LG 31MU97-B

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG 31MU97-B op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Tollenaar123 30-07-2015
Geschreven voor: LG 31MU97-B

Hij staat erg mooi op mijn bureau en is zo groot dat ik er helemaal achter verdwijn. De beeldkwaliteit is goed, de kleuren helder. Voor het video-editen en foto's bewerken ideaal. Daarnaast open ik er regelmatig twee programma's op en kan ik daardoor sneller werken.

Rik van der Kleij 28-07-2015
Geschreven voor: LG 31MU97-B

Groot scherm, prima scherm. Ik connect hem met mijn MacBook om Adobe te kunnen gebruiken op een groter scherm. Wanneer je het scherm aansluit op een laptop springt hij inderdaad niet automatisch op de juiste schermgrootte. Dat is verder geen probleem en slechts 1 knopje indrukken, maar het zou toch op de volgende versie wellicht aangepast kunnen worden. Verder prachtig beeld, echt een aanrader als tweede of extern scherm.

FOURcreating 28-07-2015
Geschreven voor: LG 31MU97-B

Het is een perfect extern scherm om de montage op uit te voeren van videos die ik produceer. Moeilijk scherp beeld, ik sta elke keer weer te kijken hoeveel verschil er is tussen mijn MacBook Air en dit scherm. Ik ben er blij mee en vind het elke euro waard. Enige punt is dat het scherm heel af en toe (1 seconde) niet reageert op handelingen, maar dat ligt waarschijnlijk ook aan de connectie. Draadloos zou de volgende perfecte stap zijn.

Dennis Rink 14-07-2015
Geschreven voor: LG 31MU97-B

Ik gebruik de monitor in mijn studio voor zowel audio bewerking als video dus komen de 31 inches en hoge resolutie erg goed van pas. De monitor is aangesloten als 2e monitor op mijn Windows PC.

Bij het aanzetten viel gelijk op dat de kleuren van het scherm spatte. De monitor is zeer eenvoudig in hoogte te stellen dus kan ik altijd de kijkhoogte bepalen zonder al teveel handelingen en dat is fijn aangezien het een flinke monitor is.

Wat ik ook vooral een handige feature vind van de 31MU97 is de USB 3.0 hub, op die manier kan ik snel en zonder te kruipen m'n devices aansluiten en loskoppelen. De ingebouwde speakers geven een helder geluid en het geluid is eenvoudig in te stellen zodat ik prima m'n video's kan editten zonder mijn studio speakers te hoeven gebruiken.

Aangezien de monitor 2 HDMI ingangen heeft die je ook nog eens samen op het scherm kunt weergeven kan ik ondertussen dat ik een video of audio track render, op het andere deel van de monitor een game spelen op m'n PS4. Dit is vooral handig omdat ik de vooruitgang kan blijven volgen van het renderen terwijl ik op hetzelfde scherm m'n game speel.

De reden voor het kiezen van deze LG was voor mij erg makkelijk, aangezien mijn meeste devices van LG zijn en wederom heb ik de juiste keuze gemaakt. Het enige puntje waar ik over na moest denken was de prijs, maar nu de monitor eenmaal z'n plek heeft ben ik meer dan tevreden en kan ik de monitor dan ook zeker aanbevelen.

Sander Beekman 20-05-2015
Geschreven voor: LG 31MU97-B

Top scherm. Als editor heb ik veel aan een extra scherm om tijdens het monteren mee te kunnen kijken naar mijn bewerkingen. Het scherm zorgt niet voor vertragingen op mijn laptop of het scherm zelf. Werkt prima met een MacBook Pro en de kleuren zijn van mooie kwaliteit.

Standaard staat het scherm iets te donker afgesteld, maar dit is gemakkelijk aan te passen aan de onderkant van het scherm. De knopjes zijn wel ietwat stijfjes en het scherm is lastig fysiek te verplaatsen. Dat maakt het scherm ook enigszins aan de zware kant.

Desalniettemin, prima aankoop, wellicht iets aan de prijzige kant, maar vergeleken bij mijn oudere scherm een vooruitgang.

rubenrens 14-05-2015
Geschreven voor: LG 31MU97-B

Ik werk nu al ruim een maand het beeldscherm. Zelf heb ik een Macbook 13,3-inch Retina. Zo'n groot beeldscherm is erg fijn voor het editen van filmpjes en voor het photoshoppen. De kleuren komen erg goed over. Eerst dacht ik nog dat het een te groot scherm voor me zou zijn maar ook dat merk ik nu al niet meer. Want je kunt ook meerdere schermen tegelijkertijd openen. Dat kan vooral handig zijn als je veel dingen tegelijkertijd in beeld wilt hebben. Ik ben heel erg tevreden met het beeldscherm en het is zeker weten een aanrader!

FOURcreating 14-05-2015
Geschreven voor: LG 31MU97-B

Omdat ik een videoproductiebedrijf heb, wilde ik graag overschakelen naar een extern tweede beeldscherm naast mijn hoofdscherm. Op deze LG monitor draait Adobe Premiere Pro op volledig scherm en op mijn eigen scherm email en internet om snel te kunnen schakelen en linken.

De monitor is in hoogte verstelbaar en makkelijk te verplaatsen en aan te sluiten. De pixels zijn haarscherp wat het makkelijker maakt om te monteren en effecten beter te zien bij montage. Ook het kleurenwerk is makkelijker dan op je normale beeldscherm. Er is veel ruimte op het scherm, waardoor je de bestanden bijna reallife kunt bekijken. Voor hobbyisten en voor professionals een absolute aanrader: de kwaliteit is zeer goed en ondanks de relatief hoge prijs is het waar voor het geld.

Het verhoogt de waarde van het product dat wij afleveren aan de klant dus is het de investering zeker waard. Voor een hobbyist is het wellicht net te prijzig voor de toegevoegde waarde die het product heeft, maar dat is per persoon verschillend.

Cyrion 13-05-2015
Geschreven voor: LG 31MU97-B

Ik heb deze LG monitor in gebruik genomen voor videowerk, ik gebruik de monitor als extra beeldscherm aan mijn laptop.

Een reden waarvoor ik de monitor heb aangeschaft is omdat het beter voor je houding is om omhoog naar een scherm te kijken ipv omlaag naar je laptopscherm. Het fijne aan deze monitor is dat de hoogte moeiteloos en feilloos in te stellen is.

Het beeldscherm zelf is ideaal voor het bewerken van video. Door de 4k resolutie heb ik gigantisch veel ruimte op het scherm, dit zorgt ervoor dat ik grote complexe videoprojecten met erg veel overzicht kan bewerken. Ik heb ongeveer 4x zoveel werkruimte als op het scherm van mijn laptop. Ook springen de kleuren van het scherm af.

Ik heb eigenlijk weinig nadelen aan deze monitor gemerkt, alleen dat hij vrij prijzig is. Toch vind ik m het geld dubbel en dwars waard!

Sander Beekman 13-05-2015
Geschreven voor: LG 31MU97-B

Super ding. Vergemakkelijkt de basiswerkzaamheden van een editor. Is alleen lastig 'fysiek' te verplaatsen of te draaien, maar daarentegen wel weer heel solide. Verliest geen beeldkwaliteit en de computer waarop je monteert wordt ook niet langzamer door het gebruik van het scherm. Kortom, aanrader.