Western Digital WDBCTL0020HWT - Reviews

6,7

tweetweeties 06-11-2015 Product paar weken in bezit

Op zich een mooi apparaat met eenvoudige installatie. Geen gedoe, het werkt meteen. Toch na twee weken gebruiken weer teruggebracht naar de winkel:
- De synchronisatie gaat goed maar te langzaam als je op meerdere computers aan één stand werkt.
- De software heeft wat moeite met het herkennen van verandering van bestanden door Windows od door een Mac. De bestanden worden niet verwijderd maar keurig bijgehouden in aparte versies maar voor een gemengde omgeving niet bedrijfszeker genoeg.
Bestanden op een iPhone/iPad moeten eerst worden gedownload voordat deze gepresenteerd kunnen worden. Is een kleine moeite maar het werkt daarmee minder spelen flexibel als bv Onedrive.

Dus voor thuisgebruik een fijn en eenvoudig apparaat (vandaar toch een voldoende), voor kantoorgebruik met verschillende platforms echter ongeschikt.
Clemens 05-01-2015 Product paar dagen in bezit

1. Uitstekend op incrementele backups van al mijn computers in huis te maken;
2. Vanaf alle computers, tablets, smartphones zowel in huis als buitenaf te benaderen;
3. Iedereen kan muziek, photo's en films streamen binnen het netwerk;
4. Verbinding van buitenaf - ik heb een glasvezel verbinding - gaat supersnel.
5. Dit is mijn 2e unit die ik alleen gebruik als backup van de eerste unit. AL met al eenvoudiger en goedkoper dan een stabiele echte NAS van 2 * 2 TB.
6. Het probleem i.v.m. brand e.d. ga ik oplossen om een unit via VPN buiten de deur te plaatsen.
intereric 17-12-2013 Product paar dagen in bezit

Dit apparaat gekocht als een soort Dropbox vervanger.
Installeren gaat prima, zit je pc achter een firewall en router dan moet je toch wel wat knutselen om hem goed aan de praat te krijgen.
Als hij eenmaal werkt is het helaas toch een tegenvaller. Op een pc buiten je thuis netwerk, dus bijv. op je werk, een bestand openen, bewerken en gewoon opslaan is niet mogelijk.
Ook niet alle ftp programma's krijgen volledig toegang tot de harde schijf om bijvoorbeeld te synchroniseren.
Op android is streaming van je video's ook niet mogelijk met de te downloaden apps. Na installeren van XBMC mediaplayer is er al meer mogelijk.

Al met al moet er nog veel gesleuteld worden aan de software. Momenteel is het helaas gewoon een leuke externe netwerkschijf.