LG 29UM57-P

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG 29UM57-P op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Jeff 04-12-2015
Geschreven voor: LG 29UM57-P

Ik heb dit product nu en paar weken tot mijn beschikking en ik moet zeggen dat ik er best tevreden over ben.
Het is best wel wenen om op zoon scherm te gamen door het lengte van het beeldscherm.
Het design is best wel strak alleen ik had de resolutie wel wat beter verwacht
De aan en uit knop zit ook heel mooi verscholen onder het scherm zelf. (moest wel even zoeken tot het knopje was gevonden)
Veel mogelijkheden om het beeld aan te passen en niet moeilijk om te gebruiken

Ik geef dit scherm een 8

gvdweg 29-10-2015
Geschreven voor: LG 29UM57-P

Ik heb dit scherm nu meerdere weken in bezit. de kwaliteit is fenomenaal! niet alleen de kwaliteit is goed maar het design is heel strak.

Het formaat blijft mij verbazen. na enige uurtjes gamen ben ik helemaal verkocht. Nadat ik het scherm gesplitst had ging het video bewerken een stuk gemakkelijker voor mij nooit meer 3 aparte schermen Van mij een dikke 10 voor deze LG 29UM57

Anoniem 17-10-2015
Geschreven voor: LG 29UM57-P

Wauw! Het 21:9 beeldformaat is echt gigantisch. toen ik hem uitpakte wist ik niet dat hij zo groot zou zijn. ik had wel een idee maar dit overtrof eigenlijk wel alles.

nu na enige dagen gebruik ben ik heel erg tevreden over dit scherm. hij is praktisch en makkelijk in gebruik.

Gamen was voor mij nog nooit zoon geweldige ervaring. met scherm resoluties van 2560 x 1080 zul je merken dat je goed verbeterd.

als laatste wil ik graag kwijt dat elke keer als je hem ziet die Wow factor er weer is. Voor mij nooit anders meer!

Axlon 02-09-2015
Geschreven voor: LG 29UM57-P

Ik heb de LG 29UM57 nu een maand in mijn bezit en ik ben erg tevreden over het beeldscherm. Eerlijk gezegd kan ik niet meer zonder het brede scherm. Ik werk erg veel thuis en kan met dit scherm goed twee vensters in normaal formaat naast elkaar weergeven. Het gebruik van een extra scherm wordt hierdoor overbodig.

Ook wat betreft kleuren kan ik het scherm aanraden. De fabrieksinstellingen zijn goed te noemen. Uiteraard biedt het menu genoeg mogelijkheden om deze nog verder te optimaliseren. Maar dat is vooralsnog niet nodig geweest.

Voor gamen is dit scherm een uitkomst. Ik kan gewoon mijn Xbox aansluiten et voila. Jammer dat de Xbox de hoge resolutie van het scherm niet ondersteund. Alsnog is het een verademing. De lag is redelijk voor de spellen die ik speel. Het brede beeld geeft wel echt dat beetje extra sjeu en mag toch wel de Unique Selling Point van dit scherm genoemd worden.

Ook films en series via Netflix kijken is erg aangenaam. Je krijgt zelf het idee alsof je in de bioscoop zit. Ik ben zelf nog aan het kijken naar een beugel waarbij het scherm aan de muur bevestigd kan worden. Dat zou voor mij de uitkomst zijn. Als je met z'n tweeen naar het scherm kijkt dan is het bioscoop effect een stuk minder, ook al is de inkijkhoek gewoon goed te noemen.

Al met al ben ik erg tevreden met de aanschaf van de LG 29UM57 en kan ik dit 21:9 scherm iedereen aanraden die met twee schermen werkt.

leo_lijster 17-08-2015
Geschreven voor: LG 29UM57-P

Ik ben tot op heden heel tevreden over deze monitor. Heb de LG 29UM57-P nu een week of drie in bezit

in het begin moest ik wel wennen aan de 29-inch monitor met de 21:9 beeldverhouding maar het werkt erg prettig.

Helaas ben ik nog niet in het bezit van een desktop met een videokaart die ook de 4K resolutie ondersteund.
De aanbevolen resolutie wordt wel gehaald maar om ook een film in die kwaliteit af te spelen is net iets te gortig voor mijn desktop
Gamen is ook een hele nieuwe ervaring met zo'n breedbeeld scherm, goeie responstijd en je gaat nog meer op in het spel met zo'n grote monitor.

En op de tweede aansluiting gebruik mijn zakelijke laptop. Prettig werken door het scherm te splitsen, geen tweede monitor meer nodig!
Daarnaast is de bediening met de enkele knop kinderlijk eenvoudig, en kan je makkelijk schakelen tussen de twee HDMI aansluitingen.

Deze LG 29UM57-P is een aanrader voor de gamer maar zeker ook voor mensen die veel aan video/foto bewerking doen.

tomashanedoes 10-08-2015
Geschreven voor: LG 29UM57-P

Ik ben tot op heden extreem tevreden over deze monitor. Heb de LG 29UM57-P nu een week in mijn bezit en ben erg blij met mijn nieuwe aankoop.

Ik heb lang zitten twijfelen of ik wel een 29-inch monitor met de 21:9 beeldverhouding moest aanschaffen. Ik werk regelmatig met een een 27-inch iMac en dat werkt erg prettig. Vooral de mogelijkheid om twee vensters naast elkaar te plaatsen vind ik persoonlijk erg prettig. Ik was alleen bang dat de 29-inch te groot zou zijn maar dat valt reuze mee.

Uiteraard moest ik wel erg wennen aan de breedte van het scherm maar naar verloop van tijd wil je niet meer anders. Tip: zet de monitor iets verder van je af!

Ik heb continu twee vensters naast elkaar open en het is heerlijk om op deze manier te werken. Het werken met twee monitoren wordt hierdoor compleet overbodig. Ik maak wel gebruik van tools waardoor de vensters door middel van shortcut-keys naast elkaar gerangschikt worden. Echt een aanrader!

Helaas ben ik nog niet in het bezit van een computer met een videokaart die ook de 4K resolutie ook makkelijk ondersteund. De resolutie wordt wel gehaald maar om ook een film in die kwaliteit af te spelen is net iets te gortig voor mijn laptop. Op korte termijn wil ik een Dell XPS 13 aanschaffen die met al het gemak van de wereld deze waanzinnige beelden op het scherm kan toveren.

Het design is simpel doch doeltreffend. De bezel van het scherm is dun en de aan knop zit aan de onderkant van het scherm en functioneert tevens als joystick om door het menu heen te navigeren. Het was eigenlijk plug and play. Er zitten aan de achterkant van het scherm twee HDMI aansluitingen en toen die was aangesloten had ik direct beeld.

Qua kleuren was ik direct erg tevreden. Veel beter dan de kleuren op het scherm van mijn laptop bijvoorbeeld. Ik weet dat de kleuren nog helemaal zijn af te stellen maar daar ben ik nog niet aan toegekomen. Ik moet zeggen dat ik daar pas aan begin als ik me ergens aan ga storen. Dat is tot op heden het geval nog niet.

Vooral films kijken is een waar genot op dit scherm. Ik kijk vaak films vanaf Netflix op mijn latptop en met dit scherm is het zo veel beter. Het aanbod films dat ook 21:9 ondersteund is beperkt maar zelfs 1080p ziet er supergoed uit op dit scherm.

Ik heb nog niet kunnen gamen op deze monitor maar dat is een van de redenen dat ik deze monitor heb aangeschaft. Heb hem helaas nog te kort in mijn bezit om daar een goed oordeel over te vellen.

nalberts 07-08-2015
Geschreven voor: LG 29UM57-P

Ik heb deze monitor nu bijna een week in bezit en ben zeer tevreden.

De monitor wordt geleverd met een HDMI kabel, wat gelijk ook het enige type aansluiting is wat de monitor aan kan (2x HDMI).
Mijn pc gebruik ik voornamelijk voor het bewerken van video's en foto's en gamen. Voor foto/video bewerking gebruikte ik altijd een 19” monitor maar de LG is zeker een verademing.
Alles op een scherm op hoge resolutie. De monitor is zeer scherp en kleur echt.
Gamen is ook een hele nieuwe ervaring met zo'n breedbeeld scherm.
Met mijn iets oudere pc kan ik niet gamen op de hoogste resolutie maar het beeld blijft heel goed.
En op de tweede aansluiting gebruik mijn zakelijke laptop.
Het thuiswerken is een stuk aangenamer geworden van een laptopscherm naar het grote LG scherm, het schakelen tussen de twee HDMI poorten gaat zeer eenvoudig.
Deze monitor is zeker een aanrader voor de gamer maar zeker ook voor mensen die veel aan video/foto bewerking doen.

Ik zou dit scherm dan ook zeker aanraden.

LeviathanNm 27-05-2015
Geschreven voor: LG 29UM57-P

Heb deze monitor nu een aantal weken in huis en nog steeds erg tevreden.

Ik heb deze monitor gebruikt voor mijn desktop pc en MacBook.

De monitor wordt geleverd met een HDMI- en voedingskabel. Vaak zie je dat de HDMI kabel nog los gekocht moet worden, dit was zeker een meevaller. De voet van het scherm is helaas niet verstelbaar dus heb hem moeten ophogen met wat boeken.

Aansluiten op mijn desktop pc ging zonder problemen, wel is HDMI de enige aansluiting die de monitor heeft, dit moet de videokaart dus wel ondersteunen. Er bestaan evt dvi-HDMI verloopstekkers. Mijn pc is niet sterk genoeg om games op volle resolutie te kunnen draaien, maar lop een lagere ben ik zeker ook tevreden! Ik doe veel aan foto en videobewerking, in het verleden met twee monitoren. Maar dat is met de LG zeker niet meer nodig, de kleurweergave van de monitor is ook erg goed.

De monitor aansluiten op mijn MacBook ging op zich goed alleen heeft deze geen HDMI aansluiting wat betekend dat met een verloopstekker de resolutie erg omlaag gaat (1920x1080) hierdoor is de monitor niet in de volle breedte te gebruiken. Hier heb ik de monitor niet voor aangeschaft, dus ik kan hier mee leven.

Zoals gezegd, ik ben erg tevreden over de monitor en zou hem zeker aanraden voor de fanatieke gamer, fotograaf of andere veelgebruiker van pc's

MaartenOngering 17-05-2015
Geschreven voor: LG 29UM57-P

Ik heb deze monitor nu ruim een week in mijn bezit en ben over het algemeen erg positief. Ik gebruik twee computers, één Windows computer voor werk en een Mac voor thuisgebruik.

Algemeen
De monitor wordt geleverd met een HDMI- en voedingskabel. De voedingskabel is wat aan de korte kant waardoor je al snel een verlengsnoer moet gebruiken, of je stopcontact moet erg gunstig zijn geplaatst ten opzicht van je werkplek. Standaard is er geen mogelijkheid tot het ophangen van de monitor, hiervoor heb je een optioneel onderdeel nodig. Voor mij geen probleem, aangezien ik gebruik maak van de bijgeleverde voet. Het scherm ziet er verder rustig (clean) uit, zonder toeters en bellen. Wel moet ik eerlijk toegeven dat de smalle randen (bezels) die je ziet als de monitor uitstaat in werkelijkheid iets groter zijn. Zodra je de monitor aanzet, zie je dat de randen ook een deel van het schermoppervlakte in beslag nemen.

Werk ervaringen
Het aansluiten op de Windows computer geeft geen problemen en ik kan de monitor probleemloos op de native resolutie van 2560x1080 pixels gebruiken via de HDMI aansluiting. Aangezien ik voor mijn werk veel gebruik maar van de Adobe Creative Suite is deze monitor ideaal. Voorheen gebruikte ik vaak twee monitoren om alle werkruimtes met gereedschappen in beeld te hebben en tegelijkertijd nog mijn documenten te kunnen bewerken. Door de extra breedte die dit scherm dankt aan zijn 21:9 verhouding kan ik prima met één monitor uit de voeten.

De dekkingsgraad van 99% voor het sRGB spectrum en de goede weergave van zwart zijn bijkomende voordelen die dit mijn voor mijn werk een ideale monitor maken.

Thuisgebruik ervaringen
Over het gebruik in combinatie met mijn MacBook Air ben ik helaas iets minder tevreden. Doordat de monitor geen Display Port aansluitingen heeft ben ik in combinatie met HDMI in OSX helaas gebonden aan de maximale resolutie van 1920x1080 pixels. Hierdoor kan ik niet de volledige breedte van de monitor gebruiken of als ik wel de volledige breedte gebruik wordt alles uitgetrokken. Ik heb al diverse tools zoals SwitchResX gebruikt, maar hiermee kan ik helaas nog steeds niet de native resolutie van 2560x1080 pixels gebruiken. Uiteraard kun je dit meer zien als een beperking van OSX, maar het ontbreken van een Display Port is toch jammer.

Aangezien ik de monitor voornamelijk gebruik in combinatie met mijn Windows (werk) computer, is dit voor mijn geen probleem. Maar het was mooi geweest als ik de monitor ook voor mijn MacBook had kunnen gebruiken. Zeker aangezien de monitor ook twee HDMI aansluitingen heeft, waardoor het wisselen erg makkelijk gaat.

Conclusie
Al met al ben ik erg tevreden over de monitor, omdat deze mijn werk weer wat eenvoudiger maakt. Indien de Display Port voor mij erg belangrijk was geweest had ik voor zijn grotere broer de 29UM65-P kunnen gaan, maar ik verwacht dat ik toch weinig de behoefte zal hebben om mijn MacBook Air op een monitor aan te sluiten.

Nielsmans 17-05-2015
Geschreven voor: LG 29UM57-P

Ik heb deze monitor nu ruim een week in bezit en ik moet zeggen dat ik er geen spijt van heb!

De monitor wordt geleverd met een HDMI kabel erbij, dat zie je niet altijd! Dit is ook wel het enige type aansluiting wat hij aankan. Ook zit er wat extra software bij voor het splitsen van het scherm e.d. Heb daar het voordeel nog niet van ontdekt.

Ik doe veel aan video en fotobewerking in het verleden altijd met twee monitoren. Dat is bij deze niet meer nodig, ideaal je gereedschap aan de ene kant van het scherm je werkveld aan de andere. De kleuren van deze monitor zijn erg goed en zwart is ook echt zwart!

Voor games is dit ook een goed scherm, goeie responstijd en je gaat nog meer op in het spel met zo'n grote monitor. Mijn iets wat verouderde videokaart (geForce GTX 560) kan het helaas niet aan om de nieuwste games in de hoogste resolutie te draaien, maar dat mag de pret zeker niet drukken.

De LG 29UM57-P is een prima scherm en zeker een aanrader!

frleus 14-05-2015
Geschreven voor: LG 29UM57-P

Echt een super breedbeeld monitor om mee te gamen. Veel verschillende opties om je beeld tussen te laten schakelen, bijvoorbeeld andere instellingen voor games, films en gewoon tekst verwerking.

Het zwart van dit beeld is ook echt super, vooral tijdens games valt dit op.
Wat wel jammer is is dat het scherm de indruk wekt een hele smalle bezel te hebben, helaas is dit in het scherm verwerkt. Maar dus niet van dat lelijke plastic.

Super monitor en zijn geld zeker waard!