heeft hij zich eindelijk herstelt.
-toen we een keer naar nijmwegen gingen zei het apparaat dat we in de sloot reden terwijl we gewoon op de weg reden en daarna kwam er iets van een error en toen gingen we hem resetten en toen zei het apparaat 20-keer veerboten niet toegestaan ( =() ????? ).
-en een andere keer waren we vlakbij utrecht op een of andere snelweg en het apparaat dacht dat we in frankrijk reden dus we reden gewoon en het apparaat reed op een weg in frankrijk.
-we hebben de nieuwste update's geinstaleerd en hij werkt nog steeds tetraag.+ gps .

Zo dit moest ik even kwijt.

louj 30-04-2008
  • Product half jaar in bezit

Mijn U92T valt na 10 minuten van het dashboard. Altijd aanbevelingen voor opbergen opgevolgd. Apparaat is ontzettend traag bij opstart. Na 15 minuten nog geen signaal, meestal heb ik dan zelf de weg al gevonden. Instructies ook vaak te laat waardoor verkeerde afslag. Ook onmogelijke instructies zoals: hier keren! Een paar keer is het voorgekomen dat terwijl we in het zuiden van Nedeland of Belgie reden, we ineens door Rome genavigeerd werden. Voor al deze laatste klachten is het apparaat, 3 weken na aankoop bij Sony gedurende 2 maanden (!!) in reparatie geweest. Zonder resultaat dus. Kortom: DE MISKOOP VAN HET JAAR

Gerhard52 06-04-2008
  • Product kwartaal in bezit

Dit navigatie apparaat heb ik rond de kerst gekocht. Meer functionaliteit heb ik in de auto niet nodig. Blue tooth en MP3 had ik op een andere manier geregeld en dus niet nodig. De aanwijzingen onderweg zijn exact en worden ruim en duidelijk van te voren gegeven, herberekening van de route wanneer je een afwijkende afslag neemt gaan relatief snel, een nieuwe route berekenen zou sneller kunnen - maar dat is niet hinderlijk. We hebben ook TomTom Navigator software in een Nokia N70 en met beide systemen is ons duidelijk geworden dat onderweg 'meedenken' met beide systemen wel noodzakelijk is. Deze Sony is stabiel, iets wat ik van de TomTom/Nokia combi NIET kan zeggen.
Jammer is dat SONY nogal forse bedragen vraagt voor de software updates -niet de patches. Jammer van het syeteem is dat kaarten van Oost Europa niet meegeleverd worden - die zijn er wel voor dit systeem.

superdeef 01-04-2008
  • Product kwartaal in bezit

Ik heb het toestel nu een paar weken. Ik ben er eigenlijk niet echt tevreden over. Hij krijgt je uiteindelijk wel ter plaatse maar de snelste weg zul je hoogstwaarschijnlijk niet gevolgd hebben.

Ik kreeg, net als zovelen, soms uren geen satellieten meer. Ik heb hem binnen gedragen voor reparatie. Na 3 weken heb ik het toestel terug. Als hij het nu nog doet dan eis ik een andere GPS, en geen Sony meer.

Ik heb enkele dagen met een tomtom gewerkt en dat is echt een verademing. Ik moet die Sony niet meer hebben... maar ik kan voorlopig niet anders.

MNP1970 19-03-2008

6,6
Na een paar dagen mijn nav-u 92T terug gebracht naar de winkel. Heel mooi apparaat, met mooie vormegeving van de route en duidelijke aanwijzigen. Maar ik kon met mijn nav-u met geen mogelijkheid verbinding krijgen met mijn PC. En ik ben echt geen watje op dat gebied. Overigens zijn er geen andere mogelijkheden met de nav-u dan navigeren (zoals handsfree bellen e.d). Ook reageert de nav-u traag op verkeerd rijden. Vandaar de slechte scores op mogelijkheden en gebruiksgemak. Als die problemen er niet waren geweest dan had ik hem zeker niet geruild. Helaas.

wilco9 01-03-2008

6,3
niet helemaal gewedig aparaat plakt slecht op het raam of dachsbord (valt er na 10 ninuten zo af) stuur je eem mail naar sony word er niet op gereageerd
kortom slechte service

TijsTijs 06-01-2008
  • Product half jaar in bezit

Op zich een prima ding, alleen word ik gek van de tijd die het ding er over doet om een satelite te vinden. De ene keer gaat het heel snel, de andere keer ben ik al op de plaats van bestemming en heeft ie hem nog niet gevonden. Drie keer resetten geeft soms wat soelaas. Het schijnt aan de coating van mijn voorruit te liggen, alleen vraag ik me dan af waarom ie het de ene keer wel direct doet en de andere keer wacht tot dat ik de weg zelf gevonden heb.
Heeft iemand hier een oplossing voor gevonden? Sony zegt alleen maar dat het aan de coating op de voorruit kan liggen. . .

Grtx Tijs

clips 18-11-2007

De Sony U92TW gekocht zowel plussen als nadelen
had hiervoor de TTG classic die ik had uitgebreid naar Europa met een 2Gb SD card

Plus:
- GPS direct aanwezig (TTG soms lang wachten)
- Snelle (her)berekeningen van routes
- lekker groot breed scherm
- Autodim functie tussen Dag en Nachtkleuren
- TMC
- handige bevestiging op zowel dashboard als raam
- gratis POI's (flitspalen meerdere landen europa)
- veel standaard poi's aanwezig

Nadelen:
- Omslachtige registratie en install flitspalen
(dank aan de voorgaande tips !)
- Oost en West rijrichting wordt omgedraaid
- Snelheid alleen afleesbaar ZONDER route
- Cdrom was niet bijgeleverd
- TMC losse antenne ipv geintegreerd
- Slechts 1 stem mogelijk

Ondanks de nadelen het apparaat niet teruggebracht want dit geld kon ik nergens een goedkope TMC navi vinden.
Ik hoop dat de overige probs worden opgelost door update van firmware door Sony

Mr arend 14-11-2007

Vla voor de zomervakantie 2007 deze Sony NV-U92T gekocht omdat deze goed beoordeeld werd. Had niet veel tijd om me in de aankoop te verdiepen dus keuze snel gemaakt. Deed het perfect tot 15 september. Terug naar winkel en apparaat moest opgestuurd worden, kon wel 3 weken duren. Na 3 weken geinformeerd, nee kon wel 5 weken duren. Na 5 weken weer opgebeld, was nog steed in reparatie. Vandaag, 14 november weer gebeld met de winkel. De filiaalchef zei dat het waarschijnlijk nog wel in reparatie was. Ik vroeg naar nummer hoofdkantoor maar dat had geen zin volgens de medewerker omdat ik dan toch weer terugverwezen zou worden naar hem. Ik vond ik wel genoeg inmiddels dus rechtstreeks met hoofdkantoor gebeld. Medewerker hoofdkantoor heeft naar Sony gebeld en GPS was vandaag klaar gemeld. Op mijn vraag hoe lang het zou duren voor het in het plaatselijke filiaal zou aankomen werd doodleuk geantwoord dat dit nog wel twee weken zou kunnen duren. Iedereen mag zijn eigen conclusies trekken na dit verhaal, wat overigens nog steeds niet afgelopen is. Een apparaat wat na 2 maanden gebruik kappot gaat en vervolgens bijna 3 maanden niet te gebruiken is. In middels andere apparatuur gekocht (LCD-, receiver, etc) maar door deze ervaring gekozen voor Samsung). Voor mij geen Sony meer.