Tefal All-in-One Slowcooker, Multicooker & Snelkookpan CY505E - Reviews

Best Reviewed nov 2020 Tefal All-in-One Slowcooker, Multicooker & Snelkookpan CY505E
Best Reviewed - november 2020
Kleur(en)
zwart
Type/soort
snelkookpan

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 13 reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal All-in-One Slowcooker, Multicooker & Snelkookpan CY505E op Kieskeurig.nl.

Kimberly 04-12-2020

Fijne pan, met uitleg

Geschreven voor: Tefal All-in-One Slowcooker, Multicooker & Snelkookpan CY505E

Ik mag deze pan uitproberen en toen de pan binnenkwam al gelijk zo dat is een groot ding, neemt aardig wat ruimte in. In het begin heel erg zoekende naar hoe goed te gebruiken maar als je na gaat denken dat het eigenlijk je kookpannen vervangt dan is het vrij makkelijk. De uitleg in het boekje is klein en kort maar alles staat er in wat je nodig hebt. Gelijk rendang gemaakt en die viel goed in de smaak. Ook de stoofpeertjes en pompoensoep was goed geslaagd.

Als ik dan een min puntje moet noemen is het de recepten die je er bij krijgt of online kan vinden, voor deze combinatie zijn er nog niet veel recepten bekend en ben ik erg zoekende naar recepten om te gebruiken. Fijne pan, even uitleg nodig dus

Pluspunten

• accesoires
  • voorgeprogrammeerde programma's

Minpunten

• kleine en korte uitleg

Jelistya 04-12-2020
  • Product gekregen

niet meer te missen in de keuken

Geschreven voor: Tefal All-in-One Slowcooker, Multicooker & Snelkookpan CY505E

Deze pan is zo multifunctioneel dat ik hem na twee weken maar een mooi plekje op het aanrecht heb gegeven want moest hem zo vaak pakken.
Makkelijk met de snelkookfunctie, slowcooken heerlijk. zelfs een cake gebakken gewoon omdat het allemaal kan.
Risotto gemaakt nog nooit zon heerlijk smeuïge risotto zelf gemaakt, rijstepap, heerlijke soep, stoofpeertjes het kan allemaal.
gebruiksaanwijzing erg summier dus vooral durven proberen en gewoon doen

Pluspunten

• grote inhoud
  • multifunctioneel
  • mooi design
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• deksel opent naar zijkant
  • moet eerst druk/temp opbouwen voor prog begint

Cammy 30-11-2020

Onmisbaar in de keuken

Geschreven voor: Tefal All-in-One Slowcooker, Multicooker & Snelkookpan CY505E

De slowcooker is onmisbaar in de keuken. Ik heb de slowcooker al enkele weken en ben zeer tevreden, nog steeds niet alle functies uitgeprobeerd. De slowcooker is groot, maar neemt niet veel ruimte in. Je kunt er grote porties in bereiden. De slowcooker is gebruiksvriendelijk. Ik heb heel veel soep gemaakt. Heel erg makkelijk, alle ingrediënten erin, even aanbakken en daarna water erbij. Verder geen omkijken meer naar.

Minpuntje is het opvangbakje, is te klein om het vocht op te vangen. Kan daardoor overlopen.
Deksel kan niet makkelijk af worden gehaald om schoon te maken.

Al met al tevreden met de slowcooker.

Pluspunten

• grote pan
  • velen functies
  • gebruiksvriendelijk
  • makkelijk schoonmaken

Minpunten

• klein vocht opvangbakje
  • deksel is niet makkelijk schoon te maken

R.Minnee 28-11-2020

Fantastisch koken

Geschreven voor: Tefal All-in-One Slowcooker, Multicooker & Snelkookpan CY505E

We mochten deze cooker via insider testen. Wat een fantastische apparaat. De basis recepten die er bij geleverd waren zijn erg makkelijk te bereiden. Het bedienen is op zichzelf erg gemakkelijk. Het reinigen van de onderdelen is in een handomdraai gebeurt dus al met al gaan we hem met plezier gebruiken. Maar ook bevelen we hem aan bij onze vrienden en familie.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening

Minpunten

• Lekbakje
  • Binnenpan grip

mw Oomen 26-11-2020

Veelzijdig product, maar dat maakt hem ook ingewikkeld

Geschreven voor: Tefal All-in-One Slowcooker, Multicooker & Snelkookpan CY505E

Enthousiast was ik begonnen aan dit experiment. Ik mocht de Tafel all-in-one slowcooker, multicooker en snelkookpan in één uittesten. Het apparaat is groot en fors van stuk. Het is echt een flinke grote pan. De pan heeft zoveel knopjes en mogelijkheden, dat ik door al deze mogelijkheden ook snel de weg kwijt was. Netjes alle ingrediënten klaargelegd en ik dacht een heerlijke stoofpot te maken. Het juiste programma aangeklikt, maar na 40 minuten gewacht te hebben, was het geen stoofpot, maar een soort vleessoep geworden. Ook het bijgevoegde receptenboekje oogt niet echt super modern. Eerder een receptenboek uit de kast van mijn oma. Foto's hebben een jaren-70 uitstraling. De gerechten welke vermeld staan in het boekje zijn behoorlijk Duits georiënteerd. Kortom, de vele mogelijkheden die het apparaat biedt zorgt ervoor dat je de simpelheid mist.

Pluspunten

• Zeer veelzijdig
  • Functioneel design

Minpunten

• Best ingewikkeld

eve1984 25-11-2020

Veelzijdig apparaat om lekker te koken

Geschreven voor: Tefal All-in-One Slowcooker, Multicooker & Snelkookpan CY505E

Voor het eerst in mijn leven een snelkookpan in huis en is een ontzettend fijne manier om te koken. Ook nog een nooit een maaltijd bereid met een slowcooker en dat was ook erg leuk om te doen en heel smaakvol. Het heeft iets kneuterigs om 's ochtends al je eten op te zetten, heel de dag van de heerlijke geur te kunnen genieten, en 's avonds is het klaar en zet je een heerlijke maaltijd op tafel. Het leren gebruiken van het apparaat neemt wel wat tijd in beslag.
De handleiding laat nog wel wat vragen achter. Het receptenboekje is ook handig, maar ik moet nog goed ontdekken hoe ik ook andere recepten kan maken, maar met beetje logisch nadenken kom je er wel.

Al met al een mooi apparaat en erg functioneel. Kost alleen tijd om hem goed te ontdekken wat hij allemaal kan. Maar koken is zo erg nog niet!

Lauw1986 22-11-2020

Geweldige multifunctionele pan

Geschreven voor: Tefal All-in-One Slowcooker, Multicooker & Snelkookpan CY505E

In één woord geweldig: de Tefal All-in-One CY505E! Ik was nog niet bekend met dit soort type pannen, maar heb ondertussen ontdekt via social media dat er veel fans zijn. Ik heb de afgelopen maand heerlijke gerechten in de multifunctionele pan klaargemaakt en ben super enthousiast geworden. In het begin wist ik even niet waar ik moest beginnen, omdat de bijgeleverde handleiding niet heel duidelijk was. Maar gelukkig had ik wel iets aan het bijgeleverde receptenboekje. Hiermee kon ik de oefenen en kreeg ik een goed beeld van wat mogelijk is met de pan. Verder is het handig dat je er ook rijst mee kunt koken, hierdoor kan ik mijn rijstkoker de deur uit doen. De binnenpan wordt heet, maar is lastig uit de pan te halen. Niet heel handig als je een soep wilt pureren. Ik wil dit niet in de binnenpan zelf doen, omdat ik bang ben dat ik de pan teveel beschadig. Verder is het misschien handig om een zachte soeplepel bij te leveren naast de handige rijstschep. Tot slot zou het misschien handig zijn om een indicatie van opwarmingstijd per programma te vermelden in de handleiding.

Pluspunten

• veelzijdige pan
  • geen omkijken naar tijdens koken

Minpunten

• hete binnenpan lastig verwijderen
  • onduidelijke handleiding

Ella 21-11-2020

Veelzijdig apparaat

Geschreven voor: Tefal All-in-One Slowcooker, Multicooker & Snelkookpan CY505E

Ik gebruik dit apparaat nu ongeveer een maand en màn wat ben ik er blij mee! Super veelzijdig! Op drukke dagen heb je snel een gezonde smaakvolle maaltijd op tafel. Binnen een uur een heerlijke stoofschotel, soep vol van smaak en de perfecte rijst! Maar ook een slowcooker functie. Na een lange werkdag zo het eten op tafel zetten :)
Komt hier niet meer van het aanrechtblad af.

Pluspunten

• Veelzijdig
  • Tijdbesparend

Minpunten

• Groot apparaat
  • Sumiere handleiding

Josevv 20-11-2020

Hoort op de aanrecht

Geschreven voor: Tefal All-in-One Slowcooker, Multicooker & Snelkookpan CY505E

Wat ben ik blij met dit apparaat. Nooit verwacht dat deze multicooker zo 'n fijn en goed apparaat zou zijn.
Ik gebruik hem dagelijks erg makkelijk en veilig in gebruik. Maakt verschil in tijd van het koken
Ik gebruik minder gas

Pluspunten

• Snel en makkelijk
  • Veelzijdig
  • Multifunctioneel

Minpunten

• Je moet er even aan wennen

Karin 20-11-2020

Fijne all in one kookpan

Geschreven voor: Tefal All-in-One Slowcooker, Multicooker & Snelkookpan CY505E

Een veelzijdig keukenapparaat waarmee je veel heerlijke gerechten kunt maken. De pan is mooi maar ook groot dus je moet er wel een goede opbergruimte voor hebben. Zowel de snelkookpan als de slowcook functie getest en allebei tot volle tevredenheid. Het leren gebruiken van de pan vergt wat tijd door het te moeten uitproberen. Gebruiksaanwijzing had completer gemogen. Zo wordt de opwarmtijd nergens vermeld en deze kan best oplopen. Het condensbakje had ook groter en beter te bevestigen gemogen. Over het algemeen heel tevreden over deze pan.

Pluspunten

• Veelzijdig
  • Makkelijk schoon te maken
  • Bakt niet aan

Minpunten

• Gebruiksaanwijzing mag duidelijker
  • Opwarmtijd
  • Condensbakje klein en laat makkelijk los

Manon Berends 20-11-2020

Een aanvulling voor in de keuken!

Geschreven voor: Tefal All-in-One Slowcooker, Multicooker & Snelkookpan CY505E

Ik heb deze multicooker nu 4 weken in huis en ik ben echt verbaasd over de vele functies. Dit apparaat is echt een aanvulling in de keuken. Je kunt erin bakken, braden, sudderen, slowcooken, stoven, stomen en koken. Het wordt standaard geleverd met een rekje en mandje om bijvoorbeeld in te stomen en een rijstlepel van plastic om te kunnen roeren zonder dat je de binnenpan beschadigt. Deze lepel is handig qua materiaal, maar is wel een beetje aan de korte kant. De meegeleverde accessoires kunnen in de vaatwasser.

Ook wordt er een receptenboekje en een handleiding bij geleverd, zodat je vanaf het begin een beeld hebt van de mogelijkheden van de pan. Dit is handig, want ik vond de vele knopjes (en dus de vele mogelijkheden) best overweldigend. Op Pinterest staan een heleboel recepten met daarin de stappen die je moet nemen in een multicooker. Dat is handig, want het is wel echt anders dan gewoon koken.

In de handleiding staat een handig overzicht van de baktijden en temperaturen, die sla ik nog vaak na om even te checken hoe het ook alweer zat. Je kunt hier ook in vinden of je het deksel juist wel of niet op de pan moet doen en of je juist wel of niet het ventiel erop moet doen. Dit is namelijk verschillend bij bijvoorbeeld het koken onder druk of het aanbraden van producten.

De pan is gemakkelijk te reinigen. De binnenpan kan eruit en die was je dan met de hand uit. Met een vochtig doekje kun je de rest van de pan reinigen. De pan is wel groot en dus iets minder goed op te bergen dan andere keukenaccessoires. Ik vond dit geen probleem.

Het design van de pan is strak en mooi. Ik vind het wel jammer dat je bij de manualfunctie niet alles met de hand kunt instellen en dat er een restrictie op zit welke tijden en welke temperaturen je kunt instellen.

Al met al vind ik dit een aanrader! Ik heb al vele recepten geprobeerd (zoals een aardappelsoep, babi pangang, patatje stoofvlees, risotto en een hele kip) en ze kwamen er stuk voor stuk overheerlijk uit!

Pluspunten

• Grote inhoud
  • Veel verschillende mogelijkheden
  • Handige accessoires bijgeleverd
  • De smaak van gerechten is heerlijk

Minpunten

• Neemt veel opbergruimte in
  • Je kunt niet door het deksel heen kijken

tiggeraal 16-11-2020

Goede slowcooker/snelkookpan/rijstkoker met braadfunctie.

Geschreven voor: Tefal All-in-One Slowcooker, Multicooker & Snelkookpan CY505E

Inmiddels de All-in-one multicooker CY505E een paar weken in bezit.
Het apparaat is erg veelzijdig, er is veel mogelijk en ik ben verrast hoe eenvoudig het koken hiermee gaat.

Het product ziet er goed afgewerkt uit. Fijne accessoires erbij, hoewel ik betwijfel of ik deze vaak ga gebruiken. Het apparaat valt mee qua grootte.

De binnenpan is mooi ruim, meer dan voldoende ruimte voor een gezin van 4 grote eters (en er kan nog rustig wat meer in).

De handleiding is duidelijk en goed te begrijpen, enige minpunt is dat de lettertjes wat klein zijn (maar op de website van Tefal is de handleiding ook inzichtelijk dus dat is handig). Op internet zijn ook allerhande tips en trucs te vinden, naast een overvloed aan recepten.
Het instellen van het apparaat gaat heel eenvoudig, dit is ook logisch ingericht. Specifieke details staan allemaal in de handleiding vermeld.

De binnenpan is NIET te reinigen in de vaatwasser (in tegenstelling tot wat op veel websites te lezen is): dit zou de antiaanbaklaag beschadigen. Gelukkig is deze binnenpan wel heel gemakkelijk onder de kraan te reinigen met een zachte spons en wat afwasmiddel. Is licht en gemakkelijk uit de buitenpan te lichten.

Slowcooker: werkt gemakkelijk. Deksel eraf om even tussentijds te roeren kan niet: echter ‘cancel’ drukken, roeren, dan weer instellen op tijd en verder koken. Geen probleem, is alleen even wennen.

Snelkookpan: is vrij vlot op druk, start vervolgens de kooktijd en na verstrijken van de kooktijd is een subtiel geluid hoorbaar. Het ontluchten gaat dmv de Quick-release knop in het handvat van het deksel en dit werkt vlot en veilig.

Braadfunctie: werkt goed. Spek (bijvoorbeeld) bakt vlot aan. Er zit een beveiliging op het deksel: tijdens het braden mag het deksel niet dicht. Gebeurt dit wel, dan stopt het apparaat met de braadfunctie en geeft het een foutmelding. Deksel weer open: foutmelding verdwijnt en er kan verder worden gekookt. De bakfunctie is heel handig in combinatie met slowcooker of hogedrukpan: dit scheelt een extra pan gebruiken/afwassen en er hoeft niets van de ene naar de andere pan overgeschept te worden, waardoor ook alle smaken behouden blijven.

Groot voordeel (naast de tijdsduur) is het niet hoeven 'opletten' op het te bereiden eten. Wanneer ik op het fornuis kook, moet dat toch wel. Ivm overkoken, er moet wat geroerd worden etc…
Rijst koken is ook heel gemakkelijk: hoewel mijn eindresultaat nóg beter kan, was de eerste keren dat ik dat geprobeerd heb de rijst prima te eten. Makkelijk hoor, niet hoeven opletten :)

De startuitstel is ideaal: het eten is klaar op het moment dat ik dat wil, zonder dat ik er al te veel rekening mee hoef te houden. Want: na de kooktijd start ook automatisch de warmhoudfunctie.

Het enige dat ik misschien een beetje jammer vind, is dat het deksel aan de pan vast is gemaakt. Aan de andere kant, dit is ook wel handig want zo heb ik geen ruimte voor het deksel nodig op het aanrecht. Alleen het schoonmaken is toch handiger onder de kraan (en dat kan nu niet). Gelukkig is het deksel wel goed te reinigen en het rubber is gemakkelijk te verwijderen, te reinigen en terug te plaatsen.

Vergeleken met mijn ‘oude’ slowcooker vind ik deze pan gemakkelijker en handiger: deze is veelzijdiger en heeft meer functies. Ook de binnenpan is gemakkelijker te reinigen en lekker licht.
Bij het koken wel even in de gaten houden dat de pan wat tijd nodig heeft om op druk te komen en ook om te ontluchten nadat het gerecht klaar is. Dat is even wennen wanneer je hier niet aan gewend bent.

Inmiddels al meerdere gerechten bereid: bijvoorbeeld snert, chili con carne (uit het bijgeleverde receptenboek), pompoensoep, rijst, goulash met onder andere de stand ‘hogedruk High’, ‘slowcooker’, ‘hogedruk Medium’ en ‘rice’.

De in het bijgeleverde receptenboek beschreven cheesecake vond ik minder succesvol. Dat is vooral een kwestie van smaak. De bijbehorende verhoger voor in de pan vind ik niet zo handig: deze heeft 3 pootjes waardoor deze bij belasting op 1 plek kan omkiepen. Daar zal ik de volgende keer dat ik ‘m gebruik rekening mee houden, maar 4 pootjes waren sowieso handiger en stabieler geweest.

Al met al ben ik tevreden over mijn aankoop en denk dat ik hier nog heel lang plezier van ga hebben.

Pluspunten

• erg veelzijdig
  • gemakkelijk te reinigen
  • startuitstel
  • Quick-release knop veilig te bedienen
  • ruime en lichte binnenpan

Minpunten

• snoer is een beetje kort (ik gebruik verlengsnoer)
  • verhoger voor in de pan had 4 pootjes mogen hebben

NathalieJ4 13-11-2020

Wauw, zo gemakkelijk kan koken zijn!

Geschreven voor: Tefal All-in-One Slowcooker, Multicooker & Snelkookpan CY505E

Ik heb deze Tefal All-in-one multicooker nu een maand in mijn bezit en ben onder de indruk wat er met deze multicooker allemaal mogelijk is en hoe gemakkelijk het allemaal gaat.
De gebruiksaanwijzing is wat summier maar gelukkig zijn er op social media en internet heel veel tips en bruikbare recepten te vinden. Door aan de slag te gaan, wordt al snel duidelijk welk programma je het beste voor welk gerecht kunt gebruiken.
Heb je haast, dan kies voor voor koken-onder-druk. Wil je juist dat je gerecht langzaam gaart, dan gebruik je het programma slow. In alle gevallen is mijn ervaring dat de gerechten veel smaakvoller zijn dan wanneer je ze op het fornuis of in de oven maakt. En bij gebruik van de multicooker heb je sowieso minder afwas, want zelfs het even aanbraden van je vlees of bijvoorbeeld het fruiten van uien doe je ook gewoon in de multicooker op de brown-stand. Is je gerecht iets te dun van structuur, gebruik dan de simmer-stand om het eenvoudig in te dikken.

Ik ben echt geen keukenprinses maar heb met de Tefal All-in-one tot nu toe de volgende heerlijke gerechten met de volgende standen op tafel getoverd:
stoofpeertjes (slow, volgende keer beter stew proberen), broodje warm vlees (stew), drumsticks (stew), havermout (oatmeal), gestoomde sperziebonen (steam), oreomuffins (bake), kip kerrie (slow) en ingedikt met simmer, Hongaarse Kipschotel (pressure cook), Ajam Pangang (slow), stampot Zuurkool (steam), rijst (rice), gehaktballen (stew), appelmoes (DIY), Drumsticks (slow), witlof met ham en kaas (slow), gekookte eieren (steam), Tjap Tjoy (slow), 'draadjesvlees (stew/meat).

Ik vond alleen de oreaomuffins niet lekker. Dit kan natuurlijk aan het recept gelegen hebben maar ik moet zeggen dat ik het ook niet heel praktisch vond om de bakvormen in de binnenpan te plaatsen en eruit te halen. Ik denk dat ik in het vervolg om te bakken toch liever mijn oven gebruik. Het verwijderen van het stoommandje uit de binnenpan vraagt ook enige handigheid. Ik gebruik de achterkant van een pollepel zodat ik mijn handen niet brand.

Ik denk dat de Tefal All-in-one sneller werkt dan andere multicookers en slowcookers omdat ik bij de meeste gerechten een kortere tijd aan kon houden. Wel moet je er rekening mee houden dat deze multicooker net als andere multicookers, slowcookers en snelkookpannen afhankelijk van het programma en de hoeveelheid voedsel in de pan 5-20 min nodig heeft om op temperatuur en druk te komen. Ook bij het switchen tussen programma's en het tussentijds openen van het deksel moet je er rekening mee houden dat de pan weer enige voorbereidingstijd vraagt.

Pluspunten

• prachtig design
  • eenvoudig te reinigen
  • veilige quick-release-knop
  • ruime en hoge binnenpan
  • snel een heerlijke maaltijd op tafel

Minpunten

• summiere gebruiksaanwijzing
  • snoer had iets langer mogen zijn
  • vochtopvangbakje is te klein