Garmin nüvi 2595LMT

Garmin DriveAssist 50LMT-D

7,3

Pieter73frl 29-04-2015 Product paar dagen in bezit

5,8
Heb vorige week een Garmin navigatiesysteem gekocht, volgens de verkoper de meest verkochte in zijn soort. Ben afgegaan op zijn kennis en de Garmin gekocht. Heb m een paar dagen gebruikt, hij kent de nieuwste wegen niet, is de gps vaak kwijt. Thuis aan de laptop gebeurt er NIETS terwijl ik levenslange gratis opdate heb!!!!! Je belt met de helptdesk.... "Het ligt niet aan de Garmin, maar aan mijn laptop"... Ja ja! Heb m weer netjes ingepakt en gaat vandaag terug naar de winkel en ruil m om voor TomTom

wicherd 18-05-2015

Ik heb een 2595 waarop ik via de computer de nieuwste versie gezet heb, en dat is volgens mij 2015.4. Dat een nav niet alles kent, is na te gaan je bent wel afhankelijk van wat de kaartleverancier klaar heeft. Maar ik gebruik hem in de vrachtwagen en met de laatste beetjes eigen inzicht is het een prima apparaat.

jesusreluzz 02-09-2014 Product maand in bezit

2,3
Wat een waardeloos apparaat. Helft wegen kent hij nog niet of hij rijd zomaar ergens. En als je in het buitenland rijd zoals wij in Frankrijk dan lag je je rot om de stem heel slecht ik heb hem op een geven moment op vlaams gezet omdat dan de straten in iedergeval niet genoemt worden. In nederland was hij de weg van venlo af kwijt hij liet wel de route zien maar de weg niet meer snel weer naar wel een goeie navigatie systeem Tom Tom. Niet kopen.

sjeeke 19-05-2014 Product jaar of meer in bezit

6,5
Wat een bagger apparaat, al hij werkt is het een prima ding.....als hij werkt, ik ben internationaal chauffeur en heb hem nu iets meer als een jaar in mijn vrachtwagen zitten waar hij ongeveer 260.000km gedaan heeft. na een maand of 8 begonnen de problemen, uitvallen, blijven hangen ineens geen satelieten meer vinden...2 maanden geleden gooide hij opeens gewoon de kaarten eruit, handig als je in de binnenlanden van italie zit... en afgelopen vrijdag ineens al mijn opgeslagen adressen weg... heb al een aantal keer een update gedaan, hem al eens eens helemaal opnieuw geinstalleerd.... ik ben nu onderweg naar milaan en het gezever begint weer..... ik denk dat hij milaan niet gaat halen...

AnnedeJong 20-02-2014 Product jaar of meer in bezit

5,5
Op zich een mooi product, maar stabiel is het apparaat niet. Op willekeurige momenten valt ie uit maar blijft het na een aantal keer opstarten wel doen. De updatesoftware ziet er gebruikersvriendelijk uit maar neem er ruim de tijd voor (een paar dagen) want regelmatig gaat dit mis of moet je geheugen bij kopen om de updates te kunnen doen. Na de laatste update feb 2014 doet mijn spraakopdracht het niet meer. Volgende keer ga ik voor een TomTOm

Finnegan 21-02-2014

Anne, met wat jij schrijft, zou ik het apparaat beschouwen als defect. De verkoper kreeg het apparaat dus van mij terug net zo lang tot het zijn werk goed doet. Mijn dochter heeft deze Garmin ook en ik heb hem een paar keer geleend om met de caravan te reizen en ik kan niet anders zeggen, dan dat het een perfect apparaat is. Kortom, terugbrengen naar de verkoper en een goede eisen.

koopman4 21-02-2014

Het apparaat is heel stabiel, binnenshuis als je HR++ beglazing hebt (zit iets van aluminium in)kan soms ontvangst verstoren, maar tijdens ritten in de auto geen problemen.

Er moet wel een micro SD-kaartje in, maar dat is eenmalig.
Met Garmin Express kan je 4x p/j gratis nieuwe kaarten downloaden en updates bijwerken op de 2595 LMT je hebt een gratis abonnement hierop.

Als je problemen hebt waar je niet uitkomt dan is er nog de gratis Helpdesk één telefoontje en ze lossen het samen met jou op (08000233937).

Vroeger had ik ook een Tomtom, maar de Garmin staat met Navtec kaarten hoger aangeschreven en bij Tomtom moet je vaak betalen voor kaart Updates.

koopman4 28-02-2014

Ter aanvulling, was vergeten te zeggen dat dit micro SD kaart 8 GB moet zijn.

Gerard.

amazinged 09-07-2013 Product half jaar in bezit

5,3
De 2595LMT aangeschaft op aanraden van een goede vriend na zelf jaren lang met TT te hebben genavigeerd. Dit toestel gekocht vanwege de Lifetime updates en de Trafic.

Na een half jaar ben ik hem redelijk zat. Inmiddels genoeg updates gehad ( zit nu op firmware 8.0 en 2014.10 kaart Europe ). Het toestel loopt redelijk vaak vast, soms een dag niet, soms meerdere keren achter elkaar.

Als ICT-er denk ik voldoende ervaring te hebben met hard- en software, heb dus inmiddels alles gedaan wat je zou kunnen doen om eventuele corrupte installatie of bestanden te voorkomen. Via Jawa ook oude kaarten en bestanden maar eens van het toestel afgehaald zodat er niet 'overschreven' werd maar 'vers geinstalleerd'.

Wat opvalt is dat de goede vriend die het zelfde toestel heeft een andere Traffic-receiver heeft, een ander 'board' dus qua hardware gewoon een iets oudere en eerdere geproduceerde versie. Bij hem komen de 'vastlopers' niet voor, maar hij gebruikt zijn toestel dan ook vrijwel niet ( 1 keer per maand ) terwijl ik dagelijks meerdere lange routes moet rijden met de 2595LMT.

Het leek zo mooi, maar ik denk dat er gewoon weer een TomTom gaat komen, één die wat langer op de markt is en waar dit soort ellende niet mee voorkomt en waar uit recensies blijkt dat het gewoon allemaal goed zit.
Uit diverse gespecialiseerde GPS-fora komt naar voren dat ik absoluut niet de enige ben met deze problemen.

Neverbrake 07-07-2013 Product maand in bezit

5,2
Het leek in eerste instantie een fijn systeem te zijn. Wel een hele slechte handleiding. Daar is weinig van te begrijpen vind ik. Er worden allerlei onbegrijpelijke termen gebruikt die niet worden verklaard.
Maar tijdens een tochtje naar Duitsland begon de ellende pas goed.
Systeem bracht je bij een omleiding, nadat de route werd herberekend, binnen de kortste keren weer bij het begin van de omleiding terug. Om gek van te worden. Viel een paar keer helemaal uit. Ook net nadat we met veel moeite een route door kleine plaatsjes hadden ingebracht. De route moest nog een naam krijgen en het apparaat ging uit. Alles weg. Ellende om hem weer aan de praat te krijgen. Route opnieuw ingebracht. Vervolgens allerlei opties uitgezet, zoals autowegen, u-bochten en meer van dat soort geneuzel. Maar we werden iedere keer weer naar de autobahn gestuurd. Niks toeristische route.
Met enige moeite heb ik het apparaat bij BCC weten om te ruilen voor een TomTom VIA 135. Tot nu toe gaat alles naar wens. Ik vind het vreemd, Garmin is toch een van de betere merken. Jarenlang, toen we nog zeilden, hebben we een Garmin systeem gebruikt. Nooit problemen gehad. Dat was ook de reden om met een gerust hart een Garmin te kopen.
Jammer.

tommee 03-07-2013 Product jaar of meer in bezit

5,5
Kan jij hem beter niet kopen. Ik heb hem in sept 2012 gekocht. 8 manden gebruikt, hij was toen goed nog. In die laatste paar dagen viel hij eruit meerdere keer op die snelweg, tijdens rijden. Lekker hoor. Kan het zijn dat jij niets van merkt voor par minuten, want ik kijk die verkeer, niet op die Garmin. En die ergste, ver van thuis bij Vlissingen liep die wast voor 10 minuten. Scherm blijft staan met die kaart, en stopt i met navigatie. Hij was ook niet uitschakelbaar. Auto aan die kant, en wachten tot hij het weer deed. Ik wilde hem openmaken, accu eraf halen, maar die schroefjes waren zo klein, ik kon dat daar niet doen. Na 10 minuten konden wij hem weer uitschakelen. Opnieuw starten. Lekker hoor. Na die incident heb ik hem teruggebracht naar die Media Markt, zeggen ze dat hij niet te repareren was, tegoedboon terug ge kregen. Nu haal ik misschien een nieuw Tom Tom. Iemand ervaring met Tom Tom Go 400 of met 500? Trouwens ik had voor 7 jaar een Garmin Nuvi 250, het was gewoon perfect. Daarom heb ik in 2012 weer voor Garmin gekozen.

Lies92 06-06-2013 Product paar weken in bezit

6,7
Mijn partner heeft een Tomtom, leek ons leuk om verschil te bekijken en het leek ook een goede en voordeliger keuze. Maar het went slecht. Filemeldingen moet je in de gaten houden, rondje rechts wordt dan rood ipv groen. Geen geluidje, geen aanbod van alternatieve route. Dan moet je dus zelf op dat rode rondje drukken, gaat 'ie updaten, dan op kaart drukken, dan op alternatieve routes, dan kiezen. En dat allemaal terwijl je (nog) rijdt. Pfffff. Dit onderdeel werkt ook niet op stembediening. Net vakantie naar Italie ingevoerd. Krijg je melding dat het mislukt is. Moet je eerst een andere kaart kiezen, die van Italie en weer opnieuw proberen. Dat moet je wel zelf uitvinden, wordt niet aangegeven. Ook geen optie om de route even thuis te bekijken volgens mij. Ik druk dan op fileballetje, Verkeerssituaties, dan kan je door slepen over de kaart globaal zien hoe je route naar Italie gepland is. Niet de fijnste methode.
Het opslaan van favorieten is wat omslachtig, als je meteen op GO drukt kun je het niet opslaan. Terug naar recente bestemmingen, druk op de locatie, druk op I van Info, druk op streepjes linksboven en eindelijk heb je dan de optie om op te slaan.
Maar misschien doe ik het nog niet goed, alle tips zijn welkom! Ga nu Basecamp van Garmin downloaden, misschien gaat lange routes met div. Stops dan handiger. Een forum heb ik nog niet gevonden, als iemand er weel een weet, ik hoor het graag!

Neverbrake 06-06-2013

Hallo Lies92, als je een geactiveerde route wilt bekijken dan druk je op de bovenste "balk" in het navigatiescherm. Dan wordt de route zichtbaar, zowel tekstueel als ook in de vorm van een kaartgedeelte als je op de tekstregel drukt. Het kaartdeel is klein maar je kunt het vergroten. Je kunt dan door de route bladeren. Een overzicht van een route krijg ik door na het laden van een opgeslagen route op "kaart" te drukken.Alleen vervelend dat die plus en min op het scherm blijft staan. Dat had wel een popupje mogen zijn. Met het programma Basecamp ben ik nog niet bevriend geraakt. En ik ben bang dat dat zo blijft. Tot nu toe vind ik het rampzalig.
Ik heb het apparaat nu een paar dagen en ik vind dat er met de navigatie niets mis is. Je krijgt adequate informatie ruim van tevoren en vervolgens nogeens op het moment supreme. Spraak en scherm zijn heel duidelijk vind ik. Verder is hij snel in het volgen van je positie. Op een rotonde bijvoorbeeld kun je duidelijk zien dat ie zonder vertraging precies aangeeft waar je zit. Mijn Tomtom liep nog wel eens wat achter. De handleiding vind ik erbarmelijk slecht, zowel de nederlandse als ook de engelse. Ze doen niets, maar dan ook werkelijk niets aan begripsverklaring. Je moet maar raden waar ze het soms over hebben. Overigens, jouw ervaring bij het invoeren van een buitenlandse route lijkt zich bij mij niet voor te doen. Vreemd. Even in de gauwigheid vanaf mijn "home" naar Via Agostino Oldoini 2 16162 Bolzaneto GE ingevoerd en berekend gaat gewoon goed. Opslaan ook en overzicht van de route ook.
We blijven nog maar even puzzelen.
Vr. gr.

Lies92 11-06-2013

Een update, het blijkt namelijk ook gewoon een kwestie van wennen. Het lukt toch prima om een hele rondrit via luxemburg, duitsland, italie naar frankrijk te plannen. En te bekijken! Ook erg handig dat je allerlei extra POI's via het programma POI loader heel simpel kunt downloaden. Of via Google Maps kun je een gevonden locatie zo verzenden naar je (op de computer aangesloten) Garmin. Nu heb ik niet veel in de spits autogereden dus de filemeldingen en alternatieve routes nog niet goed kunnen beoordelen. Ik hoop dat ik dat ook gewoon verkeerd deed.
Dan heb ik me een rotje gezocht waar ik de extra antenne nu in moest doen. Gebruiksaanwijzing had het over aansluiten op een verkeersinformatie-ontvanger. De aansluiting blijkt gewoon in het voedingssnoer te zitten. Dus al met al ben ik toch blij met mijn Garmin.

Lies92 11-06-2013

PS voor Neverbrake, bedankt voor je tips! Had ze al meteen gelezen en daarna lukt het beter.

Lies92 11-01-2014

Update: na het installeren van een update in september jl. ging mijn garmin zeer geregeld in de computermodus onder het rijden. En als hij het deed dan geen verkeesinfo. Rechtstreeks naar garmin gegaan (ik woon redelijk dichtbij eemnes) en keurig een nieuwe gekregen. En dan ook nog een nieuwere versie, de 2597! En deze werkt weer geweldig. Ik zoek nog wel een beetje, sommige dingen zijn iets anders.

ladywera 26-05-2013 Product kwartaal in bezit

6,2
Weggegooid geld. Life time traffic en maps - bestaan niet. Traffic stuurt je in de langste file of moet je omrijden door niet bestande file , je bent altijd langer onderweg. Wat maps betreft - lekker in centrum van Amsterdam stuurt nuvi je precies tegen de richting in, en dat is niet eenmalig, ik had rondjes moeten rijden om een mogelijke route te vinden. Nog de aangegeven snelheden - 20% klopt niet, let maar beter op de borden. Naar update van navigatie en mappen niets is verandert , behalve dat nuvi gaat nog soms uitvallen en je moet op de snelweg alles weer intoetsen. Flitspalen moet je 30€ per jaar betalen, bij tomtom 50€ - maar dan krijg je echte traffic en google search en zelfs flitser die net 15 min heb zijn busje geparkeerd... Als je van A naar B moet neem dan de goedkoopste nuvi , maar als je wat extra wil - doe dan tomtom.

Neverbrake 05-06-2013

Ladywera, wat maak je er een zootje van. Hoezo weggegooid geld? Je hebt er m.i. echt niets van begrepen. Als jij de 2595LMT uitvoering hebt dan heb je een livetime abonnement op de bij het toestel geleverde kaarten voor een periode van max. 30 jaar. Verder vind ik je verhaal heel onduidelijk. Het meeste van wat je bedoelt begrijp ik echt niet. Hoezo rondjes rijden en hoe weet je dat 20% van de snelheidsaanduidingen niet klopt? Heb je ze allemaal gecontroleerd? Wat moet je op de snelweg opnieuw intoetsen? Geef je de route of bestemming wel goed in? Als je vindt dat je zonodig een review moet schrijven zorg dan tenminste dat je je behoorlijk kunt uitdrukken en dat je objectief bent. De mogelijkheden van het toestel beoordeel je laag. Als je de moeite zou hebben genomen het toestel wat beter te leren kennen dan was je tot de conclusie gekomen dat je bijna verdwaalt in de veelheid van mogelijkheden. Wat bedoel je met "als je wat extra wil-doe dan tomtom"? Welke uitvoering dan wel, welke extra's danwel en waarom? Dat zijn volkomen ongemotiveerde uitlatingen. Als je de kwaliteit van de handleiding laag beoordeeld zou hebben dan had je gelijk gehad. Maar zover ben je klaarblijkelijk niet gekomen. Als ik in de schoenen van de redactie van Kieskeurig zou staan dan was jouw verhaal niet op de site gekomen.
Niemand heeft iets aan dergelijke vage onzin.

VJP 09-03-2013 Product kwartaal in bezit

3,7
Deze vervanging van een ouder nüvi-toestel is nog op de valreep dé miskoop van 2012 geworden:
* Bluetooth werkt niet samen met Samsung GII, waardoor Smartphone Link (dé doorslaggevende reden om dit toestel aan te schaffen) niet werkt.
* Geen mogelijkheid om favorieten en eigen POI's van aangepaste - in MapSource en BaseCamp te selecteren - icoontjes te voorzien.
* Toestel valt gemiddeld zo'n twee keer per dag uit.
* Niet alle waypoints van in BaseCamp gemaakte routes worden overgezet naar het toestel.

Kortom: Een bron van irritatie en knap waardeloos!

Eerlijk is eerlijk: De geluidskwaliteit is verbeterd en het "split screen" bij afslagen is prettig.

taratje 10-03-2013

Waarom ga je er dan niet mee terug naar de winkel i.p.v het apparaat de grond in te boren.
Bluetooth had je van te voren kunnen checken of die compatibel is toch.

Bij werkt de 2595 uitstekend.

VJP 11-03-2013

@Taratje: Je spreekt me aan, dus ik beantwoord.

Denk je dat ik het toestel zo zou “afbranden” als ik door de winkel en/of Garmin fatsoenlijk geholpen zou zijn?

Bovendien vraag ik me af waarom ik de compatibiliteit zou checken als ik op de productpagina van Garmin kan lezen: “Dankzij Bluetooth®-connectiviteit kunt u handsfree telefoneren en sms'en, en met de staande of liggende weergave kunt u de nüvi in verticale of horizontale stand gebruiken voor extra gemak tijdens het rijden of lopen.”. Ik lees geen voorbehoud, jij wel?

Met betrekking tot het uitvallen van het toestel weet Garmin mij in een e-mail te melden dat “Inderdaad veel problemen en gebruik door onze klanten helpen ons zulke fouten te herstellen, de toestellen wordt vrijgegeven wanneer deze volledig getest zijn en wij ervan verzekerd zijn dat het geen problemen
geeft, en problemen tijdens het gebruik worden vaak zo snel mogelijk verholpen (dit klinkt tegenstrijdig, maar meeste problemen worden uitgevonden door een klein percentage van gebruikers aangezien de meeste toestellen wereldwijd worden verkocht).”. Jij en ik zijn dus betalende beta-testers!

Maar Taratje, wees vrij om zelf een positieve review te posten in plaats van allen te reageren op jou onwelgevallige reviews.

Wboer 02-03-2013 Product kwartaal in bezit

6,8
Prima navigatie, ALLEEN als je de functie rekening houden met ''verkeers historie'' uit zet!

Standaard staat dit aan, en hij pakt de meest onlogische routes die je maar kan bedenken!! Echt WAARDELOOS gewoon.

Met deze functie uit werkt het weer normaal en pakt ie gewoon de juiste en logische route's.

Voordeel t.o.v een Navigon is dat deze alle wegen onderscheid maakt dmv kleuren, zodat je goed kunt zien of ie je niet dwars door het centrum e.d wil sturen.

Enige is dat deze wel verschillende routes kan berekenen en je kan kiezen, maar dit gaat zeer moeizaam en onduidelijk... Navigon heeft Myroutes en werkt veel sneller en duidelijker!

taratje 05-03-2013

beste Wboer,

Navigon bestaat niet meer, is overgenomen door Garmin de enige echte marktleider op navigatie gebied.

ik heb hem sinds 2 maanden werkt gewoon perfect voorheen een navigon gehad deze was ook goed.

Wboer 20-05-2013

Ik weet dat Navigon niet meer bestaat.

Het zijn dan ook 2 totaal verschillende toestellen, zoals ik al zei is deze Garmin echt slecht met de functie ''verkeershistorie'' aan, hij pakt echt de meest onlogische route's. En aangezien ik 60.000km per jaar rijd in heel europa weet ik wel of een route wel of niet logisch is.

Met de betreffende functie uit, werkt ie gewoon prima, en pakt hele fijne routes, beter als de Navigon die je nog geregeld dwars door steden heen wil sturen, stuurt de Garmin je er mooi omheen.

DWelten 08-10-2012 Product kwartaal in bezit

4,2
Grote spijt van deze aankoop. De garmin heeft ontzettend onlogische keuzes. Snelste route is nooit de snelste route. Als ik mijn eigen route rijdt, vliegen er minuten vanaf. Hoe rekent dit ding? ook na update nog net zo slecht. had eerst een navigon, dat ding is oud, maar 100x beter!

Conclusie: Niet kopen!

asteffner 21-11-2013

Heb zelf de Kenwood DNX521DAB maar waarschijnlijk met dezelfde software. Als ik de snelste route van Wijchen naar Breda kies, stuurt het ding me lans alle dorpen in Brabant !

Hans 07-07-2016 Product jaar of meer in bezit

Voedingsapparaat GTM 36 geeft problemen

Helaas biedt Garmin weinig service voor een defect voedingsapparaat. Na het openen van de stekker ben ik er achter gekomen dat een van de draden los hangt en zonder soldeer is. Dus heeft de draad ook nooit vastgezeten.
Op mijn vraag hierover en de vraag hoe e.e.a. aangesloten moet worden om goed te functioneren, werd door de 'serviceafdeling' van Garmin gezegd dat ik een nieuw snoer moest kopen (ad. € 65,00). Dus geen antwoord op de vraag en direct de duurste oplossing.
Serviceafdeling reageerde ook pas op mijn vraag na een herinneringsmail. Dat omdat deze afdeling het zo druk heeft. Niet even een berichtje dat ze het druk hebben en dat antwoord zo snel mogelijk komt. Slechte zaak Dus.

josvankanne 14-11-2015 Product jaar of meer in bezit

Degelijk toestel beeld en geluid dik in orde. Updaten kaarten duurt lang,kan aan mijn internet verbinding liggen. Eenmaal up to date super navigatie. Ook in landen als Tsjechië en Hongarije.

Wim van Ormondt 13-11-2015 Product jaar of meer in bezit

Heb hem al enkele jaren. Ik ben er zonder meer tevreden over. Het laden duurt wat lang. Je moet je natuurlijk even verdiepen in het gebruik van het apparaat. Nooit problemen gehad. Aan te bevelen!!!

Ziebe 17-07-2015 Product jaar of meer in bezit

6,8
Apparaat nu al een poosje in bezit.
Hiervoor een Tomtom gebruikt, het is wel even wennen na een Tomtom qua menu maar na deze Garmin zou ik zo weer kiezen voor een Garmin.

Wat ik mis is route berekenen vooraf

Martijn 12-11-2015

Beste Ziebe,

Ik zie dat jij de meest recente review heb achter gelaten, vandaar mijn reactie.

Ik zie echt een heleboel negatieve reacties, maar die zijn van een tijdje geleden, bevalt de Garmin jou nog goed? Wat zijn de positieve/negatieve eigenschappen nu je het een tijdje gebruikt?

Je zou me enorm helpen bij mijn keuze, dankjewel

amvikb 24-04-2014 Product jaar of meer in bezit

6,3
Batterij was vlug stuk!
Update uitgevoerd, bedankt. Nu afwachten of TMC wel werkt!
Het was wel na de laatste update dat TMC niet meer werkte.

koopman4 26-04-2014

Een beetje uitleg zou meer op zijn plaats zijn en gemotiveerder overkomen.

Gerard.

flatbewoner 27-02-2014 Product jaar of meer in bezit

Ik heb m nu twee jaar en ben er erg tevreden over. Hij doet wat ie moet doen en ik kan levenslang gratis kaarten updaten. Prima apparaat!

josvankanne 22-11-2013 Product jaar of meer in bezit

Ik bezit en gebruik de garmin nu iets meer dan twee jaar, in het begin een maal uitgevallen en daarna nooit meer problemen gehad.
Ben nu net terug uit Portugal en zonder moeite de juiste weg gevonden. Soms kent hij straten niet, maar ik heb ook geen update gedaan voor ik vertrok.
Zeer tevreden over de aankoop.

Pixel 29-01-2013 Product half jaar in bezit

Deze Garmin werkt erg prettig en ik begrijp de negatieve reviews hier dan ook niet. Het scherm is groot en duidelijk, aanwijzingen in beeld en geluid erg goed. De geluidskwaliteit is zoals bij de meeste apparaten: duidelijk maar wat blikkerig, dus ook voor de ingebouwde handsfree functie via bluetooth. Als je vaak belt moet je gewoon een parrot ofzo kopen en die op je autoradio laten aansluiten. Lijkt me logisch. De 2595 is heel uitgebreid en stembesturing werkt verbazingwekkend goed. Met levenslange kaartupdates (LMT-versie) hoef je in de toekomst niet te betalen om steeds de nieuwste kaarten te hebben. Ideaal.
Wat mij betreft een aanrader en dit apparaat verdient de voorkeur boven Tom Tom's in dezelfde prijsklasse.

Jan Mellema 31-01-2013

Helemaal mee eens! Alsof de dame met nederlandse navigatiestem naast je op de stoel zit! Ik begrijp dan ook de negatieve berichten in deze rubriek over de 2595 niet. Zelf heb ik het systeem niet midden op de voorruit gemonteerd, maar in de linker hoek. (Minder in het zicht). Veel succes er mee!
Jan Mellema.